Nadanie statutu samodzielnemu publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Sanatorium Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sopocie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2002.8.29

Akt utracił moc
Wersja od: 18 października 2010 r.

ZARZĄDZENIE Nr 26
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 16 października 2002 r.
w sprawie nadania statutu samodzielnemu publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Sanatorium Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sopocie.

Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256, Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 114, poz. 1193 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 5, poz. 45, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1083, Nr 111, poz. 1193, Nr 113, poz. 1207, Nr 126, poz. 1382, 1383 i 1384 i Nr 128, poz. 1407) zarządza się, co następuje:
§  1.
Samodzielnemu publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Sanatorium Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sopocie nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc zarządzenie Nr 10 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 czerwca 1998 r. w sprawie nadania statutu samodzielnemu publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Sanatorium Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sopocie (Dz. Urz. MSWiA Nr 4, poz. 27).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

Zakładu Opieki Zdrowotnej Sanatorium

Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sopocie.

Rozdział  I

NAZWA, SIEDZIBA, OBSZAR DZIAŁANIA

§  1.
Zakład Opieki Zdrowotnej Sanatorium Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sopocie zwany dalej "Sanatorium", jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej.
§  2.
Siedzibą Sanatorium jest Sopot ul. Bitwy pod Płowcami 63/65.
§  3.
Obszar działania Sanatorium obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
§  4.
1.
Sanatorium posiada osobowość prawną.
2.
Sanatorium wpisane jest do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gdańsku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem - KRS: 0000004213.
3.
Organem założycielskim Sanatorium jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  5. 1
Sanatorium działa w szczególności na podstawie:
1)
ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą";
2)
rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 marca 2008 r. w sprawie zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (Dz. U. Nr 58, poz. 355), zwanego dalej "rozporządzeniem";
3) 2
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278), zwanej dalej "ustawą o rachunkowości";
4) 3
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o finansach publicznych";
5)
ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej";
6)
innych przepisów dotyczących samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, w tym finansowych, podatkowych oraz postanowień niniejszego Statutu.

Rozdział  II

CELE, ZADANIA, RODZAJE I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ

§  6.
Podstawowym celem Sanatorium jest organizowanie i prowadzenie działalności profilaktycznej, leczniczej i rehabilitacyjnej w zakresie chorób układu krążenia, układu oddechowego oraz schorzeń reumatycznych i narządu ruchu.
§  7. 4
Do zadań Sanatorium należy:
1)
wykonywanie zabiegów rehabilitacyjno-medycznych w formie stacjonarnej,
2)
prowadzenie ambulatoryjnej opieki zdrowotnej,
3)
prowadzenie badań diagnostycznych dla potrzeb leczniczych,
4)
profilaktyczna opieka zdrowotna,
5)
prowadzenie podstawowej opieki zdrowotnej,
6)
świadczenie usług w zakresie opieki długoterminowej,
7)
realizowanie programu zajęć kondycyjnych i psychoedukacyjnych dla osób pełniących służbę (wykonujących pracę), w warunkach szkodliwych,
8)
organizowanie i prowadzenie szkoleń, praktyk studenckich oraz dokształcanie pracowników zatrudnionych w Sanatorium,
9)
działalność w zakresie kształtowania postaw i zachowań prozdrowotnych,
10)
medyczne zabezpieczenie wykonywanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań obronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.).
§  8. 5
Sanatorium może prowadzić działalność gospodarczą, inną niż określona w § 7 oraz § 21 ust. 1 pkt 1 i 2, po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  9.
1.
Sanatorium udziela świadczeń zdrowotnych na zasadach określonych w ustawie, w przepisach odrębnych lub w umowach cywilnoprawnych zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych oraz z osobami fizycznymi.
2.
Sanatorium może zawierać umowy w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z:
1) 6
niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej, w zakresie zadań określonych w statucie tego zakładu, po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
2) 7
osobą wykonującą zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, poz. 857, z późn. zm.),
3) 8
grupową praktyką lekarską i grupową praktyką pielęgniarek i położnych prowadzących działalność zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 57, poz. 602, z późn. zm.),
4)
osobą legitymującą się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny, która dysponuje lokalem oraz aparaturą i sprzętem medycznym, odpowiadającymi wymaganiom przewidzianym dla zakładów opieki zdrowotnej, oraz spełnia warunki określone w przepisach o działalności gospodarczej.
3. 9
Sanatorium zobowiązane jest informować Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zawarciu umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych z podmiotami o których mowa w ust. 2 pkt 2-4.
§  10.
Wykonując swoje zadania Sanatorium współpracuje z innymi zakładami opieki zdrowotnej utworzonymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz innymi publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej, placówkami naukowo-badawczymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami, jak również innymi podmiotami posiadającymi osobowość prawną i osobami fizycznymi.

