Kontrola przestrzegania warunków umów o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz umów dzierżawy miejsc obsługi podróżnych rodzaju II łub III.
Dz.Urz.GDDKiA.2019.7
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 7
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 13 marca 2019 r.
w sprawie kontroli przestrzegania warunków umów o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz umów dzierżawy miejsc obsługi podróżnych rodzaju II łub III
- opracowane przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, zgodnie z przepisami zarządzenia Nr 10 Generalnego Dyrektora Dróg krajowych i Autostrad z dnia 7 lutego 2018 r. w sprawie kontroli przestrzegania warunków umów o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz dzierżawy miejsc obsługi podróżnych II lub III.
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN KONTROLI PRZESTRZEGANIA WARUNKÓW UMÓW O BUDOWĘ I EKSPLOATACJĘ ALBO WYŁĄCZNIE EKSPLOATACJĘ AUTOSTRAD ORAZ UMÓW DZIERŻAWY MOP RODZAJU II LUB III
REGULAMIN KONTROLI PRZESTRZEGANIA WARUNKÓW UMÓW O BUDOWĘ I EKSPLOATACJĘ ALBO WYŁĄCZNIE EKSPLOATACJĘ AUTOSTRAD ORAZ UMÓW DZIERŻAWY MOP RODZAJU II LUB III
Zatwierdzający Raport z Kontroli może poinformować Podmiot Kontrolowany pisemnie o zmianach (w szczególności będących wynikiem zgłoszonych przez ten podmiot zastrzeżeń lub wyjaśnień) w treści Raportu z Kontroli bez konieczności ponownego przesyłania całego Raportu z Kontroli.
Załącznik Nr 1
WZÓR
PLAN KONTROLI NA ROK............... PRZESTRZEGANIA WARUNKÓW UMÓW O BUDOWĘ I EKSPLOATACJĘ ALBO WYŁĄCZNIE EKSPLOATACJĘ AUTOSTRAD ORAZ UMÓW DZIERŻAWY MOP RODZAJU II LUB III W ODDZIALE GDDKI A............... LUB W CENTRALI GDDKIA
WZÓR
PLAN KONTROLI NA ROK............... PRZESTRZEGANIA WARUNKÓW UMÓW O BUDOWĘ I EKSPLOATACJĘ ALBO WYŁĄCZNIE EKSPLOATACJĘ AUTOSTRAD ORAZ UMÓW DZIERŻAWY MOP RODZAJU II LUB III W ODDZIALE GDDKI A............... LUB W CENTRALI GDDKIA
........................................
Dyrektor Oddziału GDDKiA/Dyrektor DBP / Dyrektor DZS*
Lp. | Przedmiot kontroli | Zakres kontroli | Nazwa Podmiotu Kontrolowanego | Nazwa Jednostki Kontrolującej | Częstotliwość kontroli | Termin kontroli | ||
oznaczenie autostrady | odcinek lub MOP | Planowany | Faktyczny** | |||||
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. | ||||||||
6. |
OPRACOWAŁ
.........................
* Niewłaściwe usunąć
** Wpisać po zakończeniu kontroli
Załącznik Nr 2
WZÓR
O BUDOWĘ I EKSPLOATACJĘ ALBO WYŁĄCZNIE EKSPLOATACJĘ AUTOSTRAD ORAZ UMÓW DZIERŻAWY MOP RODZAJU II LUB III
WZÓR
O BUDOWĘ I EKSPLOATACJĘ ALBO WYŁĄCZNIE EKSPLOATACJĘ AUTOSTRAD ORAZ UMÓW DZIERŻAWY MOP RODZAJU II LUB III
...........................................................
Kierownik Jednostki Kontrolującej
RAMOWY PLAN KONTROLI NA ROK PRZESTRZEGANIA WARUNKÓW UMÓW
Lp. | Przedmiot kontroli | Zakres kontroli | Nazwa Jednostki Kontrolującej | Częstotliwość kontroli |
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. | ||||
5. | ||||
6. |
OPRACOWAŁ
..............................
Dyrektor DBP/DZS*
* Niewłaściwe usunąć
Załącznik Nr 3
WZÓR
WZÓR
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
Miejscowość, dnia ......................... r.
Sygnatura pisma
RAPORT Z KONTROLI Nr .....................................................................................
(numer nadaje Oddzial/DBP/DZS - numer/rok)
Przedmiot kontroli .....................................................................................................
I. DANE IDENTYFIKACYJNE KONTROLI
1. Data przeprowadzenia kontroli: ...........................................................................................
2. Miejsce przeprowadzenia kontroli: .......................................................................................
3. Nazwa i adres Podmiotu Kontrolowanego: .........................................................................
4. Przedmiot kontroli: ..............................................................................................................
5. Zakres kontroli: ...................................................................................................................
6. Okres objęty kontrolą: .........................................................................................................
