Metody i formy wykonywania przez policjantów zadań związanych z realizacją eskort policyjnych.
Dz.Urz.KGP.2023.67
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 37
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 4 sierpnia 2023 r.
w sprawie metod i form wykonywania przez policjantów zadań związanych z realizacją eskort policyjnych
ZAŁĄCZNIK
Formy zabezpieczenia przejazdu
Formy zabezpieczenia przejazdu
WARIANT I - przy całkowicie wyłączonym ruchu poprzecznym i podłużnym | |||
Sposób zabezpieczenia trasy | Skład grupy eskortującej | Dodatkowe możliwości | Działania na trasie zapasowej |
* Czas wyłączenia ruchu przed przejazdem eskortowanego pojazdu lub grupy pojazdów określa dowódca zabezpieczenia policyjnego. * Policjanci zlokalizowani są na wszystkich skrzyżowaniach, wjazdach na trasę, podjazdach, w miejscach zawracania, na wiaduktach i kładkach nad jezdnią, po której odbywa się przejazd eskortowanego pojazdu lub grupy pojazdów oraz w newralgicznych miejscach wytypowanych na trasie przejazdu przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego. * Posterunki Policji rozstawiane są wzdłuż trasy przejazdu eskortowanego pojazdu lub grupy pojazdów po dokonaniu sprawdzeń pirotechnicznych przez funkcjonariuszy Policji. Po sprawdzeniach pirotechnicznych, za zabezpieczenie trasy przejazdu odpowiada dowódca zabezpieczenia policyjnego. * Można dopuścić ruch podłużny w kierunku przeciwnym na drogach dwujezdniowych, jeżeli jezdnie są od siebie oddzielone pasem zieleni, utwardzonym pasem rozdzielającym ograniczonym krawężnikiem, rozgrodzone siatką lub barierami energochłonnymi. | * Filtrujący trasę przejazdu * Prowadzący kolumnę pojazdów * Zamykający kolumnę pojazdów | * MAH * ZZD | Na trasie zapasowej realizowane jest zabezpieczenie prewencyjne w newralgicznych miejscach wyznaczonych przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego. |
WARIANT II - przy ograniczonym ruchu poprzecznym z zabezpieczeniem statycznym lub dynamicznym | |||
Sposób zabezpieczenia trasy | Skład grupy eskortującej | Dodatkowe możliwości | Działania na trasie zapasowej |
* Policjanci zlokalizowani są na wybranych skrzyżowaniach i w newralgicznych miejscach wytypowanych przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego. * Posterunki Policji rozstawiane są wzdłuż trasy przejazdu eskortowanego pojazdu lub grupy pojazdów po dokonaniu sprawdzeń pirotechnicznych przez funkcjonariuszy Policji. Po sprawdzeniach pirotechnicznych, za zabezpieczenie trasy przejazdu odpowiada dowódca zabezpieczenia policyjnego. * Czas wyłączenia ruchu poprzecznego przed przejazdem eskortowanego pojazdu lub grupy pojazdów określa dowódca zabezpieczenia policyjnego. * Na skrzyżowaniach i w miejscach, w których następuje zmiana kierunku poruszania się eskortowanego pojazdu lub grupy pojazdów, a w których nie są zlokalizowani policjanci, przejazd zabezpiecza ZZD. | * Prowadzący kolumnę pojazdów * Zamykający kolumnę pojazdów | * ZZD * Filtrujący trasę przejazdu | Na trasie zapasowej dowódca zabezpieczenia policyjnego wyznacza newralgiczne miejsca, w których, w przypadku przejazdu tą trasą, będzie realizowane zabezpieczenie prewencyjne. Istnieje możliwość wystawienia posterunków prewencyjnych. |
WARIANT III - przy otwartym ruchu z zabezpieczeniem dynamicznym | |||
Sposób zabezpieczenia trasy | Skład grupy eskortującej | Dodatkowe możliwości | Działania na trasie zapasowej |
Częściowe zabezpieczenie trasy przez ZZD na skrzyżowaniach wytypowanych przez dowódcę zabezpieczenia policyjnego oraz w miejscach, w których następuje zmiana kierunku poruszania się eskortowanego pojazdu lub grupy pojazdów. | * ZZD * Prowadzący kolumnę pojazdów * Zamykający kolumnę pojazdów | * Filtrujący trasę przejazdu | Na trasie zapasowej dowódca zabezpieczenia policyjnego wyznacza newralgiczne miejsca, w których, w przypadku przejazdu tą trasą, będzie realizowane zabezpieczenie prewencyjne. |
WARIANT IV - przy otwartym ruchu bez zabezpieczenia | |||
Sposób zabezpieczenia trasy | Skład grupy eskortującej | Dodatkowe możliwości | Działania na trasie zapasowej |
Trasa przejazdu niezabezpieczona. | Prowadzący kolumnę pojazdów | * Filtrujący trasę przejazdu * Zamykający kolumnę pojazdów | Wyznacza się trasę zapasową, nie wyznaczając newralgicznych miejsc do realizacji zabezpieczenia prewencyjnego. |