Kontrola instytucjonalna i tryb postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
B.I.LP.2012.4.39
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 10
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 22 lutego 2012 r.
w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r. Nr 12, poz. 59 z późn. zmianami), § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu PGL Lasy Państwowe, zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2
Organizacja kontroli
Organizacja kontroli
Rozdział 3
Zadania pracowników nadzorujących i wykonujących czynności kontrolne
Zadania pracowników nadzorujących i wykonujących czynności kontrolne
Rozdział 4
Obsługa prawna
Obsługa prawna
Rozdział 5
Przygotowanie kontroli
Przygotowanie kontroli
Rozdział 6
Postępowanie kontrolne
Postępowanie kontrolne
Dział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Dział II
Wszczęcie postępowania kontrolnego i dokumentowanie czynności kontrolnych
Wszczęcie postępowania kontrolnego i dokumentowanie czynności kontrolnych
Dział III
Protokół kontroli
Protokół kontroli
Dział IV
Rozpatrywanie zastrzeżeń
Rozpatrywanie zastrzeżeń
Rozdział 7
Narada pokontrolna
Narada pokontrolna
Rozdział 8
Uproszczone postępowanie kontrolne
Uproszczone postępowanie kontrolne
Rozdział 9
Realizacja wyników kontroli
Realizacja wyników kontroli
Rozdział 10
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
Wzór nr 1
Wzór nr 1
Znak: ...........
Program kontroli,
temat kontroli
Zatwierdzam:
.................................................
(osoba uprawniona)
miejscowość | miesiąc | rok |
Kontrola problemowa nr ......
I. TEMAT KONTROLI
.............................................................................................................................................
(temat)
Kontrola podjęta z inicjatywy .............................................................................................
(czyjej)
II. CEL KONTROLI
.............................................................................................................................................
(zwięzłe określenie, co chcemy osiągnąć poprzez przeprowadzenie kontroli w ustalonym zakresie)
III. ANALIZA PRZEDKONTROLNA
.............................................................................................................................................
(podać przyczyny podjęcia kontroli i co w zakresie
.............................................................................................................................................
przewidzianym do kontroli już wiemy)
IV. ANALIZA STANU PRAWNEGO
.............................................................................................................................................
Opis (interpretacja) przepisów, z których będziemy musieli skorzystać w trakcie kontroli, oraz ewentualne przepisy, które mogą okazać się niezbędne do wykorzystania w związku z ustaleniami (stwierdzonym stanem faktycznym) w jednostce kontrolowanej.
V. TEMATYKA KONTROLI I WSKAZÓWKI METODYCZNE
W toku postępowania kontrolnego należy ustalić ..............................................................
(sprecyzować ogólnie, co)
1. Konkretne problemy bądź pytanie ...............................................................................
(podać metodykę kontroli, dowody,
które należy zastosować)
2. Konkretne problemy bądź pytanie ...............................................................................
(podać metodykę kontroli,
dowody które należy zastosować)
.............................................................................................................................................
(Uwaga! Jeżeli badaniem kontrolnym obejmujemy kilka jednostek, a ich zakres działania jest jedynie zbieżny, a nie tożsamy, tematykę kontroli i metodykę kontroli należy ustalić indywidualnie dla każdej z nich lub dla poszczególnych grup jednostek objętych kontrolą).
VI. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
Kontrola przeprowadzona zostanie przez ......................................... (podać nazwę jednostki) ............................................................... w jednostkach: .................................... (wymienić jednostki, w których będzie przeprowadzona kontrola) ..............................................................................................................................
Termin kontroli ............................................. (podać daty skrajne od - do, adresatów, terminy i sposób przekazywania dokumentów, sporządzającego [warunkowo termin sporządzenia] informację z kontroli, o ile jej sporządzenie jest przewidziane) .................
.............................................................................................................................................
VII. WYKAZ AKTÓW PRAWNYCH
1. Akty prawne różnego rzędu
2. Orzecznictwo
3. Literatura
Wzór nr 2
Wzór nr 2
do przeprowadzenia kontroli
(znak: .........................)
