Nadanie statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Białymstoku.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2001.11.53

Akt utracił moc
Wersja od: 2 lutego 2011 r.

ZARZĄDZENIE NR 39
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 2 października 2001 r.
w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Białymstoku.

Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 114, poz. 1193 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 5, poz. 45 i Nr 88, poz. 961) zarządza się co następuje:
§  1.
Samodzielnemu publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Białymstoku nadaje się nazwę: "Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Białymstoku".
§  2.
Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Białymstoku nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  3.
Traci moc zarządzenie Nr 2 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 czerwca 1998 r. w sprawie nadania statutu samodzielnemu publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Białymstoku (Dz. Urz. MSWiA Nr 5, poz. 59).
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 1

STATUT

Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Białymstoku

Rozdział  1

Nazwa, siedziba, obszar działania

§  1.
Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Białymstoku, zwany dalej "Zakładem", jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej.
§  2.
Siedzibą Zakładu jest Białystok, ul. Fabryczna 27.
§  3.
Obszar działania Zakładu obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
§  4.
1.
Zakład uzyskał osobowość prawną w dniu 1 września 1998 r. - z chwilą wpisania do rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy Sąd Gospodarczy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Białymstoku.
2.
Organem założycielskim Zakładu jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  5. 2
Zakład działa w szczególności na podstawie:
1)
ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą";
2)
rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 marca 2008 r. w sprawie zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. Nr 58, poz. 355), zwanego dalej "rozporządzeniem";
3) 3
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, z późn. zm.1)), zwanej dalej "ustawą o rachunkowości";
4) 4
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.2)), zwanej dalej "ustawą o finansach publicznych;
5)
ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej";
6)
postanowień niniejszego statutu.

Rozdział  II

Cele i zadania zakładu oraz rodzaje i zakres udzielanych świadczeń

§  6.
Zakład jest powołany do realizowania świadczeń zdrowotnych poprzez organizowanie i prowadzenie w szczególności działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej w formie opieki stacjonarnej, ambulatoryjnej i doraźnych świadczeń zdrowotnych.
§  7.
Do zadań Zakładu należy:
1)
udzielanie świadczeń zdrowotnych:
a)
stacjonarnych,
b)
ambulatoryjnych,

- zgodnie ze strukturą organizacyjną określoną w załączniku do niniejszego Statutu;

2)
wykonywanie doraźnych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
a)
wizyt domowych,
b)
udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wypadkach, zdarzeniach losowych i zagrożeniach nadzwyczajnych;
3)
prowadzenie i rozwijanie działań w zakresie ratownictwa medycznego, przedszpitalnego i szpitalnego, zabezpieczającego pomoc medyczną poszkodowanym;
4)
medyczne zabezpieczenie działań związanych z zachowaniem bezpieczeństwa wewnętrznego kraju przez służby podległe Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji;
5)
wykonywanie zadań wynikających z zadań służby medycyny pracy;
6)
prowadzenie działalności w zakresie orzecznictwa lekarskiego;
7)
obrót środkami farmaceutycznymi i materiałami medycznymi we własnych aptekach oraz zaopatrywanie komórek organizacyjnych Zakładu w leki, materiały i sprzęt medyczny;
8)
prowadzenie działalności w zakresie kształtowania postaw i zachowań prozdrowotnych, prewencji i profilaktyki schorzeń;
9)
organizowanie i prowadzenie szkoleń, a także dokształcanie pracowników zatrudnionych w Zakładzie;
10) 5
medyczne zabezpieczenie wykonywanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań obronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.).
§  8. 6
Zakład może prowadzić działalność gospodarczą, inną niż określona w § 7, po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  9.
1. 7
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych:
1) 8
stacjonarnych w zakresie: kardiologii, chorób wewnętrznych i gastroenterologii, chirurgii ogólnej, urologii, ginekologii, chirurgii onkologicznej, ginekologii onkologicznej, chirurgii urazowo-ortopedycznej, anestezjologii i intensywnej terapii, geriatrii, leczenia nerwic;
2)
specjalistycznych w zakresie: ginekologii, chirurgii ogólnej, chirurgii onkologicznej, ortopedii, urologii, neurologii, dermatologii, okulistyki, laryngologii, endokrynologii, gastrologii, kardiologii, reumatologii, zdrowia psychicznego, rehabilitacji, geriatrii, badań profilaktycznych, medycyny pracy, diabetologii, chorób piersi, pulmonologii, psychologii, leczenia nerwic;
3)
medycznych działań ratowniczych w ramach Szpitalnego Oddziału Ratunkowego i Zespołu Ratownictwa Medycznego.
2.
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych na zasadach określonych w ustawie o zakładach opieki zdrowotnej i ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej lub w umowach cywilnoprawnych zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych oraz z osobami fizycznymi.
3.
Zakład może zawierać umowy w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z:
1) 9
niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej, w zakresie zadań określonych w statucie tego zakładu, po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
2) 10
osobą wykonującą zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, poz. 857, z późn. zm.3));
3) 11
grupową praktyką lekarską i grupową praktyką pielęgniarek i położnych prowadzących działalność zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 57, poz. 602, z późn. zm.4));
4)
osobą legitymującą się nabyciem fachowym kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny, która dysponuje lokalem oraz aparaturą i sprzętem medycznym, odpowiadającym wymaganiom przewidzianym dla zakładów opieki zdrowotnej, oraz spełnia warunki określone w przepisach o działalności gospodarczej.
4. 12
Zakład zobowiązany jest informować Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zawarciu umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z podmiotami, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4.
§  10.
Wykonując zadania Zakład współpracuje z innymi zakładami opieki zdrowotnej utworzonymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz innymi publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej, placówkami naukowo-badawczymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami, jak również innymi podmiotami posiadającymi osobowość prawną i osobami fizycznymi.

