Komisja Przetargowa ds. realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2010.1.28

Akt utracił moc
Wersja od: 23 marca 2010 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 14 lipca 2009 r.
w sprawie Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (tj. Dz. U. z 2008 r., Nr 50, poz. 291 z późn. zm.) w oparciu o art. 19 ust. 1 i 3 oraz art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) oraz § 2 ust. 6 Umowy BBF/167/09/2006/UCP z dnia 15 września 2006 roku określającej zasady współdziałania Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i Ministra Pracy i Polityki Społecznej przy realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich "Reforma Administracyjna KRUS", w ramach Umowy Kredytowej numer 7358 POL (Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich) zawartej dnia 7 kwietnia 2006 roku pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju (Bankiem Światowym), zarządzam co następuje:
§  1.
Powołanie Komisji Przetargowej ds. Realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich
1. 1
W celu przygotowania, prowadzenia i dokumentowania procesu udzielania zamówień publicznych związanych z wydatkowaniem środków finansowych przyznanych przez Bank Światowy na realizację Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich zwaną dalej "Programem PPWOW" powołuje się w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Komisję Przetargową ds. realizacji Części A PPWOW zwaną dalej "Komisją. Komisja zostaje powołana na okres do zakończenia realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich.
2.
Komisja zobowiązana jest do prowadzenia wszelkich spraw w zakresie opisanym w ust. 1 niniejszego paragrafu.
3.
Komisja zobowiązana jest do współpracy z Bankiem Światowym, Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, Najwyższą Izbą Kontroli, innymi instytucjami zewnętrznymi a także Biurami Centrali KRUS w zakresie opisanym w ust. 1 niniejszego paragrafu.
4.
Komisja realizuje powierzone jej zadania z najwyższym priorytetem i starannością mając na względzie cele i zadania Programu PPWOW, a także jego znaczenie dla funkcjonowania KRUS.
§  2.
Skład Komisji
1.
Komisja ma charakter stały, a w jej skład wchodzą:
a)
Przewodniczący Komisji Przetargowej;
b)
Zastępca Przewodniczącego Komisji Przetargowej;
c)
Członek Komisji Przetargowej - Sekretarz Komisji Przetargowej;
d)
Pozostali Członkowie Komisji Przetargowej w liczbie do 4 osób, w tym Wnioskodawca.
2.
Powołanie i odwołanie do składu Komisji imiennie wskazanych osób następuje w drodze odrębnego zarządzenia Prezesa KRUS na wniosek Przewodniczącego Komisji Przetargowej lub jego Zastępcy.
3.
Jeżeli z uwagi na specyfikę techniczną lub proceduralną postępowania przetargowego niezbędne okaże się posiadanie wiadomości specjalnych, Prezes KRUS może, z własnej inicjatywy lub na wniosek Przewodniczącego Komisji, a w razie jego nieobecności jego Zastępcy, powołać biegłych.
§  3.
Regulamin Pracy Komisji
1.
Ustala się Regulamin Pracy Komisji, który określa tryb i zasady jej pracy.
2.
Regulamin Pracy Komisji stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  4.
Przepisy końcowe
1.
Traci moc zarządzenie Nr 132 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 13 listopada 2007 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A PPWOW w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
2.
Niniejsze zarządzenie wraz z Regulaminem Pracy Komisji wchodzi w życie z dniem podpisania.
3.
Działania podjęte w obszarze udzielania zamówień publicznych związanych z wydatkowaniem środków finansowych przyznanych przez Bank Światowy na realizację Programu PPWOW przed wejściem w życie niniejszego zarządzenia są z nim zgodne.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ DS. REALIZACJI CZĘŚCI A POAKCESYJNEGO PROGRAMU WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH

