Nadanie regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska.
Dz.Urz.GIOŚ.2014.7
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 3
GŁÓWNEGO INSPEKTORA OCHRONY ŚRODOWISKA
z dnia 26 listopada 2014 r.
w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GŁÓWNEGO INSPEKTORATU OCHRONY ŚRODOWISKA
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GŁÓWNEGO INSPEKTORATU OCHRONY ŚRODOWISKA
I.
Postanowienia wstępne
Postanowienia wstępne
II.
Kierownictwo Głównego Inspektoratu
Kierownictwo Głównego Inspektoratu
III.
Organizacja i zasady działania Głównego Inspektoratu
Organizacja i zasady działania Głównego Inspektoratu
a) Instrukcja Kancelaryjna Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska,
b) Rzeczowy Wykaz Akt,
c) Instrukcja w sprawie Organizacji i Zakresu Działania Archiwum Zakładowego Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska.
IV.
Ogólne zadania komórek organizacyjnych
Ogólne zadania komórek organizacyjnych
V.
Szczegółowe zadania komórek organizacyjnych
Szczegółowe zadania komórek organizacyjnych
Do zadań Krajowego Laboratorium Referencyjnego i Wzorcującego należy nadzór nad jakością badań powietrza atmosferycznego, wykonywanych przez laboratoria wojewódzkich inspektoratów i ich delegatur poprzez:
Do zadań Wydziału Administracyjnego należy w szczególności:
Do zadań Wydziału Informatyzacji Inspekcji należy w szczególności:
Do zadań Wydziału Kadr i Rozwoju Zawodowego należy prowadzenie w Głównym Inspektoracie spraw z zakresu prawa pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, realizacja polityki personalnej, a w szczególności:
Do zadań Wydziału Współpracy Międzynarodowej i Promocji Inspekcji należy w szczególności:
Załącznik Nr 1
Załącznik Nr 2
Procedura przygotowywania i uzgadniania projektów założeń
projektów ustaw oraz projektów aktów normatywnych.
Procedura przygotowywania i uzgadniania projektów założeń
projektów ustaw oraz projektów aktów normatywnych.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Przygotowywanie i uzgadnianie projektów
Przygotowywanie i uzgadnianie projektów
- do właściwości których należą zagadnienia będące przedmiotem projektu.
Załącznik
WYKAZ PRAC LEGISLACYJNYCH MINISTRA ŚRODOWISKA PROJEKTY ROZPORZĄDZEŃ MINISTRA ŚRODOWISKA
WYKAZ PRAC LEGISLACYJNYCH MINISTRA ŚRODOWISKA PROJEKTY ROZPORZĄDZEŃ MINISTRA ŚRODOWISKA
Lp. | Tytuł | Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań, które planuje się zawrzeć w projekcie | Istota rozwiązań, które planuje się zawrzeć w projekcie | Imię i nazwisko oraz stanowisko lub funkcja osoby odpowiedzialnej za opracowanie projektu | Informacja o rezygnacji z prac nad projektem i jej przyczynach | Planowany termin wydania rozporządzenia |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. |
1. | Rozporządzenie Ministra Środowiska ........................ | Wypełnienie delegacji ustawowej zawartej w art. ............ ustawy z dnia ................. r. o ................................... | - |
Załącznik Nr 3
Procedura opiniowania projektów dokumentów rządowych inicjowanych przez inne naczelne i centralne organy administracji rządowej
Procedura opiniowania projektów dokumentów rządowych inicjowanych przez inne naczelne i centralne organy administracji rządowej
2. Ilekroć w niniejszym załączniku jest mowa o "komórce organizacyjnej", rozumie się przez to merytorycznie właściwą komórkę organizacyjną Głównego Inspektoratu, do której kompetencji należy całość lub przeważająca część zagadnień będących przedmiotem projektu.
3. Projekty inicjowane przez innych ministrów (kierowników urzędów centralnych) i przesyłane do Głównego Inspektoratu przy piśmie przewodnim właściwego ministra, kierownika urzędu centralnego lub przekazane do zaopiniowania przez Departament Prawny Ministerstwa, kierowane są do Departamentu Organizacji i Procedur, który koordynuje prace w Głównym Inspektoracie nad opiniowaniem tych projektów.
4. W przypadku skierowania do Głównego Inspektoratu projektów przez komórki organizacyjne Ministerstwa, w ramach uzgodnień wewnątrzresortowych, projekty te kierowane są do Departamentu Organizacji i Procedur, który koordynuje prace w Głównym Inspektoracie nad opiniowaniem tych projektów.
5. W przypadku gdy zakres przedmiotowy projektu mieści się w kompetencjach Inspekcji Departament Organizacji i Procedur kieruje projekt do komórek organizacyjnych, określając na karcie obiegowej dołączonej do projektu, termin przedstawienia stanowiska do projektu.
6. Komórki organizacyjne przekazują projekt stanowiska w formie konkretnych propozycji zmian, w szczególności brzmienie przepisu, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, w formie papierowej i elektronicznej (w formacie doc) do Departamentu Organizacji i Procedur. Za terminowe przedstawienie propozycji odpowiada kierownik komórki opiniującej dany projekt. Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ust. 5, może skutkować nieuwzględnieniem stanowiska przez komórkę organizacyjną Ministerstwa koordynującą projekt.
7. W przypadku projektów inicjowanych przez innych ministrów (kierowników urzędów centralnych) i przesyłanych do Głównego Inspektora, projekt stanowiska opracowany w Departamencie Organizacji i Procedur przedstawiany jest do podpisu Głównemu Inspektorowi i przekazywany organowi wnioskującemu.
8. W przypadku projektów inicjowanych przez innych ministrów (kierowników urzędów centralnych) i przesyłanych przez Departament Prawny Ministerstwa do Głównego Inspektoratu, stanowisko Głównego Inspektoratu przekazywane jest do Departamentu Prawnego Ministerstwa po podpisaniu przez Dyrektora Departamentu Organizacji i Procedur.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, stanowisko Głównego Inspektoratu przekazywane jest do komórek organizacyjnych Ministerstwa po podpisaniu przez Dyrektora Departamentu Organizacji i Procedur.
10. Rozbieżności dotyczące stanowiska Głównego Inspektoratu do opiniowanego projektu Departament Organizacji i Procedur przedkłada, zgodnie z obowiązującym dokumentem pt. "Podział zadań i kompetencji w Kierownictwie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska", do rozstrzygnięcia Głównemu Inspektorowi, Zastępcy Głównego Inspektora lub Dyrektorowi Generalnemu.
11. W przypadku zaproszenia do wzięcia udziału w konferencji uzgadniającej przez inicjatora zewnętrznego projektu, udział w tej konferencji bierze przedstawiciel komórki organizacyjnej, która zgłaszała uwagi, a gdy oprócz zastrzeżeń merytorycznych projekt nasuwa uwagi formalno - prawne, na wniosek tej komórki, również prawnik z Departamentu Organizacji i Procedur.
Załącznik Nr 4
Procedura notyfikowania
projektów aktów prawnych zawierających przepisy techniczne
Procedura notyfikowania
projektów aktów prawnych zawierających przepisy techniczne
Załącznik Nr 5
Procedura postępowania z aktami normatywnymi transponującymi dyrektywy
Unii Europejskiej
Procedura postępowania z aktami normatywnymi transponującymi dyrektywy
Unii Europejskiej