Nadanie statutu urzędom kontroli skarbowej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.2003.17.96

Akt utracił moc
Wersja od: 8 listopada 2008 r.

ZARZĄDZENIE Nr 42
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 24 grudnia 2003 r.
w sprawie nadania statutu urzędom kontroli skarbowej.

Na podstawie art. 9 ust. 4 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 1999 r. Nr 54, poz. 572, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Urzędom kontroli skarbowej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.

________

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 32, poz. 301, Nr 43, poz. 378 i Nr 93, poz. 834).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1999 r. Nr 83, poz. 931, z 2000 r. Nr 70, poz. 816, Nr 104, poz. 1103 i Nr 116, poz. 1216, z 2001 r. Nr 14, poz. 143, Nr 81, poz. 877 i Nr 110, poz. 1189, z 2002 r. Nr 41, poz. 365, Nr 74, poz. 676, Nr 89, poz. 804, Nr 141, poz. 1178, Nr 153, poz. 1271, Nr 169, poz. 1387 i Nr 216, poz. 1824 oraz z 2003 r. Nr 84, poz. 774, Nr 137, poz. 1302, Nr 139, poz. 1326 i Nr 199, poz. 1939.

ZAŁĄCZNIK

STATUT URZĘDÓW KONTROLI SKARBOWEJ

§  1.
1.
W skład urzędu kontroli skarbowej, zwanego dalej "urzędem", wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) 1
o charakterze merytorycznym:
a)
analiz i planowania,
b)
informatyki,
c)
kontroli podatkowej,
d)
kontroli podatku od towarów i usług,
e)
kontroli nieujawnionych źródeł przychodów,
f)
kontroli transakcji między podmiotami powiązanymi,
g)
kontroli obrotu towarowego z zagranicą,
h)
kontroli środków publicznych,
i)
kontroli środków Unii Europejskiej,
j)
postępowań przygotowawczych,
k)
obsługi prawnej,
l)
kontroli wewnętrznej,
m) 2
wywiadu skarbowego,
n) 3
(uchylona),
o)
audytu wewnętrznego;
2) 4
o charakterze ogólnym:
a)
kadr, szkolenia zawodowego i spraw socjalnych,
b)
spraw administracyjno-gospodarczych,
c)
kancelaryjno-sekretarska,
d)
księgowości,
e)
ochrony informacji niejawnych.
1a. 5
W skład urzędu wchodzi komórka realizacyjna o charakterze merytorycznym, o ile obowiązek jej utworzenia wynika z przepisów odrębnych.
1b. 6
W skład urzędu wchodzą również inne, niż wymienione w ust. 1 pkt 2, komórki o charakterze ogólnym, o ile obowiązek ich utworzenia wynika z przepisów odrębnych.
2. 7
Dyrektor urzędu może, po uzyskaniu akceptacji Departamentu Kontroli Skarbowej Ministerstwa Finansów, utworzyć komórkę lub komórki organizacyjne nie wymienione w ust. 1.
3. 8
Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 1 oraz pkt 2 lit. e mogą działać jako samodzielne komórki organizacyjne albo wchodzić w skład wydziału lub oddziału.
4.
Inspektorzy kontroli skarbowej zatrudniani są jedynie w komórkach organizacyjnych o charakterze merytorycznym.
§  2.
Do zakresu działania komórek organizacyjnych urzędu należą w szczególności:
1)
komórki organizacyjnej analiz i planowania:
a)
w zakresie analiz i planowania:

– zbieranie informacji i ich przetwarzanie dla potrzeb kontroli skarbowej przez identyfikowanie i charakteryzowanie obszarów działalności gospodarczej i funkcjonujących tam podmiotów gospodarczych z punktu widzenia potencjalnych uszczupleń podatkowych, w tym również pod kątem typowania podmiotów do kontroli,

– prowadzenie działalności analitycznej i prognostycznej w odniesieniu do negatywnych zjawisk, występujących w obszarze właściwości kontroli skarbowej,

– sporządzanie informacji, sprawozdań, opracowań i analiz zbiorczych z kontroli realizowanych przez urząd,