ROZDZIAŁ  I

- PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ

§  1.
TRYB I ZASADY PRACY KOMISJI
1.
Komisję a także Biegłych w zakresie proceduralnym i porządkowym obowiązują:
a)
umowa pożyczki Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich nr 7358 z dnia 7 kwietnia 2006 r. zawarta między Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju (Bankiem Światowym) a Rzeczpospolitą Polską;
b)
umowa w sprawie sposobu realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich nr 117/2006 z dnia 15 września 2006 r. zawarta między Ministrem Pracy i Polityki Społecznej a Prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
c)
zasady określone w wytycznych Banku Światowego: "Zamówienia publiczne realizowane na podstawie środków z pożyczek Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju (MBOIR) i kredytów Międzynarodowego Stowarzyszenia Rozwoju (MSR)" z maja 2004 r. wraz z późniejszymi aktualizacjami oraz "Wybór i zatrudnianie konsultantów przez pożyczkobiorców Banku Światowego";
d)
przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami);
e)
postanowienia niniejszego Regulaminu.
2.
Komisja wykonuje powierzone jej zadania na posiedzeniach Komisji. Na jednym posiedzeniu Komisja może wykonywać zadania dla wielu postępowań.
3.
Posiedzenia Komisji są protokołowane przez Sekretarza Komisji, a protokoły podpisywane przez wszystkich obecnych na posiedzeniu Członków Komisji.
4.
Ustalenia Komisji podejmowane na posiedzeniach Komisji są wiążące jeżeli w posiedzeniu uczestniczy co najmniej 3 Członków Komisji, w tym obowiązkowo Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca.
5.
W sprawach spornych Członkowie Komisji dążą do rozstrzygnięcia problemu na drodze porozumienia, a jeśli jest to niemożliwe - podejmują decyzję w drodze głosowania - zwykłą większością głosów.
6.
W przypadku równej liczby głosów "za" i "przeciw" rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji, a w razie jego nieobecności głos jego Zastępcy.
7.
Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu, może natomiast przedstawić i złożyć do Przewodniczącego Komisji lub jego Zastępcy stanowisko odrębne wraz z uzasadnieniem. Stanowisko to stanowić będzie załącznik do protokołu z posiedzenia Komisji.
8.
Komisję, a także Biegłych obowiązuje zasada poufności w zakresie ustaleń i decyzji podejmowanych na posiedzeniach Komisji do czasu ich upublicznienia.
9.
W zależności od stosowanej procedury przetargowej dokumentacja przetargowa, a także inne dokumenty związane z prowadzonym postępowaniem przygotowywane są w języku polskim lub angielskim.
10.
Regulamin pracy Komisji dotyczy wszystkich zamówień udzielanych w ramach Programu PPWOW.
§  2.
URUCHOMIENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1.
Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zwane dalej "Postępowaniami" odbywają się zgodnie z trybami zapisami w umowach, o których mowa w § 1 ust. 1 lit. a. i b. oraz w obowiązującym Planie Zamówień (Procurement Plan).
2.
W celu uruchomienia Postępowania Wnioskodawca wnioskuje do Przewodniczącego Komisji Przetargowej lub jego Zastępcy o rozpoczęcie Postępowania zgodnie z zapisami dokumentów, o których mowa w ust. 1. Wzór wniosku o uruchomienie Postępowania stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
3.
Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca po weryfikacji prawidłowości i kompletności złożonego wniosku podejmuje decyzję o rozpoczęciu procedury przygotowania Postępowania i wyznacza termin pierwszego posiedzenia Komisji. Kolejne posiedzenia wyznaczane są przez Przewodniczącego lub jego Zastępcę w zależności od potrzeb.
4.
Komisja rozpoczyna pracę od dnia zwołania pierwszego posiedzenia w celu przygotowania dokumentacji przetargowej dla danego Postępowania.
5.
W przypadku gdy wniosek o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawiera braki lub błędy, Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca zwraca wniosek Wnioskodawcy do uzupełnienia w terminie 7 dni od doręczenia wezwania.
§  3.
DOKUMENTACJA PRZETARGOWA
1.
Dokumentacja przetargowa, a także inne dokumenty związane z prowadzonym Postępowaniem, podlegają kontroli Banku Światowego zgodnie z zapisami w umowach, o których mowa w § 1 ust. 1 lit. a. i b. oraz w obowiązującym Planie Zamówień (Procurement Plan).
2.
Projekt dokumentacji przetargowej przygotowuje Wnioskodawca i stanowi on załącznik do wniosku o uruchomienie Postępowania.
3.
Projekt odpowiedzi na pytania/uwagi/komentarze do dokumentacji przetargowej, a także odpowiedzi na protesty, dla części technicznej przygotowuje Wnioskodawca.
4.
O ostatecznej treści dokumentacji przetargowej, odpowiedzi na pytania/uwagi/komentarze do dokumentacji przetargowej, a także odpowiedzi na protesty decyduje Komisja.
5.
Wnioskodawca przekazuje do Banku światowego uzgodnioną na posiedzeniu Komisji dokumentację. Uwagi lub komentarze Banku Światowego podlegają rozpatrzeniu na posiedzeniu Komisji.
6.
Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca ogłasza uruchomienie Postępowania po zakończeniu prac nad dokumentacją przetargową.
7.
Sekretarz Komisji publikuje ogłoszenie i/lub, w zależności od stosowanego trybu, przekazuje oferentom, na ich wniosek, dokumentację przetargową osobiście lub wysyła pocztą tradycyjną i/lub elektroniczną.
8.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komisja może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować dokumentację przetargową.
9.
Komisja dołoży wszelkich starań, aby zostały spełnione następujący warunki:

