Komisja Przetargowa ds. realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Dz.Urz.PKRUS.2010.1.28
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 14 lipca 2009 r.
w sprawie Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
ZAŁĄCZNIK Nr 1
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ DS. REALIZACJI CZĘŚCI A POAKCESYJNEGO PROGRAMU WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ DS. REALIZACJI CZĘŚCI A POAKCESYJNEGO PROGRAMU WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH
ROZDZIAŁ I
- PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ
- PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ
a. Dokumentacja przetargowa będzie zawierać wszelkie informacje potrzebne wykonawcy do przygotowania oferty na dostawę towarów lub usług. Szczegółowość i złożoność tych dokumentów może różnić się w zależności od rozmiarów i charakteru proponowanego pakietu ofertowego i kontraktu.
b. Dokumentacja przetargowa będzie zawierać w szczególności, zależnie od procedury: zaproszenie do przetargu, instrukcję dla wykonawców, formę oferty, formę kontraktu, warunki kontraktu, zarówno ogólne jak i szczegółowe, specyfikacje i rysunki, listę towarów i ich ilości, a także takie niezbędne załączniki dotyczące różnych zabezpieczeń (np. gwarancji, kaucji).
c. W przypadku pobierania opłaty za dokumenty przetargowe, będzie ona odzwierciedlać jedynie koszty druku i dostarczenia do wykonawcy.
d. Dokumentacja przetargowa będzie zredagowana w taki sposób, aby dokładnie określić usługi, które mają być wykonane, ich lokalizację, towary, które mają być dostarczone, miejsce dostaw lub montażu, harmonogram dostaw lub realizacji, wymagania dotyczące wyników minimalnych, wymagania odnośnie gwarancji i utrzymania obiektu oraz wszelkie inne istotne terminy i warunki. Dodatkowo dokumentacja przetargowa, gdy jest to właściwe, powinna określać testy, normy i metody, które będą użyte do oceny zgodności ze specyfikacjami dostarczonego urządzenia lub wykonanych usług. Rysunki powinny być zgodne z tekstem specyfikacji technicznych. W dokumentacji przetargowej należy określić, co będzie rozstrzygające, teksty czy rysunek.
e. Dokumentacja przetargowa wyznaczy kryteria wraz z ceną, które będą brane pod uwagę przy ocenie ofert oraz sposób, w jaki kryteria te będą wyrażone ilościowo lub w inny sposób poddane ocenie. Jeśli dopuszcza się oferty oparte na alternatywnych projektach (technicznych), materiałach, harmonogramach wykonania, warunkach płatności itp., należy jasno określić warunki ich akceptowania oraz metody oceny.
f. Wszyscy wykonawcy otrzymają tę samą informację jak również Komisja zapewnieni, że dodatkowe informacje wykonawcy uzyskają dostatecznie wcześnie i na zasadzie równości.
g. Komisja zapewni odpowiedni dostęp do lokalizacji projektu celem oględzin przez wykonawców. W przypadku usług i bardzo złożonych kontraktów na dostawy, w szczególności takie, które wymagają remontu istniejącego zakładu lub sprzętu, może zostać zorganizowana konferencja przedofertowa, w trakcie której wykonawcy będą mogli się spotkać z Członkami Komisji Przetargowej oraz przedstawicielami KRUS celem uzyskania wyjaśnień. Protokół z tej konferencji zostanie przekazany wszystkim oferentom, a kopia - Bankowi Światowemu.
h. Wszelkie dodatkowe informacje, wyjaśnienia, usuwanie błędów lub modyfikacja dokumentacji przetargowej zostanie przesłana do każdego odbiorcy pierwotnych dokumentów z dostatecznym wyprzedzeniem, przed terminem złożenia ofert, tak by wykonawcy mogli podjąć odpowiednie działania. Jeśli zajdzie taka potrzeba, termin składania ofert zostanie przedłużony.
a. zawartej w trybie przewidującym przegląd "post" ze strony Banku Światowego, jest przekazywany Wnioskodawcy w celu podpisania przez Wnioskodawcę i Wykonawcę,
b. zawartej w trybie przewidującym przegląd "prior" ze strony Banku Światowego, jest przesyłany do akceptacji Banku Światowego. Po uzyskaniu zgody Banku, projekt aneksu jest przekazywany do Wnioskodawcy w celu podpisania przez Wnioskodawcę i Wykonawcę.
