Nadanie statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRiF.2017.247

Akt utracił moc
Wersja od: 6 lutego 2018 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI
z dnia 17 września 2010 r.
w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2. 
Traci moc zarządzenie Nr 5 Ministra Gospodarki z dnia 9 lipca 2002 r. w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zmienione zarządzeniem Nr 17 Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2004 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zarządzeniem Nr 46 Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 28 grudnia 2004 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zarządzeniem Nr 95 Ministra Gospodarki z dnia 22 marca 2007 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zarządzeniem Nr 164 Ministra Gospodarki z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zarządzeniem Nr 7 Ministra Gospodarki z dnia 24 kwietnia 2008 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zarządzeniem Nr 18 Ministra Gospodarki z dnia 18 czerwca 2009 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

POLSKIEJ AGENCJI ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1. 
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, zwana dalej "Agencją", działa na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą" oraz niniejszego statutu.
§  2. 
1. 
Agencja może używać nazwy skróconej "PARP" oraz znaku graficznego (logo Agencji).
2. 
W stosunkach z zagranicą Agencja może posługiwać się tłumaczeniem swojej nazwy na język angielski w brzmieniu "Polish Agency for Enterprise Development".
3. 
Siedzibą Agencji jest miasto stołeczne Warszawa.
§  3. 
1. 
Agencja jest państwową osobą prawną, powołaną na podstawie ustawy w celu realizacji zadań publicznych, określonych w ustawie i przepisach wykonawczych do ustawy oraz zadań powierzonych przez podmioty sektora finansów publicznych, za zgodą ministra właściwego do spraw gospodarki, w trybie przepisu art. 5 ustawy.
2. 
Zadania z zakresu administracji rządowej Agencja realizuje w szczególności przez:
1)
świadczenie usług doradczych i eksperckich przedsiębiorcom, instytucjom otoczenia przedsiębiorstw oraz organom administracji rządowej i organom jednostek samorządu terytorialnego;
2)
udzielanie pomocy finansowej w zakresie określonym w odrębnych przepisach;
3) 1
 podejmowanie, wspieranie i finansowanie przedsięwzięć w zakresie transferu technologii oraz innych form wspierania działalności innowacyjnej;
4) 2
 prowadzenie rejestru podmiotów, które zapewniają należyte świadczenie usług doradczych i szkoleniowych (usług rozwojowych), promowanie podmiotów wpisanych do tego rejestru, organizowanie współpracy między nimi oraz świadczenie na ich rzecz usług rozwojowych i informacyjnych;
5)
organizowanie szkoleń i seminariów, przedsięwzięć informacyjnych, promocyjnych, targowych i wystawienniczych w kraju oraz organizowanie, w porozumieniu z właściwymi instytucjami, przedsięwzięć informacyjnych i promocyjnych za granicą;
6)
gromadzenie i udostępnianie informacji istotnych dla przedsiębiorców, bezrobotnych oraz innych podmiotów, o których mowa w przepisach ustawy;
7)
opracowywanie, wydawanie i rozpowszechnianie publikacji.
§  4. 
1. 
Agencja jest jednostką sektora finansów publicznych, a od dnia 1 stycznia 2012 r. - agencją wykonawczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077).
2. 
Agencja podlega ministrowi właściwemu do spraw gospodarki.

