Komisja konkursowa do przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II).

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MEiN.2023.3

Akt obowiązujący
Wersja od: 18 stycznia 2023 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI
z dnia 18 stycznia 2023 r.
w sprawie komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II)

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) w związku z § 27 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2019 r. w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz. U. poz. 1652, z 2020 r. poz. 1388, z 2021 r. poz. 1661, z 2022 r. poz. 2097 oraz z 2023 r. poz. 107) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Powołuje się komisję konkursową do przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II), zwaną dalej "komisją".
2. 
W skład komisji wchodzą:
1)
przewodniczący - Magda Witan, Zastępca dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej;
2)
zastępca przewodniczącego - Justyna Kralisz, Dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą;
3)
członkowie:
a)
Grzegorz Chorąży, radca w Departamencie Współpracy Międzynarodowej,
b)
Bartłomiej Krasnowski, radca w Departamencie Kształcenia Ogólnego i Podstaw Programowych,
c)
Urszula Łączyńska, wizytator Szkół Europejskich do spraw szkoły średniej,
d)
Łucja Pawłowska, wizytator Szkół Europejskich do spraw szkoły podstawowej i przedszkola.
§  2. 
1. 
Ogłoszenie o konkursie, o którym mowa w § 1 ust. 1, zamieszcza się na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji i Nauki, Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, okręgowych komisji egzaminacyjnych i kuratoriów oświaty.
2. 
Wzór ogłoszenia o konkursie, o którym mowa w § 1 ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
§  3. 
1. 
Pracami komisji kieruje jej przewodniczący.
2. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego pracami komisji kieruje zastępca przewodniczącego, a w przypadku jednoczesnej nieobecności przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego - członek komisji wyznaczony przez przewodniczącego.
§  4. 
Prace komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu biorą udział co najmniej cztery osoby wchodzące w skład komisji.
§  5. 
1. 
W pierwszym etapie postępowania konkursowego komisja zapoznaje się z dokumentami złożonymi przez kandydatów i dokonuje oceny formalnej dokumentów pod względem spełniania warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie, o którym mowa w § 1 ust. 1.
2. 
Wzór oświadczenia składanego przez kandydata na potrzeby postępowania konkursowego stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. 
Do drugiego etapu postępowania konkursowego są dopuszczani kandydaci, którzy spełniają warunki określone w ogłoszeniu o konkursie, o którym mowa w § 1 ust. 1. Jeżeli żaden z kandydatów nie spełnia tych warunków, konkursu nie przeprowadza się.
4. 
Przewodniczący informuje kandydatów o dopuszczeniu albo niedopuszczeniu do drugiego etapu postępowania konkursowego.
§  6. 
1. 
W drugim etapie postępowania konkursowego komisja przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną z każdym kandydatem dopuszczonym do tego etapu.
2. 
Przed przystąpieniem do rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem komisja może żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość.
3. 
W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat przedstawia, nie dłuższą niż 7-minutową, prezentację przygotowaną w języku polskim w programie do tworzenia prezentacji multimedialnych, zawierającą elementy autoprezentacji i wizję organizacji pracy na stanowisku, o którym mowa w § 1 ust. 1.
4. 
W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej sprawdza się:
1)
znajomość języków obcych;
2)
przydatność i predyspozycje do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, w szczególności w zakresie:
a)
zarządzania zespołem i współpracy w grupie,
b)
zarządzania zasobami materialnymi i środkami finansowymi,
c)
prowadzenia negocjacji i rozwiązywania konfliktów, w tym dbałości o właściwe relacje międzyludzkie,
d)
budowania i rozwijania systemu kontroli jakości w różnych obszarach zarządzania szkołą,
e)
nowoczesnych metod nauczania,
f)
dokonywania oceny pracy nauczycieli w Szkołach Europejskich,
g)
dokonywania ewaluacji pracy własnej,
h)
prowadzenia polityki bezpieczeństwa uczniów i pracowników szkoły.
5. 
W celu oceny stopnia znajomości języka obcego komisja może korzystać z pomocy ekspertów.
6. 
Komisja, po rozmowie kwalifikacyjnej z każdym z kandydatów, dokonuje merytorycznej oceny kandydata pod względem kompetencji niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku, o którym mowa w § 1 ust. 1.
§  7. 
1. 
Komisja wyłania nie więcej niż dwóch kandydatów w głosowaniu tajnym. Każda z osób wchodzących w skład komisji może oddać nie więcej niż dwa głosy.
2. 
Konkurs wygrywają kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów, przy czym nie mniejszą niż połowa składu komisji obecnego na posiedzeniu.
3. 
Jeżeli w pierwszym głosowaniu żaden kandydat nie uzyskał minimalnej liczby głosów, o której mowa w ust. 2, komisja przystępuje do drugiego głosowania, do którego są dopuszczeni dwaj kandydaci, którzy w pierwszym głosowaniu otrzymali największą liczbę głosów. Jeżeli w pierwszym głosowaniu więcej niż dwóch kandydatów otrzymało równą liczbę głosów, do drugiego głosowania są dopuszczeni wszyscy ci kandydaci. Drugie głosowanie odbywa się zgodnie z ust. 1 i 2.
4. 
Jeżeli w pierwszym głosowaniu wyłoniono jednego kandydata, drugie głosowanie przeprowadza się w celu wyłonienia drugiego kandydata. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.
5. 
Konkurs pozostaje nierozstrzygnięty, jeżeli w drugim głosowaniu żaden z kandydatów nie otrzymał wymaganej minimalnej liczby głosów, o której mowa w ust. 2.
§  8. 
Sprawy proceduralne dotyczące prac komisji, nieuregulowane w zarządzeniu, komisja rozstrzyga w drodze głosowania jawnego, zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego.
§  9. 
Z prac komisji i głosowania sporządza się protokół, który podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład komisji obecne na posiedzeniu.
§  10. 
Przewodniczący:
1)
informuje kandydatów o wyniku konkursu;
2)
niezwłocznie powiadamia na piśmie Ministra Edukacji i Nauki o wyniku konkursu.
§  11. 
Minister Edukacji i Nauki może unieważnić konkurs i zarządzić jego ponowne przeprowadzenie w przypadku stwierdzenia:
1)
nieuzasadnionego odrzucenia oferty;
2)
przeprowadzenia przez komisję konkursu bez wymaganej obecności co najmniej czterech osób wchodzących w skład komisji;
3)
innych nieprawidłowości przy przeprowadzaniu konkursu, które mogły wpłynąć na jego wynik.
§  12. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Ogłoszenie o konkursie

