Nadanie statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2001.11.45

Akt utracił moc
Wersja od: 26 listopada 2009 r.

ZARZĄDZENIE NR 31
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 2 października 2001 r.
w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi.

Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 114, poz. 1193 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 5, poz. 45 i Nr 88, poz. 961) zarządza się co następuje:
§  1.
Samodzielnemu publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi nadaje się nazwę: "Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi".
§  2.
Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  3.
Traci moc zarządzenie Nr 24 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 czerwca 1998 r. w sprawie nadania statutu samodzielnemu publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi (Dz. Urz. MSWiA Nr 5, poz. 45).
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 1

STATUT

Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi

Rozdział  I

Nazwa, siedziba, obszar działania

§  1.
Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi, zwany dalej "Zakładem", jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej.
§  2.
Siedzibą Zakładu jest Łódź, ul. Północna 42.
§  3.
Obszar działania Zakładu obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
§  4. 2
1.
Zakład uzyskał osobowość prawną dnia 1 września 1998 r. i jest zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydziale Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000023744.
2.
Organem założycielskim Zakładu jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  5. 3
Zakład działa w szczególności na podstawie:
1)
ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą";
2)
rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 marca 2008 r. w sprawie zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. Nr 58, poz. 355), zwanego dalej "rozporządzeniem";
3)
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.1)), zwanej dalej "ustawą o rachunkowości";
4)
ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.2)), zwanej dalej "ustawą o finansach publicznych";
5)
ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej";
6)
postanowień niniejszego statutu.

Rozdział  II

Cele, zadania, rodzaje i zakres udzielanych świadczeń

§  6.
Zakład jest powołany do realizowania świadczeń zdrowotnych poprzez organizowanie i prowadzenie w szczególności:
1)
działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej oraz stomatologii - w formie opieki stacjonarnej, ambulatoryjnej i doraźnych świadczeń zdrowotnych;
2)
badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych w połączeniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia.
§  7.
Do zadań Zakładu należy:
1)
udzielanie stacjonarnych świadczeń zdrowotnych w oddziałach Zakładu i ambulatoryjnych zgodnie ze strukturą organizacyjną określoną w załączniku do niniejszego Statutu;
2)
wykonywanie doraźnych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
a)
wizyt domowych,
b)
udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wypadkach, zdarzeniach losowych i zagrożeniach nadzwyczajnych;
3)
prowadzenie i rozwijanie działań w zakresie ratownictwa medycznego, przedszpitalnego i szpitalnego, zabezpieczającego pomoc medyczną poszkodowanym;
4)
medyczne zabezpieczenie działań służb podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji;
5)
wykonywanie zadań związanych z udzielaniem świadczeń medycznych osobom zajmującym kierownicze stanowiska państwowe;
6)
wykonywanie zadań wynikających z zadań służby medycyny pracy;
7)
prowadzenie działalności w zakresie orzecznictwa lekarskiego;
8)
obrót środkami farmaceutycznymi i materiałami medycznymi we własnych aptekach;
9)
prowadzenie działalności w zakresie kształtowania postaw i zachowań prozdrowotnych; prewencji i profilaktyki schorzeń;
10)
organizowanie i prowadzenie szkoleń, a także dokształcanie pracowników zatrudnionych w Zakładzie;
11) 4
medyczne zabezpieczenie wykonywanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań obronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.).
§  8.
Zakład może prowadzić działalność gospodarczą, inną niż określona w § 7, po uzyskaniu zgody organu założycielskiego.
§  9.
1. 5
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych:
1) 6
stacjonarnych w zakresie:
a)
intensywnej terapii,
b)
anestezjologii,
c)
chirurgii ogólnej,
d)
chirurgii naczyniowej,
e)
chemioterapii,
f)
chirurgii onkologicznej i rekonstrukcyjnej,
g)
chorób wewnętrznych,
h)
dermatologii,
i)
diabetologii,
j)
endokrynologii,
k)
gastroenterologii,
l)
ginekologii,
m)
kardiologii,
n)
neurologii,
o)
okulistyki,
p)
ortopedii i traumatologii narządu ruchu,
q)
otolaryngologii,
r)
psychiatrii (leczenia zaburzeń nerwicowych),
s)
rehabilitacji medycznej i rehabilitacji kardiologicznej,
t)
reumatologii,
u)
urologii.
2)
specjalistycznych w zakresie:
a)
alergologii,
b)
chirurgii naczyniowej,
c)
chirurgii ogólnej,
d)
chirurgii onkologicznej,
e)
chirurgii plastycznej,
f)
chorób płuc,
g)
dermatologii,
h)
diabetologii,
i)
diagnostyki laboratoryjnej,
j)
endokrynologii,
k)
gastroenterologii,
l)
ginekologii,
m)
hipertensjologii,
n)
kardiologii,
o)
medycyny paliatywnej,
p)
medycyny pracy,
q)
medycyny sportowej,
r)
neurologii,
s)
okulistyki,
t)
onkologii,
u)
ortopedii i narządu ruchu,
v)
otolaryngologii,
w)
patomorfologii,
x)
pediatrii,
y)
psychiatrii,
z)
radiologii i diagnostyki obrazowej,

