Kontrola wewnętrzna w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego wykonywana przez Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Audytu Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.ABW.2014.27
Akt obowiązujący Wersja od: 27 sierpnia 2014 r.
ZARZĄDZENIE Nr 34
SZEFA AGENCJI BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
z dnia 27 sierpnia 2014 r.
w sprawie kontroli wewnętrznej w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego wykonywanej przez Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Audytu Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. z 2010 r. Nr 29, poz. 154, z późn. zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Zarządzenie określa sposób i tryb przeprowadzania:1)
kontroli wewnętrznej, zwanej dalej "kontrolą",2)
czynności sprawdzająco - wyjaśniających- w jednostkach organizacyjnych Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwanej dalej "ABW", przez Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Audytu ABW, zwany dalej "Departamentem VI".
2.
Zarządzenia nie stosuje się do przeprowadzanych na podstawie odrębnych przepisów, kontroli wykonywanych przez Biuro Finansów ABW i Zespół Audytu Wewnętrznego Departamentu VI w zakresie gospodarki finansowej, w tym kontroli realizowanych na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2008 r. w sprawie celów specjalnych oraz trybu przeprowadzania kontroli wykorzystania środków budżetowych imienia państwowego na te cele (Dz. U. Nr 17, poz. 102), a także kontroli prawidłowości czynności wykonywanych w toku postępowań administracyjnych prowadzonej przez Biuro Prawne ABW.§ 2.
Celem kontroli jest dokonanie obiektywnej oceny:1)
działalności jednostek organizacyjnych ABW oraz wchodzących w ich skład komórek organizacyjnych, funkcjonariuszy lub pracowników odpowiednio pełniących w nich służbę lub w nich zatrudnionych - pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności oraz ustalenia prawidłowości i kompletności dokumentów odzwierciedlających stan faktyczny w zakresie kontrolowanych zagadnień, a także ustalenia osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości lub uchybienia oraz sformułowania wniosków i zaleceń pokontrolnych;2)
prawidłowości funkcjonowania w ABW systemów teleinformatycznych:a)
w których są przetwarzane informacje niejawne, wskazanych w art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182 poz. 1228), zwanej dalej "ustawą",b)
znajdujących się poza strefami ochronnymi oraz służących bezpośrednio do pozyskiwania i przekazywania w sposób niejawny informacji oraz utrwalania dowodów w trakcie realizacji czynności operacyjno-rozpoznawczych lub procesowych przez uprawnione podmioty,c)
przetwarzających informacje jawne.§ 3.
1.
Departament VI przeprowadza kontrole na podstawie półrocznych planów kontroli, zawierających wskazanie planowanej tematyki kontroli, podmiotów kontrolowanych oraz przewidywanego terminu ich przeprowadzenia.2.
Półroczny plan kontroli, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Szef ABW.3.
W uzasadnionych przypadkach dyrektor Departamentu VI może, na podstawie pisemnej zgody Szefa ABW, przeprowadzić kontrolę doraźną nie przewidzianą w planie kontroli.§ 4.
1.
Realizowane przez Inspektorów Bezpieczeństwa Teleinformatycznego, zwanych dalej "Inspektorami BTI", bieżące kontrole zgodności funkcjonowania systemu teleinformatycznego ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa oraz kontrole przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji systemów teleinformatycznych określonych w art. 48 ust. 1 ustawy, prowadzone są w sposób ciągły i nie wymagają odrębnej zgody Szefa ABW lub pełnomocnika ochrony ABW. Czynności dokumentuje się w sposób określony w procedurach bezpiecznej eksploatacji systemu teleinformatycznego. Inspektor BTI jest obowiązany do informowania pełnomocnika ochrony ABW oraz kierownika jednostki organizacyjnej ABW o stwierdzonych w ramach kontroli nieprawidłowościach.2.
