Nadanie statutu Urzędowi Transportu Kolejowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MT.2007.6.16

Akt utracił moc
Wersja od: 18 czerwca 2007 r.

ZARZĄDZENIE Nr 11
MINISTRA TRANSPORTU
z dnia 12 czerwca 2007 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Transportu Kolejowego

Na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94) zarządza się, co następuje:
§  1.
Urzędowi Transportu Kolejowego nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc zarządzenie nr 8 Ministra Infrastruktury z dnia 30 maja 2003 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Transportu Kolejowego (Dz. Urz. MI Nr 8, poz. 14, z 2005 r. Nr 4, poz. 22 i Nr 12, poz. 74 oraz Dz. Urz. MT z 2006 r. Nr 5, poz. 24).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT URZĘDU TRANSPORTU KOLEJOWEGO

§ 1.
1.
Urząd Transportu Kolejowego, zwany dalej "UTK", jest centralnym urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej "Prezesem".
2.
UTK działa pod bezpośrednim kierownictwem Prezesa.
3.
Siedzibą UTK jest miasto stołeczne Warszawa.
§  2.
1.
Prezes kieruje UTK przy pomocy: wiceprezesa do spraw techniki i bezpieczeństwa ruchu kolejowego, wiceprezesa do spraw regulacji rynku kolejowego, Dyrektora Generalnego, dyrektorów komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3 ust. 1 oraz dyrektorów oddziałów terenowych, o których mowa w § 3 ust. 2.
2.
Zakres czynności wiceprezesów, ustala Prezes.
3.
Prezes może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników UTK do podejmowania decyzji w określonych sprawach w jego imieniu.
§  3.
1.
W skład UTK wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Biuro Prezesa,
2)
Biuro Współpracy Międzynarodowej,
3)
Biuro Administracyjno-Budżetowe,
4)
Departament Organizacyjno-Prawny,
5)
Departament Regulacji Transportu Kolejowego,
6)
Departament Nadzoru Eksploatacyjnego i Bezpieczeństwa Ruchu,
7)
Departament Zezwoleń Technicznych i Interoperacyjności,
8)
Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnej,
9)
Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego.
2.
W skład UTK wchodzą również oddziały terenowe (TO) z siedzibą:
1)
w Warszawie, działający na obszarze województw: mazowieckiego, łódzkiego i podlaskiego, oraz obejmującym linię kolejową nr 2 (E 20) do granicy państwa w kierunku wschodnim i z wyłączeniem linii nr 4 (CMK),
2)
w Lublinie, działający na obszarze województw lubelskiego i świętokrzyskiego. Od strony północnej obszar działania ograniczony jest linią kolejową nr 2 (E 20) i nr 12 (CE 20). Do obszaru działania TO Lublin należy cała linia nr 65 (LHS) od granicy państwa do stacji Sławków Południowy (t. szeroki) włącznie oraz linia nr 4 (CMK) od stacji Grodzisk Mazowiecki do stacji Zawiercie wyłącznie.

Granice pomiędzy TO Lublin i TO Warszawa zlokalizowane są na liniach kolejowych:

- Nr 4 Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie (CMK) - na stacji Grodzisk Mazowiecki wyłącznie,

- Nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa-Dorohusk - na stacji Pilawa wyłącznie,

- Nr 8 Warszawa Zachodnia-Kraków Główny Osobowy - na stacji Czachówek Południowy wyłącznie,

- Nr 25 Łódź Kaliska-Dębica - na stacji Tomaszów Mazowiecki włącznie,

- Nr 26 Łuków-Radom - na stacji Łuków wyłącznie,

- Nr 30 Łuków-Lublin Północny - na stacji Łuków wyłącznie,

- Nr 575 Szeligi-Marków - na posterunku odgałęźnym Marków wyłącznie.

Granice pomiędzy TO Lublin i TO Kraków zlokalizowane są na liniach kolejowych:

- Nr 8 Warszawa Zachodnia-Kraków Główny Osobowy - na stacji Tunel wyłącznie,

- Nr 25 Łódź Kaliska-Dębica - na stacji Chmielów włącznie,

- Nr 68 Lublin-Przeworsk - na stacji Stalowa Wola Południowa włącznie.

Granice pomiędzy TO Lublin i TO Katowice zlokalizowane są na liniach kolejowych:

- Nr 4 Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie (CMK) - na stacji Zawiercie wyłącznie,

- Nr 61 Kielce-Fosowskie - na stacji Koniecpol wyłącznie,

- Nr 64 Kozłów-Koniecpol - na stacji Koniecpol wyłącznie,

- Nr 65 Most na rzece Bug-Sławków Południowy (t. szeroki) - na stacji Sławków Południowy włącznie.

3)
w Krakowie, działający na obszarze województw małopolskiego i podkarpackiego.

Granice pomiędzy TO Kraków i TO Lublin zlokalizowane są na liniach kolejowych:

- Nr 8 Warszawa Zachodnia-Kraków Główny Osobowy - na stacji Tunel włącznie,

- Nr 25 Łódź Kaliska-Dębica - na stacji Chmielów wyłącznie,

- Nr 68 Lublin-Przeworsk - na stacji Stalowa Wola Południowa wyłącznie,

- Nr 71 Ocice-Rzeszów - na stacji Ocice wyłącznie,

- Nr 101 Munina-Hrebenne - na stacji Hrebenne wyłącznie.

4)
w Katowicach, działający na obszarze województw śląskiego i opolskiego, z wyłączeniem linii nr 4 (CMK).
5)
w Gdańsku, działający na obszarze województw pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego,
6)
we Wrocławiu, działający na obszarze województw dolnośląskiego i lubuskiego,
7)
w Poznaniu, działający na obszarze województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego.
§  4.
Prezes może powoływać zespoły opiniodawcze lub doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, nazwę, skład osobowy oraz zakres i tryb ich działania.
§  5.
Prezes, na wniosek Dyrektora Generalnego, ustala w regulaminie organizacyjnym, organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i oddziałów terenowych, o których mowa w § 3.