Kontrole przeprowadzane przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.NDAP.2022.5
Akt obowiązujący Wersja od: 28 marca 2022 r.
ZARZĄDZENIE Nr 5
NACZELNEGO DYREKTORA ARCHIWÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 28 marca 2022 r.
w sprawie kontroli przeprowadzanych przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
Na postawie art. 6 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 224), art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) oraz art. 17 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 oraz z 2021 r. poz. 1038, 1243, 1535 i 2490) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
§ 1.
1.
Zarządzenie określa szczegółowy sposób przeprowadzania przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych, zwanego dalej "Naczelnym Dyrektorem":1)
kontroli przestrzegania przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przeprowadzanych w podmiotach wymienionych w art. 22 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, zwanej dalej "ustawą o narodowym zasobie archiwalnym";2)
kontroli w zakresie innym niż określony w pkt 1, przeprowadzanych w archiwach państwowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 lipca o kontroli w administracji rządowej, zwanej dalej "ustawą o kontroli";3)
kontroli przeprowadzanych w podmiotach, którym zalecono realizację zadania publicznego na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej dalej "ustawą o działalności pożytku publicznego".2.
W kontrolach przeprowadzanych na podstawie przepisów innych ustaw niż ustawa o kontroli, standardy, o których mowa w jej art. 8 ust. 1 pkt 3, stosuje się w zakresie, w jakim nie są sprzeczne z tymi ustawami.3.
W przypadku przeprowadzania kontroli częściowo lub całkowicie w formie zdalnej, stosuje się poradniki i wytyczne wydane przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.4.
Wzory dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 2, 3, 5 i 13, § 7 ust. 1 i 3, § 8 ust. 2, § 9 ust. 1, § 10, § 12 ust. 1, § 14, § 15 ust. 1, 4 i 5, § 21, § 22 ust. 1, § 23 ust. 1, 3, 4 i 5, § 24 ust. 1 i 2, § 25 ust. 1, § 26 ust. 2 oraz § 27, udostępniane są do pobrania w lokalizacji określonej na portalu wewnętrznym Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych "Intranet" przez kierownika komórki do spraw kontroli, o którym mowa w § 2 pkt 1.§ 2.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:1)
kierowniku komórki do spraw kontroli - należy przez to rozumieć kierującego komórką organizacyjną Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, zwanej dalej "NDAP", właściwą do koordynowania spraw z zakresu kontroli;2)
kierowniku zespołu kontrolerów - należy przez to rozumieć wyznaczonego kontrolera odpowiedzialnego za zorganizowanie i przebieg kontroli przeprowadzanej przez zespół kontrolerów, jej dokumentowanie oraz przygotowanie dokumentacji pokontrolnej;3)
kontroli planowanej - należy przez to rozumieć kontrolę przeprowadzaną na podstawie rocznego planu kontroli oraz kontrolę w trybie zwykłym, o której mowa w przepisach ustawy o kontroli;4)
kontroli pozaplanowej - należy przez to rozumieć kontrolę nieprzewidzianą w rocznym planie kontroli, zarządzoną w przypadkach uzasadnionych charakterem sprawy lub pilnością przeprowadzenia czynności kontrolnych, a także kontrolę w trybie uproszczonym, o której mowa w przepisach ustawy o kontroli;5)
koordynatorze kontroli - należy przez to rozumieć pracownika wyznaczonego przez kierownika komórki do spraw kontroli, który koordynuje pracę kierowników zespołów kontrolerów, aby zapewnić właściwe przeprowadzenie danej kontroli.§ 3.
1.
Kierownik komórki do spraw kontroli koordynuje sprawy z zakresu kontroli prowadzonych przez Naczelnego Dyrektora.2.
W celu zapewnienia jednolitego standardu przeprowadzanych kontroli kierownik komórki do spraw kontroli wyznacza koordynatora kontroli.3.
Koordynator kontroli czuwa nad prawidłowością przebiegu kontroli, w szczególności w zakresie metodyki prowadzenia kontroli i prawidłowości sporządzenia dokumentów wprowadzonych zarządzeniem do stosowania, a także prowadzenia spraw z zakresu kontroli.4.
