Nadanie statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gorzowie Wielkopolskim oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa lubuskiego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2002.11.79

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 czerwca 2008 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 16 grudnia 2002 r.
w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gorzowie Wielkopolskim oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa lubuskiego.

Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 114, poz. 1193 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 45, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1083, Nr 111, poz. 1193, Nr 113, poz. 1207, Nr 126, poz. 1382-1384 i Nr 128, poz. 1407 oraz z 2002 r. Nr 113, poz. 984) w związku z art. 15 ust. 1a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 1998 r. Nr 90, poz. 575, Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756, z 1999 r. Nr 70, poz. 778, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 29, poz. 320, Nr 42, poz. 473, Nr 63, poz. 634, Nr 125, poz. 1367, Nr 126, poz. 1382 i Nr 128, poz. 1407 oraz z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 74, poz. 676 i Nr 135, poz. 1145) zarządza się, co następuje:
§  1.
Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gorzowie Wielkopolskim nadaje się statut stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.
§  2.
Powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa lubuskiego nadaje się statuty stanowiące załączniki do zarządzenia:
1)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Drezdenku - załącznik nr 2 do zarządzenia;
2)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gorzowie Wielkopolskim - załącznik nr 3 do zarządzenia;
3)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krośnie Odrzańskim - załącznik nr 4 do zarządzenia;
4)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Międzyrzeczu - załącznik nr 5 do zarządzenia;
5)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nowej Soli - załącznik nr 6 do zarządzenia;
6)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Słubicach - załącznik nr 7 do zarządzenia;
7)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sulęcinie - załącznik nr 8 do zarządzenia;
8)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Świebodzinie - załącznik nr 9 do zarządzenia;
9)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zielonej Górze - załącznik nr 10 do zarządzenia;
10)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Żaganiu - załącznik nr 11 do zarządzenia;
11)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Żarach - załącznik nr 12 do zarządzenia.
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

________

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

STATUT WOJEWÓDZKIEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM

§  1. 1
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gorzowie Wielkopolskim, zwana dalej "Wojewódzką Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 2
Wojewódzka Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Wojewódzkiej Stacji jest miasto Gorzów Wielkopolski.
2.
Obszarem działania Wojewódzkiej Stacji jest województwo lubuskie.
§  4.
Wojewódzka Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych drugiego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Wojewódzkiej Stacji kieruje Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Gorzowie Wielkopolskim, który jest jednocześnie dyrektorem Wojewódzkiej Stacji.
§  6.
1.
Wojewódzka Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Gorzowie Wielkopolskim. Do podstawowych celów Wojewódzkiej Stacji należą:
1)
ochrona zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowisk;
2)
zapobieganie powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych;
3)
kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych.
2.
Cele, o których mowa w ust. 1, Wojewódzka Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
nadzorowanie oraz egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
2)
prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
3)
prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
4)
sprawowanie nadzoru i wykonywanie badań w zakresie higieny radiacyjnej;
5)
sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny procesów nauczania i wychowania oraz higieny wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
6)
nadzorowanie warunków higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
7)
nadzorowanie warunków zdrowotnych żywności i żywienia;
8)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
9)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
10)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
11)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
12)
działalność przeciwepidemiczną;
13)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
14)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
15)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
16)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
17)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
18)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności stacji sanitarno-epidemiologicznych;
19)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
20)
prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną.
§  7. 3
Wojewódzka Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 4
1. 5
W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Dział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Dział Laboratoryjny;
3)
Dział Nadzoru Sanitarnego;
4)
Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
5)
Oddział Statystyki, Analizy Danych i Informatyki;
6)
Sekcja Ochrony Informacji Niejawnych;
7)
Sekcja Organizacyjno-Prawna;
8)
Sekcja Służb Pracowniczych;
9)
Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
11)
Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
12)
Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
13)
Stanowisko Pracy do Spraw Ochrony Przeciwpożarowej.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Wojewódzkiej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W DREZDENKU

§  1. 6
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Drezdenku, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 7
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Drezdenko.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat strzelecko-drezdenecki.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Drezdenku, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Drezdenku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) 8
(uchylony);
3) 9
(uchylony);
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 10
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 11
1. 12
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
3)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Systemu Jakości;
5)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
6)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
7)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 3

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM

§  1. 13
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gorzowie Wielkopolskim, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 14
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Gorzów Wielkopolski.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest miasto na prawach powiatu Gorzów Wielkopolski i powiat gorzowski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gorzowie Wielkopolskim, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gorzowie Wielkopolskim, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 15
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 16
1. 17
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
3)
Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
5)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
6)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
7)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 4

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W KROŚNIE ODRZAŃSKIM

§  1. 18
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krośnie Odrzańskim, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 19
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Krosno Odrzańskie.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat krośnieński.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krośnie Odrzańskim, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie Odrzańskim, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 20
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 21
1. 22
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
3)
Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Obrony Cywilnej;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
5)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
6)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
7)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 5