MINISTER EDUKACJI I NAUKI

ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko

zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej

w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II)

Konkurs jest organizowany w związku z ogłoszonym przez Sekretarza Generalnego Szkół Europejskich postępowaniem rekrutacyjnym na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II). Kandydaci wyłonieni w konkursie zostaną zgłoszeni do postępowania rekrutacyjnego organizowanego przez Sekretarza Generalnego Szkół Europejskich. Planowany termin postępowania rekrutacyjnego w Brukseli to luty - marzec 2023 r.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II): kierowanie od dnia 1 września 2023 r. szkołą średnią w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II).

Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia łącznie następujące wymagania:

1)
posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w liceum ogólnokształcącym;
2)
posiada stopień nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego albo jest nauczycielem, który uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego przed dniem 1 września 2022 r.;
3)
posiada co najmniej czteroletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub czteroletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4)
uzyskała, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 oraz z 2022 r. poz. 935, 1116, 1700 i 1730):
a)
co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b)
pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c)
w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni

- przed przystąpieniem do konkursu;

5)
spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6)
posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
7)
nie była prawomocnie ukarana karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm. 1 ), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.) oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne;
8)
nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9)
nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
10)
nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289);
11)
zna język angielski na poziomie C1 oraz zna język francuski na poziomie B2 lub zna język francuski na poziomie C1 oraz zna język angielski na poziomie B2.