Na podstawie ......................... (wskazać odnośną podstawę prawną)*.......................................
upoważniam
......................................... (imię, nazwisko i stanowisko służbowe) ............................................ do przeprowadzenia kontroli .......................... (podać rodzaj kontroli) ....................................... w ................................... (nazwa jednostki organizacyjnej LP, stanowiącej podmiot kontroli) ...................................................... w zakresie dotyczącym ........................... (określić przedmiot tematyczny kontroli) .......................................................... za okres obejmujący lata od .................... (rok) do .................... (rok).
Kontrola przeprowadzona zostanie w dniach od .................... (data) do .................... (data).
Upoważniam ................................. do prowadzenia czynności kontrolnych z wykorzystaniem dostępu do danych zawartych w Systemie Informatycznym Lasów Państwowych (SILP), w zakresie .......................................................................................... (podać zakres objęty kontrolą).**
Pieczęć imienna i podpis osoby
uprawnionej do wystawienia upoważnienia
............................... (miejscowość), dnia ....................... r.
Upoważnienie przedłuża się do dnia .............................. r.
Pieczęć imienna i podpis osoby
uprawnionej do wystawienia upoważnienia
............................... (miejscowość), dnia ....................... r.
* Podstawy prawne do wystawienia upoważnienia przez:
- Dyrektora Generalnego LP: § 8 ust 2 pkt 4 Statutu PGL LP, nadanego przez Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, zarządzeniem nr 50 z dnia 18.05.1994 r.;
- Dyrektora regionalnej dyrekcji LP: § 17 ust. 3 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 r. w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe;
- Głównego Inspektora LP, inspektora regionalnego: § 17 ust. 2 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 r. w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
** Zapis wykorzystywany fakultatywnie.
Wzór nr 3
Wzór nr 3
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Protokół pobrania rzeczy/dowodów*
Na podstawie § 27 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 roku w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe
.......................................................................................................................................................
(imię, nazwisko i stanowisko osoby przeprowadzającej kontrolę)
w obecności ..................................................................................................................................
(imię, nazwisko i stanowisko osoby uczestniczącej)
dokonał w dniu ............................... w .........................................................................................
(dokładne określenie miejsca pobrania rzeczy)
pobrania rzeczy ............................................................................................................................
(dokładny opis pobranej rzeczy)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Pobrana rzecz została zabezpieczona przez .................................................................................
.......................................................................................................................................................
(sposób zabezpieczenia uniemożliwiający zastąpienie jej inną)
.......................................................................................................................................................
......................................., dnia .................................
(miejscowość)
............................................................................
(podpis kontrolującego)
.....................................................................
(podpis osoby uczestniczącej)
* wybrać odpowiednio
Wzór nr 4
Wzór nr 4
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Notatka służbowa
W dniach od ................. do ................. przeprowadziłem (przeprowadziłam) analizę następujących dokumentów:
1. Nazwa dokumentu,
oznaczenie dokumentu,
data wystawienia,
czego dotyczy.
2. ..................................
..................................
Wyniki analizy nie wykazały nieprawidłowości.
Stwierdzono, że ............................................................................................................................
(opis, jak zostały wydane dokumenty)
Za zgodność z dokumentami oryginalnymi
...................................................................
(podpis kontrolującego)
.............................................................
(podpis)
Wzór nr 5
Wzór nr 5
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Protokół przyjęcia ustnych wyjaśnień
Na podstawie § 31 ust. 3 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 roku w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe
.......................................................................................................................................................
(imię, nazwisko i stanowisko kontrolującego)
w dniu ...................... przyjął od ...................................................................................................
(imię, nazwisko, stanowisko osoby składającej wyjaśnienia)
ustne wyjaśnienia w sprawie ........................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
o następującej treści:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Przed podpisaniem składający wyjaśnienia zapoznał się z treścią protokołu.
......................................., dnia .................................
(miejscowość)
............................................................................
(podpis osoby składającej wyjaśnienia)
.....................................................................
(podpis kontrolującego)
Wzór nr 6
Wzór nr 6
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Protokół przyjęcia ustnego oświadczenia
Na podstawie § 32 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 roku w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe
.......................................................................................................................................................