Rozdział  III

Struktura organizacyjna, organy i zarządzanie zakładem

§  11.
Strukturę organizacyjną Zakładu oraz wykaz komórek organizacyjnych udzielających świadczeń zdrowotnych określa załącznik do statutu.
§  12.
1.
Zakładem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz dyrektor Zakładu.
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji nawiązuje z dyrektorem Zakładu stosunek pracy na podstawie umowy o pracę lub powołania albo zawiera z nim umowę cywilnoprawną o zarządzanie Zakładem.
3.
Dyrektor Zakładu wykonuje swoje zadania przy pomocy: zastępców dyrektora, głównego księgowego, naczelnej pielęgniarki i kierowników podległych im komórek organizacyjnych.
4.
Zastępcy dyrektora i główny księgowy mogą zostać zatrudnieni po zatwierdzeniu kandydatur przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
5.
Na stanowiska:
1)
ordynatora,
2)
naczelnej pielęgniarki,
3)
przełożonej pielęgniarek,
4)
pielęgniarki oddziałowej,

- przeprowadza się konkurs na zasadach i w trybie określonym w rozporządzeniu.

6.
Dyrektor Zakładu dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Zakładzie oraz określa szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy.
7.
Dyrektor Zakładu samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania Zakładu i ponosi za nie odpowiedzialność.
8.
Zastępcy dyrektora oraz pełnomocnicy Zakładu działają w granicach umocowania. Pełnomocników ustanawia i odwołuje dyrektor Zakładu. Udzielenie pełnomocnictwa, z zastrzeżeniem ust. 9, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
9.
Udzielenie pełnomocnictwa przez dyrektora, który zarządza Zakładem na podstawie umowy cywilnoprawnej następuje w formie aktu notarialnego.
§  12a. 13
1.
Dyrektor Zakładu wydaje akty wewnętrzne dotyczące funkcjonowania Zakładu w formie: zarządzeń lub decyzji.
2.
Akty wewnętrzne, o których mowa w ust. 1, podlegają ewidencji, w repertorium, ujmującej:
1)
oznaczenie aktu, datę wydania oraz tytuł;
2)
numer/rok;
3)
datę wejścia w życie;
4)
imię i nazwisko podpisującego akt.
§  13.
1.
Przy Zakładzie działa rada społeczna powoływana na zasadach określonych w rozporządzeniu.
2.
Kadencja rady społecznej trwa 4 lata.
3.
W skład rady społecznej wchodzą:
1)
jako przewodniczący - przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
2)
jako członkowie:
a)
przedstawiciel Państwowej Straży Pożarnej,
b)
przedstawiciel Policji,
c)
przedstawiciel Straży Granicznej,
d)
przedstawiciel Służby Więziennej.
§  14.
1.
Sposób zwoływania posiedzeń rady społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał określa regulamin rady społecznej.
2.
Regulamin działalności rady społecznej, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  15.
Do zadań rady społecznej należy:
1)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji wniosków i opinii w sprawach:
a)
zmiany lub rozwiązania umowy o udzielenie zamówienia na świadczenia zdrowotne,
b) 14
zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie lub użyczenie aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego,
c)
związanych z przekształcaniem lub likwidacją Zakładu, jego przebudową, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności i innych związanych ze zmianami w statucie,
d) 15
przyznawania dyrektorowi Zakładu nagród pieniężnych na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 września 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyznawania nagrody rocznej osobom kierującym niektórymi podmiotami prawnymi oraz wzoru wniosku o przyznanie nagrody rocznej (Dz. U. Nr 114, poz. 1226, z późn. zm.);
2)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, na jego wniosek, opinii w sprawie rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej o zarządzanie Zakładem z dyrektorem Zakładu;
3)
przedstawianie dyrektorowi Zakładu wniosków i opinii w sprawach:
a)
planu finansowego i inwestycyjnego,
b)
rocznego sprawozdania z realizacji planu inwestycyjnego i finansowego,
c)
kredytów bankowych lub dotacji,
d)
podziału zysku;
4)
uchwalanie regulaminu swojej działalności oraz przedkładanie regulaminu do zatwierdzenia Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji;
5)
zatwierdzanie regulaminu porządkowego Zakładu, określającego organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Zakładzie;
6)
dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń Zakładu, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu;
7) 16
przedstawianie wniosków Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jako organowi finansującemu, w ustawowo określonym zakresie działalność Zakładu;
8)
wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie Zakładu.
§  16.
