Legitymacja służbowa pracownika Ministerstwa Cyfryzacji wykonującego czynności kontrolne.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MC.2023.23

Akt obowiązujący
Wersja od: 9 listopada 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 21
MINISTRA CYFRYZACJI 1
z dnia 7 listopada 2023 r.
w sprawie legitymacji służbowej pracownika Ministerstwa Cyfryzacji wykonującego czynności kontrolne

Na postawie art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2022 r. poz. 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) w zw. z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 913 i 1703) oraz art. 32 ust. 1 w zw. z art. 31 pkt 1 i 2 oraz art. 39b ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797 oraz z 2023 r. poz. 1234) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Wprowadza się legitymację służbową dla pracownika Ministerstwa Cyfryzacji wykonującego czynności kontrolne poza siedzibą urzędu.
§  2. 
1. 
Legitymacja służbowa potwierdza, że okazująca ją osoba jest upoważniona do wykonywania czynności kontrolnych w zakresie określonym odrębnym upoważnieniem, wydanym przez Ministra Cyfryzacji.
2. 
Legitymacja służbowa zawiera:
1)
oznaczenie urzędu;
2)
numer dokumentu;
3)
zdjęcie pracownika spełniające wymagania określone w art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r. poz. 671 oraz z 2023 r. poz. 1234 i 1941);
4)
imię (imiona) i nazwisko pracownika;
5)
stanowisko służbowe pracownika;
6)
podpis pracownika;
7)
datę wydania;
8)
datę ważności;
9)
pieczęć urzędu;
10)
podpis Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji lub osoby przez niego upoważnionej.
§  3. 
1. 
Pracownik obowiązany jest dbać o należyty stan legitymacji służbowej oraz chronić ją przed utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
2. 
Nową legitymację służbową wydaje się w przypadku:
1)
zmiany danych w niej zawartych;
2)
utraty legitymacji służbowej;
3)
zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji służbowej.
3. 
W przypadkach określonych w ust. 2 pracownik obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji.
4. 
Pracownik jest obowiązany do niezwłocznego zwrotu legitymacji służbowej w przypadku:
1)
ustania stosunku pracy;
2)
zawieszenia w czynnościach służbowych;
3)
utraty uprawnień do wykonywania czynności kontrolnych;
4)
zaistnienia okoliczności wymienionych w ust. 2 pkt 1 i 3;
5)
znalezienia utraconej legitymacji służbowej, jeśli pracownikowi wydano nową legitymację służbową.
5. 
Pracownik posiadający legitymację służbową nie może jej udostępniać innym osobom.
§  5. 
1. 
Wykonywanie zarządzenia powierza się Biuru Administracyjnemu.
2. 
Przełożony pracownika składa wniosek o wydanie legitymacji służbowej wraz ze zdjęciem pracownika w postaci papierowej do Biura Administracyjnego.
3. 
Informacje o wydanych legitymacjach służbowych, w tym dotyczące ich wymiany, zwrotu oraz unieważnienia, odnotowuje się w rejestrze legitymacji służbowych.
4. 
Rejestr legitymacji służbowych prowadzi Biuro Administracyjne.
§  6. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 792).