ROZDZIAŁ II
- REALIZACJA ZADAŃ KOMISJI PRZETARGOWEJ
- REALIZACJA ZADAŃ KOMISJI PRZETARGOWEJ
Przewodniczący Komisji realizuje następujące zadania:
1. Wyznacza termin, przedmiot i plan posiedzenia Komisji.
2. Przewodniczy posiedzeniom Komisji.
3. Potwierdza zgodność rozstrzygnięć Komisji ze stosowanym trybem i procedurami.
4. Reprezentuje Komisję przed Kierownictwem KRUS a także Biurami Centrali KRUS.
5. Występuje z pisemnym wnioskiem do Prezesa KRUS w sprawie powołania i odwołania ze składu Komisji Członków lub Biegłych.
6. Wyłącza Członków Komisji z udziału w postępowaniu zgodnie z zapisami § 12. niniejszego regulaminu.
7. W przypadku nieobecności Sekretarza Komisji wyznacza osobę pełniącą jego obowiązki.
8. Formułuje wnioski z posiedzenia, ustala zadania dla poszczególnych Członków Komisji i wskazuje termin ich realizacji.
9. Zatwierdza protokoły z posiedzeń Komisji.
10. Nadzoruje prawidłowość dokumentowania prowadzonych postępowań.
11. Formułuje i podpisuje pisma do wykonawców we wszelkich sprawach dotyczących:
a. zaproszenia do udziału w postępowaniu;
b. udzielenia wyjaśnień do dokumentacji przetargowej;
c. przedłużania terminu składania ofert;
d. udzielenia wyjaśnień do treści złożonych ofert;
e. poprawiania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści oferty;
f. informacji o proteście i jego rozstrzygnięciu;
g. zawieszenia biegu terminu związania ofertą;
h. wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
i. poinformowania o wyniku postępowania;
j. ogłoszeń przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych, oraz innych, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy;
k. innych pism związanych z prowadzonym postępowaniem.
12. Wspólnie z Członkami Komisji podpisuje protokoły, raporty lub druki ZP wymagane w poszczególnych postępowaniach oraz inne dokumenty, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy.
13. Podpisuje w imieniu Prezesa KRUS "za zgodność z oryginałem" dokumentację związaną z prowadzonym postępowaniem dla Urzędu Zamówień Publicznych i instytucji kontrolnych.
14. W przypadku gdy Bank Światowy będzie dokonywał przeglądu lub oceny procedur zamówień publicznych, dokumentów, wycen ofert, zaleceń dotyczących przyznawania kontraktów oraz samych kontraktów celem upewnienia się, że proces zamówień publicznych jest realizowany zgodnie z przyjętymi procedurami, Przewodniczący Komisji wraz z Wnioskodawcą będzie nadzorować umożliwienie przedstawicielom Banku wykonywania ich zadań w tym zakresie.
15. W razie nieobecności Przewodniczącego Komisji jego obowiązki pełni Zastępca Przewodniczącego Komisji.
Sekretarz Komisji realizuje następujące zadania:
1. Ustala z Przewodniczącym Komisji termin i tematykę posiedzenia Komisji oraz przygotowuje i rozsyła zawiadomienia o posiedzeniu dla Członków Komisji lub/i Biegłych.
2. Protokołuje posiedzenia Komisji.
3. Przedstawia Przewodniczącemu i Członkom Komisji do podpisu Protokoły z posiedzeń Komisji.
4. Wypełnia wymagane przy każdym trybie postępowania druki oraz przygotowuje je do podpisu przez Przewodniczącego i członków Komisji.
