Nadanie statutu Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2011.1.7

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 grudnia 2010 r.

DECYZJA Nr 191
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 28 grudnia 2010 r.
w sprawie nadania statutu Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego

Na podstawie § 3 uchwały Nr 240/2009 Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie udziału Rzeczypospolitej Polskiej w pracach Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego oraz funkcjonowania Sekcji Polskiej Komisji postanawia się, co następuje:
§  1.
Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego nadaje się statut określający jej organizację i tryb pracy, stanowiący załącznik do niniejszej decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT

Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego
§ 1.
Członkowie Sekcji Polskiej Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego, zwanej dalej "Sekcją", realizują zadania Sekcji pod kierownictwem przewodniczącego Sekcji.
§  2.
Przewodniczący Sekcji kieruje pracami Sekcji, w tym w szczególności:
1)
przedstawia, po uzyskaniu akceptacji ministra właściwego do spraw wewnętrznych, stanowisko Rzeczypospolitej Polskiej przed organami Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego, zwanej dalej "Komisją";
2)
wyznacza sekretarza Sekcji;
3)
zwołuje posiedzenia Sekcji;
4)
ustala porządek obrad posiedzenia Sekcji.
§  3.
Do zadań wiceprzewodniczącego Sekcji, należy:
1)
kierowanie pracami Sekcji w czasie nieobecności przewodniczącego Sekcji;
2)
wykonywanie zadań Sekcji w zakresie określonym przez przewodniczącego Sekcji.
§  4.
Do zadań sekretarza Sekcji należy obsługa organizacyjno-techniczna Sekcji, w tym:
1)
przekazywanie członkom Sekcji materiałów związanych z porządkiem obrad Sekcji;
2)
sporządzanie protokołu z obrad Sekcji;
3)
prowadzenie oraz przechowywanie akt i archiwów Sekcji, w tym sprawozdań, o których mowa w § 5 ust. 1;
4)
wykonywanie innych zadań powierzonych przez przewodniczącego Sekcji i wiceprzewodniczącego Sekcji.
§  5.
1.
Przewodniczący Sekcji, w porozumieniu z wiceprzewodniczącym Sekcji opracowuje wnioski do ministra właściwego do spraw wewnętrznych w sprawach:
1)
zabezpieczenia środków na pokrycie zobowiązań finansowych Rzeczypospolitej Polskiej wobec Komisji;
2)
zabezpieczenia środków finansowych na działalność Sekcji;
3)
odwołania członka Sekcji.
2.
Przewodniczący Sekcji, w porozumieniu z wiceprzewodniczącym Sekcji, ustala skład delegacji polskiej w posiedzeniach Komisji.
§  6.
1.
Przewodniczący Sekcji składa ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych sprawozdania z uczestnictwa w posiedzeniach Komisji oraz innych spotkaniach krajowych i zagranicznych związanych z działalnością Sekcji w terminie 14 dni od dnia ich zakończenia.
2.
Członkowie Sekcji składają przewodniczącemu Sekcji sprawozdania, o których mowa w ust. 1.
§  7.
Sekcja obraduje na posiedzeniach.
§  8.
1.
Sekcja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów.
2.
W przypadku braku rozstrzygnięcia decyzję podejmuje przewodniczący Sekcji.
§  9.
Z posiedzeń Sekcji sporządzany jest protokół, który podlega zatwierdzeniu przez przewodniczącego Sekcji.