a. Dokumentacja przetargowa będzie zawierać wszelkie informacje potrzebne wykonawcy do przygotowania oferty na dostawę towarów lub usług. Szczegółowość i złożoność tych dokumentów może różnić się w zależności od rozmiarów i charakteru proponowanego pakietu ofertowego i kontraktu.

b. Dokumentacja przetargowa będzie zawierać w szczególności, zależnie od procedury: zaproszenie do przetargu, instrukcję dla wykonawców, formę oferty, formę kontraktu, warunki kontraktu, zarówno ogólne jak i szczegółowe, specyfikacje i rysunki, listę towarów i ich ilości, a także takie niezbędne załączniki dotyczące różnych zabezpieczeń (np. gwarancji, kaucji).

c. W przypadku pobierania opłaty za dokumenty przetargowe, będzie ona odzwierciedlać jedynie koszty druku i dostarczenia do wykonawcy.

d. Dokumentacja przetargowa będzie zredagowana w taki sposób, aby dokładnie określić usługi, które mają być wykonane, ich lokalizację, towary, które mają być dostarczone, miejsce dostaw lub montażu, harmonogram dostaw lub realizacji, wymagania dotyczące wyników minimalnych, wymagania odnośnie gwarancji i utrzymania obiektu oraz wszelkie inne istotne terminy i warunki. Dodatkowo dokumentacja przetargowa, gdy jest to właściwe, powinna określać testy, normy i metody, które będą użyte do oceny zgodności ze specyfikacjami dostarczonego urządzenia lub wykonanych usług. Rysunki powinny być zgodne z tekstem specyfikacji technicznych. W dokumentacji przetargowej należy określić, co będzie rozstrzygające, teksty czy rysunek.

e. Dokumentacja przetargowa wyznaczy kryteria wraz z ceną, które będą brane pod uwagę przy ocenie ofert oraz sposób, w jaki kryteria te będą wyrażone ilościowo lub w inny sposób poddane ocenie. Jeśli dopuszcza się oferty oparte na alternatywnych projektach (technicznych), materiałach, harmonogramach wykonania, warunkach płatności itp., należy jasno określić warunki ich akceptowania oraz metody oceny.

f. Wszyscy wykonawcy otrzymają tę samą informację jak również Komisja zapewnieni, że dodatkowe informacje wykonawcy uzyskają dostatecznie wcześnie i na zasadzie równości.

g. Komisja zapewni odpowiedni dostęp do lokalizacji projektu celem oględzin przez wykonawców. W przypadku usług i bardzo złożonych kontraktów na dostawy, w szczególności takie, które wymagają remontu istniejącego zakładu lub sprzętu, może zostać zorganizowana konferencja przedofertowa, w trakcie której wykonawcy będą mogli się spotkać z Członkami Komisji Przetargowej oraz przedstawicielami KRUS celem uzyskania wyjaśnień. Protokół z tej konferencji zostanie przekazany wszystkim oferentom, a kopia - Bankowi Światowemu.

h. Wszelkie dodatkowe informacje, wyjaśnienia, usuwanie błędów lub modyfikacja dokumentacji przetargowej zostanie przesłana do każdego odbiorcy pierwotnych dokumentów z dostatecznym wyprzedzeniem, przed terminem złożenia ofert, tak by wykonawcy mogli podjąć odpowiednie działania. Jeśli zajdzie taka potrzeba, termin składania ofert zostanie przedłużony.