7. Podstawy formalno - prawne przeprowadzenia kontroli:1
1) art. 63d ust. 1 i 2 ustawy z dnia T1 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (w przypadku budowy i eksploatacji albo wyłącznie eksploatacji autostrad płatnych) lub podpisane umowy;
2) art. ...... 2 Umowy dzierżawy MOP ........3;
3) upoważnienie do przeprowadzenia kontroli Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia ............ (sygnatura pisma) ...............
8. Osoby Kontrolujące:
1) imię i nazwisko - stanowisko;
2) imię i nazwisko - stanowisko;
3) imię i nazwisko - stanowisko.
9. Osoby obecne w czasie kontroli z Podmiotu Kontrolowanego:
1) imię i nazwisko - stanowisko;
2) imię i nazwisko - stanowisko;
3) imię i nazwisko - stanowisko.
II. SZCZEGÓŁY DZIAŁAŃ KONTROLNYCH I USTALENIE STANU FAKTYCZNEGO
1. ...........................................................................................................................................
(obszar kontroli nr 1)
2. ...........................................................................................................................................
(obszar kontroli nr 2)
3. ...........................................................................................................................................
(obszar kontroli nr 3)
III NIEPRAWIDŁOWOŚCI4
1. ...........................................................................................................................................
2. ...........................................................................................................................................
3. ...........................................................................................................................................
IV. WNIOSKI5 I ZALECENIA6 POKONTROLNE ORAZ TERMINY ICH USUNIĘCIA
1. Wnioski pokontrolne oraz terminy ich realizacji:
1) ..................................................................................................................................................
(nieprawidłowość, proponowany termin usunięcia)
2) ..................................................................................................................................................
(nieprawidłowość, proponowany termin usunięcia)
3) ...................................................................................................................................................
(nieprawidłowość, proponowany termin usunięcia)
2. Zalecenia pokontrolne:
1) ..................................................................................................................................................
(zalecenie)
2) ..................................................................................................................................................
(zalecenie)
3) ..................................................................................................................................................
(zalecenie)
___________
1 Niewłaściwe usunąć
2 Wstawić odpowiedni artykuł z umowy dzierżawy MOP
3 Wstawić nazwę MOP zgodnie z umową dzierżawy
4 Nieprawidłowość - oznacza fakt lub zjawisko niezgodne z przepisami, normami, prawidłami.
Za nieprawidłowość należy uznawać w szczególności okoliczności lub stan faktyczny stwierdzone w trakcie kontroli, które:
1) są niezgodne z warunkami zawartej umowy dzierżawy MOP lub umowy koncesyjnej dla autostrady płatnej;
2) są niezgodne z właściwymi przepisami prawa;
3) są niezgodne z zasadami wiedzy technicznej;
4) stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
5) potwierdzają niewykonanie wniosków i zaleceń z poprzedniej kontroli, które to niewykonanie jest nieuzasadnione.
5 Wnioski - oznaczają działania wynikające z przesłanek, okoliczności, stanu faktycznego stwierdzonych w trakcie przeprowadzonych czynności kontrolnych, które Podmiot Kontrolowany powinien podjąć w celu usunięcia stwierdzonych w wyniku kontroli nieprawidłowości.
6 Zalecenia - oznaczają sugerowane działania jakie Podmiot Kontrolowany mógłby podjąć, a co do których realizacji nie jest zobowiązany.
Podpisy osób kontrolujących:
1. ................................................................................................................................................
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, data, podpis i pieczątka osoby kontrolującej)
2. ................................................................................................................................................
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, data, podpis i pieczątka osoby kontrolującej)
3. ................................................................................................................................................
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, data, podpis i pieczątka osoby kontrolującej)
Akceptuję Raport z Kontroli* - dla kontroli umowy dzierżawy MOP:
...................................................................................................................................................
(Dyrektor Oddziału GDDKiA lub Dyrektor DZS - imię i nazwisko, stanowisko służbowe, data, podpis i pieczątka osoby zatwierdzającej Raport z Kontroli)
Akceptuję Raport z Kontroli* - dla kontroli poprawności rozliczeń z tytułu czynszu od przychodów dla MOP:
.....................................................................................................................................................
(Dyrektor DZS - imię i nazwisko, stanowisko służbowe, data, podpis i pieczątka osoby zatwierdzającej Raport z Kontroli)
Akceptuję Raport z Kontroli* - dla umów w zakresie przestrzegania warunków umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady płatnej:
(Dyrektor Oddziału GDDKiA lub Dyrektor DBP - imię i nazwisko, stanowisko służbowe, data, podpis i pieczątka osoby akceptującej Raport z Kontroli)
Zatwierdzam Raport z Kontroli
.....................................................................................................................................................
(Kierownik Jednostki Kontrolującej - imię i nazwisko, data, podpis i pieczątka osoby zatwierdzającej Raport z Kontroli)
Wykaz załączników:
1. .................................
2. .................................
3. .................................
* Usunąć tą część raportu "Akceptuję Raport z Kontroli" wraz z miejscem na podpisy, jeżeli ta część nie odpowiada sporządzanemu Raportowi z Kontroli.