5. Odpowiada za zebranie oświadczeń wymaganych w § 12. ust. 1.
6. Przygotowuje i przekazuje do publikacji, po zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji wszystkie wymagane ogłoszenia i dokumenty dotyczące prowadzonych postępowań, a w szczególności: ogłoszenia do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich i Biuletynu Zamówień Publicznych.
7. Publikuje ogłoszenie i/lub, w zależności od stosowanego trybu, przekazuje oferentom, na ich wniosek, dokumentację przetargową osobiście lub wysyła pocztą tradycyjną i/ lub elektroniczną.
8. Przygotowuje i przekazuje Wnioskodawcy wszelką dokumentację przesyłaną do Banku Światowego.
9. Przygotowuje i przekazuje, po zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji wniosek do Dyrektora Biura Finansowo-Księgowego w KRUS o zwrot wadium wykonawcom, których oferty zostały/nie zostały wybrane lub w przypadku unieważnienia postępowania.
10. Przygotowuje i przekazuje, po zatwierdzeniu przez Przewodniczącego Komisji i Prezesa KRUS, wnioski do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w sprawach wymagających jego decyzji.
Członkowie Komisji realizują następujące zadania:
1. Biorą czynny udział w posiedzeniach Komisji.
2. Wykonują zadania wyznaczone przez Przewodniczącego Komisji.
3. Proponują odpowiedzi na pytania zgłaszane przez wykonawców.
4. Proponują dokonanie zmiany treści SIWZ w trakcie postępowania
5. Dokonują oceny czy wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu.
6. Proponują wykluczenie wykonawcy.
7. Proponują odrzucenie oferty.
8. Proponują treść rozstrzygnięcia protestów.
9. Oceniają oferty i proponują wybór najkorzystniejszej oferty.
10. Proponują unieważnienie postępowania.
11. Wykonują prace wynikające z wytycznych Banku Światowego, niniejszego Regulaminu oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.
12. Podpisują protokoły z posiedzeń Komisji oraz dokumenty wymagane ustawą oraz inne dokumenty, jeśli wymagać będzie tego Bank Światowy.
ROZDZIAŁ III
- POZOSTAŁE ZASADY PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
- POZOSTAŁE ZASADY PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
i. "praktyki korupcyjne" oznaczają oferowanie, dawanie, otrzymywanie lub zabieganie o rzecz posiadającą wartość, aby wpłynąć na działanie urzędnika publicznego w procesie zamówień lub wykonania umowy; oraz
ii. "oszustwa" oznaczają błędne wykorzystanie faktów celem wywarcia wpływu na proces zamówień publicznych lub wykonanie kontraktu na niekorzyść pożyczkobiorcy, włącznie ze zmową wśród oferentów (przed lub po przedłożeniu oferty) w celu ustanowienia cen oferowanych na sztucznych, niekonkurencyjnych poziomach i pozbawienia pożyczkobiorcy korzyści wolnej i otwartej konkurencji;
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie wytyczne Banku Światowego oraz przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
Załącznik Nr 1
Przewodniczący/Zastępca
Komisji Przetargowej
ds. realizacji części
A PPWOW
WNIOSEK O ROZPOCZĘCIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Na podstawie Planu Zamówień z dnia .........................., zatwierdzonego przez Bank Światowy dnia ..................., proszę o rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia:
"..................................................................................................................................................."
(nazwa zamówienia)
Nr | Nr pakietu | Nazwa zadania | Procedura | Kod CPV* | Szacunkowa wartość zamówienia brutto w EURO | Szacunkowa wartość zamówienia netto w PLN* |
* dotyczy tylko procedury NCB
Czy dopuszcza się zamówienia częściowe tak/nie* (w przypadku zamówienia częściowego należy określić szacunkową wartość zamówienia dla każdej z części)
* niepotrzebne skreślić
...................................................................
(Wnioskodawca)
Potwierdzam prawidłowość i kompletność wniosku
.................................................................................
(Przewodniczący/Zastępca Komisji Przetargowej
Programu PPWOW)