Wszystkie sprawy z zakresu kontroli, bez względu na komórkę organizacyjną przeprowadzającą kontrolę, zakładane są w komórce organizacyjnej NDAP właściwej do koordynacji spraw z zakresu kontroli.5.
W przypadku, gdy do przeprowadzenia danej kontroli kierownikiem zespołu kontrolerów został wyznaczony pracownik innej komórki organizacyjnej niż komórka właściwa do koordynacji spraw z zakresu kontroli, sprawę tej kontroli komórka ta udostępnia kierownikowi zespołu kontrolerów do realizacji w elektronicznym systemie zarządzania dokumentacją, zwanym dalej "EZD".Rozdział 2
Przepisy wspólne dla wszystkich kontroli
Przepisy wspólne dla wszystkich kontroli
§ 4.
1.
Kontrole, o których mowa w § 1, przeprowadzane są zgodnie z planem kontroli Naczelnego Dyrektora na dany rok kalendarzowy, zwanym dalej "planem kontroli".2.
Kierujący komórkami organizacyjnymi NDAP, według swojej właściwości, w terminie do dnia 30 listopada każdego roku, zgłaszają kierownikowi komórki do spraw kontroli propozycje kontroli do planu kontroli, na Karcie zgłoszenia kontroli.3.
Propozycje do planu kontroli przygotowywane są w oparciu o analizę ryzyka przeprowadzoną zgodnie z obowiązującą w NDAP metodyką zarządzania ryzykiem w arkuszu analizy ryzyka.4.
Naczelny Dyrektor, niezależnie od propozycji, o których mowa w ust. 2, może w każdym czasie wprowadzić zmiany w planie kontroli, określając rodzaj kontroli, zgodnie z § 5 i informując o zmianach kierownika komórki do spraw kontroli.5.
Kierownik komórki do spraw kontroli przygotowuje projekt planu kontroli, w oparciu o propozycje i analizy, o których mowa w ust. 2 i 3, i przedstawia go do zatwierdzenia Naczelnemu Dyrektorowi.6.
Do projektu planu kontroli załączane jest zbiorcze zestawienie zgłoszonych propozycji kontroli, o których mowa w ust. 2 oraz zbiorczy arkusz analiz ryzyka, o których mowa w ust. 3.7.
Plan kontroli jest zatwierdzany przez Naczelnego Dyrektora w terminie do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok, którego ten plan dotyczy.8.
Kierownik komórki do spraw kontroli w połowie roku, którego dotyczy dany Plan kontroli, dokonuje jego przeglądu w celu ewentualnej aktualizacji.9.
Zaktualizowany plan kontroli kierownik komórki do spraw kontroli, każdorazowo przedstawia do zatwierdzenia Naczelnemu Dyrektorowi.10.
Plan kontroli może być aktualizowany w każdym czasie.11.
Kierownik komórki do spraw kontroli może w każdym czasie wystąpić do kierownika komórki organizacyjnej NDAP, odpowiedzialnego za realizację kontroli lub odpowiedzialnego za kontrolę jednego z zagadnień kontroli, w celu uzyskania informacji o przebiegu przygotowania oraz przeprowadzenia kontroli, a także ewentualnych zagrożeniach dla przeprowadzenia kontroli w planowanym terminie.12.
Plan kontroli oraz jego zmiany podlegają publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej NDAP.13.
Kierownik komórki do spraw kontroli sporządza sprawozdanie z działalności kontrolnej oraz przedstawia je do zatwierdzenia Naczelnemu Dyrektorowi, w terminie do dnia 15 lutego roku następującego po roku, którego dotyczy plan.14.
Kierownik komórki do spraw kontroli, w celu sporządzenia sprawozdania, o którym mowa w ust. 14, może zwrócić się do kierowników komórek organizacyjnych NDAP o przekazanie dodatkowych wyjaśnień.15.
Zatwierdzone sprawozdanie z działalności kontrolnej podlega publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej NDAP.§ 5.
