Nadanie statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Opolu oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa opolskiego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2002.11.70

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 października 2007 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 2 grudnia 2002 r.
w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Opolu oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa opolskiego.

Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 114, poz. 1193 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 45, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1083, Nr 111, poz. 1193, Nr 113, poz. 1207, Nr 126, poz. 1382-1384 i Nr 128, poz. 1407 oraz z 2002 r. Nr 113, poz. 984) w związku z art. 15 ust. 1a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 1998 r. Nr 90, poz. 575, Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756, z 1999 r. Nr 70, poz. 778, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 29, poz. 320, Nr 42, poz. 473, Nr 63, poz. 634, Nr 125, poz. 1367, Nr 126, poz. 1382 i Nr 128, poz. 1407 oraz z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 74, poz. 676 i Nr 135, poz. 1145) zarządza się, co następuje:
§  1.
Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Opolu nadaje się statut stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.
§  2.
Powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa opolskiego nadaje się statuty stanowiące załączniki do zarządzenia:
1)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Brzegu - załącznik nr 2 do zarządzenia;
2)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Głubczycach - załącznik nr 3 do zarządzenia;
3)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kędzierzynie-Koźlu - załącznik nr 4 do zarządzenia;
4)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kluczborku - załącznik nr 5 do zarządzenia;
5)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krapkowicach - załącznik nr 6 do zarządzenia;
6)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Namysłowie - załącznik nr 7 do zarządzenia;
7)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nysie - załącznik nr 8 do zarządzenia;
8)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oleśnie - załącznik nr 9 do zarządzenia;
9)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Opolu - załącznik nr 10 do zarządzenia;
10)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Prudniku - załącznik nr 11 do zarządzenia;
11)
Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Strzelcach Opolskich - załącznik nr 12 do zarządzenia.
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

________

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

STATUT WOJEWÓDZKIEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W OPOLU

§  1. 1
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Opolu, zwana dalej "Wojewódzką Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 2
Wojewódzka Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Wojewódzkiej Stacji jest miasto Opole.
2.
Obszarem działania Wojewódzkiej Stacji jest województwo opolskie.
§  4.
Wojewódzka Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych drugiego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Wojewódzkiej Stacji kieruje Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Opolu, który jest jednocześnie dyrektorem Wojewódzkiej Stacji.
§  6.
1.
Wojewódzka Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Opolu. Do podstawowych celów Wojewódzkiej Stacji należą:
1)
ochrona zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowisk;
2)
zapobieganie powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych;
3)
kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych.
2.
Cele, o których mowa w ust. 1, Wojewódzka Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
nadzorowanie oraz egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
2)
prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
3)
prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
4)
sprawowanie nadzoru i wykonywanie badań w zakresie higieny radiacyjnej;
5)
sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
6)
nadzorowanie warunków higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
7)
nadzorowanie warunków zdrowotnych żywności i żywienia;
8)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
9)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
10)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
11)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
12)
działalność przeciwepidemiczną;
13)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
14)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
15)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
16)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
17)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
18)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności stacji sanitarno-epidemiologicznych;
19)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
20)
prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną.
§  7. 3
Wojewódzka Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 4
1. 5
W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Dział Bieżącego Nadzoru Sanitarnego;
2)
Dział Ekonomiczny i Administracyjny;
3)
Dział Laboratoryjny;
4)
Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
5)
Oddział Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
6)
Sekcja do Spraw Pracowniczych i Szkoleń;
7)
Sekcja do Spraw Systemu Jakości;
8)
Sekcja Informatyki;
9)
Sekcja Statystyki, Informacji i Oceny;
10)
Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
11)
Stanowisko Pracy do Spraw Kontaktów z Mediami;
12)
Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej;
13)
Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
14)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Wojewódzkiej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W BRZEGU

§  1. 6
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Brzegu, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 7
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Brzeg.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat brzeski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Brzegu, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Brzegu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 8
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 9
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 10
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 11
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 12
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 13
1. 14
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 3