§  4.
SKŁADANIE OFERT, OTWARCIE OFERT
1.
Miejscem składania ofert jest Kancelaria Centrali KRUS.
2.
Sekretarz Komisji odbiera z Kancelarii wpływające oferty i zabezpiecza je do czasu ich otwarcia zgodnie z § 8. ust. 3 niniejszego regulaminu.
3.
Sekretarz Komisji dostarcza oferty na posiedzenie Komisji i przekazuje je Przewodniczącemu Komisji.
4.
W przypadku procedur ICB i NCB oraz Shopping otwarcie ofert jest jawne. Czynności otwarcia ofert dokonuje na posiedzeniu Przewodniczący Komisji podając zawarte w ofertach informacje o nazwie i adresie oferenta, cenie, terminie wykonania zamówienia, okresie gwarancji i warunkach płatności.
5.
W przypadku procedur CQ i IC otwarcie listów wykonawców wyrażających zainteresowanie świadczeniem usług odbywa się na posiedzeniu niejawnym.
6.
Członkowie Komisji sprawdzają, czy wykonawcy spełniają wymagane w dokumentacji przetargowej warunki, a następnie dokonują oceny każdej oferty w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert oraz wypełniają formularze oceny ofert.
§  5.
OCENA OFERT I WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
1.
W toku badania i oceny ofert Komisja może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
2.
Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca poprawia w tekście oferty oczywiste pomyłki pisarskie oraz pomyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, zgodnie z zasadami określonymi, w zależności od procedury w wytycznych Banku Światowego lub w ustawie Prawo zamówień publicznych.
3.
W dalszym etapie nie będzie rozpatrywana oferta, która nie odpowiada w sposób istotny wymaganiom dokumentów, tj. odbiega od nich w ważnych punktach lub zawiera zastrzeżenia co do terminów, warunków i specyfikacji dokumentów przetargowych.
4.
W procedurach CQ i IC ocena ofert dokonywana jest w celu wyboru konsultanta najbardziej doświadczonego i najlepiej przygotowanego merytorycznie do wykonania oczekiwanych usług, w ramach przeznaczonego na ten cel budżetu. Porównanie kwalifikacji i wybór oferenta odbywa się na podstawie kryteriów kwalifikacyjnych określonych w dokumentacji przetargowej.
5.
W procedurach ICB i NCB ocena ofert dokonywana jest w celu wyboru oferty spełniającej wymagania zawarte w dokumentacji przetargowej pod względem przyjętych kryteriów oceny i zawierającej najniżej szacowany koszt.
6.
Propozycja wyboru najkorzystniejszej oferty lub decyzji o unieważnieniu postępowania przedstawiana jest do zatwierdzenia Sponsorowi Programu PPWOW w protokole z posiedzenia Komisji a w przypadkach gdy stosowany jest tryb kontroli uprzedniej (prior) - do zatwierdzenia Bankowi Światowemu, a następnie Sponsorowi Programu PPWOW.
§  6.
PRZYGOTOWANIE UMOWY
1.
Projekt umowy stanowi załącznik do dokumentacji przetargowej, o której mowa w § 3 ust. 2. niniejszego Regulaminu.
2.
Umowa konstruowana jest w oparciu o stosowne wzory Banku Światowego odpowiednio dla trybów: ICB, IC lub CQ. Umowa dotycząca realizacji trybu NCB konstruowana jest w oparciu o wzory lub standardy obowiązujące w KRUS zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych.
3. 2
Zawarcie umowy wymaga:
a)
zatwierdzenia pod względem prawnym przez Radcę Prawnego rozumianym jako zabezpieczenie interesów Kasy,
b)
kontrasygnaty Głównego Księgowego pod względem finansowym, co oznacza, że nie stwierdził naruszenia zasad, o których mowa w art. 44 ust. 1 w związku z art. 54 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240),
c)
zatwierdzenia pod względem zgodności z zapisami dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 przez Przewodniczącego Komisji lub jego Zastępcę.
4.
Treść umowy, która uzyskała akceptację Banku Światowego nie może być modyfikowana bez jego zgody.
5.
Umowę w imieniu Prezesa KRUS zawiera Wnioskodawca.
6.
Za realizację umowy odpowiada Wnioskodawca.
§  7.
ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
1. 3
Komisja kończy pracę nad konkretnym postępowaniem z chwilą zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą, z zastrzeżeniem § 8.
2.
Zakończenie Postępowania poprzedzone jest pisemnym wnioskiem do Biura Finansowo-Księgowego o zwolnienie wadiów wykonawcom, którzy brali udział w Postępowaniu, a których oferty nie zostały wybrane.
3.
Zakończenie Postępowania poprzedzone jest opracowaniem protokołu końcowego z jego przebiegu.
§  8. 4
ANEKSY DO UMÓW
1.
Aneksowanie zawartej umowy jest przedmiotem prac Komisji przetargowej.
2.
Wnioskodawca odpowiedzialny za realizację umowy przedkłada Komisji projekt aneksu do umowy.
3.
Komisja przetargowa uzgadnia treść aneksu z Wykonawcą w trakcie negocjacji zakończonych protokołem z negocjacji podpisywanym przez strony.
4.
Zaakceptowany przez Komisję i Wykonawcę projekt aneksu do umowy:

a. zawartej w trybie przewidującym przegląd "post" ze strony Banku Światowego, jest przekazywany Wnioskodawcy w celu podpisania przez Wnioskodawcę i Wykonawcę,

b. zawartej w trybie przewidującym przegląd "prior" ze strony Banku Światowego, jest przesyłany do akceptacji Banku Światowego. Po uzyskaniu zgody Banku, projekt aneksu jest przekazywany do Wnioskodawcy w celu podpisania przez Wnioskodawcę i Wykonawcę.

5.
Zawarcie aneksu do umowy wymaga jego zatwierdzenia zgodnie z § 6 ust. 3 pkt a-c.
§  9. 5
DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWAŃ
1.
Sekretarz Komisji Przetargowej odnotowuje na bieżąco przebieg Postępowania w protokołach z posiedzenia Komisji. W przypadku procedury NCB wykorzystywane są obowiązujące wzory druków ZP. W przypadku procedur ICB, CQ i IC oraz Shopping wykorzystywane są druki wymagane przez Bank Światowy.
2.
Wpływające oferty podlegają rejestracji, a w szczególności sygnowane numerem, datą i godziną wpływu, w Kancelarii Centrali KRUS.
3.
Po zarejestrowaniu oferty przechowywane są w kasie pancernej lub innym zamykanym pomieszczeniu, do określonej w dokumentach przetargowych daty i godziny ich otwarcia.
4.
Komisja, na żądanie uczestników Postępowania, umożliwia dostęp do protokołów i innych dokumentów w zakresie dopuszczalnym przez ustawę Prawo zamówień publicznych i wytyczne Banku Światowego.
5.
Kopie dokumentacji z Postępowania prowadzonego na zasadach ustawy Prawo zamówień publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej na warunkach w niej przewidzianych, Biuro Zamówień Publicznych przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych.
6.
Biuro Zamówień Publicznych w sporządzanych rocznych sprawozdaniach o udzielonych zamówieniach publicznych w Centrali KRUS uwzględnia Postępowania przeprowadzone przez Komisję, prowadzone na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, a następnie przekazuje je do Urzędu Zamówień Publicznych na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych i przepisach wykonawczych.