Dyrektor Departamentu VI może polecić funkcjonariuszom ABW pełniącym funkcje Inspektorów BTI przeprowadzenie kontroli systemów teleinformatycznych, o których mowa w § 2 pkt 2 lit. c. Czynności z takiej kontroli dokumentowane są w formie notatki służbowej przedkładanej dyrektorowi Departamentu VI. Informacja o wynikach kontroli przekazywana jest kierownikowi jednostki kontrolowanej.3.
Do czynności, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów § 3 ust. 1, § 6, § 8, § 13-17 niniejszego zarządzenia.4.
Do czynności, o których mowa w ust. 2, nie stosuje się § 3 ust. 1, § 13-17 niniejszego zarządzenia.§ 5.
1.
Kontrolę przeprowadza komisja, zwana dalej "komisją". W skład komisji wchodzą funkcjonariusze Departamentu VI pisemnie upoważnieni w zawiadomieniu o kontroli przekazywanym przez dyrektora tej jednostki, zwani dalej "kontrolerami".2.
Komisja składa się z przewodniczącego i członków.3.
Przewodniczący komisji:1)
kieruje kontrolą zapewniając jej przebieg zgodny z planem kontroli;2)
dokonuje podziału czynności kontrolnych pomiędzy kontrolerów, uwzględniając w tym czynności kontrolne wykonywane osobiście;3)
kieruje i nadzoruje pracę komisji przez czas trwania kontroli.4.
Kontrole, o których mowa w:1)
§ 2 pkt 1 - przeprowadza komisja powoływana przez dyrektora Departamentu VI;2)
§ 2 pkt 2 lit. A - przeprowadza komisja powoływana przez dyrektora Departamentu VI spośród wyznaczonych przez Szefa ABW Inspektorów BTI;3)
§ 2 pkt 2 lit. b - przeprowadza komisja powoływana przez dyrektora Departamentu VI spośród wyznaczonych przez Szefa ABW Inspektorów BTI i innych funkcjonariuszy Departamentu VI posiadających specjalistyczną wiedzę i doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie;4)
§ 4 ust. 1 i 2 - przeprowadza właściwy miejscowo Inspektor BTI.5.
Dyrektor Departamentu VI, po wcześniejszym uzgodnieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej ABW, może powołać funkcjonariusza tej jednostki w skład komisji przeprowadzającej kontrolę.6.
Szczegółowy plan kontroli, zatwierdzany przez dyrektora Departamentu VI, powinien określać w szczególności:1)
podmiot kontrolowany;2)
miejsce prowadzenia kontroli;3)
przewidziany czas trwania kontroli;4)
temat kontroli;5)
cel kontroli;6)
założenia dotyczące metodyki kontroli.§ 6.
1.
Przed rozpoczęciem kontroli dyrektor Departamentu VI przekazuje kierownikowi jednostki organizacyjnej ABW, w której ma zostać przeprowadzona kontrola, zwanemu dalej "kontrolowanym", pisemne zawiadomienie, które zawiera w szczególności:1)
oznaczenie kontrolowanego;2)
podstawę prawną kontroli;3)
zakres kontroli;4)
miejsce prowadzenia kontroli;5)
przewidziany czas trwania kontroli;6)
upoważnienie dla kontrolerów zawierające:a)
imię, nazwisko i numer legitymacji służbowej przewodniczącego komisji,b)
imiona, nazwiska i numery legitymacji służbowych członków komisji;7)
odcisk imiennej pieczątki i podpis dyrektora Departamentu VI.2.
Dyrektor Departamentu VI może podjąć decyzję o przedłużeniu kontroli poza wskazany w zawiadomieniu przewidziany czas trwania kontroli, informując o tym kontrolowanego.3.
W przypadku kontroli obejmującej swoim zakresem zagadnienia dotyczące działania więcej niż jednej jednostki organizacyjnej ABW, przed rozpoczęciem kontroli dyrektor Departamentu VI przekazuje odrębnie wszystkim kontrolowanym pisemne zawiadomienia, o których mowa w ust. 1.§ 7.