Rozdział  III

STRUKTURA ORGANIZACYJNA, ORGANY I ZARZĄDZANIE SANATORIUM

§  11. 10
Podstawowymi komórkami organizacyjnymi udzielającymi świadczeń zdrowotnych w Sanatorium są:
1)
Oddział Ogólnosanatoryjny;
2)
Oddziały Rehabilitacyjne:
a)
Oddział Rehabilitacji Kardiologicznej,

- Pododdział Dzienny Rehabilitacji Kardiologicznej,

b)
Oddział Rehabilitacji Schorzeń Narządu Ruchu,

- Pododdział Dzienny Rehabilitacji Ogólnoustrojowej;

3)
Oddział Szpitalny;
4)
Dział Usprawniania Leczniczego:
a)
Pracownia Balneologiczna,
b)
Pracownia Masażu,
c)
Pracownia Fizjoterapii;
5)
Dział Farmacji Szpitalnej;
6)
Pracownia Nieinwazyjnych Badań Kardiologicznych;
7)
Poradnia Kardiologiczna;
8)
Poradnia Badań Profilaktycznych.
§  12.
1.
Sanatorium kieruje i reprezentuje go na zewnątrz dyrektor Sanatorium.
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji nawiązuje z dyrektorem Sanatorium stosunek pracy na podstawie umowy o pracę lub powołania albo zawiera z nim umowę cywilnoprawną o zarządzanie Sanatorium.
3.
Dyrektor Sanatorium wykonuje swoje zadania przy pomocy: zastępców dyrektora, głównego księgowego, przełożonej pielęgniarek i kierowników podległych im komórek organizacyjnych.
4.
Zastępcy dyrektora i główny księgowy mogą zostać zatrudnieni po zatwierdzeniu kandydatur przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
5.
Na stanowiska:
1)
ordynatora,
2)
przełożonej pielęgniarek,
3)
pielęgniarki oddziałowej

przeprowadza się konkurs na zasadach i w trybie określonym w rozporządzeniu.