– analizowanie informacji zawartych w prasie, dotyczących zdarzeń mających związek z zakresem działania kontroli skarbowej,

– współdziałanie z innymi urzędami kontroli skarbowej, urzędami skarbowymi, izbami skarbowymi, organami celnymi, właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów, Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej oraz innymi instytucjami, w szczególności z Najwyższą Izbą Kontroli, Prokuraturą oraz Policją, w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji wykorzystywanych do opracowywania planów kontroli,

– opracowywanie projektów okresowych planów kontroli oraz koordynowanie przygotowywania propozycji do planu zgłaszanych przez ośrodki zamiejscowe urzędu,

– opracowywanie kryteriów typowania podmiotów do kontroli,

– weryfikacja wniosków o wszczęcie kontroli skarbowej,

– analizowanie przebiegu realizacji planu kontroli i przekazywanie informacji w tym zakresie kierownictwu urzędu,

– współpraca z organami administracji państwowej w zakresie koordynacji czynności kontrolnych,

9 prowadzenie okresowej sprawozdawczości dla potrzeb Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej, Departamentu Kontroli Skarbowej Ministerstwa Finansów, Departamentu Wywiadu Skarbowego Ministerstwa Finansów oraz urzędu;

b) 10
prowadzenie ewidencji w zakresie: wniosków o wszczęcie kontroli, upoważnień, wyników postępowań kontrolnych, odwołań od decyzji, wpłat z decyzji oraz innych ewidencji zgodnie z wytycznymi Departamentu Kontroli Skarbowej Ministerstwa Finansów oraz dyrektora urzędu;
c)
obsługa prasowa;
2)
komórki organizacyjnej informatyki:
a)
nadzór nad eksploatacją sprzętu i oprogramowania w urzędzie;
b)
administrowanie sieciami lokalnymi;
c)
organizowanie, wspólnie z innymi komórkami, zakupów sprzętu informatycznego;
d)
współpracę z użytkownikiem wewnętrznym i zewnętrznym w zakresie przetwarzania i przekazywania danych z systemów informatycznych;
e)
organizację szkoleń w zakresie obsługi narzędzi informatycznych;
3)
komórki organizacyjnej kontroli podatkowej:
a)
prowadzenie kontroli źródłowej w zakresie niezbędnym do ustalenia zobowiązania podatkowego;
b)
kontrola rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania i wypłacania podatków stanowiących dochód budżetu państwa, a także innych należności pieniężnych budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych;
c)
badanie prawidłowości stosowania cen urzędowych, a także cen umownych w zakresie objętym ograniczeniami swobodnego kształtowania ich poziomu;
4)
komórki organizacyjnej kontroli podatku od towarów i usług:
a)
kontrola transakcji przeprowadzanych przez podmioty krajowe;
b)
kontrola transakcji przeprowadzanych z podmiotami z Unii Europejskiej, zleconych przez inne państwa członkowskie;
c)
zbieranie i przekazywanie informacji o wewnątrzwspólnotowych transakcjach dokonywanych pomiędzy podatnikami z Unii Europejskiej;
d)
występowanie z zapytaniami do administracji podatkowych państw Unii Europejskiej o udzielenie informacji szczegółowych, w zakresie przeprowadzanych transakcji pomiędzy podmiotami gospodarczymi z Unii Europejskiej;
5)
komórki organizacyjnej nieujawnionych źródeł przychodów:
a)
ujawnianie i kontrola niezgłoszonej do opodatkowania działalności gospodarczej;
b)
kontrola źródeł pochodzenia majątku, w przypadku niezgłoszenia do opodatkowania działalności gospodarczej;
c)
kontrola dochodów nie znajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodów;
6)
komórki organizacyjnej kontroli transakcji między podmiotami powiązanymi:
a)
badanie cen transferowych stosowanych w transakcjach między podmiotami powiązanymi pod kątem wykorzystania ich do zaniżania podstaw opodatkowania;
b)
kontrola prawidłowości wykonywania obowiązku prowadzenia szczególnej dokumentacji podatkowej transakcji;
c)
realizacja jednoczesnych kontroli podatkowych, na podstawie porozumień z administracjami podatkowymi innych państw lub uregulowań unijnych oraz prowadzenie wielostronnych kontroli w zakresie cen transferowych w ramach Programu Fiscalis;
d)
badanie przestrzegania przez rezydentów i nierezydentów ograniczeń i obowiązków określonych w przepisach prawa dewizowego, a także warunków udzielonych na ich podstawie zezwoleń, zezwoleń dewizowych i zezwoleń na prowadzenie działalności kantorowej;
e)
uczestnictwo w wymianie informacji podatkowych z administracjami podatkowymi innych państw, zgodnie z procedurą określoną w umowach międzynarodowych oraz na podstawie posiadanych upoważnień;