Rozdział  2

Rada Nadzorcza

§  5. 
1. 
Rada Nadzorcza Agencji, zwana dalej "Radą", jest organem Agencji sprawującym nadzór nad jej działalnością w zakresie określonym w ustawie.
2. 
Do Rady należy wykonywanie zadań określonych w ustawie:
1) 3
 opiniowanie projektów rocznych planów działania Agencji oraz projektów zmian tych planów;
2)
okresowa ocena wykonywania rocznych planów działania Agencji;
3)
analizowanie efektywności działań podejmowanych przez Agencję;
4) 4
 opiniowanie kwartalnych i rocznych sprawozdań z realizacji planów działania i planów finansowych Agencji;
5) 5
 nadzór nad gospodarką finansową Agencji, w tym opiniowanie sprawozdań finansowych Agencji;
6)
zatwierdzanie wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego Agencji, dokonywanego przez Agencję w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych;
7) 6
 (uchylony);
8)
opiniowanie regulaminu wynagradzania pracowników Agencji;
9)
ustalanie wysokości wynagrodzenia Prezesa Agencji, zwanego dalej "Prezesem", i jego zastępców;
10)
występowanie do ministra, o którym mowa w § 4 ust. 2 z wnioskiem o przyznanie nagrody rocznej dla Prezesa;
11)
wykonywanie innych zadań określonych w ustawie.
§  6. 
1. 
Skład Rady, tryb powoływania i odwoływania Przewodniczącego oraz członków Rady, a także czas trwania kadencji określa ustawa.
2. 
Radą kieruje Przewodniczący Rady, który reprezentuje ją na zewnątrz.
3. 
W przypadku nieobecności Przewodniczącego kompetencje Przewodniczącego wykonuje Zastępca Przewodniczącego.
4. 
Przewodniczący Rady może upoważnić Zastępcę Przewodniczącego do wykonywania określonych czynności w jego imieniu.
§  7. 
1.  7
 Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz na cztery miesiące.
2. 
Posiedzenia Rady zwołuje jej Przewodniczący z własnej inicjatywy oraz na pisemny wniosek ministra właściwego do spraw gospodarki, Prezesa lub co najmniej połowy członków Rady.
3. 
Wniosek o zwołanie posiedzenia Rady powinien być zgłoszony w formie pisemnej i zawierać szczegółowy porządek posiedzenia oraz projekty uchwał, o ile są wnioskowane. Przewodniczący zwołuje posiedzenie Rady w terminie do 14 dni od dnia zgłoszenia wniosku.
4. 
Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Agencji lub w innym miejscu określonym przez Przewodniczącego Rady.
5.  8
 Zawiadomienie o posiedzeniu, wraz z porządkiem obrad, powinno być przekazane członkom Rady za 7-dniowym wyprzedzeniem, w formie pisemnej, drogą elektroniczną lub za pośrednictwem faksu. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość zawiadomienia o posiedzeniu w krótszym terminie, nieprzekraczającym jednak trzech dni roboczych lub w innej formie.
6. 
Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 5 nie jest wymagane, jeżeli na posiedzeniu Rady, na którym ustalono porządek i termin kolejnego posiedzenia, byli obecni wszyscy członkowie Rady i wszyscy wyrazili na to zgodę. W takim przypadku członkowie Rady otrzymują materiały najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem posiedzenia.
7. 
W posiedzeniach Rady, oprócz jej członków, może uczestniczyć, bez prawa głosu, Prezes Agencji i upoważnione przez niego osoby oraz inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Rady.
§  8. 
1. 
Rada może podejmować uchwały gdy wszyscy członkowie Rady zostali powiadomieni o posiedzeniu i bierze w nim udział co najmniej połowa członków Rady, w tym Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego. W sprawach nieobjętych porządkiem obrad uchwały mogą być podejmowane tylko wówczas, gdy obecni są wszyscy członkowie Rady i żaden z nich nie zgłosi sprzeciwu.
2. 
Uchwały Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym. Przewodniczący Rady może zarządzić głosowanie tajne w sprawach określonych w § 9 ust. 2 statutu lub na żądanie członków Rady.
3. 
Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów członków Rady obecnych na posiedzeniu. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego.
4. 
Członek Rady nie uczestniczy w głosowaniach w sprawach, które mogłyby wywołać wątpliwości co do jego bezstronności, co odnotowuje się w protokole z posiedzenia Rady.
§  9. 
1. 
W sprawach pilnych Rada może podejmować uchwały w trybie obiegowym, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.  9
 Nie jest dopuszczalne podjęcie uchwały w trybie obiegowym w następujących sprawach:
1)
opiniowanie projektu rocznego planu działania Agencji i projektu zmiany tego planu;
2)
opiniowanie kwartalnych i rocznych sprawozdań z realizacji planu działania i planu finansowego Agencji;
3)
opiniowanie sprawozdania finansowego.
3. 
Uchwały Rady podejmowane w trybie obiegowym zapadają bezwzględną większością głosów wszystkich członków Rady.
§  10. 
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, zawierający w szczególności: porządek obrad, nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu, teksty podejmowanych uchwał, rodzaj głosowania (jawne/tajne), wyniki głosowań przeprowadzonych nad poszczególnymi uchwałami, a w przypadku uchwał podejmowanych przed posiedzeniem Rady w trybie obiegowym - treść tych uchwał oraz wyniki głosowania. Protokół podpisują wszyscy członkowie Rady obecni na posiedzeniu.
§  11. 
1. 
Rada może przyjąć regulamin określający szczegółowy tryb jej pracy.
2. 
Obsługę administracyjną Rady zapewnia Prezes.