Od uchwały rady społecznej dyrektorowi Zakładu przysługuje odwołanie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  17.
Spory pomiędzy dyrektorem Zakładu a radą społeczną rozstrzyga Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Rozdział  IV

Gospodarka finansowa

§  18.
Zakład prowadzi gospodarkę finansową w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, pokrywającego z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty działalności i zobowiązania, na zasadach określonych w ustawie o zakładach opieki zdrowotnej, ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości.
§  19. 17
1.
Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest plan finansowy ustalany przez przez dyrektora Zakładu.
2.
Plan finansowy opiniuje rada społeczna.
3.
Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie z realizacji planu finansowego zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
4.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania rocznego sprawozdania z realizacji planu finansowego.
5.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdza propozycję dyrektora Zakładu dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty.
6.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji może pozbawić Zakład składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Zakładu, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.).
7.
Zakład pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
8.
W przypadku likwidacji Zakładu o przeznaczeniu jego majątku decyduje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  20.
Zakład jest utrzymywany z wpływów pochodzących z realizacji umów o wykonywanie świadczeń zdrowotnych, zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych na ochronę zdrowia oraz z osobami fizycznymi.
§  21. 18
1.
Zakład może uzyskiwać środki finansowe z:
1)
odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych na podstawie umowy, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej;
2)
wydzielonej działalności gospodarczej, innej niż wymieniona w pkt 1, z zastrzeżeniem § 8;
3)
darowizn, zapisów, spadków.
2.
Zakład może realizować programy zdrowotne oraz uzyskiwać środki finansowe na ich realizacje, w tym na niezbędne do ich wykonania wydatki inwestycyjne lub zakup specjalistycznych wyrobów medycznych, na podstawie umowy i w zakresie w niej określonym.
3.
Świadczenia zdrowotne, o których mowa w ust. 1 pkt 1, oraz programy zdrowotne, o których mowa w ust. 2, mogą być finansowane ze środków publicznych pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz jednostki samorządu terytorialnego lub innych podmiotów, uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów.
§  22. 19
1. 20
Zakład może otrzymywać dotacje budżetowe przyznawane przez organ założycielski, bądź za pośrednictwem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2.
Dotacje budżetowe, o których mowa w ust. 1, Zakład może także otrzymywać z innych źródeł, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
3.
Dotacje budżetowe Zakład może otrzymywać na:
1)
realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia;
2)
pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne;
3)
remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego;
4)
cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.
§  23. 21
Zakład obowiązany jest uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w szczególności na:
1)
zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zakładu;
2)
zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Zakładu;
3)
zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Zakład;
4) 22
nabycie na rzecz Zakładu aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10% planu finansowego dochodów Zakładu;
5)
zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia i umów o dzieło, których wartość przekracza 50.000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 3 pkt 2-4.
§  24. 23
Zakład dokonuje zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  25. 24
Zakład dokonuje amortyzacji aktywów trwałych zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
§  26.
1. 25
Zakład podlega przepisom ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.5)).
2.
Wolne od podatku są dochody Zakładu w części przeznaczonej na cel statutowy, którym jest działalność w zakresie ochrony zdrowia.
3. 26
Zakład obowiązany jest do prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokość należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji aktywów trwałych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych.
§  27.
Zakład winien zawrzeć umowę o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz stosowne ubezpieczenia majątkowe przekazanego w użytkowanie majątku Skarbu Państwa.