6.
Dyrektor Sanatorium dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Sanatorium oraz określa szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy.
7.
Dyrektor Sanatorium samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania Sanatorium i ponosi za nie odpowiedzialność.
8.
Przy podejmowaniu decyzji dyrektor Sanatorium korzysta z opinii właściwych organów w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
9.
Zastępcy dyrektora oraz pełnomocnicy Sanatorium działają w granicach ich umocowania.
10.
Pełnomocników ustanawia i odwołuje dyrektor Sanatorium. Udzielenie pełnomocnictwa, z zastrzeżeniem ust. 11, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
11.
Udzielenie pełnomocnictwa przez dyrektora, który zarządza Sanatorium na podstawie umowy cywilnoprawnej następuje z zachowaniem formy aktu notarialnego.
§  12a. 11
1.
Dyrektor Sanatorium wydaje akty wewnętrzne dotyczące funkcjonowania Sanatorium w formie: zarządzeń lub decyzji.
2.
Akty wewnętrzne, o których mowa w ust. 1, podlegają ewidencji, w repertorium, ujmującej:
1)
oznaczenie aktu, datę wydania oraz tytuł;
2)
numer/rok;
3)
datę wejścia w życie;
4)
imię i nazwisko podpisującego akt.
§  13.
1.
Przy Sanatorium działa rada społeczna powoływana na zasadach określonych w rozporządzeniu.
2.
Kadencja rady społecznej trwa 4 lata.
3.
W skład rady społecznej wchodzą:
1)
jako przewodniczący przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
2)
jako członkowie:
a) 12
przedstawiciel Państwowej Straży Pożarnej,
b)
przedstawiciel Policji,
c)
przedstawiciel Straży Granicznej,
d)
przedstawiciel Służby Więziennej.
§  14.
1.
Sposób zwoływania posiedzeń rady społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał określa regulamin rady społecznej.
2.
Regulamin działalności rady społecznej, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  15.
Do zadań rady społecznej należy:
1)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji wniosków i opinii w sprawach:
a)
zmiany lub rozwiązania umowy o udzielenie zamówienia na świadczenia zdrowotne,
b) 13
zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie lub użyczenie aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego,
c)
związanych z przekształceniem lub likwidacją Sanatorium, jego przebudową, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności i innych związanych ze zmianami w statucie,
d) 14
przyznawania dyrektorowi Sanatorium nagród pieniężnych na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 września 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyznawania nagrody rocznej osobom kierującym i niektórymi podmiotami prawnymi oraz wzoru wniosku o przyznanie nagrody rocznej (Dz. U. Nr 114, poz. 1226, z późn. zm.),
2)
przedstawianie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, na jego wniosek, opinii w sprawie rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej o zarządzanie Sanatorium z dyrektorem Sanatorium,
3)
przedstawianie dyrektorowi Sanatorium wniosków i opinii w sprawach:
a)
planu finansowego i inwestycyjnego,
b)
rocznego sprawozdania z realizacji planu inwestycyjne-go i finansowego,
c)
kredytów bankowych lub dotacji,
d)
podziału zysku,
4)
uchwalanie regulaminu swojej działalności oraz przedkładanie regulaminu do zatwierdzenia Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji,
5)
zatwierdzanie regulaminu porządkowego Sanatorium, określającego organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Sanatorium,
6)
dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń Sanatorium, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu,
7) 15
przedstawianie wniosków Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jako organowi finansującemu, w ustawowo określonym zakresie działalność Sanatorium,
8)
wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie Sanatorium.
§  16.
Od uchwały rady społecznej dyrektorowi Sanatorium przysługuje odwołanie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  17.
Spory wynikłe między dyrektorem Sanatorium a radą społeczną rozstrzyga Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Rozdział  IV