7)
komórki organizacyjnej kontroli obrotu towarowego z zagranicą:
a)
kontrola zgodności z prawem przywozu towarów dopuszczonych do obrotu na polskim obszarze celnym lub mających inne przeznaczenie celne oraz wywozu za granicę;
b)
ujawnianie i kontrola towarów nielegalnie wprowadzonych na polski obszar celny;
c)
weryfikacja, analiza i ocena materiałów uzyskanych w toku kontroli;
d)
współpraca z innymi instytucjami i urzędami w zakresie kontroli podmiotów dokonujących obrotu lub pośredniczących w obrocie z zagranicą;
e)
kontrola w zakresie prawidłowości opodatkowania podatkiem akcyzowym;
8)
komórki organizacyjnej kontroli środków publicznych:
a)
kontrola celowości i zgodności z prawem gospodarowania środkami publicznymi w jednostkach i podmiotach wydatkujących, przekazujących i otrzymujących te środki;
b)
kontrola zasadności udzielania i prawidłowości wykorzystania dotacji, pożyczek i kredytów udzielonych ze środków pochodzących ze źródeł publicznych;
c)
kontrola rzetelności wypełniania zobowiązań wynikających z udzielonych przez Skarb Państwa poręczeń i gwarancji oraz kontrola zgodności wykorzystania środków, których spłatę poręczył lub gwarantował Skarb Państwa, z ich przeznaczeniem;
d)
kontrola wykonania kontraktów, realizowanych w ramach kredytów rządowych udzielonych przez Polskę rządom innych krajów, na mocy umów o udzielenie kredytów;
e)
kontrola prawidłowości rozliczania z budżetem państwa jednostki gospodarki pozabudżetowej;
f)
kontrola prawidłowości ustalania, rozliczania i terminowości odprowadzania dochodów budżetowych oraz innych należności budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych;
g)
kontrola celowości i zgodności z prawem wykorzystania i rozporządzania mieniem państwowym;
h)
kontrola wykorzystania mienia otrzymanego od Skarbu Państwa oraz kontrola prawidłowości prywatyzacji mienia Skarbu Państwa;
i)
przygotowywanie i przekazywanie zawiadomień do właściwych rzeczników dyscypliny finansów publicznych o stwierdzonych w toku kontroli naruszeniach dyscypliny finansów publicznych;
j)
przekazywanie, do właściwych organów państwowych lub sprawujących nadzór nad jednostką kontrolowaną not sygnalizacyjnych, informujących o ujawnionych w toku kontroli nieprawidłowościach dotyczących gospodarowania środkami publicznymi;
k)
analizowanie stanu rozpatrzenia przekazanych not sygnalizacyjnych i skierowanych zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych;
9)
komórki organizacyjnej kontroli środków pochodzących z Unii Europejskiej:
a)
kontrola wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz międzynarodowych instytucji finansowych;
b)
kontrola prawidłowości przekazywania środków własnych do budżetu Unii Europejskiej oraz międzynarodowych instytucji finansowych;
c)
gromadzenie dokumentacji związanej z wykonywanymi kontrolami oraz sporządzanie informacji syntetycznej z wykonanych kontroli;
d)
gromadzenie i analiza aktów prawa wspólnotowego, podręczników i procedur dotyczących środków pochodzących z Unii Europejskiej i kontroli ich wykorzystania;
e)
udział, na zasadach konsultacji, w tworzeniu i doskonaleniu procedur związanych z wykonywaniem kontroli środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz międzynarodowych instytucji finansowych;
f)
gromadzenie danych, umożliwiających przygotowanie syntetycznych informacji na temat działalności komórki;
10)
komórki organizacyjnej postępowań przygotowawczych:
a)
prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach ujawnionych z zakresu kontroli skarbowej;
b)
wykonywanie zadań, polegających na występowaniu przed sądem inspektorów kontroli skarbowej w charakterze oskarżyciela publicznego;
c)
utrzymywanie stałej współpracy z innymi organami, w szczególności z organami ścigania w celu zapobiegania, ujawniania i zwalczania przestępczości;
d)
prowadzenie ewidencji postępowań przygotowawczych dla celów sprawozdawczych;
11)
komórki organizacyjnej obsługi prawnej:
a)
wydawanie opinii oraz udzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
b)
wykonywanie zadań w zakresie reprezentowania urzędu w postępowaniu sądowym i administracyjnym;
c)
informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania urzędu;
d)
opiniowanie projektów rozstrzygnięć w szczególności, decyzji, postanowień i wyników kontroli;
e)
sygnalizowanie przypadków nieskuteczności lub niespójności przepisów prawnych oraz wnioskowanie o ich zmianę;