W zakresie przedmiotu kontroli kontrole, o których mowa w § 1, mogą być przeprowadzane jako planowane lub pozaplanowe.§ 6.
Kontrola ma na celu:1)
dać zapewnienie Naczelnemu Dyrektorowi, że zadania jednostki kontrolowanej są realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, z zapewnieniem celowości, gospodarności, rzetelności i terminowości;2)
ustalenie zakresu nieprawidłowości w działalności jednostki kontrolowanej, ich przyczyn i skutków oraz osób za nie odpowiedzialnych;3)
przeciwdziałanie powstaniu błędów w przyszłych działaniach podejmowanych przez jednostkę kontrolowaną.§ 7.
1.
Program kontroli opracowuje się w oparciu o analizę przedkontrolną.2.
W przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w zatwierdzonym programie kontroli, należy przedstawić przyczyny oraz uzgodnić projektowany przedmiot i zakres zmian z kierownikiem komórki do spraw kontroli.3.
Kierownik komórki do spraw kontroli zatwierdza uzgodnioną zmianę programu kontroli.4.
Program kontroli i jego zmiany oraz notatka służbowa dotycząca odstąpienia od sporządzenia programu kontroli, o której mowa w § 22 ust. 1 i § 26 ust. 2, wymagają akceptacji, kolejno:1)
pracownika sporządzającego dokument - akceptacja;2)
kierującego komórką organizacyjną pracownika sporządzającego dokument - akceptacja;3)
koordynatora kontroli - akceptacja;4)
kierownika komórki do spraw kontroli - podpis certyfikatem kwalifikowanym.§ 8.
1.
Naczelny Dyrektor pismem powołuje zespół kontrolerów, w przypadku gdy w programie kontroli wskazano więcej niż jednego pracownika oraz wyznacza kierownika tego zespołu.2.
Powołanie zespołu kontrolerów wymaga akceptacji, kolejno:1)
pracownika sporządzającego dokument - akceptacja;2)
kierującego komórką organizacyjną pracownika sporządzającego dokument - akceptacja;3)
koordynatora kontroli - akceptacja;4)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;5)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.§ 9.
1.
Kontroler przeprowadza kontrolę na podstawie upoważnienia wydanego przez Naczelnego Dyrektora.2.
Upoważnienie oraz jego zmiany wymagają akceptacji, kolejno:1)
pracownika sporządzającego dokument - akceptacja;2)
kierującego komórką organizacyjną pracownika - akceptacja;3)
koordynatora kontroli - akceptacja;4)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;5)
radcy prawnego - akceptacja formalno-prawna;6)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.§ 10.
Przed rozpoczęciem czynności kontrolnych kontroler składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności uzasadniających jego wyłączenie z udziału w kontroli.§ 11.
1.
Do obowiązków komórki organizacyjnej przeprowadzającej kontrolę należy:1)
przygotowanie analizy przedkontrolnej i opracowanie programu kontroli oraz przekazanie go do zatwierdzenia;2)
przygotowanie, w przypadku, o którym mowa w § 7 ust. 2, notatki służbowej oraz przekazanie jej do zatwierdzenia;3)
przygotowanie i przekazanie, po akceptacji kierownika komórki do spraw kontroli, do podpisu Naczelnego Dyrektora projektu powołania zespołu kontrolerów.2.
Do obowiązków kierownika zespołu kontrolerów należy:1)
podział zadań oraz koordynacja działań kontrolerów;2)
rozstrzyganie rozbieżności między stanowiskami kontrolerów dotyczących dokonanych ustaleń;3)
reprezentowanie zespołu kontrolnego przed kierownikiem jednostki kontrolowanej;4)
zapewnienie prawidłowego i terminowego przeprowadzenia kontroli;5)
przygotowanie oraz przekazanie do podpisu Naczelnego Dyrektora upoważnień dla kontrolerów i biegłych;6)
uzyskanie od kontrolerów i biegłych, o których mowa w § 15, oświadczeń o braku lub istnieniu okoliczności uzasadniających wyłączenie z udziału w kontroli;7)
przygotowanie umowy z biegłym;8)
przygotowanie dokumentacji pokontrolnej na podstawie materiałów przekazanych przez kontrolerów oraz przekazanie jej do zatwierdzenia;9)
przygotowanie stanowiska wobec wniesienia przez kierownika jednostki kontrolowanej środków odwoławczych w toku kontroli;10)
prowadzenie akt kontroli.3.
