Nadanie statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2001.11.47

Akt utracił moc
Wersja od: 30 sierpnia 2011 r.

ZARZĄDZENIE NR 33
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 2 października 2001 r.
w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie.

Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 114, poz. 1193 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 5, poz. 45 i Nr 88, poz. 961) zarządza się co następuje:
§  1.
Samodzielnemu publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie nadaje się nazwę: "Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie".
§  2. 1
Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  3.
Traci moc zarządzenie Nr 40 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 czerwca 1998 r. w sprawie nadania statutu samodzielnemu publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie (Dz. Urz. MSWiA Nr 6, poz. 61 i z 1999 r. Nr 5, poz. 47).
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie

Rozdział  I

NAZWA, SIEDZIBA, OBSZAR DZIAŁANIA

§  1.
Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Krakowie, zwany dalej "Zakładem", jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej.
§  2.
Siedzibą Zakładu jest Kraków, ul. Kronikarza Galla 25.
§  3.
Obszar działania Zakładu obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
§  4.
1.
Zakład uzyskał osobowość prawną dnia 1 sierpnia 1998 r. z chwilą wpisania do rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez sąd rejestrowy Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie Wydział VI Gospodarczy-Rejestrowy,
2.
Organem założycielskim Zakładu jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  5. 2
Zakład działa w szczególności na podstawie:
1)
ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą";
2)
rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 marca 2008 r. w sprawie zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. Nr 58, poz. 355 oraz z 2010 r. Nr 137, poz. 921), zwanego dalej "rozporządzeniem";
3)
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o rachunkowości";
4)
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o finansach publicznych";
5)
ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej";
6)
postanowień niniejszego statutu.

Rozdział  II

CELE, ZADANIA, RODZAJE I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ

§  6. 3
Zakład jest powołany do realizowania świadczeń zdrowotnych poprzez organizowanie i prowadzenie w szczególności:
1)
działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej w formie opieki stacjonarnej, ambulatoryjnej i doraźnych świadczeń zdrowotnych,
2)
badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych, w połączeniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia.
§  7.
Do zadań Zakładu należy:
1)
udzielanie stacjonarnych świadczeń zdrowotnych w oddziałach szpitala Zakładu i ambulatoryjnych zgodnie ze strukturą organizacyjną określoną w załączniku do niniejszego Statutu,
2)
wykonywanie doraźnych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
a)
wizyt domowych,
b)
udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wypadkach, zdarzeniach losowych i zagrożeniach nadzwyczajnych,
3)
prowadzenie i rozwijanie działań w zakresie ratownictwa medycznego, przedszpitalnego i szpitalnego, zabezpieczającego pomoc medyczną poszkodowanym,
4)
medyczne zabezpieczenie działań służb podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji,
5)
wykonywanie zadań wynikających z zadań służby medycyny pracy,
6)
prowadzenie działalności w zakresie orzecznictwa lekarskiego, zgodnie z odrębnymi przepisami,
7) 4
obrót środkami farmaceutycznymi i materiałami medycznymi we własnej aptece oraz zaopatrywanie komórek organizacyjnych Zakładu w leki, materiały i sprzęt medyczny,
8)
prowadzenie działalności w zakresie kształtowania postaw i zachowań prozdrowotnych prewencji i profilaktyki schorzeń,
9)
organizowanie i prowadzenie szkoleń, a także dokształcanie pracowników zatrudnionych w Zakładzie,
10) 5
medyczne zabezpieczenie wykonywania przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań obronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.).
§  8. 6
Zakład może prowadzić działalność gospodarczą, inną niż określona w § 7, po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  9.
1.
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych:
1) 7
stacjonarnych w zakresie: szpitalnego oddziału ratunkowego, chorób wewnętrznych, chirurgii, urazowo-ortopedycznym, ginekologii i położnictwa, neonatologii, neurologii, pediatrii, anestezjologii i intensywnej terapii, psychoterapii, okulistyki, rehabilitacji i rehabilitacji dziennej w ośrodku;
2) 8
specjalistycznych w zakresie: okulistyki, ginekologii, dermatologii, chorób płuc, kardiologii, gastrologii, endokrynologii, reumatologii, chirurgii, chorób naczyń obwodowych, urazowym, ortopedii, urologii, laryngologii, neurologii, alergologii, onkologii, proktologii, rehabilitacji, zdrowia psychicznego, psychologii, diabetologii, leczenia uzależnień od alkoholu i nikotyny, stomatologii, protetyki, ortodoncji, promocji zdrowia, gastroenterologii;
3) 9
medycznych działań ratowniczych w warunkach przedszpitalnych na bazie zakładowego Zespołu Ratownictwa Medycznego lub w oparciu o umowę zawartą z zespołem ratownictwa medycznego działającym poza zakładem.
2.
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych na zasadach określonych w ustawie, w przepisach odrębnych lub w umowach cywilnoprawnych zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych oraz z osobami fizycznymi.
3.
Zakład może zawierać umowy w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z:
1) 10
niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej w zakresie zadań określonych w statucie tego zakładu, po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
2) 11
osobą wykonującą zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, poz. 857 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33 i Nr 22, poz. 120),
3) 12
grupową praktyką lekarską i grupową praktyką pielęgniarek i położnych prowadzących działalność zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 57, poz. 602, z późn. zm.),
4)
osobą legitymującą się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny, która dysponuje lokalem oraz aparaturą i sprzętem medycznym, odpowiadającymi wymaganiom przewidzianym dla zakładów opieki zdrowotnej, oraz spełnia warunki określone w przepisach o działalności gospodarczej.
4. 13
Zakład zobowiązany jest informować Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zawarciu umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z podmiotami, o których mowa w ust. 3 pkt 2, 3 i 4.
§  10.
Wykonując swoje zadania Zakład współpracuje z innymi zakładami opieki zdrowotnej utworzonymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz innymi publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej, placówkami naukowo-badawczymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami jak również innymi podmiotami posiadającymi osobowość prawną i osobami fizycznymi.