12) 11
komórki organizacyjnej kontroli wewnętrznej:
a)
współudział w kontrolach resortowych, prowadzonych w jednostkach podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych,
b)
opracowywanie projektów planów kontroli wewnętrznych, stosownie do wytycznych dyrektora urzędu,
c)
przeprowadzanie i koordynowanie kontroli wewnętrznych w komórkach organizacyjnych urzędu,
d)
prowadzenie niezbędnej dokumentacji, związanej z wykonywaniem czynności w zakresie kontroli wewnętrznej,
e)
przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych, mających na celu eliminację stwierdzonych nieprawidłowości,
f)
sprawdzanie realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych,
g)
ujawnianie i sygnalizowanie zagrożeń, w szczególności możliwości popełnienia nadużyć i przestępstw, o których mowa w art. 228-231 Kodeksu karnego przez osoby zatrudnione lub pełniące służbę w jednostkach organizacyjnych podległych ministrowi do spraw finansów publicznych,
h)
nadzór nad prawidłowością i terminowością rozpatrywania i załatwiania skarg napływających do urzędu,
i)
kontrola oświadczeń o stanie majątkowym, osób zobowiązanych do ich składania, zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, a także osób zobowiązanych do składania oświadczeń o stanie majątkowym na podstawie odrębnych przepisów,
j) 12
wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora urzędu i dyrektora Departamentu Kontroli Skarbowej Ministerstwa Finansów;
13) 13
komórki organizacyjnej wywiadu skarbowego - wykonywanie zadań, o których mowa w rozdziale 4 ustawy o kontroli skarbowej;
14)
komórki realizacyjnej - wykonywanie zadań, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2, 3, 12 i 13, art. 2a ust. 1 oraz art. 3 pkt 4 ustawy o kontroli skarbowej z wykorzystaniem uprawnień, o których mowa w art. 11a ust. 1 pkt 2 i 3 oraz art. 11d ust. 1, art. 11e ust. 1 i art. 11f ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej;
15)
komórki organizacyjnej kadr, szkolenia zawodowego i spraw socjalnych:
a)
przygotowywanie dokumentacji kadrowej niezbędnej do inicjowania i realizowania polityki kadrowej, szkoleniowej i socjalnej;
b)
organizowanie naboru kandydatów do służby cywilnej;
c)
prowadzenie spraw osobowych pracowników;
d)
kontrola dyscypliny pracy;
e)
prowadzenie i koordynacja spraw dotyczących ocen pracowników;
f)
prowadzenie spraw socjalnych;
g)
organizacja szkoleń, w tym wewnętrznych i kaskadowych, z zakresu bieżących potrzeb urzędu;
h)
organizowanie służby przygotowawczej pracowników korpusu służby cywilnej i praktyk dla kandydatów na stanowiska inspektorów kontroli skarbowej;
i)
prowadzenie baz danych dotyczących kwalifikacji oraz szkoleń i staży odbytych przez pracowników wykonujących kontrole środków pochodzących z Unii Europejskiej;
j)
prowadzenie spraw związanych z dokształcaniem i doskonaleniem zawodowym pracowników;
16)
komórki organizacyjnej spraw administracyjno-gospodarczych:
a)
prowadzenie spraw eksploatacyjnych, remontowych i inwestycyjnych z zachowaniem przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem wymogów ustawy o zamówieniach publicznych;
b)
administrowanie składnikami majątkowymi;
c)
prowadzenie spraw gospodarczo-zaopatrzeniowych, bezpieczeństwa, higieny pracy i przeciwpożarowych;
d) 14
(uchylona);
e)
prowadzenia archiwum zakładowego;
f)
ochrona fizyczna jednostki;
16a) 15
komórki organizacyjnej kancelaryjno-sekretarskiej:
a)
przyjmowanie interesantów i kierowanie ich do dyrektora i wicedyrektorów oraz właściwych pracowników,
b)
wykonywanie czynności w zakresie organizacji pracy dyrekcji, w tym prowadzenie terminarza pracy dyrektora i wicedyrektorów oraz terminarza przyjmowania interesantów,
c)
sprawdzanie prawidłowości wpływów oraz stanu opakowania przesyłek i liczby załączników przesyłek przychodzących i wychodzących,
d)
rejestrowanie przesyłek przychodzących i wychodzących w odpowiednich rejestrach,
e)
organizowanie obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
f)
wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora urzędu;
17)
komórki organizacyjnej księgowości:
a)
prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej;
b)
planowanie budżetowe i sprawozdawczość;
c)
analiza budżetowa;
d)
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących rachunkowości;
e)
organizacja obiegu i kontroli dokumentów;
f)
prowadzenie kontroli finansowej w zakresie dysponowania środkami publicznymi;