ROZDZIAŁ  II

- REALIZACJA ZADAŃ KOMISJI PRZETARGOWEJ

§  10. 6
PRZEWODNICZĄCY KOMISJI PRZETARGOWEJ

Przewodniczący Komisji realizuje następujące zadania:

1. Wyznacza termin, przedmiot i plan posiedzenia Komisji.

2. Przewodniczy posiedzeniom Komisji.

3. Potwierdza zgodność rozstrzygnięć Komisji ze stosowanym trybem i procedurami.

4. Reprezentuje Komisję przed Kierownictwem KRUS a także Biurami Centrali KRUS.

5. Występuje z pisemnym wnioskiem do Prezesa KRUS w sprawie powołania i odwołania ze składu Komisji Członków lub Biegłych.

6. Wyłącza Członków Komisji z udziału w postępowaniu zgodnie z zapisami § 12. niniejszego regulaminu.

7. W przypadku nieobecności Sekretarza Komisji wyznacza osobę pełniącą jego obowiązki.

8. Formułuje wnioski z posiedzenia, ustala zadania dla poszczególnych Członków Komisji i wskazuje termin ich realizacji.

9. Zatwierdza protokoły z posiedzeń Komisji.

10. Nadzoruje prawidłowość dokumentowania prowadzonych postępowań.

11. Formułuje i podpisuje pisma do wykonawców we wszelkich sprawach dotyczących:

a. zaproszenia do udziału w postępowaniu;

b. udzielenia wyjaśnień do dokumentacji przetargowej;

c. przedłużania terminu składania ofert;

d. udzielenia wyjaśnień do treści złożonych ofert;

e. poprawiania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści oferty;

f. informacji o proteście i jego rozstrzygnięciu;

g. zawieszenia biegu terminu związania ofertą;

h. wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;

i. poinformowania o wyniku postępowania;

j. ogłoszeń przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych, oraz innych, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy;

k. innych pism związanych z prowadzonym postępowaniem.

12. Wspólnie z Członkami Komisji podpisuje protokoły, raporty lub druki ZP wymagane w poszczególnych postępowaniach oraz inne dokumenty, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy.

13. Podpisuje w imieniu Prezesa KRUS "za zgodność z oryginałem" dokumentację związaną z prowadzonym postępowaniem dla Urzędu Zamówień Publicznych i instytucji kontrolnych.

14. W przypadku gdy Bank Światowy będzie dokonywał przeglądu lub oceny procedur zamówień publicznych, dokumentów, wycen ofert, zaleceń dotyczących przyznawania kontraktów oraz samych kontraktów celem upewnienia się, że proces zamówień publicznych jest realizowany zgodnie z przyjętymi procedurami, Przewodniczący Komisji wraz z Wnioskodawcą będzie nadzorować umożliwienie przedstawicielom Banku wykonywania ich zadań w tym zakresie.

15. W razie nieobecności Przewodniczącego Komisji jego obowiązki pełni Zastępca Przewodniczącego Komisji.

§  11. 7
SEKRETARZ KOMISJI PRZETARGOWEJ

Sekretarz Komisji realizuje następujące zadania:

1. Ustala z Przewodniczącym Komisji termin i tematykę posiedzenia Komisji oraz przygotowuje i rozsyła zawiadomienia o posiedzeniu dla Członków Komisji lub/i Biegłych.

2. Protokołuje posiedzenia Komisji.

3. Przedstawia Przewodniczącemu i Członkom Komisji do podpisu Protokoły z posiedzeń Komisji.

4. Wypełnia wymagane przy każdym trybie postępowania druki oraz przygotowuje je do podpisu przez Przewodniczącego i członków Komisji.

5. Odpowiada za zebranie oświadczeń wymaganych w § 12. ust. 1.

6. Przygotowuje i przekazuje do publikacji, po zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji wszystkie wymagane ogłoszenia i dokumenty dotyczące prowadzonych postępowań, a w szczególności: ogłoszenia do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich i Biuletynu Zamówień Publicznych.

7. Publikuje ogłoszenie i/lub, w zależności od stosowanego trybu, przekazuje oferentom, na ich wniosek, dokumentację przetargową osobiście lub wysyła pocztą tradycyjną i/ lub elektroniczną.

