Nadanie statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Rzeszowie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2001.11.41

Akt utracił moc
Wersja od: 6 maja 2011 r.

ZARZĄDZENIE NR 27
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 2 października 2001 r.
w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Rzeszowie.

Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256, Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 114, poz. 1193 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 5, poz. 45 i Nr 88, poz. 961) zarządza się, co następuje:
§  1.
Samodzielnemu publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Rzeszowie nadaje się nazwę: "Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Rzeszowie".
§  2.
Zakładowi Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Rzeszowie nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  3.
Traci moc zarządzenie Nr 28 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 czerwca 1998 r. w sprawie nadania statutu samodzielnemu publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej Zarządu Służby Zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Rzeszowie (Dz. Urz. MSWiA Nr 5, poz. 49 i z 1999 r. Nr 7, poz. 81).
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 1

STATUT

Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Rzeszowie.

ROZDZIAŁ  I

NAZWA, SIEDZIBA, OBSZAR DZIAŁANIA

§  1.
Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Rzeszowie, zwany dalej "Zakładem", jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej.
§  2.
Siedzibą Zakładu jest Rzeszów, ul. Krakowska 16.
§  3.
Obszar działania Zakładu obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
§  4.
1.
Zakład uzyskał osobowość prawną dnia 1.10.1998 roku - z chwilą wpisania do rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez sąd rejestrowy Sąd Rejonowy Wydział Gospodarczy w Rzeszowie.
2.
Organem założycielskim Zakładu jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  5. 2
Zakład działa w szczególności na podstawie:
1)
ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą";
2)
rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 marca 2008 r. w sprawie zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. Nr 58, poz. 355), zwanego dalej "rozporządzeniem";
3) 3
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278), zwanej dalej "ustawą o rachunkowości";
4) 4
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o finansach publicznych";
5)
ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027), zwanej dalej "ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej";
6)
postanowień niniejszego Statutu.

ROZDZIAŁ  II

CELE, ZADANIA, RODZAJE I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ

§  6.
Zakład jest powołany do realizowania świadczeń zdrowotnych poprzez organizowanie i prowadzenie w szczególności:
1) 5
działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej w formie opieki stacjonarnej, ambulatoryjnej, leczenia "jednego dnia" i doraźnych świadczeń zdrowotnych;
2)
badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych w połączeniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia.
§  7.
Do zadań Zakładu należy:
1) 6
udzielanie stacjonarnych świadczeń zdrowotnych, w tym leczenia "jednego dnia" w oddziałach szpitala Zakładu oraz świadczeń ambulatoryjnych, zgodnie ze strukturą organizacyjną określoną w załączniku do niniejszego Statutu;
2)
wykonywanie doraźnych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
a)
wizyt domowych,
b)
udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wypadkach, zdarzeniach losowych i zagrożeniach nadzwyczajnych,
3)
prowadzenie i rozwijanie działań w zakresie ratownictwa medycznego, przedszpitalnego i szpitalnego, zabezpieczającego pomoc medyczną poszkodowanym;
4)
medyczne zabezpieczenie działań służb podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji;
5)
wykonywanie zadań wynikających z zadań służby medycyny pracy;
6)
prowadzenie działalności w zakresie orzecznictwa lekarskiego, zgodnie z odrębnymi przepisami;
7)
obrót środkami farmaceutycznymi i materiałami medycznymi we własnych aptekach oraz zaopatrywanie komórek organizacyjnych Zakładu w leki, materiały i sprzęt medyczny,
8)
prowadzenie działalności w zakresie kształtowania postaw i zachowań prozdrowotnych prewencji i profilaktyki schorzeń,
9)
organizowanie i prowadzenie szkoleń, a także dokształcanie pracowników zatrudnionych w Zakładzie,
10) 7
medyczne zabezpieczenie wykonywania przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań obronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.).
§  8. 8
Zakład może prowadzić działalność gospodarczą, inną niż określona w § 7, po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  9.
1. 9
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych:
1) 10
stacjonarnych w zakresie: chorób wewnętrznych, kardiologii, neurologii, udarów, anestezjologii, intensywnej terapii, chirurgii, ginekologii, rehabilitacji neurologicznej;
2) 11
stacjonarnych - leczenie "jednego dnia" - w zakresie: chorób wewnętrznych, kardiologii, neurologii, chirurgii, ginekologii;
3)
ambulatoryjnych:
a)
specjalistycznych: w zakresie diabetologii, endokrynologii, gastrologii, kardiologii, dermatologii, neurologii, chirurgii onkologicznej, chorób płuc dzieci, chorób płuc dorosłych, reumatologii, ginekologii i położnictwa, chirurgii ogólnej, chirurgii dziecięcej, chirurgii naczyniowej, chirurgii urazowo-ortopedycznej, okulistyki, otolaryngologii, logopedii, urologii, psychiatrii, psychologii, terapii uzależnienia od substancji psychoaktywnych, terapii uzależnienia od alkoholu, promocji zdrowia, medycyny pracy, badań profilaktycznych, alergologii, padaczki, padaczki dla dzieci, rehabilitacji,
b)
w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej,
c)
w zakresie pomocy doraźnej: porad ambulatoryjnych, wizyt domowych, udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wypadkach losowych i zagrożeniach nadzwyczajnych.
2.
Zakład udziela świadczeń zdrowotnych na zasadach określonych w ustawie, w przepisach odrębnych lub w umowach cywilnoprawnych zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych oraz z osobami fizycznymi.
3.
Zakład może zawierać umowy w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z:
1) 12
niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej, w zakresie zadań określonych w statucie tego zakładu, po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
2) 13
osobą wykonującą zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, poz. 857);
3) 14
grupową praktyką lekarską i grupową praktyką pielęgniarek i położnych prowadzących działalność zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 57, poz. 602, z późn. zm.);
4)
osobą legitymującą się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny, która dysponuje lokalem oraz aparaturą i sprzętem medycznym, odpowiadającymi wymaganiom przewidzianym dla zakładów opieki zdrowotnej, oraz spełnia warunki określone w przepisach o działalności gospodarczej.
4. 15
Zakład zobowiązany jest informować Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zawarciu umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z podmiotami, o których mowa w ust. 3 pkt 2, 3 i 4.
§  10.
Wykonując swoje zadania Zakład współpracuje z innymi zakładami opieki zdrowotnej utworzonymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz innymi publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej, placówkami naukowo-badawczymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami jak również innymi podmiotami posiadającymi osobowość prawną i osobami fizycznymi.