za) rehabilitacji medycznej,

zb) reumatologii,

zc) toksykologii (leczenia uzależnień),

zd) urologii;

3)
stomatologicznych w zakresie:
a)
chirurgii stomatologicznej,
b)
periodontologii,
c)
ortodoncji,
d)
stomatologii dziecięcej,
e)
protetyki stomatologicznej,
f)
stomatologii zachowawczej i endodoncji;
4)
w zakresie medycyny ratunkowej w ramach szpitalnego oddziału ratunkowego i zespołu ratownictwa medycznego;
5)
w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej.
2.
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej lub w umowach cywilnoprawnych zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych oraz z osobami fizycznymi.
3.
Zakład może zawierać umowy w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z:
1)
niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej, w zakresie zadań określonych w statucie tego zakładu, po uzyskaniu zgody organu założycielskiego;
2) 7
osobą wykonującą zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, poz. 857, z późn. zm.);
3) 8
grupową praktyką lekarską i grupową praktyką pielęgniarek i położnych prowadzących działalność zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 57, poz. 602, z późn. zm.3));
4)
osobą legitymującą się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny, która dysponuje lokalem oraz aparaturą i sprzętem medycznym, odpowiadającymi wymaganiom przewidzianym dla zakładów opieki zdrowotnej, oraz spełnia warunki określone w przepisach o działalności gospodarczej;
4.
Zakład zobowiązany jest informować organ założycielski o zawarciu umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z podmiotami, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4.
§  10.
Wykonując zadania Zakład współpracuje z innymi zakładami opieki zdrowotnej utworzonymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz innymi publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej, placówkami naukowo-badawczymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami jak również innymi podmiotami posiadającymi osobowość prawną oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej i osobami fizycznymi.