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W MIĘDZYRZECZU

§  1. 23
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Międzyrzeczu, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 24
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Międzyrzecz.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat międzyrzecki.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Międzyrzeczu, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Międzyrzeczu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 25
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 26
1. 27
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Laboratoryjny;
3)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej, Obronności i Obrony Cywilnej;
5)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
6)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
7)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 6

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W NOWEJ SOLI

§  1. 28
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Nowej Soli, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 29
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Nowa Sól.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat nowosolski i wschowski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nowej Soli, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowej Soli, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 30
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 31
1. 32
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Laboratoryjny;
3)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
5)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
6)
Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
7)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
8)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 7

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W SŁUBICACH

§  1. 33
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Słubicach, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 34
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Słubice.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat słubicki.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słubicach, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słubicach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) 35
(uchylony);
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 36
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 37
1. 38
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
3)
Stanowisko Pracy do Spraw Ochrony Przeciwpożarowej, Obronności i Obrony Cywilnej;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
5)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
6)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
7)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 8

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W SULĘCINIE

§  1. 39
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Sulęcinie, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 40
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Sulęcin.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat sulęciński.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Sulęcinie, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sulęcinie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 41
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 42
1. 43
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
3)
Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Obronności;
5)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
6)
Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
7)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
8)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
9)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 9

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W ŚWIEBODZINIE

§  1. 44
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Świebodzinie, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 45
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Świebodzin.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat świebodziński.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świebodzinie, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świebodzinie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 46
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 47
1. 48
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
3)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
4)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
5)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
6)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 10

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W ZIELONEJ GÓRZE

§ 1. 49
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zielonej Górze, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 50
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Zielona Góra.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest miasto na prawach powiatu Zielona Góra i powiat zielonogórski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Zielonej Górze, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zielonej Górze, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 51
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 52
1. 53
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Laboratoryjny;
3)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej, Obronności i Obrony Cywilnej;
5)
Stanowisko Pracy do Spraw Pracowniczych;
6)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
7)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki;
8)
Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
9)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
10)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
11)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 11

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W ŻAGANIU

§ 1. 54
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Żaganiu, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 55
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Żagań.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat żagański.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Żaganiu, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żaganiu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 56
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 57
1. 58
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
3)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
4)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
5)
Stanowisko Pracy - Główny Księgowy.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 12

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W ŻARACH

§  1. 59
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Żarach, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 60
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Żary.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat żarski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Żarach, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żarach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§  7. 61
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 62
1. 63
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Laboratoryjny;
3)
Oddział Nadzoru Sanitarnego;
4)
Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
5)
Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
6)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
7)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.
1 Załącznik nr 1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
2 Załącznik nr 1 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
3 Załącznik nr 1 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
4 Załącznik nr 1 § 8:

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 30 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.04.1.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 stycznia 2004 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 13 sierpnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.11.89) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 października 2004 r.

5 Załącznik nr 1 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
6 Załącznik nr 2 § 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

7 Załącznik nr 2 § 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

8 Załącznik nr 2 § 6 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.
9 Załącznik nr 2 § 6 ust. 2 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.
10 Załącznik nr 2 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
11 Załącznik nr 2 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
12 Załącznik nr 2 § 8 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. c) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

13 Załącznik nr 3 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
14 Załącznik nr 3 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
15 Załącznik nr 3 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
16 Załącznik nr 3 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
17 Załącznik nr 3 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
18 Załącznik nr 4 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
19 Załącznik nr 4 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
20 Załącznik nr 4 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
21 Załącznik nr 4 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
22 Załącznik nr 4 § 8 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

23 Załącznik nr 5 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
24 Załącznik nr 5 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
25 Załącznik nr 5 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
26 Załącznik nr 5 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
27 Załącznik nr 5 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
28 Załącznik nr 6 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
29 Załącznik nr 6 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
30 Załącznik nr 6 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
31 Załącznik nr 6 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
32 Załącznik nr 6 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
33 Załącznik nr 7 § 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

34 Załącznik nr 7 § 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

35 Załącznik nr 7 § 6 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.
36 Załącznik nr 7 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
37 Załącznik nr 7 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
38 Załącznik nr 7 § 8 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.12.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 sierpnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

39 Załącznik nr 8 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
40 Załącznik nr 8 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
41 Załącznik nr 8 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
42 Załącznik nr 8 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
43 Załącznik nr 8 § 8 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

44 Załącznik nr 9 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
45 Załącznik nr 9 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
46 Załącznik nr 9 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
47 Załącznik nr 9 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
48 Załącznik nr 9 § 8 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. b) zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

49 Załącznik nr 10 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
50 Załącznik nr 10 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
51 Załącznik nr 10 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
52 Załącznik nr 10 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
53 Załącznik nr 10 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
54 Załącznik nr 11 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
55 Załącznik nr 11 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
56 Załącznik nr 11 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
57 Załącznik nr 11 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
58 Załącznik nr 11 § 8 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. b) zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.

59 Załącznik nr 12 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
60 Załącznik nr 12 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. a) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.
61 Załącznik nr 12 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 12 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
62 Załącznik nr 12 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia z dnia 27 maja 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.7.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 lipca 2004 r.
63 Załącznik nr 12 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. b) zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.MZ.08.5.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2008 r.