g)
prowadzenie rachuby płac i obsługi kasowej pracowników;
18)
komórki organizacyjnej ochrony informacji niejawnych:
a)
ochrona informacji niejawnych, w tym prowadzenie kancelarii tajnej;
b)
ochrona systemów i sieci teleinformatycznych;
c)
obrona cywilna;
d)
kontrola ochrony informacji niejawnych;
e)
prowadzenie postępowań sprawdzających;
f) 16
sprawy obronne;
19) 17
komórki organizacyjnej audytu wewnętrznego:
a)
przeprowadzanie audytu wewnętrznego w urzędzie,
b)
badanie systemów zarządzania i kontroli, w tym procedur kontroli finansowej w urzędzie,
c)
dokonywanie oceny zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi w jednostce procedurami wewnętrznymi,
d)
dokonywanie oceny efektywności i gospodarności podejmowanych działań w zakresie systemów zarządzania i kontroli,
e)
ocena wiarygodności sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z wykonywania budżetu,
f)
opracowywanie planów audytu wewnętrznego oraz sprawozdań z wykonania planu audytu wewnętrznego.
§  3.
1.
W ośrodkach zamiejscowych tworzy się komórki organizacyjne, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 lit. a-m, z zastrzeżeniem ust. 2-3.
2.
Ze względu na warunki i specyfikę regionu, na terenie którego funkcjonują ośrodki zamiejscowe, dyrektor urzędu może odstąpić od tworzenia niektórych komórek organizacyjnych, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 lit. a-m.
3.
Do realizacji zadań o charakterze ogólnym, w ośrodku zamiejscowym tworzy się jedną komórkę organizacyjną.
§  4.
1.
Przy urzędzie mogą być utworzone gospodarstwa pomocnicze na podstawie odrębnych przepisów.
2.
Zakres działalności wykonywanej przez gospodarstwa pomocnicze podlega zatwierdzeniu przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.
§  5.
1.
Dyrektor urzędu ustala regulamin organizacyjny urzędu stosując zasady określone w § 1-3.
2.
Regulamin organizacyjny powinien określać:
1)
strukturę organizacyjną urzędu;
2)
szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych w urzędzie;
3) 18
(uchylony);
4)
zakres nadzoru sprawowanego przez dyrektora i wicedyrektorów z uwzględnieniem § 4 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie organizacji urzędów kontroli skarbowej (Dz. U. Nr 96, poz. 856);
5)
zakres stałych uprawnień wicedyrektorów, naczelników wydziałów i innych pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i samodzielnych do podejmowania decyzji i przedstawiania stanowiska urzędu w określonych sprawach.
3.
Dyrektor urzędu ustala zakres czynności pracowników urzędu.
§  6.
Regulaminy organizacyjne urzędów kontroli skarbowej podlegają zatwierdzeniu przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.
1 Załącznik § 1 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 12 z dnia 14 czerwca 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.7.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 czerwca 2006 r.
2 Załącznik § 1 ust. 1 pkt 1 lit. m) zmieniona przez § 1 pkt 1 lit. a) tiret pierwsze zarządzenia nr 11 z dnia 6 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MF.07.4.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 kwietnia 2007 r.
3 Załącznik § 1 ust. 1 pkt 1 lit. n) uchylona przez § 1 lit. a) zarządzenia nr 32 z dnia 21 listopada 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.14.94) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 listopada 2006 r.
4 Załącznik § 1 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) tiret drugie zarządzenia nr 11 z dnia 6 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MF.07.4.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 kwietnia 2007 r.
5 Załącznik § 1 ust. 1a dodany przez § 1 lit. b) zarządzenia nr 32 z dnia 21 listopada 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.14.94) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 listopada 2006 r.
6 Załącznik § 1 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 14 z dnia 6 października 2008 r. (Dz.Urz.MF.08.11.81) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 listopada 2008 r.
7 Załącznik § 1 ust. 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 2 z dnia 24 stycznia 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.2.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 lutego 2006 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 14 z dnia 6 października 2008 r. (Dz.Urz.MF.08.11.81) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 listopada 2008 r.