Do obowiązków kontrolera należy:1)
realizacja w terminie czynności kontrolnych określonych w programie kontroli oraz dokumentowanie ustaleń stanu faktycznego na podstawie dowodów;2)
w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości i uchybień - ustalenie ich przyczyn i skutków oraz wskazanie osób za nie odpowiedzialnych;3)
w przypadku stwierdzenia osiągnięć i przykładów godnych upowszechnienia - wskazanie osób, które się przyczyniły do nich w sposób szczególny;4)
przekazanie do kierownika zespołu kontrolerów uporządkowanej i opisanej dokumentacji pokontrolnej, na podstawie której kontroler dokonał ustaleń, wraz ze spisem zawartości teczki;5)
opracowanie i przekazanie do kierownika zespołu kontrolerów informacji stanowiącej odpowiedź na wniesione przez kierownika jednostki kontrolowanej w toku kontroli środki odwoławcze, z zakresu zagadnień kontrolowanych przez kontrolera, w terminie wskazanym przez kierownika zespołu kontrolerów.§ 12.
1.
Projekt zawiadomienia kierownika jednostki kontrolowanej o kontroli sporządza kontroler.2.
Zawiadomienie wymaga akceptacji, kolejno:1)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;2)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
koordynatora kontroli - akceptacja;4)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;5)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.§ 13.
1.
W przypadku kontroli realizowanych w siedzibie jednostki kontrolowanej fakt rozpoczęcia czynności kontrolnych kontroler odnotowuje w książce kontroli jednostki kontrolowanej, o ile jednostka taką posiada.2.
Dopuszcza się również możliwość przeprowadzenia kontroli częściowo lub całkowicie w formie zdalnej.§ 14.
Ustalenia kontroli należy dokumentować w protokole oględzin, protokole przyjęcia ustnych wyjaśnień, protokole przyjęcia oświadczenia oraz w arkuszu ustaleń kontroli.§ 15.
1.
Biegłego powołuje się w formie postanowienia.2.
Komórka organizacyjna NDAP, której właściwości dotyczy opinia biegłego, przedstawia propozycję osoby biegłego oraz odpowiada za ocenę merytoryczną jego opinii.3.
Powołanie biegłego wymaga akceptacji, kolejno:1)
kontrolera - akceptacja;2)
kierującego komórką organizacyjną kontrolera - akceptacja;3)
koordynatora kontroli - akceptacja;4)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;5)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.4.
W razie potrzeby przeprowadzenia przez biegłego czynności niezbędnych do wydania opinii na terenie jednostki kontrolowanej Naczelny Dyrektor wystawia biegłemu upoważnienie.5.
Przed przystąpieniem do realizacji czynności biegły składa oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności uzasadniających wyłączenie z udziału w kontroli.§ 16.
1.
Kontrolę dotyczącą zagadnień pozostających we właściwości więcej niż jednej komórki organizacyjnej NDAP przeprowadza zespół kontrolerów składający się z pracowników komórek organizacyjnych NDAP właściwych w sprawach zagadnień objętych kontrolą.2.
W przypadku, gdy w ramach kontroli, o której mowa w ust. 1, kontrola danego zagadnienia ma zostać przeprowadzona przez więcej niż jednego kontrolera, w programie kontroli wskazuje się pracownika, który będzie odpowiedzialny za przygotowanie dokumentów kontroli ze zgromadzoną dokumentacją oraz przekazanie ich kierownikowi zespołu kontrolerów.3.
Z kontroli, o której mowa w ust. 1, sporządza się dwa dokumenty pokontrolne. Jeden dla kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, drugi - w pozostałym zakresie.§ 17.
1.