_________

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278.

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726.

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 22, poz. 120, Nr 40, poz. 323 i Nr 76, poz. 641.

4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 89, poz. 969, z 2003 r. Nr 109, poz. 1029, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 92, poz. 885 i Nr 173, poz. 1808, z 2005 r. Nr 175, poz. 1461, z 2007 r. Nr 176, poz. 1237 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33 i Nr 76, poz. 641.

5) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 60, poz. 700 i 703, Nr 86, poz. 958, Nr 103, poz. 1100, Nr 117, poz. 1228 i Nr 122, poz. 1315 i 1324, z 2001 r. Nr 106, poz. 1150, Nr 110, poz. 1190 i Nr 125, poz. 1363, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 93, poz. 820, Nr 141, poz. 1179, Nr 169, poz. 1384, Nr 199, poz. 1672, Nr 200, poz. 1684 i Nr 230, poz. 1922, z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 96, poz. 874, Nr 137, poz. 1302, Nr 180, poz. 1759, Nr 202, poz. 1957, Nr 217, poz. 2124 i Nr 223, poz. 2218, z 2004 r. Nr 6, poz. 39, Nr 29, poz. 257, Nr 54, poz. 535, Nr 93, poz. 894, Nr 121, poz. 1262, Nr 123, poz. 1291, Nr 146, poz. 1546, Nr 171, poz. 1800, Nr 210, poz. 2135 i Nr 254, poz. 2533, z 2005 r. Nr 25, poz. 202, Nr 57, poz. 491, Nr 78, poz. 684, Nr 143, poz. 1199, Nr 155, poz. 1298, Nr 169, poz. 1419 i 1420, Nr 179, poz. 1484 i Nr 183, poz. 1538, z 2006 r. Nr 94, poz. 651, Nr 107, poz. 723, Nr 157, poz. 1119, Nr 183, poz. 1353, Nr 217, poz. 1589 i Nr 251, poz. 1847, z 2007 r. Nr 165, poz. 1169, Nr 171, poz. 1208 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 141, poz. 888 i Nr 209, poz. 1316 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 19, poz. 100, Nr 65, poz. 545 i Nr 69, poz. 587.

Załącznik 27

1.SZPITAL

1) Izba Przyjęć.

2) Oddziały:

a) Oddział Kardiologii z leczeniem "jednego dnia",

b) Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii, w tym:

- Dział Intensywnej Terapii,

- Dział Anestezjologii,

c) Oddział Chorób Wewnętrznych i Gastroenterologii z leczeniem "jednego dnia",

d) Oddział Chirurgii Ogólnej z leczeniem "jednego dnia" z Pododdziałem Urologii z leczeniem "jednego dnia",

e) Oddział Chirurgii Ogólnej, w tym:

- Pododdział Ginekologii,

- Pododdział Chirurgii Onkologicznej,

- Pododdział Ginekologii Onkologicznej z leczeniem "jednego dnia",

- Pododdział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej z leczeniem "jednego dnia",

f) Oddział Geriatrii,

g) Oddział Dzienny Leczenia Nerwic;

3) Blok Operacyjny;

4) Apteka Szpitalna.