(imię, nazwisko i stanowisko kontrolującego)
w dniu .................... przyjął od .....................................................................................................
(imię, nazwisko, stanowisko osoby składającej oświadczenie)
ustne oświadczenie w sprawie .....................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
o następującej treści:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Przed podpisaniem składający oświadczenie zapoznał się z treścią protokołu.
......................................., dnia .................................
(miejscowość)
............................................................................
(podpis osoby składającej oświadczenie)
.....................................................................
(podpis kontrolującego)
Wzór nr 7
Wzór nr 7
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
......................................................................
(imię i nazwisko osoby kontrolującej)
..............................................
..............................................
..............................................
W związku z kontrolą prowadzoną w ..........................................................................................
(nazwa jednostki kontrolowanej)
w zakresie ................................................................................................................................... ,
(temat kontroli)
działając zgodnie z § 33 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 roku w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, uprzejmie proszę o udzielenie wyjaśnień (informacji) dotyczących ...........................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
......................................., dnia .................................
(miejscowość)
............................................................................
(podpis osoby kontrolującej)
Wzór nr 8
Wzór nr 8
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Protokół oględzin
Na podstawie § 34 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 roku w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe
.......................................................................................................................................................
(imię, nazwisko i stanowisko osoby kontrolującej)
dokonał oględzin ........................................................................................................................ ,
(wskazać przedmiot [obiekt] poddany oględzinom)
znajdującego się w .......................................................................................................................
(podać lokalizację)
Osobą ...........................................................................................................................................
(podać odpowiednio: odpowiedzialnego za przedmiot oględzin - użytkownika
- zarządzającego - wykonawcę robót)
jest .............................................................................................................................................. .
(imię, nazwisko, pełniona funkcja)
Oględzin dokonano przy udziale ..................................................................................................
(imię, nazwisko, pełniona funkcja)
jako osoby ....................................................................................................................................
(podać odpowiednio: odpowiedzialnej za przedmiot oględzin albo wyznaczonej
w zastępstwie - użytkownika - zarządzającej przedmiotem oględzin
- wykonawcę robót)
i w obecności:
1) .............................................................................................................................................. ,
(imię, nazwisko, pełniona funkcja)
2) .............................................................................................................................................. ,
(imię, nazwisko, pełniona funkcja)
W wyniku oględzin ustalono, co następuje: .................................................................................
..................................................................................................................................................... .
W toku kontroli dokonano ustalenia stanu ...................................................................................
za pomocą ...................................................................................................................................,
które stanowią załączniki do protokołu.
......................................., dnia .................................
(miejscowość)
............................................................................
(podpis kontrolującego)
............................................................................
(podpis osoby uczestniczącej w oględzinach)
Wzór nr 9
Wzór nr 9
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Wykaz akt kontroli
Lp. | Nazwa dowodu | Data i symbol | Str. od - do |
......................................., dnia .................................
(miejscowość)
Wzór nr 10
Wzór nr 10
przeprowadzonej w ............. (nazwa podmiotu kontrolowanego) ..................... za okres obejmujący lata od .......... do .......... w zakresie .............................................. (przytoczyć temat kontroli) ..............................................................................................................................
Kontrolę przeprowadzili ............................. (imiona, nazwiska i stanowiska służbowe kontrolujących) .......................................... na podstawie upoważnienia nr ............................... z dnia ......................................... .
Czynności kontrolne przeprowadzono w okresie od .............. (podać datę) .............. do .............. (podać datę) ............................. z przerwami w dniach: ............................................... (wyszczególnić dni robocze, stanowiące przerwy w czynnościach kontrolnych w kontrolowanej jednostce) .............................................................................................................
Kierownikiem kontrolowanej jednostki jest .................... (imię i nazwisko) .................... , który/a pełni tę funkcję od ....................... (podać datę powołania).
W sytuacji, kiedy zmiana kierownika kontrolowanej jednostki nastąpiła w okresie objętym kontrolą, należy w tym miejscu podać:
Poprzednio funkcję tę pełnił/a .............. (imię i nazwisko) .............. od .............. (podać datę) .............. do .............. (podać datę).