1.
Kontrola może być przeprowadzona w siedzibie kontrolowanego oraz w innych miejscach, w których kontrolowany wykonuje czynności służbowe, a także w miejscach, w których realizują zadania służbowe funkcjonariusze i pracownicy kontrolowanej jednostki organizacyjnej ABW i wchodzących w jej skład komórek organizacyjnych podlegających kontroli.2.
Kontrolowany lub funkcjonariusz albo pracownik ABW upoważniony do działania w imieniu kontrolowanego ma prawo być obecny przy realizowanych czynnościach kontrolnych.3.
Przed przystąpieniem do wykonywania czynności kontrolnych, na prośbę kontrolowanego lub osoby przez niego upoważnionej, kontroler okazuje legitymację służbową.§ 8.
1.
Kontroler podlega wyłączeniu, na wniosek lub z urzędu, jeżeli zachodzą istotne wątpliwości, co do jego bezstronności i obiektywizmu, a w szczególności, jeżeli wykonywane przez niego czynności kontrolne mogą dotyczyć bezpośrednio:1)
kontrolera;2)
małżonka kontrolera, byłego małżonka kontrolera, albo osoby pozostającej z kontrolerem we wspólnym pożyciu;3)
krewnych i powinowatych kontrolera do drugiego stopnia;4)
osoby związanej z kontrolerem z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, nawet po ich ustaniu lub osoby pozostającej z nim w takim stosunku, że mogłoby to nasuwać wątpliwości, co do jego bezstronności.2.
O przyczynach uzasadniających wyłączenie kontrolowany lub kontroler zawiadamia niezwłocznie dyrektora Departamentu VI, który decyduje o zasadności wyłączenia.3.
Do czasu wyłączenia kontroler podejmuje jedynie czynności kontrolne niecierpiące zwłoki.§ 9.
1.
Kontrolowany jest obowiązany, w granicach określonych zakresem kontroli, umożliwić kontrolerowi dokonanie czynności kontrolnych, a w szczególności:1)
udostępnić obiekty, urządzenia i inne składniki majątkowe, których badanie objęte jest zakresem kontroli;2)
umożliwić wstęp na teren kontrolowanej jednostki organizacyjnej ABW bez obowiązku uzyskania przepustki oraz zapewnić zwolnienie kontrolera od kontroli osobistej, jeśli przewiduje ją regulamin wewnętrzny tej jednostki;3)
udostępnić dokumenty i zapewnić wgląd w dokumentację i prowadzone ewidencje;4)
sporządzić kopię dokumentów wskazanych przez kontrolera oraz umożliwić dokumentowanie czynności kontrolnych, w szczególności poprzez filmowanie i fotografowanie oraz dokonywanie nagrań dźwiękowych, jeżeli film, fotografia lub nagranie mogą stanowić dowód lub przyczynić się do utrwalenia dowodu w sprawie będącej przedmiotem kontroli;5)
zapewnić warunki do pracy, w tym samodzielne pomieszczenie i miejsce do przechowywania dokumentów oraz sprzęt informatyczny niezbędny do wykonywania czynności kontrolnych, w tym stanowisko komputerowe z dostępem do systemu ABWAN;6)
na żądanie kontrolera udzielić wyczerpujących informacji i wyjaśnień, w tym pisemnych;7)
udostępnić środki łączności, a także inne konieczne środki techniczne, jakimi dysponuje kontrolowany, w zakresie niezbędnym do wykonywania czynności kontrolnych;8)
przeprowadzić na uzasadniony wniosek kontrolera, w określonym zakresie, inwentaryzację, w szczególności dokumentów, materiałów, składników mienia. Odmowa realizacji wniosku wymaga szczegółowego, pisemnego uzasadnienia.2.