2. PRZYCHODNIA w BIAŁYMSTOKU

1) Podstawowa Opieka Zdrowotna:

a) Lekarze Podstawowej Opieki Zdrowotnej,

b) Gabinet Pielęgniarki Środowiskowej,

c) Gabinet Położnej Środowiskowej;

2) Poradnia Medycyny Pracy;

3) Poradnie specjalistyczne:

a) Badań Profilaktycznych,

b) Ginekologiczna,

c) Chirurgiczna,

d) Chirurgii Onkologicznej,

e) Urologiczna,

f) Neurologiczna,

g) Dermatologiczna,

h) Okulistyczna,

i) Laryngologiczna,

j) Endokrynologiczna,

k) Gastrologiczna,

l) Urazowo-Ortopedyczna,

m) Kardiologiczna z Gabinetem EKG,

n) Cukrzycowa,

o) Reumatologiczna,

p) Zdrowia Psychicznego z Pracownią Psychotechniczną,

q) Chorób Piersi,

r) Geriatryczna,

s) Rehabilitacji,

t) Pulmonologiczna,

u) Psychologiczna,

v) Leczenia Nerwic;

4) Inne komórki organizacyjne:

a) Zakład Rehabilitacji,

b) Zakład Diagnostyki Obrazowej,

c) Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej,

d) Pracownia Elektroterapii z Poradnią Kontroli Stymulatorów Serca,

e) Pracownia Polikardiografii,

f) Pracownia Endoskopii,

g) Zespół Kontroli Zakażeń Zakładowych,

h) Gabinet Zabiegowy,

i) Pracownia Patomorfologii,

j) Dział Sterylizacji,

k) Wojewódzka Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

1 Załącznik:

-zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 21 z dnia 18 maja 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.9.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 lipca 2005 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 44 z dnia 20 października 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.16.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 grudnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 4 z dnia 2 lutego 2006 r. (Dz.Urz.MSWiA.06.4.15) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 kwietnia 2006 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 21 z dnia 18 maja 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.9.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2006 r.

2 Załącznik § 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 38 z dnia 20 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.5.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 10 z dnia 21 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.4.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 kwietnia 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

3 Załącznik § 5 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
4 Załącznik § 5 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
5 Załącznik § 7 pkt 10 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
6 Załącznik § 8 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
7 Załącznik § 9 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 38 z dnia 20 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.5.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 10 z dnia 21 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.4.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 kwietnia 2008 r.

8 Załącznik § 9 ust. 1 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 39 z dnia 26 października 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.

9 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
10 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
11 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
12 Załącznik § 9 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
13 Załącznik § 12a dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
14 Załącznik § 15 pkt 1 lit. b):

- zmieniona przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

- zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.

15 Załącznik § 15 pkt 1 lit. d) zmieniona przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
16 Załącznik § 15 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
17 Załącznik § 19:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 39 z dnia 26 października 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.

18 Załącznik § 21 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
19 Załącznik § 22 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 39 z dnia 26 października 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.
20 Załącznik § 22 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
21 Załącznik § 23:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 39 z dnia 26 października 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.

- zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.

22 Załącznik § 23 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.
23 Załącznik § 24:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 39 z dnia 26 października 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.

24 Załącznik § 25 zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
25 Załącznik § 26 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
26 Załącznik § 26 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b) zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
27 Załącznik:

-zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 46 z dnia 29 sierpnia 2006 r. (Dz.Urz.MSWiA.06.13.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 stycznia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 38 z dnia 20 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.5.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 10 z dnia 21 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.4.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 kwietnia 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 13 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 39 z dnia 26 października 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 5 z dnia 21 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.2.13) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lutego 2011 r.