Rozdział  III

STRUKTURA ORGANIZACYJNA, ORGANY I ZARZĄDZANIE ZAKŁADEM

§  11.
Strukturę organizacyjną Zakładu - wykaz komórek organizacyjnych udzielających świadczeń zdrowotnych określa załącznik do statutu.
§  12.
1.
Zakładem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz dyrektor Zakładu.
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji nawiązuje z dyrektorem Zakładu stosunek pracy na podstawie umowy o pracę lub powołania albo zawiera z nim umowę cywilnoprawną o zarządzanie Zakładem.
3. 14
Dyrektor Zakładu wykonuje swoje zadania przy pomocy zastępców dyrektora (głównego księgowego) i kierowników podległych im komórek organizacyjnych.
4. 15
Zastępcy dyrektora (główny księgowy) mogą zostać zatrudnieni po zatwierdzeniu kandydatur przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
5. 16
Na stanowisko ordynatora i pielęgniarki oddziałowej przeprowadza się konkurs na zasadach określonych w rozporządzeniu.
6.
Dyrektor Zakładu dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Zespole oraz określa szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy.
7.
Dyrektor Zakładu samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania Zakładu i ponosi za nie odpowiedzialność.
8.
Przy podejmowaniu decyzji dyrektor Zakładu korzysta z opinii właściwych organów w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
9.
Zastępcy dyrektora oraz pełnomocnicy Zakładu działają w granicach ich umocowania.
10.
Pełnomocników ustanawia i odwołuje dyrektor Zakładu. Udzielenie pełnomocnictwa, z zastrzeżeniem ust. 11, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
11.
Udzielenie pełnomocnictwa przez dyrektora, który zarządza Zakładem na podstawie umowy cywilnoprawnej następuje z zachowaniem formy aktu notarialnego.
§  12a. 17
1.
Dyrektor Zakładu wydaje akty wewnętrzne dotyczące funkcjonowania Zakładu w formie: zarządzeń lub decyzji.
2.
Akty wewnętrzne, o których mowa w ust. 1, podlegają ewidencji, w repertorium, ujmującej:
a)
oznaczenie aktu, datę wydania oraz tytuł,
b)
numer/rok,
c)
datę wejścia w życie,
d)
imię i nazwisko podpisującego akt.
§  13.
1.
Przy Zakładzie działa rada społeczna powoływana na zasadach określonych w rozporządzeniu.
2.
Kadencja rady społecznej trwa 4 lata.
3.
W skład rady społecznej wchodzą:
1)
jako przewodniczący - przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
2)
jako członkowie:
a) 18
przedstawiciel Państwowej Straży Pożarnej,
b)
przedstawiciel Policji,
c)
przedstawiciel Straży Granicznej,
d)
przedstawiciel Służby Więziennej.
§  14.
1.
Sposób zwoływania posiedzeń rady społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał określa regulamin rady społecznej.
2.
Regulamin działalności rady społecznej, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  15.
Do zadań rady społecznej należy:
1)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji wniosków i opinii w sprawach:
a)
zmiany lub rozwiązania umowy o udzielenie zamówienia na świadczenia zdrowotne,
b) 19
zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie lub użyczenie aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego,
c)
związanych z przekształceniem lub likwidacją Zakładu, jego przebudową, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności i innych związanych ze zmianami w statucie,
d) 20
przyznawania dyrektorowi Zakładu nagród pieniężnych na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 września 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyznawania nagrody rocznej osobom kierującym niektórymi podmiotami oraz wzoru wniosku o przyznanie nagrody rocznej (Dz. U. Nr 114, poz. 1226, z 2007 r. Nr 241, poz. 1769 oraz z 2008 r. Nr 236, poz. 1641);
2)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, na jego wniosek, opinii w sprawie rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej o zarządzanie Zakładem z dyrektorem Zakładu,
3)
przedstawianie dyrektorowi Zakładu wniosków i opinii w sprawach:
a)
planu finansowego i inwestycyjnego,
b)
rocznego sprawozdania z realizacji planu inwestycyjnego i finansowego,
c)
kredytów bankowych lub dotacji,
d)
podziału zysku,
4)
uchwalanie regulaminu swojej działalności oraz przedkładanie regulaminu do zatwierdzenia Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji,
5)
zatwierdzanie regulaminu porządkowego Zakładu, określającego organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Zakładzie,
6)
dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń Zakładu, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu,
7) 21
przedstawianie wniosków Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jako organowi finansującemu, w ustawowo określonym zakresie działalność Zakładu,
8)
wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie Zakładu.
§  16.
Od uchwały rady społecznej dyrektorowi Zakładu przysługuje odwołanie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  17.
Spory wynikłe miedzy dyrektorem Zakładu a radą społeczną rozstrzyga Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Rozdział  IV