Kontrolę dotyczącą zagadnień pozostających we właściwości jednej komórki organizacyjnej NDAP przeprowadza kontroler lub zespół kontrolerów składający się z pracowników tej komórki.2.
Naczelny Dyrektor może wyznaczyć do przeprowadzenia kontroli komórkę organizacyjną inną niż określona w ust. 1.§ 18.
1.
Kontrolę w zakresie wykonania zaleceń pokontrolnych określonych podczas kontroli, o której mowa w § 16, przeprowadza komórka organizacyjna NDAP odpowiedzialna za przeprowadzenie tej kontroli.2.
W przypadku kontroli, o której mowa w ust. 1, zespół kontrolerów składa się z pracowników komórek organizacyjnych NDAP właściwych w sprawach zagadnień objętych kontrolą, w stosunku do których sformułowano zalecenia pokontrolne.§ 19.
Kontrolę w zakresie wykonania zaleceń pokontrolnych określonych podczas kontroli, o której mowa w § 17, przeprowadza komórka organizacyjna NDAP odpowiedzialna za przeprowadzenie tej kontroli.§ 20.
1.
W celu dokonania oceny działalności jednostki kontrolowanej ustala się następującą skalę ocen:1)
ocena pozytywna - gdy nie stwierdzono nieprawidłowości lub uchybień;2)
ocena pozytywna pomimo uchybień - gdy nie stwierdzono nieprawidłowości, a uchybienia miały wyłącznie charakter formalny oraz nie wpływały na kontrolowaną działalność;3)
pozytywna pomimo nieprawidłowości - gdy stwierdzono nieprawidłowości lub stwierdzono nieprawidłowości i uchybienia, ale nie miały one zasadniczego wpływu na kontrolowaną działalność;4)
negatywna - gdy stwierdzone nieprawidłowości miały zdecydowany wpływ na kontrolowaną działalność.2.
Formułowane oceny powinny być uzasadnione, udokumentowane i znajdować potwierdzenie w ustaleniach dokonanych na podstawie zgromadzonych dowodów oraz znajdować odzwierciedlenie w aktach kontroli.§ 21.
Odstąpienie od kontroli wymaga akceptacji, kolejno:1)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;2)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
koordynatora kontroli - akceptacja;4)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;5)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.Rozdział 3
Przepisy dotyczące kontroli przeprowadzanych na podstawie ustawy o kontroli w administracji rządowej oraz kontroli przeprowadzanych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Przepisy dotyczące kontroli przeprowadzanych na podstawie ustawy o kontroli w administracji rządowej oraz kontroli przeprowadzanych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
§ 22.
1.
Jeżeli zgodnie z przepisami ustawy o kontroli nie opracowuje się programu kontroli, należy sporządzić notatkę służbową dotyczącą odstąpienia od opracowania programu kontroli i przedstawić ją kierownikowi komórki do spraw kontroli do zatwierdzenia.2.
Do kontroli przeprowadzanych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego nie stosuje się przepisów § 23 ust. 3-6 oraz § 24 ust. 1.§ 23.
1.
Projekt wystąpienia pokontrolnego lub projekt informacji o wynikach kontroli sporządzany jest w terminie do 30 dni roboczych od dnia zakończenia czynności kontrolnych.2.
Projekty, o których mowa w ust. 1, wymagają akceptacji, kolejno:1)
kontrolera - akceptacja;2)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolnego - akceptacja;4)
koordynatora kontroli - akceptacja;5)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;6)
Naczelnego Dyrektora - akceptacja;7)
kontrolera - podpis certyfikatem kwalifikowanym;8)
kierownika zespołu kontrolerów - podpis certyfikatem kwalifikowanym;9)
kierownika komórki do spraw kontroli - podpis certyfikatem kwalifikowanym.3.
Pismo w sprawie rozpatrzenia zastrzeżeń do projektu wystąpienia pokontrolnego przekazuje się do jednostki kontrolowanej w terminie 10 dni roboczych od dnia ich zgłoszenia.4.