Rozdział  III

Struktura organizacyjna, organy i zarządzanie zakładem

§  11.
Wykaz komórek organizacyjnych Zakładu udzielających świadczeń zdrowotnych określa załącznik do statutu.
§  12.
1.
Zakładem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz dyrektor Zakładu.
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji nawiązuje z dyrektorem Zakładu stosunek pracy na podstawie umowy o pracę lub powołanie albo zawiera z nim umowę cywilnoprawną o zarządzanie Zakładem.
3.
Dyrektor Zakładu wykonuje swoje zadania przy pomocy zastępców, kierowników komórek organizacyjnych oraz naczelnej pielęgniarki, udzielając przewidzianym prawem pełnomocnictw.
4.
Zastępcy dyrektora i główny księgowy mogą zostać zatrudnieni po zatwierdzeniu kandydatur przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
5.
Na stanowisko ordynatora, naczelnej pielęgniarki i pielęgniarki oddziałowej przeprowadza się konkurs na zasadach i w trybie określonym w rozporządzeniu.
6.
Dyrektor Zakładu dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Zakładzie oraz określa szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy.
7.
Dyrektor Zakładu samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania Zakładu i ponosi za nie odpowiedzialność.
8.
Pełnomocników ustanawia i odwołuje dyrektor Zakładu. Udzielenie pełnomocnictwa, z zastrzeżeniem ust. 9, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
9.
Udzielenie pełnomocnitwa przez dyrektora, który zarządza Zakładem na podstawie umowy cywilnoprawnej następuje z zachowaniem formy aktu notarialnego.
§  12a. 9
1.
Dyrektor Zakładu wydaje akty wewnętrzne dotyczące funkcjonowania Zakładu w formie: zarządzeń lub decyzji.
2.
Akty wewnętrzne, o których mowa w ust. 1, podlegają ewidencji, w repertorium, ujmującej:
1)
oznaczenie aktu, datę wydania oraz tytuł,
2)
numer/rok,
3)
datę wejścia w życie,
4)
imię i nazwisko podpisującego akt.
§  13.
1.
Przy Zakładzie działa rada społeczna powoływana na zasadach określonych w rozporządzeniu:
2.
Kadencja rady społecznej trwa 4 lata.
3.
W skład rady społecznej wchodzą:
1)
jako przewodniczący - przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
2)
jako członkowie:
a)
przedstawiciel Państwowej Straży Pożarnej,
b)
przedstawiciel Policji,
c)
przedstawiciel Straży Granicznej,
d)
przedstawiciel Służby Więziennej.
§  14.
1.
Sposób zwoływania posiedzeń rady społecznej oraz tryb pracy i podejmowania uchwał określa regulamin rady społecznej.
2.
Regulamin działalności rady społecznej, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  15.
Do zadań rady społecznej należy:
1)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji wniosków i opinii w sprawach:
a)
zmiany lub rozwiązania umowy o udzielenie zamówienia na świadczenia zdrowotne,
b) 10
zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie, użyczenie aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego,
c)
związanych z przekształceniem lub likwidacją Zakładu, jego przebudową, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności i innych związanych ze zmianami w statucie,
d) 11
przyznawania dyrektorowi Zakładu nagród pieniężnych na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 19 września 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyznawania nagrody rocznej osobom kierującym niektórymi podmiotami prawnymi oraz wzoru wniosku o przyznanie nagrody rocznej (Dz. U. Nr 114, poz. 1226, z późn. zm.),
2)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, na jego wniosek, opinii w sprawie rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej o zarządzanie Zakładem z dyrektorem Zakładu;
3)
przedstawianie dyrektorowi Zakładu wniosków i opinii w sprawach:
a)
planu finansowego i inwestycyjnego,
b)
rocznego sprawozdania z realizacji planu inwestycyjnego i finansowego,
c)
kredytów bankowych lub dotacji,
d)
podziału zysku;
4)
uchwalanie regulaminu swojej działalności oraz przedkładanie regulaminu do zatwierdzenia Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji;
5)
zatwierdzanie regulaminu porządkowego Zakładu, określającego organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Zakładzie;
6)
dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń Zakładu, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu;
7)
przedstawianie wniosków organowi finansującemu określony zakres działalności, w którego imieniu rada społeczna wykonuje swoje zadania;
8)
wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie Zakładu.
§  16.
Od uchwały rady społecznej dyrektorowi Zakładu przysługuje odwołanie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  17.
Spory wynikłe pomiędzy dyrektorem Zakładu a radą społeczną rozstrzyga Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Rozdział  IV

Gospodarka finansowa

§  18.
Zakład prowadzi gospodarkę finansową w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, pokrywającego z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty działalności i zobowiązań, na zasadach określonych w ustawie o zakładach opieki zdrowotnej, ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości.
§  19. 12
1.
Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest roczny plan finansowy, ustalany przez dyrektora Zakładu.
2.
Plan finansowy opiniuje rada społeczna.
3.
Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie finansowe sporządzane są przez Zakład na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości i zatwierdzane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
4.
Organ założycielski wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Zakładu.
5.
Organ założycielski zatwierdza propozycję dyrektora Zakładu dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty przez Zakład.
6.
Organ założycielski może pozbawić Zakład składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Zakładu, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.).
7.
Zakład pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
8.
W przypadku likwidacji Zakładu o przeznaczeniu jego majątku decyduje organ założycielski.
§  20.
Zakład pokrywa koszty działalności i zobowiązań z przychodów pochodzących z realizacji umów o wykonanie świadczeń zdrowotnych, zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych na ochronę zdrowia w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, oraz z osobami fizycznymi, a w szczególności z podmiotami określonymi w § 21.
§  21.
1.
Zakład może uzyskiwać środki finansowe:
1)
od osób objętych ubezpieczeniem innym niż ubezpieczenie społeczne;
2)
od instytucji ubezpieczeniowych;
3)
od zakładów pracy, organizacji społecznych i innych instytucji;
4)
od innych zakładów opieki zdrowotnej;
5)
od osób fizycznych nie objętych ubezpieczeniem lub za świadczenia medyczne nieprzysługujące w ramach ubezpieczenia;
6)
z wydzielonej działalności gospodarczej prowadzonej za zgodą organu założycielskiego,
7)
z darowizn, zapisów, spadków.
2.
Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, Zakład może uzyskiwać na realizację zadań i programów zdrowotnych.
§  22. 13
1.
Zakład może otrzymywać dotacje budżetowe przyznawane przez organ założycielski bądź za pośrednictwem organu założycielskiego.
2.
Dotacje budżetowe, o których mowa w ust. 1, Zakład może także otrzymywać z innych źródeł, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
3.
Dotacje budżetowe Zakład może otrzymywać na:
1)
realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia;
2)
pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne;
3)
remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego;
4)
cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.
§  23. 14
Zakład obowiązany jest uzyskać zgodę organu założycielskiego w szczególności na:
1)
zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zakładu;
2)
zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Zakładu;
3)
zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Zakład;
4)
nabycie na rzecz Zakładu aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10% rocznego planu finansowego dochodów Zakładu;
5)
zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia i umów o dzieło, których wartość przekracza 50.000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 3 pkt 2-4.
§  24. 15
Zakład dokonuje zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego po uzyskaniu zgody organu założycielskiego.
§  25.
Zakład powinien zawrzeć umowę o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz stosowne ubezpieczenia majątkowe przekazanego w użytkowanie majątku Skarbu Państwa.
§  26. 16
Zakład dokonuje amortyzacji aktywów trwałych zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
§  27. 17
1.
Zakład podlega przepisom ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.).
2.
Wolne od podatku są dochody Zakładu w części przeznaczonej na cel statutowy, którym jest działalność w zakresie ochrony zdrowia.
3.
Zakład obowiązany jest do prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokość należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji aktywów trwałych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych.