ROZDZIAŁ  III

STRUKTURA ORGANIZACYJNA, ORGANY I ZARZĄDZANIE ZAKŁADEM

§  11.
Strukturę organizacyjną Zakładu, wykaz komórek organizacyjnych udzielających świadczeń zdrowotnych określa załącznik do statutu.
§  12.
1.
Zakładem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz dyrektor Zakładu.
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji nawiązuje z dyrektorem Zakładu stosunek pracy na podstawie umowy o pracę lub powołania albo zawiera z nim umowę cywilnoprawną o zarządzanie Zakładem.
3.
Dyrektor Zakładu wykonuje swoje zadania przy pomocy: zastępców dyrektora, głównego księgowego, naczelnej pielęgniarki i kierowników podległych im komórek organizacyjnych.
4.
Zastępcy dyrektora i główny księgowy mogą zostać zatrudnieni po zatwierdzeniu kandydatur przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
5.
Na stanowiska:
1)
ordynatora
2)
naczelnej pielęgniarki
3)
przełożonej pielęgniarek
4)
pielęgniarki oddziałowej

przeprowadza się konkurs na zasadach i w trybie określonym w rozporządzeniu.

6.
Dyrektor Zakładu dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Zakładzie oraz określa szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy.
7.
Dyrektor Zakładu samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania Zakładu i ponosi za nie odpowiedzialność.
8.
Przy podejmowaniu decyzji dyrektor Zakładu korzysta z opinii właściwych organów w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
9.
Zastępcy dyrektora oraz pełnomocnicy Zakładu działają w granicach ich umocowania.
10.
Pełnomocników ustanawia i odwołuje dyrektor Zakładu. Udzielenie pełnomocnictwa, z zastrzeżeniem ust. 11, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
11.
Udzielenie pełnomocnictwa przez dyrektora, który zarządza Zakładem na podstawie umowy cywilnoprawnej następuje z zachowaniem formy aktu notarialnego.
§  12a. 16
1.
Dyrektor Zakładu wydaje akty wewnętrzne dotyczące funkcjonowania Zakładu w formie: zarządzeń lub decyzji.
2.
Akty wewnętrzne, o których mowa w ust. 1, podlegają ewidencji, w repertorium, ujmującej:
a)
oznaczenie aktu, datę wydania oraz tytuł,
b)
numer/rok,
c)
datę wejścia w życie,
d)
imię i nazwisko podpisującego akt.
§  13.
1.
Przy Zakładzie działa rada społeczna powoływana na zasadach określonych w rozporządzeniu.
2.
Kadencja rady społecznej trwa 4 lata.
3.
W skład rady społecznej wchodzą:

jako przewodniczący - przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, jako członkowie:

a)
przedstawiciel Państwowej Straży Pożarnej,
b)
przedstawiciel Policji,
c)
przedstawiciel Straży Granicznej,
d)
przedstawiciel Służby Więziennej.
§  14.
1.
Sposób zwoływania posiedzeń rady społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał określa regulamin rady społecznej.
2.
Regulamin działalności rady społecznej, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  15.
Do zadań rady społecznej należy:
1)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji wniosków i opinii w sprawach:
a)
zmiany lub rozwiązania umowy o udzielenie zamówienia na świadczenia zdrowotne,
b) 17
zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie, użyczenie aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego,
c)
związanych z przekształceniem lub likwidacją Zakładu, jego przebudową, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności i innych związanych ze zmianami w statucie,
d) 18
przyznawania dyrektorowi Zakładu nagród pieniężnych na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 września 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyznawania nagrody rocznej osobom kierującym niektórymi podmiotami prawnymi oraz wzoru wniosku o przyznanie nagrody rocznej (Dz. U. Nr 114, poz. 1226 oraz z 2007 r. Nr 241, poz. 1769);
2)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, na jego wniosek, opinii w sprawie rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej o zarządzanie Zakładem z dyrektorem Zakładu;
3)
przedstawianie dyrektorowi Zakładu wniosków i opinii w sprawach:
a)
planu finansowego i inwestycyjnego,
b)
rocznego sprawozdania z realizacji planu inwestycyjnego i finansowego,
c)
kredytów bankowych lub dotacji,
d)
podziału zysku;
4)
uchwalanie regulaminu swojej działalności oraz przedkładanie regulaminu do zatwierdzenia Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji;
5)
zatwierdzanie regulaminu porządkowego Zakładu, określającego organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Zakładzie;
6)
dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń Zakładu, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu;
7) 19
przedstawianie wniosków Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jako organowi finansującemu, w ustawowo określonym zakresie działalność Zakładu;
8)
wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie Zakładu.
§  16.
Od uchwały rady społecznej dyrektorowi Zakładu przysługuje odwołanie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  17.
Spory wynikłe miedzy dyrektorem Zakładu a radą społeczną rozstrzyga Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

ROZDZIAŁ  IV

GOSPODARKA FINANSOWA

§  18.
Zakład prowadzi gospodarkę finansową w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, pokrywającego z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty działalności i zobowiązania, na zasadach określonych w ustawie oraz na podstawie obowiązujących przepisów prawa finansowego, a w zakresie rachunkowości na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości.
§  19. 20
1.
Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest plan finansowy ustalany przez dyrektora Zakładu.
2.
Plan finansowy opiniuje rada społeczna.
3.
Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie z realizacji planu finansowego zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
4. 21
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania rocznego sprawozdania z realizacji planu finansowego.
5. 22
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdza propozycję dyrektora Zakładu dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty.
6. 23
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji może pozbawić Zakład składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Zakładu, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).
7.
Zakład pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
8. 24
W przypadku likwidacji Zakładu o przeznaczeniu jego majątku decyduje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  20.
Zakład jest utrzymywany z wpływów pochodzących z realizacji umów o wykonywanie świadczeń zdrowotnych, zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych na ochronę zdrowia oraz z osobami fizycznymi.
§  21.
1.
Zakład może uzyskiwać środki finansowe:
1)
z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych na podstawie umowy, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej;
2)
z wydzielonej działalności gospodarczej innej niż wymieniona w pkt 1, z zastrzeżeniem § 8;
3)
z darowizn, zapisów, spadków.
2.
Zakład może realizować programy zdrowotne oraz uzyskiwać środki finansowe na ich realizację, w tym na niezbędne do ich wykonania wydatki inwestycyjne lub zakup specjalistycznych wyrobów medycznych, na podstawie umowy i w zakresie w niej określonym.
3. 25
Świadczenia zdrowotne, o których mowa w ust. 1 pkt 1 oraz programy zdrowotne, o których mowa w ust. 2, mogą być finansowane ze środków publicznych pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz jednostki samorządu terytorialnego lub innych podmiotów, uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów.
§  22.
1. 26
Zakład może otrzymywać dotacje budżetowe przyznawane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji bądź za pośrednictwem organu założycielskiego.
2.
Dotacje budżetowe, o których mowa w ust. 1 Zakład może także otrzymywać z innych źródeł, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
3.
Dotacje budżetowe Zakład może otrzymywać na:
1)
realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia;
2)
pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne;
3) 27
remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego;
4)
cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.
§  23. 28
Zakład obowiązany jest uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracjio w szczególności na:
1)
zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zakładu;
2)
zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Zakładu;
3)
zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Zakład;
4)
nabycie na rzecz Zakładu aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10% planu finansowego dochodów Zakładu;
5)
zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia lub umów o dzieło, których wartość przekracza 50.000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 3 pkt 2-4.
§  24. 29
Zakład dokonuje zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  25. 30
Zakład dokonuje amortyzacji aktywów trwałych zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
§  26.
1.
Zakład podlega przepisom ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.1)).
2.
Wolne od podatku są dochody Zakładu w części przeznaczonej na cel statutowy, którym jest działalność w zakresie ochrony zdrowia.
3. 31
Zakład obowiązany jest do prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji aktywów trwałych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych.
§  27.
Zakład winien zawrzeć umowę o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz stosowne ubezpieczenia majątkowe przekazanego w użytkowanie majątku Skarbu Państwa.