GOSPODARKA FINANSOWA

§  18.
Zakład prowadzi gospodarkę finansową w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, pokrywającego z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty działalności i zobowiązania, na zasadach określonych w ustawie oraz na podstawie obowiązujących przepisów prawa finansowego, a w zakresie rachunkowości na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości.
§  19. 22
1.
Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest plan finansowy, ustalany przez dyrektora Zakładu.
2.
Plan finansowy opiniuje rada społeczna.
3.
Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie z realizacji planu finansowego zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
4.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania rocznego sprawozdania z realizacji planu finansowego.
5.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdza propozycję dyrektora Zakładu dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty.
6.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji może pozbawić Zakład składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Zakładu, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.).
7.
Zakład pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
8.
W przypadku likwidacji Zakładu o przeznaczeniu jego majątku decyduje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  20.
Zakład jest utrzymywany z wpływów pochodzących z realizacji umów o wykonywanie świadczeń zdrowotnych, zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych na ochronę zdrowia oraz z osobami fizycznymi.
§  21. 23
1.
Zakład może uzyskiwać środki finansowe z:
1)
odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych na podstawie umowy, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej,
2)
wydzielonej działalności gospodarczej, innej niż wymieniona w pkt 1, z zastrzeżeniem § 8,
3)
darowizn, zapisów, spadków.
2.
Zakład może realizować programy zdrowotne oraz uzyskiwać środki finansowe na ich realizacje, w tym na niezbędne do ich wykonania wydatki inwestycyjne lub zakup specjalistycznych wyrobów medycznych, na podstawie umowy i w zakresie w niej określonym.
3.
Świadczenia zdrowotne, o których mowa w ust. 1 pkt 1, oraz programy zdrowotne, o których mowa w ust. 2, mogą być finansowane ze środków publicznych pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz jednostki samorządu terytorialnego lub innych podmiotów, uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów.
§  22.
1. 24
Zakład może otrzymywać dotacje budżetowe przyznawane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji bądź za pośrednictwem organu założycielskiego.
2.
Dotacje budżetowe, o których mowa w ust. 1 Zakład może otrzymywać także z innych źródeł, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
3. 25
Dotacje budżetowe Zakład może otrzymywać na:
1)
realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia,
2)
pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne,
3)
remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego,
4)
cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.
§  23. 26
Zakład obowiązany jest uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w szczególności na:
1)
zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zakładu,
2)
zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Zakładu,
3)
zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Zakład,
4)
nabycie na rzecz Zakładu aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10% planu finansowego dochodów Zakładu,
5)
zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia i umów o dzieło, których wartość przekracza 50.000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 3 pkt 2-4.
§  24. 27
Zakład dokonuje zakupu lub przyjęcia aparatury i sprzętu medycznego po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  25. 28
Zakład dokonuje amortyzacji aktywów trwałych zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
§  26.
1.
Zakład podlega przepisom ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 i Nr 60, poz. 703).
2.
Wolne od podatku są dochody Zakładu w części przeznaczonej na cel statutowy, którym jest działalność w zakresie ochrony zdrowia.
3. 29
Zakład obowiązany jest do prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji aktywów trwałych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych.
§  27.
Zakład winien zawrzeć umowę o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz stosowne ubezpieczenia majątkowe przekazanego w użytkowanie majątku Skarbu Państwa.