8. Przygotowuje i przekazuje Wnioskodawcy wszelką dokumentację przesyłaną do Banku Światowego.

9. Przygotowuje i przekazuje, po zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji wniosek do Dyrektora Biura Finansowo-Księgowego w KRUS o zwrot wadium wykonawcom, których oferty zostały/nie zostały wybrane lub w przypadku unieważnienia postępowania.

10. Przygotowuje i przekazuje, po zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji i Prezesa KRUS, wnioski do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w sprawach wymagających jego decyzji.

§  12. 8
CZŁONKOWIE KOMISJI PRZETARGOWEJ

Członkowie Komisji realizują następujące zadania:

1. Biorą czynny udział w posiedzeniach Komisji.

2. Wykonują zadania wyznaczone przez Przewodniczącego Komisji.

3. Proponują odpowiedzi na pytania zgłaszane przez wykonawców.

4. Proponują dokonanie zmiany treści SIWZ w trakcie postępowania

5. Dokonują oceny czy wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu.

6. Proponują wykluczenie wykonawcy.

7. Proponują odrzucenie oferty.

8. Proponują treść rozstrzygnięcia protestów.

9. Oceniają oferty i proponują wybór najkorzystniejszej oferty.

10. Proponują unieważnienie postępowania.

11. Wykonują prace wynikające z wytycznych Banku Światowego, niniejszego Regulaminu oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.

12. Podpisują protokoły z posiedzeń Komisji oraz dokumenty wymagane ustawą oraz inne dokumenty, jeśli wymagać będzie tego Bank Światowy.

§  13. 9
WYŁĄCZENIA OSÓB WYKONUJĄCYCH CZYNNOŚCI W POSTĘPOWANIU
1.
Osoby wykonujące czynności w Postępowaniu niezwłocznie, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności wskazanych w art. 17 ust. 1. ustawy Prawo zamówień publicznych.
2.
W przypadku niezłożenia przez osobę wykonującą czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, Przewodniczący Komisji Przetargowej lub jego Zastępca wyłączy tę osobę z dalszego udziału w Postępowaniu. Informację o wyłączeniu osoby wykonującej czynności w postępowaniu Przewodniczący Komisji przekazuje Prezesowi KRUS. W miejsce wyłączonej osoby, Prezes KRUS może powołać inną osobę. Członek Komisji lub Biegły, z zastrzeżeniem ust. 1, jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach Komisji, niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje Przewodniczącego Komisji ust. 2 stosuje się odpowiednio.
3.
Czynności podjęte w Postępowaniu przez osobę podlegającą wyłączeniu, po powzięciu przez nią wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, są nieważne. Jeżeli czynności Komisji zostały wykonane z udziałem takiej osoby, wówczas powtarza się przeprowadzenie tych czynności, z zastrzeżeniem ust. 4. Przepis stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której członek Komisji zostanie wyłączony z powodu niezłożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 albo oświadczenia niezgodnego z prawdą.
4.
Nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik Postępowania.

ROZDZIAŁ  III

- POZOSTAŁE ZASADY PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

§  14. 10
DYSCYPLINA FINANSÓW PUBLICZNYCH
1.
Członkowie Komisji mają obowiązek stosować się do obowiązujących przepisów o dyscyplinie finansów publicznych.
§  15. 11
WYKLUCZENIE OSZUSTWA I KORUPCJI
1.
Członkowie Komisji zobowiązani są przestrzegać najwyższego standardu etyki w trakcie Postępowań.
2.
Członkowie Komisji są również zobowiązani wymagać, by wykonawcy, objęci kontraktami finansowanymi przez Bank przestrzegali najwyższego standardu etyki w trakcie Postępowań.
3.
Zgodnie z polityką Banku Światowego, Bank:
a)
określa, dla potrzeb niniejszego przepisu, zwroty przedstawione poniżej:

i. "praktyki korupcyjne" oznaczają oferowanie, dawanie, otrzymywanie lub zabieganie o rzecz posiadającą wartość, aby wpłynąć na działanie urzędnika publicznego w procesie zamówień lub wykonania umowy; oraz