________

1) Zmiany zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 60, poz. 700 i 703, Nr 86, poz. 958, Nr 103, poz. 1100, Nr 117, poz. 1228, Nr 122, poz. 1315 i 1324, z 2001 r. Nr 106, poz. 1150, Nr 110, poz. 1190 i Nr 125, poz. 1363, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 93, poz. 820, Nr 141, poz. 1179, Nr 169, poz. 1384, Nr 199, poz. 1672, Nr 200, poz. 1684 i Nr 230, poz. 1922, z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 96, poz. 874, Nr 137, poz. 1302, Nr 180, poz. 1759, Nr 202, poz. 1957, Nr 217, poz. 2124 i Nr 223, poz. 2218 oraz z 2004 r. Nr 6, poz. 39.

Załącznik 32

1.
SZPITAL:
1)
Opieka doraźna:
a)
Ambulatorium ogólne,
b)
Zespół Wyjazdowy Ogólny;
2)
Oddziały szpitalne i inne komórki działalności medycznej:
a)
Chorób Wewnętrznych z Pododdziałem Kardiologicznym,
b)
Neurologiczny,
c)
Udarowy,
d)
Anestezjologii i Intensywnej Terapii,
e)
Chirurgiczny z Pododdziałem Ginekologicznym,
f)
Rehabilitacji Neurologicznej,
g)
Izba Przyjęć,
h)
Blok Operacyjny,
i)
Apteka Zakładowa;
3)
Pracownie Diagnostyczne:
a)
Pracownia Diagnostyki Obrazowej:

– Endoskopii,

– Rentgenodiagnostyki,

– Ultrasonografu,

b)
Pracownie inne:

– Elektrodiagnostyki,

– Elektrokardiografii wysiłkowej,

– EEG,

– Badań Metodą Holtera,

– Całodobowego Pomiaru Ciśnienia,

– Spirometrii,

– EMG;