ZAŁĄCZNIK 30

1.SZPITAL

1) Izba Przyjęć - rejestracja;

2) Zespół Ratownictwa Medycznego;

3) Oddziały:

a) Szpitalny Oddział Ratunkowy,

b) Oddział Chorób Wewnętrznych,

c) Oddział Chirurgiczny,

d) Oddział Urazowo-Ortopedyczny,

e) Oddział Ginekologiczno-Położniczy,

f) Oddział Neonatologiczny,

g) Oddział Dziecięcy,

h) Oddział Neurologiczny,

i) Oddział Okulistyczny,

j) Oddział Psychoterapii,

k) Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii;

4) Blok Operacyjny;

5) Apteka Szpitalna;

6) Zakład Diagnostyki Obrazowej;

7) Zakład Usprawniania Leczniczego z Ośrodkiem Dziennej Rehabilitacji;

8) Zakład Stomatologii:

a) Poradnia Stomatologii Ogólnej,

b) Poradnia Ortodontyczna,

c) Poradnia Protetyczna,

d) Pracownia Protetyczna;

9) Pracownia Endoskopii;

10) (uchylony);

11) Komisje Lekarskie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji:

a) Okręgowa Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji,

b) Wojewódzka Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. PRZYCHODNIA w KRAKOWIE

1) Podstawowa Opieka Zdrowotna - Kraków ul. Kr. Galla 25;

2) Poradnia Medycyny Pracy;

3) Poradnia Badań Profilaktycznych;

4) Pracownia Promocji Zdrowia;

5) Pracownia Hemodynamiki;

6) Poradnie specjalistyczne:

a) Okulistyczna,

b) Ginekologiczna,

c) Dermatologiczna,

d) Chorób Płuc,

e) Kardiologiczna,

f) Gastrologiczna,

g) Endokrynologiczna,

h) Reumatologiczna,

i) Chirurgiczna,

j) Naczyń Obwodowych,

k) Urazowa,

l) Ortopedyczna,

m) Urologiczna,

n) Laryngologiczna,

o) Neurologiczna,

p) Alergologiczna,

q) Onkologiczna,

r) Proktologiczna,

s) Rehabilitacyjna,

t) Zdrowia Psychicznego,

u) Psychologiczna,

v) Antynikotynowa,

w) Diabetologiczna,

x) Terapii Uzależnienia i Współuzależnienia od Alkoholu,

y) Gastroenterologiczna;

7) Gabinet Zabiegowy.

3. PRZYCHODNIA w NOWYM SĄCZU

1) Rejestracja;

2) Podstawowa Opieka Zdrowotna:

a) w Nowym Sączu,

b) w Limanowej,

c) w Zakopanem,

d) w Nowym Targu;

3) Poradnie Badań Profilaktycznych:

a) w Nowym Sączu,

b) w Limanowej,

4) Poradnie specjalistyczne:

a) Okulistyczna,

b) Ginekologiczna,

c) Dermatologiczna,

d) Chorób Płuc,

e) Zdrowia Psychicznego,

f) Kardiologiczna,

g) Endokrynologiczna,

h) Chirurgiczna,

i) Urazowa,

j) Ortopedyczna,

k) Urologiczna,

l) Laryngologiczna,

m) Neurologiczna,

n) Alergologiczna,

o) Reumatologiczna,

p) Diabetologiczna,

q) Stomatologiczna,

r) Protetyczna;

5) Pracownia Protetyczna;

6) Gabinet Zabiegowy;

7) Pracownia Usprawniania Leczniczego;

8) Pracownia Analityki Medycznej;

9) Pracownia USG.