Jeśli ustalenia kontroli obejmują również zagadnienia z zakresu ekonomiczno-finansowego, w protokole należy również umieścić:
Funkcję głównego księgowego pełni .....................(imię i nazwisko) .............. od .............. (podać datę) ............................ .
W sytuacji, kiedy zmiana na stanowisku głównego księgowego kontrolowanej jednostki nastąpiła w przedziale czasowym objętym kontrolą, należy w tym miejscu podać:
Poprzednio funkcję tę pełnił/a ..................... (imię i nazwisko) .............. od .............. (podać datę) .............. do .............. (podać datę).
W trakcie kontroli ustalono:
(w tej części protokołu należy utrwalić dokonane ustalenia kontrolne w układzie zgodnym z obszarem zagadnień, określonym w tematyce kontroli, z podaniem stron akt kontroli)
Protokół niniejszy sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
W dniu ..................... (podać datę) ............ jeden egzemplarz protokołu został wręczony ..................... (podać imię i nazwisko uprawnionego pracownika, któremu wręczono protokół) .............................................................................................................................. do podpisania. Kierownikowi kontrolowanej jednostki przysługuje prawo złożenia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli w terminie 7 dni liczonym od dnia doręczenia niniejszego protokołu kontroli (§ 41 ust. 1 pkt 3 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 roku w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe), odmowy jego podpisania z podaniem przyczyn (§ 42 ust. 1 pkt 2).
Przeprowadzenie kontroli odnotowane zostało w książce ewidencji kontroli pod numerem ..................... (podać numer).
.............. (miejscowość) ............., dnia .......................... r.
............................................................................
(podpis kontrolującego)
............................................................................
(podpis kierownika kontrolowanej jednostki)
Wzór nr 11
Wzór nr 11
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Dalszy ciąg protokołu kontroli
w związku z uwzględnieniem zastrzeżeń w całości lub w części
(Imię i nazwisko oraz stanowisko kierownika jednostki kontrolowanej) zgłosił przeprowadzającemu kontrolę w dniu ................................ pisemne zastrzeżenia do niniejszego protokołu kontroli (akta kontroli - str. ......).
W dniach od ............. do ............. kontrolujący dokonał analizy zgłoszonych zastrzeżeń i podjął dodatkowe czynności kontrolne (o ile takie podejmował), w wyniku których:
1) * ustalenia na str. ......... protokołu kontroli skreśla się,
2) * uzupełnia się str. ......... protokołu od wiersza ......... od góry (dołu), po słowie "......................", o następujący tekst: (treść tekstu uzupełniającego) .......................................................................................................................................................
3) * treść ustaleń na str. ".....", wiersz ......... od góry (dołu), po słowie "........." do słowa "........." lub zdania "..............." od góry (dołu), otrzymuje brzmienie: (treść tekstu zmieniającego) .............................................................................................................................
Kontrolujący poinformował kierownika kontrolowanej jednostki o przysługującym mu prawie odmowy podpisania niniejszego protokołu kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia na tę okoliczność w terminie 7 dni wyjaśnień dotyczących przyczyn odmowy podpisania protokołu kontroli.
Niniejszy protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden wręczono kierownikowi kontrolowanej jednostki.
......................................., dnia .................................
(miejscowość)
............................................................................
(podpis kontrolującego)
....................................................................
(podpis kontrolowanego)
* Wypełnić odpowiednio
Wzór nr 12
Wzór nr 12
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Orzeczenie komisji odwoławczej
Komisja odwoławcza, powołana przez Dyrektora ................................................................ na podstawie § 45 Zarządzenia nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 lutego 2012 roku w sprawie kontroli instytucjonalnej i trybu postępowania kontrolnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, w składzie:
Przewodniczący ..............................................
Członkowie .....................................................
.......................................................
Protokolant ......................................................
rozpatrzyła w dniu ............... zastrzeżenia ...................................................................................
(nazwisko i stanowisko składającego zastrzeżenia)
z dnia ...................... w zakresie dotyczącym:
1) ................................................................................................................................................
2) ................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Po rozpatrzeniu zastrzeżeń na posiedzeniu w dniu .............................., w którym uczestniczyli:
.......................................................................................................................................................