ii. "oszustwa" oznaczają błędne wykorzystanie faktów celem wywarcia wpływu na proces zamówień publicznych lub wykonanie kontraktu na niekorzyść pożyczkobiorcy, włącznie ze zmową wśród oferentów (przed lub po przedłożeniu oferty) w celu ustanowienia cen oferowanych na sztucznych, niekonkurencyjnych poziomach i pozbawienia pożyczkobiorcy korzyści wolnej i otwartej konkurencji;

b)
odrzuci propozycję przyznania kontraktu wybranemu przez zamawiającego wykonawcy, jeżeli stwierdzi, że był on zaangażowany w praktyki korupcyjne lub oszustwa przy ubieganiu się o kontrakt, o którym mowa;
c)
anuluje część pożyczki przeznaczonej na kontrakt na towary lub usługi, jeśli kiedykolwiek stwierdzi, że praktyki korupcyjne lub oszustwa były udziałem przedstawicieli pożyczkobiorcy lub beneficjenta pożyczki w trakcie zamówień, lub wykonania tego kontraktu, a pożyczkobiorca nie podjął w odpowiednim czasie działań, które by satysfakcjonowały Bank w celu naprawienia sytuacji;
d)
stwierdzi, że firma nie kwalifikuje się, na czas nieokreślony lub określony, do przyznania kontraktu finansowanego przez Bank, jeśli kiedykolwiek stwierdzi, że firma była zaangażowana w praktyki korupcyjne i oszustwa w trakcie ubiegania się o lub wykonywania kontraktu finansowanego przez Bank; oraz
e)
będzie miał prawo wymagać, aby kontrakty finansowane z pożyczki Banku zawierały przepis zobowiązujący dostawców i przedsiębiorców budowlanych do pozwolenia, aby Bank zbadał ich rachunkowość i dokumenty księgowe związane z wykonaniem kontraktu i dokonał ich rewizji przez wskazanych przez siebie rewidentów.
§  16. 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie wytyczne Banku Światowego oraz przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

Załącznik  Nr 1

Warszawa, dnia ...................

Przewodniczący/Zastępca

Komisji Przetargowej

ds. realizacji części

A PPWOW

WNIOSEK O ROZPOCZĘCIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Na podstawie Planu Zamówień z dnia .........................., zatwierdzonego przez Bank Światowy dnia ..................., proszę o rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia:

"..................................................................................................................................................."

(nazwa zamówienia)

NrNr pakietuNazwa zadaniaProceduraKod CPV*Szacunkowa wartość zamówienia brutto w EUROSzacunkowa wartość zamówienia netto w PLN*

* dotyczy tylko procedury NCB

Czy dopuszcza się zamówienia częściowe tak/nie* (w przypadku zamówienia częściowego należy określić szacunkową wartość zamówienia dla każdej z części)

* niepotrzebne skreślić

...................................................................

(Wnioskodawca)

Potwierdzam prawidłowość i kompletność wniosku

.................................................................................

(Przewodniczący/Zastępca Komisji Przetargowej

Programu PPWOW)

1 § 1 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
2 Załącznik nr 1 § 6 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 ppkt 1 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
3 Załącznik nr 1 § 7 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 ppkt 2 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
4 Załącznik nr 1 § 8 dodany przez § 1 pkt 2 ppkt 3 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
5 Załącznik nr 1 § 9 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 ppkt 4 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
6 Załącznik nr 1 § 10 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 ppkt 4 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
7 Załącznik nr 1 § 11 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 ppkt 4 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
8 Załącznik nr 1 § 12 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 ppkt 4 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
9 Załącznik nr 1 § 13 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 ppkt 4 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
10 Załącznik nr 1 § 14 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 ppkt 4 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
11 Załącznik nr 1 § 15 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 ppkt 4 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.
12 Załącznik nr 1 § 16 zmieniony przez § 1 pkt 2 ppkt 4 zarządzenia z dnia 17 marca 2009 r. (Dz.Urz.PKRUS.10.2.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 marca 2010 r.