Nadanie statutu Centrum Projektów Polska Cyfrowa.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MAiC.2015.40

Akt utracił moc
Wersja od: 4 grudnia 2015 r.

ZARZĄDZENIE Nr 26
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
z dnia 12 czerwca 2015 r.
w sprawie nadania statutu Centrum Projektów Polska Cyfrowa

Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Nadaje się statut Centrum Projektów Polska Cyfrowa, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc statut Centrum Projektów Polska Cyfrowa, stanowiący załącznik do zarządzenia Nr 7 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 17 marca 2015 r. w sprawie zmiany nazwy Władzy Wdrażającej Programy Europejskie na Centrum Projektów Polska Cyfrowa oraz nadania statutu Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Dz. Urz. Min. Ad. i Cyf. poz. 10).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT CENTRUM PROJEKTÓW POLSKA CYFROWA

§  1.
1. 1
Centrum Projektów Polska Cyfrowa, zwane dalej "CPPC", jest państwową jednostką budżetową podległą ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji, zwanemu dalej "Ministrem".
2.
Siedzibą CPPC jest Warszawa.
3.
CPPC realizuje zadania związane z wdrażaniem programów i projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej zapewniających wsparcie w ramach polityki spójności, środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz środków pochodzących z innych programów w zakresie mu powierzonym do realizacji właściwymi umowami i porozumieniami.
4.
CPPC zarządza programami powierzonymi mu do realizacji w zakresie i w sposób zgodny z decyzjami uprawnionych organów administracji rządowej oraz zasadami obowiązującymi przy realizacji tych programów.
§  2.
1.
W skład CPPC wchodzą:
1)
Dyrektor;
2)
Zastępca Dyrektora;
3)
Departament Kompetencji Cyfrowych;
4)
Departament Wdrażania Projektów Szerokopasmowych;
5)
Departament Projektów e-Administracji;
6)
Departament Programów Europejskich;
7)
Departament Systemu Zarządzania i Kontroli;
8)
Departament Finansowo - Administracyjny;
9)
Doradca Dyrektora CPPC;
10)
Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego.
2. 2
Regulamin organizacyjny CPPC ustala, w drodze zarządzenia, Minister na wniosek Dyrektora.
§  3.
1. 3
Dyrektora i zastępcę Dyrektora powołuje i odwołuje Minister.
2.
Dyrektor kieruje CPPC i reprezentuje jednostkę jednoosobowo na zewnątrz.
3.
Dyrektor wykonuje zadania CPPC przy pomocy Zastępcy Dyrektora, Dyrektorów Departamentów oraz samodzielnych stanowisk pracy.
4.
CPPC jest pracodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 i 1662).
5.
Dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w CPPC i może powierzać wykonywanie określonych zadań innym osobom na podstawie umów cywilnoprawnych, pełnomocnictw oraz upoważnień.
6.
Dyrektor może wydawać zarządzenia, decyzje i wytyczne w sprawach związanych z funkcjonowaniem i zakresem działania CPPC.
7.
Dyrektor może upoważnić Zastępcę Dyrektora, Dyrektorów Departamentów, kierowników komórek organizacyjnych, wchodzących w skład departamentów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3-8, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
1 Załącznik § 1 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 2 z dnia 30 listopada 2015 r. (Dz.Urz.MC.2015.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 grudnia 2015 r.
2 Załącznik § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 2 z dnia 30 listopada 2015 r. (Dz.Urz.MC.2015.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 grudnia 2015 r.
3 Załącznik § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 2 z dnia 30 listopada 2015 r. (Dz.Urz.MC.2015.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 grudnia 2015 r.