W przypadku, gdy kontrolowany z istotnych, obiektywnych przyczyn, nie ma możliwości zapewnienia kontrolerowi warunków pracy, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 7, jest obowiązany na żądanie kontrolera wydać dokumenty lub urządzenia na czas trwania kontroli. W takim przypadku badanie dokumentów lub urządzeń przeprowadza się w Departamencie VI. Wydanie dokumentów lub urządzeń następuje na podstawie protokołu przekazania sporządzonego przez kontrolowanego.§ 10.
1.
Odmowa udzielenia wyjaśnień przez kontrolowanego lub podległych mu funkcjonariuszy albo pracowników ABW może nastąpić jedynie w przypadkach, gdy wyjaśnienia mogą dotyczyć faktów i okoliczności, których ujawnienie mogłoby narazić na odpowiedzialność karną lub dyscyplinarną:1)
wezwanego do złożenia wyjaśnień funkcjonariusza albo pracownika ABW;2)
małżonka, byłego małżonka lub osoby pozostającej we wspólnym pożyciu z wezwanym do złożenia wyjaśnień funkcjonariuszem albo pracownikiem ABW;3)
krewnych i powinowatych do drugiego stopnia albo osoby związanej z wezwanym do złożenia wyjaśnień funkcjonariuszem albo pracownikiem ABW z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.2.
Odmowę udzielenia wyjaśnień kontroler odnotowuje w protokole kontroli, załączając oświadczenie funkcjonariusza albo pracownika ABW o odmowie złożenia wyjaśnienia.§ 11.
1.
W toku prowadzenia kontroli, w granicach określonych jej zakresem, kontroler ma prawo, w szczególności:1)
badać dokumenty i ewidencje;2)
zabezpieczać i utrwalać zebrane dowody;3)
złożyć uzasadniony wniosek do kontrolowanego o przeprowadzenie inwentaryzacji;4)
dokonywać oględzin;5)
żądać, w terminie przez niego wyznaczonym, ustnych lub pisemnych wyjaśnień od kontrolowanego oraz podległych mu funkcjonariuszy albo pracowników ABW;6)
zasięgać opinii biegłych i osób posiadających wiedzę specjalistyczną w danej dziedzinie;7)
zbierać inne, niezbędne materiały.2.
W przypadku kontroli prawidłowości funkcjonowania systemów teleinformatycznych kontroler może również:1)
zapoznawać się z dokumentacją określającą organizację, szczegółowy sposób wdrożenia i warunki eksploatacji systemu teleinformatycznego;2)
dokonać oględzin elementów systemu teleinformatycznego;3)
żądać okazania nośników danych wykorzystywanych w systemie teleinformatycznym, a w uzasadnionych przypadkach złożyć wniosek do kontrolowanego o przeprowadzenie inwentaryzacji.§ 12.
1.
W zakresie objętym kontrolą, kierownicy jednostek organizacyjnych ABW niebędący kontrolowanymi, w rozumieniu § 6, na pisemny wniosek dyrektora Departamentu VI, są obowiązani do przekazywania na potrzeby kontroli informacji i materiałów będących w dyspozycji kierowanych przez nich jednostek organizacyjnych ABW.2.
Funkcjonariusze i pracownicy jednostek organizacyjnych ABW, o których mowa w ust. 1, są obowiązani do udzielenia, na żądanie komisji, wyczerpujących informacji i wyjaśnień, w tym pisemnych, w zakresie objętym kontrolą, z zastrzeżeniem § 10.3.
Pisemne wyjaśnienia, o których mowa w ust. 2, są przesyłane niezwłocznie dyrektorowi Departamentu VI za pośrednictwem kierownika jednostki organizacyjnej ABW wymienionej w ust. 1.§ 13.
1.
Z przebiegu kontroli komisja sporządza protokół kontroli. Protokół kontroli sporządza się niezwłocznie po zakończeniu kontroli, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje kontrolowany, a drugi dyrektor Departamentu VI.2.
Z protokołem kontroli komisja zapoznaje kontrolowanego i omawia z nim wyniki kontroli.3.