GOSPODARKA FINANSOWA

§  18.
Sanatorium prowadzi gospodarkę finansową w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, pokrywającego z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty działalności i zobowiązania, na zasadach określonych w ustawie oraz na podstawie obowiązujących przepisów prawa finansowego, a w zakresie rachunkowości na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości.
§  19. 16
1.
Podstawą gospodarki finansowej Sanatorium jest plan finansowy ustalany przez dyrektora Sanatorium.
2.
Plan finansowy opiniuje rada społeczna.
3.
Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie z realizacji planu finansowego zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
4.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania rocznego sprawozdania z realizacji planu finansowego.
5.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdza propozycję dyrektora Sanatorium dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty.
6.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji może pozbawić Sanatorium składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Sanatorium, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.).
7.
Sanatorium pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
8.
W przypadku likwidacji Sanatorium o przeznaczeniu jego majątku decyduje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  20.
Sanatorium jest utrzymywane z wpływów pochodzących z realizacji umów o wykonywanie świadczeń zdrowotnych, zawieranych z publicznymi i niepublicznymi dysponentami środków finansowych na ochronę zdrowia oraz z osobami fizycznymi.
§  21.
1.
Sanatorium może uzyskiwać środki finansowe:
1)
z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych na podstawie umowy, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej,
2)
na realizację programów zdrowotnych, w tym na niezbędne do ich wykonania wydatki inwestycyjne lub zakup specjalistycznych wyrobów medycznych, na podstawie umowy i w zakresie w niej określonym,
3)
z wydzielonej działalności gospodarczej innej niż wymieniona w pkt 1 i 2 z zastrzeżeniem § 8,
4)
z darowizn, zapisów, spadków.
2. 17
Zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, mogą być finansowane ze środków publicznych pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz jednostki samorządu terytorialnego lub innych podmiotów, uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów.
§  22.
1. 18
Sanatorium może otrzymywać dotacje budżetowe przyznawane przez organ założycielski bądź za pośrednictwem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2.
Dotacje budżetowe, o których mowa w ust. 1 Sanatorium może także otrzymywać z innych źródeł, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
3. 19
Dotacje budżetowe Sanatorium może otrzymywać na:
1)
realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia,
2)
pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne,
3)
remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego,
4)
cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.
§  23. 20
Sanatorium obowiązane jest uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w szczególności na:
1)
zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Sanatorium,
2)
zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Sanatorium,
3)
zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Sanatorium,
4)
nabycie na rzecz Sanatorium aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10% planu finansowego dochodów Sanatorium,
5)
zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia lub umów o dzieło, których wartość przekracza 50.000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 2 pkt 2-4.
§  24. 21
Sanatorium dokonuje zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego po uzyskaniu zgody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  25. 22
Sanatorium dokonuje amortyzacji aktywów trwałych zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
§  26.
1. 23
Sanatorium podlega przepisom ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.).
2.
Wolne od podatku są dochody Sanatorium w części przeznaczonej na cel statutowy, którym jest działalność w zakresie ochrony zdrowia.
3. 24
Sanatorium obowiązane jest do prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokość należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji aktywów trwałych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych.
§  27.
Sanatorium powinno zawrzeć umowę o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz stosowne ubezpieczenia majątkowe przekazanego w użytkowanie majątku Skarbu Państwa.
1 Załącznik § 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 45 z dnia 28 maja 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.6.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 z dnia 18 marca 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.7.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 maja 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

2 Załącznik § 5 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
3 Załącznik § 5 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
4 Załącznik § 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
5 Załącznik § 8 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
6 Załącznik § 9 ust. 2 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
7 Załącznik § 9 ust. 2 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
8 Załącznik § 9 ust. 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
9 Załącznik § 9 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
10 Załącznik § 11:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 45 z dnia 28 maja 2007 r. (Dz.Urz.MSWiA.07.6.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 27 z dnia 18 marca 2008 r. (Dz.Urz.MSWiA.08.7.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 maja 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.

11 Załącznik § 12a dodany przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
12 Załącznik § 13 ust. 3 pkt 2 lit. a) zmieniona przez pkt 15 lit. a) obwieszczenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 lipca 2005 r. o sprostowaniu błędów (Dz.Urz.MSWiA.05.13.49).
13 Załącznik § 15 pkt 1 lit. b):

- zmieniona przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.

- zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.

14 Załącznik § 15 pkt 1 lit. d) zmieniona przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
15 Załącznik § 15 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
16 Załącznik § 19 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
17 Załącznik § 21 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
18 Załącznik § 22 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
19 Załącznik § 22 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
20 Załącznik § 23 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
21 Załącznik § 24 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 34 z dnia 6 października 2010 r. (Dz.Urz.MSWiA.10.11.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 października 2010 r.
22 Załącznik § 25 zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
23 Załącznik § 26 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.
24 Załącznik § 26 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b) zarządzenia nr 12 z dnia 20 maja 2009 r. (Dz.Urz.MSWiA.09.5.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 czerwca 2009 r.