(imiona, nazwiska i stanowiska osób reprezentujących jednostkę kontrolowaną)
.......................................................................................................................................................
(imię, nazwisko i stanowisko przeprowadzającego kontrolę)
Komisja postanowiła:
uwzględnić zastrzeżenia dotyczące:
1) ................................................................................................................................................
2) ................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
nie uwzględnić zastrzeżeń dotyczących:
1) ................................................................................................................................................
2) ................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Uzasadnienie
1. Zgłoszone zastrzeżenia do ustalenia zawartego w protokole, że .............................................
(zastrzeżenie)
...................................................................................................................................
kwestionował/a Pan/i, argumentując:
-
-
-
Uzasadnienie odnosi się do faktów zapisanych w protokole, ew. przepisów.
Nie dokonywać ocen!
2. Zgłoszone zastrzeżenia do ustalenia zawartego w protokole, że .............................................
(zastrzeżenie)
...................................................................................................................................
kwestionował/a Pan/i, argumentując:
-
-
-
.......................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Przedstawiając powyższe stanowisko do zgłoszonych zastrzeżeń do protokołu kontroli, jednocześnie informuję Pana/nią ..................................., że orzeczenie Komisji jest ostateczne.
......................................., dnia .................................
(miejscowość)
....................................................................
(podpisy członków Komisji)
Zatwierdzam:
......................................................................
(osoba uprawniona)
Wzór nr 13
Wzór nr 13
(miejscowość)
..................................................................................
(nazwa jednostki, która przeprowadziła kontrolę)
Znak: ................
Pan/i
......................................................................
......................................................................
(adresat wystąpienia)
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
Na podstawie ................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(nazwa jednostki, która przeprowadziła kontrolę)
przeprowadziła kontrolę w ..................................., zwanej dalej ................................................,
(nazwa jednostki (skrót)
kontrolowanej)
w zakresie .....................................................................................................................................
(temat kontroli)
W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli podpisanym w dniu .................................. (którego podpisania Pan/i odmówił/a), przekazuję Panu/i niniejsze wystąpienie pokontrolne.
.......................................................................................................................................................
(ocena kontrolowanej działalności)
Przeprowadzona kontrola wykazała:
....................................... (kontrolowane obszary działalności, do których nie wniesiono uwag)
....................................... (opis stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień)
W związku z powyższym zobowiązuję Pana/nią do:
....................................... (wnioski pokontrolne)
Na podstawie ..............................., w terminie ............ dni, liczonym od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego, oczekuję informacji o sposobie wykorzystania uwag i wykonania wniosków bądź o działaniach podjętych w celu realizacji wniosków lub przyczyn niepodjęcia takich działań.
.............................................................
(pieczątka)
.............................................................
(podpis)
Wzór nr 14
Wzór nr 14
(miejscowość)
..................................................................................
(nazwa jednostki, która przeprowadziła kontrolę)
Znak:
Rzecznik
Dyscypliny Finansów Publicznych
przy ................................................
.......................................................................................................... w ........................................
(nazwa jednostki, która przeprowadziła kontrolę)
działając na podstawie .................................................................................................................
..............................................................................., w związku z art. 93 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 ze zm.), zawiadamia, że:
Pan/i .................................................. ................................................. ,
(imię i nazwisko) (stanowisko)
.......................................................... ...................................................
(nazwa jednostki) (adres jednostki)
zam. ................................................. naruszył/a dyscyplinę finansów publicznych w ten sposób, że wbrew postanowieniom art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w okresie od września do grudnia 2004 r. w .......................................................................................................................................................
(miejsce popełnienia czynu)
wydatkował/a ...........................................zł (słownie ................................................................)
na .................................................................. z pominięciem procedur określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych, co stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych określone w art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Uzasadnienie
.......................................................................................................................................................
(kiedy przeprowadzono kontrolę i w jakim zakresie, ew. podać tytuł kontroli)
W trakcie kontroli ustalono m.in.:
- podać ustalenia wskazujące na naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- powoływać dowody potwierdzające podawane w uzasadnieniach fakty,
- wyjaśnienia osoby, której zarzucamy naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- informacje, czy przedstawione naruszenie dyscypliny finansów publicznych jest przedmiotem postępowania karnego, w sprawie o wykroczenie, skarbowego.