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W GŁUBCZYCACH

§  1. 15
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Głubczycach, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 16
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Głubczyce.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat głubczycki.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Głubczycach, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Głubczycach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 17
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 18
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 19
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 20
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 21
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 22
1. 23
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 4

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU

§  1. 24
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kędzierzynie-Koźlu, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 25
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Kędzierzyn-Koźle.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat kędzierzyńsko-kozielski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kędzierzynie-Koźlu, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kędzierzynie-Koźlu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 26
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 27
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 28
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 29
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 30
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 31
1. 32
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 5

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W KLUCZBORKU

§  1. 33
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kluczborku, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 34
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Kluczbork.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat kluczborski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kluczborku, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 35
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 36
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 37
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 38
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 39
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 40
1. 41
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 6

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W KRAPKOWICACH

§  1. 42
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krapkowicach, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 43
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Krapkowice.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat krapkowicki.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krapkowicach, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krapkowicach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 44
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 45
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 46
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 47
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 48
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 49
1. 50
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 7

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W NAMYSŁOWIE

§  1. 51
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Namysłowie, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 52
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Namysłów.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat namysłowski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Namysłowie, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Namysłowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 53
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 54
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 55
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 56
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 57
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 58
1. 59
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 8

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W NYSIE

§  1. 60
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Nysie, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 61
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Nysa.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat nyski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nysie, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nysie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 62
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 63
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 64
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 65
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 66
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 67
1. 68
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 9

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W OLEŚNIE

§  1. 69
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Oleśnie, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 70
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Olesno.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat oleski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Oleśnie, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 71
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 72
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 73
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 74
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 75
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 76
1. 77
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 10

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W OPOLU

§  1. 78
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Opolu, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 79
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Opole.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest miasto na prawach powiatu Opole i powiat opolski.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opolu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 80
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 81
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 82
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 83
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 84
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 85
1. 86
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 11

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W PRUDNIKU

§  1. 87
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Prudniku, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 88
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Prudnik.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat prudnicki.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Prudniku, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Prudniku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 89
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 90
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 91
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 92
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 93
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 94
1. 95
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

ZAŁĄCZNIK Nr 12

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W STRZELCACH OPOLSKICH

§  1. 96
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Strzelcach Opolskich, zwana dalej "Powiatową Stacją", działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§  2. 97
Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.
§  3.
1.
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Strzelce Opolskie.
2.
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat strzelecki.
§  4.
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§  5.
Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Strzelcach Opolskich, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§  6.
1.
Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Strzelcach Opolskich, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)
higieny środowiska;
2)
higieny pracy w zakładach pracy;
3)
higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
4)
zdrowotnymi żywności i żywienia;

- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.