4)
Punkt przechowywania i wydawania zwłok.
2.
PRZYCHODNIA w RZESZOWIE:.
1)
Podstawowa Opieka Zdrowotna:
a)
Zespół Lekarzy Rodzinnych,
b)
Gabinet Zabiegowy,
c)
Punkt Szczepień;
2)
Poradnia Medycyny Pracy;
3)
Poradnie specjalistyczne:
a)
Diabetologiczna,
b)
Endokrynologiczna,
c)
Gastrologiczna,
d)
Kardiologiczna,
e)
Badań Profilaktycznych,
f)
Dermatologiczna,
g)
Neurologiczna,
h)
Onkologiczna,
i)
Chorób Płuc dla Dorosłych,
j)
Chorób Płuc dla Dzieci,
k)
Reumatologiczna,
l)
Ginekologiczno-Położnicza,
m)
Chirurgii Ogólnej,
n)
Chirurgii Dziecięcej,
o)
Chirurgii Naczyniowej,
p)
Urazowo-Ortopedyczna,
q)
Okulistyczna,
r)
Otolaryngologiczna,
s)
Logopedyczna,
t)
Urologiczna,
u)
Psychiatryczna,
v)
Terapii Uzależnienia od Alkoholu,
w)
Terapii Uzależnienia od Substancji Psychoaktywnych,
x)
Promocji Zdrowia,
y)
Psychologiczna,
z)
Alergologiczna,
za)
Padaczki,
zb)
Padaczki dla Dzieci,
zc)
Rehabilitacyjna;
4)
Pracownie inne:
a)
Elektrokardiografii,
b)
Audiometrii,
c)
Psychologiczna;
5)
Dział Rehabilitacji Leczniczej:
a)
Gabinet Kinezyterapii,
b)
Gabinet Fizykoterapii,
c)
Gabinet Hydroterapii,
d)
Gabinet Masażu;
6)
Inne komórki działalności medycznej:
a)
Rejestracja,
b)
Wojewódzka Komisja Lekarska;
7)
Ośrodek Rehabilitacji Dziennej.
3.
PRZYCHODNIA w KROŚNIE:
1)
Podstawowa Opieka Zdrowotna:
a)
Zespół Lekarzy Rodzinnych,
b)
Gabinet Zabiegowy,
c)
Punkt Szczepień;
2)
Poradnie specjalistyczne:
a)
Badań Profilaktycznych,
b)
Dermatologiczna,
c)
Neurologiczna,
d)
Ginekologiczno-Położnicza,
e)
Chirurgii Ogólnej,
f)
Okulistyczna,
g)
Otolaryngologiczna,
h)
Promocji Zdrowia;
3)
Pracownie inne:
a)
Elektrokardiografii,
b)
Audiometrii;
4)
Dział Rehabilitacji Leczniczej:
a)
Gabinet Kinezyterapii,
b)
Gabinet Fizykoterapii,
c)
Gabinet Hydroterapii,
d)
Gabinet Masażu;
5)
Inne komórki działalności medycznej:
a)
Rejestracja,
b)
Apteka Otwarta.
4.
PORADNIE BADAŃ PROFILAKTYCZNYCH

w Tarnobrzegu, Przemyślu, Dębicy, Mielcu, Sanoku.

1 Załącznik zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 25 z dnia 9 sierpnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.10.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 sierpnia 2004 r.
2 Załącznik § 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 54 z dnia 5 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.8.34) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 września 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 82 z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.16.84) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2008 r.

3 Załącznik § 5 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
4 Załącznik § 5 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
5 Załącznik § 6 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 54 z dnia 5 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.8.34) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 września 2007 r.
6 Załącznik § 7 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 54 z dnia 5 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.8.34) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 września 2007 r.
7 Załącznik § 7 pkt 10 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.
8 Załącznik § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
9 Załącznik § 9 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 54 z dnia 5 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.8.34) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 września 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 6 z dnia 10 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.2.8) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2008 r.

10 Załącznik § 9 ust. 1 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 82 z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.16.84) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.

11 Załącznik § 9 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.
12 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
13 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 82 z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.16.84) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2008 r.
14 Załącznik § 9 ust. 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 82 z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.16.84) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2008 r.
15 Załącznik § 9 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
16 Załącznik § 12a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 82 z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.16.84) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2008 r.
17 Załącznik § 15 pkt 1 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.
18 Załącznik § 15 pkt 1 lit. d) zmieniona przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 82 z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.16.84) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2008 r.
19 Załącznik § 15 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
20 Załącznik § 19 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.
21 Załącznik § 19 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
22 Załącznik § 19 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
23 Załącznik § 19 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
24 Załącznik § 19 ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
25 Załącznik § 21 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
26 Załącznik § 22 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
27 Załącznik § 22 ust. 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.
28 Załącznik § 23:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.

- zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.

29 Załącznik § 24:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.

30 Załącznik § 25 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.
31 Załącznik § 26 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.
32 Załącznik:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 11 z dnia 19 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.5.17) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 31 z dnia 20 czerwca 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.12.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 września 2005 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 40 z dnia 31 sierpnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.14.52) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 października 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 46 z dnia 15 listopada 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.17.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 grudnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 54 z dnia 5 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.8.34) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 września 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 6 z dnia 10 stycznia 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.2.8) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 lutego 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 82 z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.16.84) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 grudnia 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 23 z dnia 7 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.9.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 32 z dnia 1 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 12 z dnia 19 kwietnia 2011 r. (Dz.Urz.MSWiA.11.6.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 maja 2011 r.