Zgromadzone w trakcie kontroli dowody w ocenie .............................................................. potwierdzają odpowiedzialność ........................................................, co uzasadnia skierowanie niniejszego zawiadomienia.
Przedstawiając powyższe, ...................................................................................... oczekuję informacji o wynikach postępowania. (nazwa jednostki)
..........................................................................
(podpis i pieczęć składającego zawiadomienie)
Załączniki:
(wymienić dowody)
Wzór nr 15
Wzór nr 15
(miejscowość)
......................................................................
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Znak: ......................
Prokuratura
w ...............................................
......................................................................................................... w ........................................,
(nazwa jednostki organizacyjnej)
działając na podstawie .................................................................................................................
............................................................................................. w związku z art. 304 § 2 kpk wnosi
o wszczęcie postępowania przygotowawczego przeciwko kierownikowi ...................................
.......................................................................................................................................................
(nazwa jednostki)
.......................................................................................................................................................
(imię i nazwisko)
o to, że:
w dniu ............................................................. w ................................................., działając jako
.......................................................................................................................................................
(kierownik)
.......................................................................................................................................................
(opis czynu)
tj. o czyn z ....................................................................................................................................
Uzasadnienie
......................................................................... w .........................................................................
przeprowadziła kontrolę w ...........................................................................................................
W wyniku kontroli ustalono, że ...................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(opis)
Dowód: ............................................................................ nr .......................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(zwięzły opis faktów wskazujących na uzasadnione podejrzenie popełnienia czynu karalnego)
Dowody:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Kierując powyższe zawiadomienie, .............................................................................................
(nazwa jednostki)
w .................................................., stosownie do art. 305 § 4 i 334 § 2 kpk, oczekuję informacji o wynikach wszczętego w niniejszej sprawie postępowania przygotowawczego.
..............................................................
(podpis)
Załączniki:
(wymienić dowody)
Wzór nr 16
Wzór nr 16
(miejscowość)
......................................................................
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)
Znak: ......................
Prokuratura
w ...............................................
......................................................................................................... w ........................................,
(nazwa jednostki organizacyjnej)
działając na podstawie .................................................................................................................
............................................................, w związku z art. 304 § 2 kpk zawiadamia, że w wyniku
kontroli przeprowadzonej w ........................................................................................................,
obejmującej ..................................................................., zostały ujawnione fakty uzasadniające
podejrzenie popełnienia przestępstwa z .......................................................................................
.......................................................................................................................................................
(kwalifikacja)
Ustalony w wyniku kontroli stan faktyczny przedstawia się następująco:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(zwięzły opis faktów wskazujących na uzasadnione podejrzenie popełnienia czynu karalnego - dowody)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Kierując powyższe zawiadomienie, ............................................................................................. w .................................., stosownie do art. 305 § 4 i 334 § 2 kpk, oczekuję informacji o wynikach wszczętego w niniejszej sprawie postępowania przygotowawczego.
..............................................................
(podpis)
Załączniki:
(wymienić dowody)
Wzór nr 17
Wzór nr 17
Znak: ...........
Informacja o wynikach kontroli
przeprowadzonych w zakresie ..........................
miejscowość | miesiąc | rok |
I. WPROWADZENIE
- Rodzaj kontroli
- Liczba kontroli i jednostki, które objęto kontrolą
- Inne istotne informacje
II. PODSUMOWANIE WYNIKÓW KONTROLI
- Ogólna ocena kontrolowanej działalności
- Synteza wyników kontroli
- Uwagi końcowe i wnioski
III. WAŻNIEJSZE WYNIKI KONTROLI
- Charakterystyka stanu prawnego oraz uwarunkowań ekonomicznych i organizacyjnych
- Istotne ustalenia kontroli
IV. INFORMACJE DODATKOWE O PRZEPROWADZONEJ KONTROLI
- Przygotowania kontroli
- Postępowanie kontrolne i działania podjęte po zakończeniu kontroli
(wystąpienia, zawiadomienia, ewentualne odpowiedzi kontrolowanych)