Rozdział  3

Prezes

§  12. 
1. 
Prezes jest organem Agencji, powoływanym i odwoływanym w trybie określonym w ustawie.
2. 
Prezes kieruje działalnością Agencji i reprezentuje ją na zewnątrz oraz ponosi odpowiedzialność za realizację zadań Agencji.
§  13. 
Do kompetencji Prezesa należy w szczególności:
1)
opracowywanie projektów rocznych planów działania i projektów planów finansowych Agencji oraz projektów zmian tych planów, ich przekazywanie i przedstawianie właściwym ministrom w trybie i w terminach określonych w przepisach prawa;
2)
wykonywanie zatwierdzonych rocznych planów działania i planów finansowych Agencji;
3) 10
 sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań z realizacji planu działania Agencji oraz sprawozdań z realizacji planów finansowych - w zakresie, trybie i w terminach określonych w przepisach prawa oraz przekazywanie ich ministrowi właściwemu do spraw gospodarki;
4)
sprawowanie zarządu majątkiem Agencji;
5)
podejmowanie decyzji w sprawach umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności i wierzytelności Agencji z tytułu udzielonej pomocy finansowej - na zasadach określonych w ustawie;
6)
powoływanie zespołów do przeprowadzenia otwartego i konkurencyjnego naboru na stanowisko Zastępcy Prezesa oraz wnioskowanie do ministra właściwego do spraw gospodarki o powołanie lub odwołanie Zastępcy Prezesa;
7)
udzielanie pełnomocnictw i upoważnień do działania w imieniu Agencji.
§  14. 
1. 
Do zadań Prezesa w zakresie zarządzania Agencją należy zapewnienie funkcjonowania i ciągłości pracy Agencji przy realizacji jej zadań, w szczególności poprzez:
1) 11
 kształtowanie prawidłowej organizacji wewnętrznej, zapewniającej realizację powierzonych zadań oraz ustanawianie systemu kontroli zarządczej dostosowanego do realizowanych przez Agencję zadań;
2)
nadawanie Agencji regulaminu organizacyjnego oraz wydawanie zarządzeń i decyzji organizacyjnych regulujących tryb działania Agencji w sprawach nieuregulowanych w ustawach i w statucie;
3)
nadawanie Agencji regulaminu wynagradzania, określającego zasady wynagradzania pracowników;
4)
politykę personalną służącą rozwojowi kadr Agencji;
5)
dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do wszystkich pracowników Agencji - osobiście lub przez wyznaczoną do tego osobę lub osoby.
2.  12
 Prezes kieruje Agencją przy pomocy Zastępców Prezesa, Głównego Księgowego i Dyrektorów komórek organizacyjnych, nad którymi sprawuje zwierzchność służbową.

Rozdział  4

Zastępcy Prezesa

§  15. 
1. 
Zastępcy Prezesa są powoływani na wniosek Prezesa i odwoływani w trybie określonym w ustawie.
2. 
W razie nieobecności Prezesa lub czasowej niemożności wykonywania przez niego czynności służbowych działalnością Agencji kieruje wyznaczony przez Prezesa Zastępca.
3. 
Zakresy kompetencji Zastępców Prezesa określa Prezes w regulaminie organizacyjnym Agencji lub w odrębnym zarządzeniu.
4. 
Zastępcy Prezesa są odpowiedzialni przed Prezesem za całość spraw objętych zakresem ich kompetencji.

Rozdział  5

Organizacja Agencji

§  16. 
1. 
Strukturę Agencji tworzą:
1)
departamenty;
2)
biura;
3)
sekcje, jako komórki organizacyjne wewnątrz departamentów i biur.
2.  13
 Prezes może tworzyć samodzielne stanowiska pracy i zespoły problemowe lub projektowe o charakterze stałym lub doraźnym, określając nazwę, skład osobowy zespołu, zakres zadań i tryb pracy.
§  17. 
1. 
Zadania nałożone na Agencję realizowane są przez następujące komórki organizacyjne:
1)
Departament Koordynacji Wdrażania Programów;
2)
Departament Internacjonalizacji Przedsiębiorstw;
3) 14
 Departament Wsparcia Przedsiębiorczości;
4)
Departament Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach;
5)
Departament Usług Proinnowacyjnych;
6)
Departament Rozwoju Startapów;
7) 15
 (uchylony);
8)
Departament Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach;
9)
Departament Projektów Infrastrukturalnych;
10)
Departament Analiz i Strategii;
11)
Departament Komunikacji i Marketingu;
12)
Departament Finansowo-Księgowy;
13)
Departament Kontroli;
14)
Biuro Prezesa;
15)
Biuro Zarządzania Kadrami;
16)
Biuro Administracji;
17)
Biuro Prawne;
18)
Biuro Zamówień Publicznych;
19)
Biuro Informatyki;
20)
Biuro Zarządzania Jakością;
21)
Biuro Audytu Wewnętrznego.
2.  16
 Szczegółową organizację Agencji, w tym zadania komórek organizacyjnych i ich dyrektorów określa regulamin organizacyjny Agencji, nadawany przez Prezesa.