8 Załącznik § 1 ust. 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 12 z dnia 14 czerwca 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.7.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 czerwca 2006 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 11 z dnia 6 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MF.07.4.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 kwietnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 14 z dnia 6 października 2008 r. (Dz.Urz.MF.08.11.81) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 listopada 2008 r.

9 Załącznik § 2 pkt 1 lit. a) tiret jedenaste:

- zmienione przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 2 z dnia 24 stycznia 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.2.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 lutego 2006 r.

- zmienione przez § 1 pkt 2 i 3 zarządzenia nr 14 z dnia 6 października 2008 r. (Dz.Urz.MF.08.11.81) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 listopada 2008 r.

10 Załącznik § 2 pkt 1 lit. b):

- zmieniona przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 2 z dnia 24 stycznia 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.2.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 lutego 2006 r.

- zmieniona przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 14 z dnia 6 października 2008 r. (Dz.Urz.MF.08.11.81) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 listopada 2008 r.

11 Załącznik § 2 pkt 12 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 12 z dnia 14 czerwca 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.7.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 czerwca 2006 r.
12 Załącznik § 2 pkt 12 lit. j) zmieniona przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 14 z dnia 6 października 2008 r. (Dz.Urz.MF.08.11.81) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 listopada 2008 r.
13 Załącznik § 2 pkt 13 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 11 z dnia 6 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MF.07.4.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 kwietnia 2007 r.
14 Załącznik § 2 pkt 16 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 11 z dnia 6 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MF.07.4.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 kwietnia 2007 r.
15 Załącznik § 2 pkt 16a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 11 z dnia 6 kwietnia 2007 r. (Dz.Urz.MF.07.4.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 kwietnia 2007 r.
16 Załącznik § 2 pkt 18 lit. f):

- dodana przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 2 z dnia 24 stycznia 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.2.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 lutego 2006 r.

- zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 12 z dnia 14 czerwca 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.7.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 czerwca 2006 r.

17 Załącznik § 2 pkt 19 dodany przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia nr 12 z dnia 14 czerwca 2006 r. (Dz.Urz.MF.06.7.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 czerwca 2006 r.
18 Załącznik § 5 ust. 2 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 14 z dnia 6 października 2008 r. (Dz.Urz.MF.08.11.81) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 listopada 2008 r.