_________

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 139, poz. 1324 i Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546 i Nr 213, poz. 2155, z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539 i Nr 267, poz. 2252, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119 i Nr 208, poz. 1540 oraz z 2008 r. Nr 63, poz. 393, Nr 144, poz. 900, Nr 171, poz. 1056 i Nr 214, poz. 1343.

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984, z 2008 r. Nr 180, poz. 1112, Nr 209, poz. 1317, Nr 216, poz. 1370, Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100 i Nr 72, poz. 619.

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 89, poz. 969, z 2003 r. Nr 109, poz. 1029, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 92, poz. 885 i Nr 173, poz. 1808, z 2005 r. Nr 175, poz. 1461, z 2007 r. Nr 176, poz. 1237 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33 i Nr 76, poz. 641.

Załącznik 18

1.Szpital:

1) Blok Operacyjny,

2) Centralna Sterylizatornia,

3) Izba Przyjęć,

4) Oddział Intensywnej Terapii,

5) Oddział Chirurgii Ogólnej,

6) Oddział Chirurgii Naczyniowej,

7) Oddział Chirurgii Onkologicznej i Rekonstrukcyjnej z Pododdziałem Chemioterapii,

8) Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej,

9) Oddział Chorób Wewnętrznych z Pododdziałem Kardiologii,

10) Oddział Ginekologiczny,

11) Oddział Kardiologii Interwencyjnej z Samodzielną Pracownią Hemodynamiki,

12) Oddział Okulistyczny,

13) Oddział Otolaryngologiczny,

14) Oddział Szybkiej Diagnostyki,

15) Oddział Urologiczny,

16) Szpitalny Oddział Ratunkowy,

17) Dział Anestezjologii.

2. Przychodnia:

1) Poradnia Medycyny Pracy;

2) Poradnie Podstawowej Opieki Zdrowotnej:

a) Gabinet Zabiegowy,

b) Poradnia Lekarza POZ,

c) Poradnia Pielęgniarki Środowiskowej - Rodzinnej,

d) Poradnia Położnej Środowiskowej - Rodzinnej,

e) Punkt Szczepień;

3) Poradnie specjalistyczne:

a) Poradnia Alergologiczna,

b) Poradnia Alergologiczna dla Dzieci,

c) Poradnia Badań Profilaktycznych,

d) Poradnia Chirurgii Naczyniowej,

e) Poradnia Chirurgii Ogólnej,

f) Poradnia Chirurgii Onkologicznej,

g) Poradnia Chirurgii Plastycznej,

h) Poradnia Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej,

i) Poradnia Chorób Naczyń,

j) Poradnia Dermatologiczna,

k) Poradnia Diabetologiczna,

l) Poradnia Endokrynologiczna,

m) Poradnia Gastroenterologiczna,

n) Poradnia Ginekologiczna,

o) Poradnia Ginekologiczna dla Dziewcząt,

p) Poradnia Gruźlicy i Chorób Płuc,

q) Poradnia Kardiologiczna,

r) Poradnia Leczenia Bólu,

s) Poradnia Leczenia Jaskry,

t) Poradnia Medycyny Sportowej,

u) Poradnia Nadciśnienia Tętniczego,

v) Poradnia Neurologiczna,

w) Poradnia Okulistyczna,

x) Poradnia Osteoporozy,

y) Poradnia Otolaryngologiczna,

z) Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi,

za) Poradnia Reumatologiczna,

zb) Poradnia Urologiczna;