Rozdział  6

Delegacja zadań

§  18. 
1. 
Agencja może zlecić regionalnej instytucji finansującej realizację niektórych zadań związanych z udzielaniem pomocy finansowej, w szczególności: promocję, udzielanie informacji, przyjmowanie wniosków oraz nadzorowanie sposobu wykorzystania pomocy - w trybie i na zasadach określonych w ustawie.
2. 
Agencja może powierzyć wojewódzkiemu urzędowi pracy wykonywanie określonych w ustawie czynności związanych z realizacją przez Agencję programów, a w szczególności monitorowanie przedsięwzięć z udziałem pomocy finansowej Agencji - w drodze umowy zawartej z właściwym zarządem województwa.
3. 
Przy delegowaniu zadań Agencja zapewnia kontrolę realizacji zleconych zadań oraz spełniania wymaganych prawem warunków.

Rozdział  7

Pełnomocnictwa i upoważnienia

§  19. 
1.  17
 Prezes - jako organ Agencji może udzielać Zastępcom Prezesa, Dyrektorom komórek organizacyjnych Agencji, a także innym pracownikom Agencji lub innym osobom pełnomocnictw i upoważnień do dokonywania czynności w imieniu Agencji.
2. 
Prezes udziela pełnomocnictw w formie pisemnej lub w innej formie wymaganej do ważności czynności prawnej.
3.  18
 Agencja prowadzi rejestr udzielonych pełnomocnictw i upoważnień.
4. 
W sprawach nieuregulowanych w statucie do pełnomocnictw stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.

Rozdział  8

Audyt wewnętrzny  19

§  20. 
1. 
Audyt wewnętrzny prowadzi audytor wewnętrzny.
2. 
Szczegółowy sposób i tryb przeprowadzenia audytu wewnętrznego określają przepisy działu szóstego ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017 r. poz. 2077).
§  21.  20
 (uchylony).

Rozdział  9

Kontrola zarządcza

§  22. 
1. 
Prezes zapewnia funkcjonowanie w Agencji adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, w tym organizuje system zarządzania ryzykiem - zgodnie ze standardami kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych, a w szczególności standardami określonymi przez Ministra Finansów dla agencji wykonawczych.
2. 
Czynności z zakresu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem - stosownie do zakresów ich zadań i kompetencji - wykonują:
1)
Prezes, Zastępcy Prezesa i Główny Księgowy;
2)
Dyrektorzy komórek organizacyjnych;
3)
wszyscy pracownicy Agencji.
3. 
Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do nadzoru merytorycznego nad wykonywaniem zadań delegowanych, o których mowa w § 18 ust. 3.
1 Załącznik § 3 ust. 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
2 Załącznik § 3 ust. 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
3 Załącznik § 5 ust. 2 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
4 Załącznik § 5 ust. 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
5 Załącznik § 5 ust. 2 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
6 Załącznik § 5 ust. 2 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
7 Załącznik § 7 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
8 Załącznik § 7 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
9 Załącznik § 9 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
10 Załącznik § 13 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
11 Załącznik § 14 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
12 Załącznik § 14 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
13 Załącznik § 16 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
14 Załącznik § 17 ust. 1 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
15 Załącznik § 17 ust. 1 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 8 lit. a tiret drugie zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
16 Załącznik § 17 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
17 Załącznik § 19 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
18 Załącznik § 19 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
19 Załącznik tytułrozdziału 8 zmieniony przez §1 pkt 10 zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.
20 Załącznik § 21 uchylony przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 6 z dnia 6 lutego 2018 r. (Dz.Urz.MPiT.2018.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2018 r.