Wymagania dodatkowe związane z stanowiskiem zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II):

1)
doświadczenie w pracy na stanowisku dyrektora lub wicedyrektora liceum ogólnokształcącego;
2)
ukończenie studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą prowadzonego zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3)
ukończone różnorodne formy doskonalenia zawodowego;
4)
znajomość zasad funkcjonowania Szkół Europejskich;
5)
komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
6)
umiejętność organizacji własnego warsztatu pracy, systematyczność w pracy, cierpliwość, wytrwałość i konsekwencja w działaniu;
7)
umiejętność współpracy w środowisku wielokulturowym;
8)
umiejętność autorefleksji i ewaluacji wyników swojej pracy na płaszczyźnie dydaktycznej i pedagogicznej;
9)
odporność na stres.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

1)
list motywacyjny w języku polskim;
2)
list motywacyjny w języku angielskim lub języku francuskim;
3)
życiorys przygotowany według formularza Europass-CV w języku polskim;
4)
życiorys przygotowany według formularza Europass-CV w języku angielskim lub języku francuskim;
5)
poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia;
6)
poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego, mianowanego lub dyplomowanego;
7)
poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy;
8)
poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego;
9)
poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających znajomość języków obcych;
10)
poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, wydanego nie wcześniej niż na 3 miesiące przed dniem, w którym upływa termin składania ofert przez kandydatów;
11)
oświadczenie kandydata o tym, że:
a)
ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
b)
nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne,
c)
nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d)
nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
e)
nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Oświadczenie, o którym mowa w pkt 11, składa się na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 stycznia 2023 r. w sprawie komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II) (Dz. Urz. MEiN poz. 3).

Oferty należy przesyłać w terminie do dnia 30 stycznia 2023 r. (liczy się data wpływu) na adres: Ministerstwo Edukacji i Nauki, Departament Współpracy Międzynarodowej, ul. Wspólna 1/3, 00-529 Warszawa, z dopiskiem na kopercie "Konkurs na kandydata na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej Luksemburg II".

Kandydaci zakwalifikowani do konkursu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu konkursu - przewidywany termin rozmów kwalifikacyjnych: 3 lutego 2023 r. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat jest obowiązany do przedstawienia, nie dłuższej niż 7-minutowej, prezentacji przygotowanej w języku polskim w programie do tworzenia prezentacji multimedialnych, zawierającej elementy autoprezentacji i wizję organizacji pracy na stanowisku zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II).

Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (+48) 22 3474 886.

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 i Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), zwanego dalej "RODO". Każdy kandydat przystępujący do konkursu podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w konkursie.

1.
Administrator danych i kontakt do niego: Minister Edukacji i Nauki, ul. Wspólna 1/3, 00-529 Warszawa.
2.
Kontakt do inspektora ochrony danych: z inspektorem można skontaktować się przesyłając informację na adres mailowy: inspektor@mein.gov.pl.
3.
Cel przetwarzania danych: dane są przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II).
4.
Informacje o odbiorcach danych: zebrane dane osobowe w zakresie obsługi informatycznej będą przetwarzane przez Informatyczne Centrum Edukacji i Nauki - jednostkę podległą Ministrowi Edukacji i Nauki. Oferta kandydata wyłonionego przez komisję konkursową zostanie przekazana do Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.
5.
Okres przechowywania danych: dane będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia konkursu, a w przypadku osoby wybranej w konkursie do skierowania do pracy w Szkole Europejskiej, zgodnie z obowiązującą w Ministerstwie Edukacji i Nauki instrukcją kancelaryjną oraz przepisami o archiwizacji dokumentów - przez okres 5 lat od końca roku, w którym powierzono osobie stanowisko zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Luksemburgu (Luksemburg II).
6.
Uprawnienia na podstawie RODO:
1)
prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania;
2)
prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie danych.
7.
Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b i art. 10 RODO w związku z art. 62 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, z późn. zm.), § 1 i § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim
8.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będzie stosowane profilowanie.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

....................................

(miejscowość, data)

Oświadczenie

Ja, niżej podpisana/podpisany *...................................................................................................,

(imię i nazwisko)

zamieszkała/zamieszkały* w ........................................................................................................

(adres zamieszkania) oświadczam, że:

1)
mam pełną zdolność do czynności prawnych i korzystam z pełni praw publicznych;
2)
nie byłam prawomocnie ukarana/nie byłem prawomocnie ukarany * karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762, z późn. zm.), karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.) oraz nie toczy się przeciwko mnie postępowanie dyscyplinarne;
3)
nie byłam skazana/nie byłem skazany * prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4)
nie toczy się przeciwko mnie postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
5)
nie byłam, karana/nie byłem karany * zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289).

..................................................................

(czytelny podpis)

*Niepotrzebne skreślić.

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2022 r. poz. 583, 655, 682, 807, 1010, 1079, 1117, 1459, 2185 i 2306.