4. PRZYCHODNIA w TARNOWIE

1) Rejestracja;

2) Podstawowa Opieka Zdrowotna w Tarnowie;

3) Poradnia Badań Profilaktycznych w Tarnowie;

4) Poradnie specjalistyczne:

a) Okulistyczna,

b) Ginekologiczna,

c) Dermatologiczna,

d) Chorób Płuc,

e) Zdrowia Psychicznego,

f) Kardiologiczna,

g) Diabetologiczna,

h) Reumatologiczna,

i) Chirurgiczna,

j) Ortopedyczna,

k) Urologiczna,

l) Psychologiczna,

m) Laryngologiczna,

n) Neurologiczna,

o) Urazowa,

p) Stomatologiczna,

q) Chirurgii Stomatologicznej;

5) Pracownia Protetyczna;

6) Gabinet Zabiegowy;

7) Pracownia Diagnostyki Obrazowej (RTG, USG);

8) Pracownia Usprawniania Leczniczego.

1 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.
2 Załącznik § 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 1 z dnia 4 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.2.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.

3 Załącznik § 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 1 z dnia 4 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.2.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2008 r.
4 Załącznik § 7 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
5 Załącznik § 7 pkt 10 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
6 Załącznik § 8 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
7 Załącznik § 9 ust. 1 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 38 z dnia 28 października 2002 r. (Dz.Urz.MSWiA.02.9.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 listopada 2002 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 13 z dnia 26 maja 2003 r. (Dz.Urz.MSWiA.03.5.15) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 czerwca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 10 z dnia 9 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.4.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 kwietnia 2004 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 14 z dnia 20 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.6.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 czerwca 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 14 z dnia 20 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.6.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2006 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 1 z dnia 4 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.2.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 42 z dnia 13 maja 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.9.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) tiret pierwsze zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.

8 Załącznik § 9 ust. 1 pkt 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 10 z dnia 9 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.4.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 kwietnia 2004 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 14 z dnia 20 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.6.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 czerwca 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 19 z dnia 30 stycznia 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.4.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 maja 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) tiret pierwsze zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.

9 Załącznik § 9 ust. 1 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 13 z dnia 26 maja 2003 r. (Dz.Urz.MSWiA.03.5.15) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 czerwca 2003 r.
10 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
11 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) tiret drugie zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.
12 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) tiret drugie zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.
13 Załącznik § 9 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
14 Załącznik § 12 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 14 z dnia 20 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.6.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 czerwca 2005 r.
15 Załącznik § 12 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 14 z dnia 20 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.6.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 czerwca 2005 r.
16 Załącznik § 12 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 14 z dnia 20 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.6.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 czerwca 2005 r.
17 Załącznik § 12a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.
18 Załącznik § 13 ust. 3 pkt 2 lit. a) zmieniona przez pkt 7 obwieszczenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 lipca 2005 r. o sprostowaniu błędów (Dz.Urz.MSWiA.05.13.49).
19 Załącznik § 15 pkt 1 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
20 Załącznik § 15 pkt 1 lit. d) zmieniona przez § 1 pkt 2 lit. d) zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.
21 Załącznik § 15 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
22 Załącznik § 19 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
23 Załącznik § 21 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
24 Załącznik § 22 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
25 Załącznik § 22 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
26 Załącznik § 23 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
27 Załącznik § 24 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
28 Załącznik § 25 zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
29 Załącznik § 26 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.
30 Załącznik do statutu:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 38 z dnia 28 października 2002 r. (Dz.Urz.MSWiA.02.9.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 listopada 2002 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 13 z dnia 26 maja 2003 r. (Dz.Urz.MSWiA.03.5.15) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 czerwca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 10 z dnia 9 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.4.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 kwietnia 2004 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 14 z dnia 20 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.6.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 czerwca 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 14 z dnia 20 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.6.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2006 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 19 z dnia 30 stycznia 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.4.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 maja 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 1 z dnia 4 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.2.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 42 z dnia 13 maja 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.9.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 6 z dnia 11 lutego 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.3.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 12 zarządzenia nr 17 z dnia 7 czerwca 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.8.40) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 sierpnia 2011 r.