Pismo o odrzuceniu zastrzeżeń do projektu wystąpienia pokontrolnego oraz stanowisko wobec wniesionych zastrzeżeń do projektu wystąpienia pokontrolnego wymagają akceptacji, kolejno:1)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;2)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
koordynatora kontroli - akceptacja;4)
kierownika komórki do spraw kontroli - podpis certyfikatem kwalifikowanym.5.
Pismo w sprawie rozpatrzenia odwołania od zawiadomienia o odrzuceniu wniesionych zastrzeżeń do projektu wystąpienia pokontrolnego przekazuje się do jednostki kontrolowanej w terminie 10 dni roboczych od dnia złożenia odwołania.6.
Dokument, o którym mowa w ust. 5, wymaga akceptacji, kolejno:1)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;2)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
koordynatora kontroli - akceptacja;4)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;5)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.§ 24.
1.
Wystąpienie pokontrolne przygotowywane jest w terminie:1)
10 dni roboczych od dnia, w którym upłynął termin zgłoszenia przez kierownika jednostki kontrolowanej zastrzeżeń do projektu wystąpienia pokontrolnego;2)
10 dni roboczych od dnia rozpatrzenia wniesionych zastrzeżeń lub odwołania - w przypadku wniesienia przez kierownika jednostki kontrolowanej zastrzeżeń do projektu wystąpienia pokontrolnego lub odwołania od sposobu rozpatrzenia wniesionych zastrzeżeń.2.
Wystąpienie pokontrolne i informacja o wynikach kontroli wymaga akceptacji, kolejno:1)
kontrolera - akceptacja;2)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;4)
koordynatora kontroli - akceptacja;5)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;6)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.3.
Wystąpienie pokontrolne i informacja o wynikach kontroli podlegają publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej NDAP.4.
Kontroler, po anonimizacji lub pseudonimizacji danych osobowych, przekazuje wystąpienie pokontrolne lub informację o wynikach kontroli, drogą elektroniczną, do komórki organizacyjnej NDAP właściwej w sprawach koordynacji kontroli, w terminie 10 dni roboczych od dnia podpisania tych dokumentów.§ 25.
1.
Sprawozdanie z kontroli sporządzane jest w terminie 30 dni roboczych od dnia zakończenia czynności kontrolnych.2.
Sprawozdanie z kontroli wymaga akceptacji, kolejno:1)
kontrolera - akceptacja;2)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;4)
koordynatora kontroli -akceptacja;5)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;6)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.Rozdział 4
Przepisy dotyczące kontroli przeprowadzanych na podstawie ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
Przepisy dotyczące kontroli przeprowadzanych na podstawie ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
§ 26.
1.
Dopuszcza się odstąpienie od obowiązku sporządzenia programu kontroli dla kontroli pozaplanowej, jeżeli wystąpią okoliczności uzasadnione charakterem lub pilnością jej przeprowadzenia.2.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1, należy sporządzić notatkę służbową dotyczącą odstąpienia od opracowania programu kontroli i przedstawić ją kierownikowi komórki do spraw kontroli do zatwierdzenia.§ 27.
1.
Protokół kontroli wymaga akceptacji, kolejno:1)
kontrolera - akceptacja;2)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;4)
koordynatora kontroli - akceptacja;5)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;6)
Naczelnego Dyrektora - akceptacja;7)
kontrolera - podpis certyfikatem kwalifikowanym.2.
Wystąpienie pokontrolne oraz jego zmiany, uzasadnienie zmian wystąpienia pokontrolnego oraz odmowy zmiany wystąpienia pokontrolnego wraz ze stanowiskiem i uzasadnieniem wymagają akceptacji, kolejno:1)
kontrolera - akceptacja;2)
kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;3)
kierującego komórką organizacyjną kierownika zespołu kontrolerów - akceptacja;4)
koordynatora kontroli - akceptacja;5)
kierownika komórki do spraw kontroli - akceptacja;6)
Naczelnego Dyrektora - podpis certyfikatem kwalifikowanym.Rozdział 5
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
§ 28.
Przepisów zarządzenia nie stosuje się do kontroli rozpoczętych przed dniem jego wejścia w życie.§ 29.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.