W przypadkach czynności kontrolnych, o których mowa w § 6 ust. 3, dyrektor Departamentu VI może wyrazić zgodę na odstąpienie od sporządzania protokołu kontroli i zapoznawania z nim kontrolowanych, jeśli w podległych im jednostkach nie stwierdzono uchybień i nieprawidłowości w zakresie kontroli.4.
W przypadkach, o których mowa w ust. 3, fakt przeprowadzenia kontroli dokumentowany jest notatką służbową, z którą zapoznaje się kontrolowanego.5.
Protokół kontroli zawiera w szczególności:1)
skład komisji przeprowadzającej kontrolę;2)
oznaczenie kontrolowanego;3)
miejsce i datę sporządzenia;4)
określenie zakresu kontroli;5)
wykaz aktów prawnych dotyczących tematyki kontroli;6)
opis przeprowadzonych czynności kontrolnych i zebranych dowodów;7)
opis stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości, ze wskazaniem przepisów, które zostały naruszone;8)
wykaz załączników do protokołu;9)
parafy przewodniczącego komisji i kontrolowanego na każdej stronie protokołu;10)
wzmiankę o trybie doręczenia kontrolowanemu protokołu kontroli;11)
podpisy przewodniczącego i członków komisji oraz kontrolowanego na ostatniej stronie protokołu kontroli.6.
W przypadku odmowy podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego, przewodniczący komisji nanosi odręcznie na protokole kontroli informację o odmowie podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego oraz przyczynach tej odmowy. Odmowa podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do podpisania protokołu kontroli przez komisję i sporządzenia wystąpienia pokontrolnego.7.
Materiały wytworzone w związku z kontrolą:1)
gromadzone są w aktach kontroli, w skład których wchodzą w szczególności:a)
plan kontroli,b)
zawiadomienie o kontroli,c)
protokół kontroli wraz z załącznikami,d)
wystąpienie pokontrolne,e)
odpowiedź kontrolowanego na wystąpienie pokontrolne,f)
dokumentacja dotycząca w szczególności dodatkowych ustaleń, korespondencji, wniosków związanych z przedmiotem kontroli;2)
stanowią uporządkowany zbiór dokumentów oznaczony klauzulą tajności, zgodnie z wymogami określonymi w ustawie.§ 14.
Kontrolowany ma prawo, w terminie 7 dni roboczych od dnia doręczenia mu protokołu kontroli, złożyć dyrektorowi Departamentu VI pisemny wniosek o:1)
uzupełnienie kontroli, wskazując czynności kontrolne, które należałoby dodatkowo przeprowadzić i dokumenty, które należy dodatkowo uwzględnić w toku jej przeprowadzania;2)
dokonanie ponownej oceny wyników kontroli.§ 15.
1.
Po rozpatrzeniu wniosku, o którym mowa w § 14, dyrektor Departamentu VI, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania, zawiadamia pisemnie kontrolowanego o sposobie jego załatwienia.2.
W przypadku uznania wniosku o uzupełnienie kontroli za zasadny, komisja podejmuje wskazane w nim czynności kontrolne. Przepis § 13 stosuje się odpowiednio.§ 16.
1.
W przypadku, gdy w toku kontroli stwierdzono uchybienia i nieprawidłowości, dyrektor Departamentu VI sporządza wystąpienie pokontrolne, zawierające wnioski i zalecenia zmierzające do usunięcia stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości, wraz ze wskazaniem terminu ich usunięcia. Wystąpienie pokontrolne po zatwierdzeniu przez Szefa ABW przesyła się kontrolowanemu.2.
Wnioski i zalecenia zawarte w wystąpieniu pokontrolnym są wiążące dla kontrolowanego.§ 17.
Kontrolowany jest obowiązany, w terminie wskazanym w wystąpieniu pokontrolnym, pisemnie poinformować dyrektora Departamentu VI o sposobie i terminie usunięcia uchybień i nieprawidłowości oraz wykonania zaleceń pokontrolnych, a także o podjętych działaniach lub przyczynach ich niepodjęcia.§ 18.