2.
Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)
wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3)
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
4)
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
5)
działalność przeciwepidemiczną;
6)
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
7)
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
8)
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
9)
przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
10)
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
11)
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
12)
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
13) 98
kontrola dokumentacji i oględziny towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
14) 99
pobieranie prób towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej do badań laboratoryjnych;
15) 100
wydawanie świadectw o jakości zdrowotnej towarów, które podlegają granicznej kontroli sanitarnej;
16) 101
współpraca z organami celnymi i Strażą Graniczną.
§  7. 102
Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług, a uzyskane z niej dochody gromadzi na rachunku dochodów własnych.
§  8. 103
1. 104
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1)
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2)
Oddział Epidemiologii;
3)
Oddział Higieny Komunalnej;
4)
Oddział Higieny Pracy;
5)
Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
6)
Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży;
7)
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;
8)
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki, Informacji i Oceny;
9)
Stanowisko Pracy do Spraw Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
10)
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
2.
Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.
1 Załącznik nr 1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
2 Załącznik nr 1 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
3 Załącznik nr 1 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
4 Załącznik nr 1 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
5 Załącznik nr 1 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
6 Załącznik nr 2 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
7 Załącznik nr 2 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
8 Załącznik nr 2 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
9 Załącznik nr 2 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
10 Załącznik nr 2 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
11 Załącznik nr 2 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
12 Załącznik nr 2 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
13 Załącznik nr 2 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
14 Załącznik nr 2 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
15 Załącznik nr 3 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
16 Załącznik nr 3 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
17 Załącznik nr 3 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
18 Załącznik nr 3 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
19 Załącznik nr 3 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
20 Załącznik nr 3 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
21 Załącznik nr 3 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
22 Załącznik nr 3 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
23 Załącznik nr 3 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
24 Załącznik nr 4 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
25 Załącznik nr 4 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
26 Załącznik nr 4 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
27 Załącznik nr 4 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
28 Załącznik nr 4 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
29 Załącznik nr 4 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
30 Załącznik nr 4 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
31 Załącznik nr 4 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
32 Załącznik nr 4 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
33 Załącznik nr 5 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
34 Załącznik nr 5 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
35 Załącznik nr 5 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
36 Załącznik nr 5 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
37 Załącznik nr 5 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
38 Załącznik nr 5 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
39 Załącznik nr 5 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
40 Załącznik nr 5 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
41 Załącznik nr 5 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
42 Załącznik nr 6 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
43 Załącznik nr 6 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
44 Załącznik nr 6 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
45 Załącznik nr 6 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
46 Załącznik nr 6 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
47 Załącznik nr 6 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
48 Załącznik nr 6 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
49 Załącznik nr 6 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
50 Załącznik nr 6 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
51 Załącznik nr 7 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
52 Załącznik nr 7 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
53 Załącznik nr 7 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
54 Załącznik nr 7 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
55 Załącznik nr 7 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
56 Załącznik nr 7 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
57 Załącznik nr 7 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
58 Załącznik nr 7 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
59 Załącznik nr 7 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
60 Załącznik nr 8 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
61 Załącznik nr 8 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
62 Załącznik nr 8 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
63 Załącznik nr 8 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
64 Załącznik nr 8 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
65 Załącznik nr 8 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
66 Załącznik nr 8 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
67 Załącznik nr 8 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
68 Załącznik nr 8 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
69 Załącznik nr 9 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
70 Załącznik nr 9 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
71 Załącznik nr 9 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
72 Załącznik nr 9 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
73 Załącznik nr 9 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
74 Załącznik nr 9 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
75 Załącznik nr 9 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
76 Załącznik nr 9 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
77 Załącznik nr 9 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
78 Załącznik nr 10 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
79 Załącznik nr 10 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
80 Załącznik nr 10 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
81 Załącznik nr 10 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
82 Załącznik nr 10 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
83 Załącznik nr 10 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 9 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
84 Załącznik nr 10 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
85 Załącznik nr 10 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
86 Załącznik nr 10 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
87 Załącznik nr 11 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
88 Załącznik nr 11 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
89 Załącznik nr 11 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
90 Załącznik nr 11 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
91 Załącznik nr 11 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
92 Załącznik nr 11 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
93 Załącznik nr 11 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
94 Załącznik nr 11 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
95 Załącznik nr 11 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
96 Załącznik nr 12 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
97 Załącznik nr 12 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. a) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.
98 Załącznik nr 12 § 6 ust. 2 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
99 Załącznik nr 12 § 6 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
100 Załącznik nr 12 § 6 ust. 2 pkt 15 dodany przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
101 Załącznik nr 12 § 6 ust. 2 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 11 lit. a) zarządzenia z dnia 21 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MZ.03.9.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2003 r.
102 Załącznik nr 12 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 12 zarządzenia z dnia 22 września 2005 r. (Dz.Urz.MZ.05.14.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 października 2005 r.
103 Załącznik nr 12 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 12 zarządzenia z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.Urz.MZ.04.5.48) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2004 r.
104 Załącznik nr 12 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. b) zarządzenia z dnia 3 września 2007 r. (Dz.Urz.MZ.07.14.75) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 października 2007 r.