3. Przychodnia Zdrowia Psychicznego:

1) Poradnia Zdrowia Psychicznego:

a) Poradnia Leczenia Uzależnień,

b) Poradnia Psychologiczna;

2) Oddział Dzienny Zaburzeń Nerwicowych;

4.
Pion Diagnostyczny:

1) Pracownia Endoskopii;

2) Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej;

3) Zakład Patomorfologii;

4) Zakład Radiologii:

a) Pracownia Rentgenodiagnostyki Ogólnej,

b) Pracownia Tomografii Komputerowej,

c) Pracownia USG,

d) Pracownia Mammografii;

5) Pracownia Diagnostyki Układu Krążenia.

5. Zakład Usprawniania Leczniczego:

1) Pracownia Kinezyterapii;

2) Pracownia Hydroterapii;

3) Pracownia Fizykoterapii;

4) Pracownia Krioterapii;

5) Oddział Rehabilitacyjny z Pododdziałem Dziennym Rehabilitacji;

6) Poradnia Rehabilitacyjna.

6.
Centrum Stomatologii:

1) Poradnia Chirurgii Stomatologicznej;

2) Poradnia Chorób Błon Śluzowych Przyzębia;

3) Poradnia Ortodontyczna;

4) Poradnia Protetyki Stomatologicznej;

5) Poradnia Stomatologii Zachowawczej i Endodoncji;

6) Pracownia Radiologii Stomatologicznej.

7.
Apteka Szpitalna.
8.
Dział Statystyki i Dokumentacji Medycznej.
9.
Okręgowa Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
10.
Wojewódzka Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
11.
Zespół do spraw Kontroli Zakażeń Szpitalnych.
12.
Zespół Transportu Sanitarnego.
13.
Zespół Ratownictwa Medycznego:

1) Zespól Ratownictwa Medycznego W - podstawowy;

2) Zespół Ratownictwa Medycznego R - specjalistyczny.

1 Załącznik:

-zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 4 z dnia 23 lutego 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.2.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 maja 2005 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 8 z dnia 9 lutego 2006 r. (Dz.Urz.MSWiA.06.5.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2006 r.

2 Załącznik § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 44 z dnia 6 listopada 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.
3 Załącznik § 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 35 z dnia 23 marca 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.5.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 66 z dnia 5 września 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.13.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 października 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

4 Załącznik § 7 pkt 11 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
5 Załącznik § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 35 z dnia 23 marca 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.5.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.
6 Załącznik § 9 ust. 1 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 88 z dnia 11 grudnia 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.12.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 66 z dnia 5 września 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.13.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 października 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 44 z dnia 6 listopada 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.

7 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 66 z dnia 5 września 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.13.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 października 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

8 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 66 z dnia 5 września 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.13.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 października 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

9 Załącznik § 12a:

- dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 66 z dnia 5 września 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.13.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 października 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

10 Załącznik § 15 pkt 1 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
11 Załącznik § 15 pkt 1 lit. d):

- zmieniona przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 66 z dnia 5 września 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.13.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 października 2008 r.

- zmieniona przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

12 Załącznik § 19 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 44 z dnia 6 listopada 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.
13 Załącznik § 22 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 44 z dnia 6 listopada 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.
14 Załącznik § 23 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 44 z dnia 6 listopada 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.
15 Załącznik § 24:

- zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 44 z dnia 6 listopada 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.

16 Załącznik § 26 dodany przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
17 Załącznik § 27 dodany przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
18 Załącznik:

-zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 35 z dnia 23 marca 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.5.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 88 z dnia 11 grudnia 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.12.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 56 z dnia 4 lipca 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.11.53) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 sierpnia 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 66 z dnia 5 września 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.13.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 października 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 15 z dnia 21 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 44 z dnia 6 listopada 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.11.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 listopada 2009 r.