1.
Departament VI, na podstawie pisemnej zgody Szefa ABW, może przeprowadzić czynności sprawdzająco-wyjaśniające dotyczące:1)
weryfikacji zgodności postępowania funkcjonariuszy albo pracowników ABW z obowiązującymi przepisami prawa;2)
sprawdzenia uzyskanych informacji o negatywnych zjawiskach mogących mieć wpływ na funkcjonowanie w ABW systemu teleinformatycznego.2.
Czynności sprawdzająco - wyjaśniające mają na celu w szczególności:1)
zbadanie informacji dotyczących uchybień i nieprawidłowości w zakresie realizacji zadań służbowych przez jednostki organizacyjne ABW, wchodzące w ich skład komórki organizacyjne lub pełniących w nich służbę funkcjonariuszy albo pracowników ABW;2)
ocenę celowości i efektywności podejmowanych w jednostkach organizacyjnych ABW działań w odniesieniu do ustawowych zadań ABW;3)
potwierdzenie oraz wyjaśnienie okoliczności powstania incydentu bezpieczeństwa teleinformatycznego, o którym mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie podstawowych wymagań bezpieczeństwa teleinformatycznego (Dz. U. Nr 159, poz. 948);4)
ujawnienie działania lub zaniechania działania przez funkcjonariuszy albo pracowników ABW, związanych lub mogących mieć związek z przypadkami naruszenia przepisów prawa lub ważnego interesu ABW;5)
ustalenie zasadności i celowości przeprowadzenia kontroli.3.
Czynności, o których mowa w ust. 1, przeprowadza się na podstawie pisemnego upoważnienia dyrektora Departamentu VI, wskazującego jednostkę organizacyjną ABW, w której czynności te mają być przeprowadzone, zakres tych czynności i funkcjonariuszy ABW upoważnionych do ich przeprowadzenia. Przepisy § 5 ust. 1-3 i 5 stosuje się odpowiednio.4.
Dyrektor Departamentu VI, po wcześniejszym uzgodnieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej ABW, może powołać funkcjonariusza tej jednostki do udziału w czynnościach sprawdzająco - wyjaśniających.5.
Funkcjonariuszom ABW realizującym czynności sprawdzająco-wyjaśniające przysługują uprawnienia kontrolerów, o których mowa w § 11.6.
Funkcjonariusze ABW realizujący czynności sprawdzająco-wyjaśniające podlegają wyłączeniu w przypadkach, o których mowa w § 8.7.
Kierownicy jednostek organizacyjnych ABW, kierownicy wchodzących w ich skład komórek organizacyjnych, a także funkcjonariusze i pracownicy ABW, są obowiązani do przekazania dla potrzeb czynności sprawdzająco-wyjaśniających, niezbędnych informacji i materiałów oraz do udzielenia wyczerpujących informacji i wyjaśnień, w tym pisemnych. Przepisy § 9 i § 10 stosuje się odpowiednio.8.
Czynności sprawdzająco-wyjaśniające dokumentowane są w formie sprawozdania przedkładanego Szefowi ABW. W przypadku czynności sprawdzająco - wyjaśniających obejmujących swym zakresem zagadnienia dotyczące działania więcej niż jednej jednostki organizacyjnej ABW, sporządza się sprawozdanie zbiorcze, obejmujące ustalenia dokonane we wszystkich jednostkach organizacyjnych ABW, w których realizowano te czynności.§ 19.
Do kontroli wszczętych i niezakończonych do dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia, stosuje się przepisy zarządzenia, o którym mowa w § 20.§ 20.
Traci moc zarządzenie nr 22 Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 30 września 2010 r. w sprawie kontroli wewnętrznej w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego wykonywanej przez Inspektorat Nadzoru, Kontroli i Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. Urz. ABW Nr 3, poz. 24 oraz z 2011 r. Nr 1, poz. 1).§ 21.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.