Komisja do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2021.2

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 stycznia 2021 r.

DECYZJA Nr 2/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 8 stycznia 2021 r.
w sprawie Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji

Na podstawie art. 2 pkt 1 і 23 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 196), art. 49a ust. 10 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1541 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 374 i 2157) oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933) ustala się, co następuje:
§  1. 
Powołuje się Komisję do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji żołnierzy w czynnej służbie wojskowej, w tym żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących służbę kandydacką oraz pracowników jednostek wojskowych i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej i przez niego nadzorowanych oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, prowadzonej w informatycznym systemie ewidencji wojskowej "SEW on-line", zwaną dalej "Komisją do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji".
§  2. 
1. 
W skład Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji wchodzą:
1)
przewodniczący - Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1;
2)
zastępca przewodniczącego - przedstawiciel Departamentu Kadr;
3)
sekretarz - przedstawiciel Biura Ewidencji Osobowej Wojska Polskiego;
4)
członkowie - przedstawiciele:
a)
Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych,
b)
Dyrektora Biura Ewidencji Osobowej Wojska Polskiego,
c)
Inspektora Ochrony Danych w Ministerstwie Obrony Narodowej.
§  3. 
1. 
Komisja do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji przeprowadza czynności:
1)
kwalifikowania do usunięcia danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji żołnierzy w czynnej służbie wojskowej, w tym żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących służbę kandydacką oraz pracowników jednostek wojskowych i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej i przez niego nadzorowanych oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, prowadzonej w informatycznym systemie ewidencji wojskowej "SEW on-line";
2)
niezwłocznego usuwania danych, o których mowa w pkt 1, po upływie terminu określonego w art. 49a ust. 9 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.
2. 
Wzór protokołu z czynności Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji, zawierający wykaz osób, których dane zostały usunięte, określa załącznik do decyzji.
§  4. 
1. 
Przewodniczący kieruje pracami Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji, w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia i ustala ich porządek;
2)
przewodniczy posiedzeniom.
2. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego pracami Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji kieruje zastępca przewodniczącego.
§  5. 
Do zadań sekretarza należy w szczególności:
1)
koordynacja przygotowania posiedzeń;
2)
informowanie członków Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji o terminie posiedzenia oraz porządku obrad;
3)
przygotowywanie protokołu z posiedzenia.
§  6. 
Posiedzenia (prace) Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji mogą mieć charakter niejawny, stosownie do przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
§  7. 
Obsługę organizacyjno-techniczną prac Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji zapewnia Biuro Ewidencji Osobowej Wojska Polskiego.
§  8. 
Protokoły czynności Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji przechowuje się w Biurze Ewidencji Osobowej Wojska Polskiego w trybie określonym w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) i aktach wykonawczych do tej ustawy.
§  9. 
Dyrektorzy Departamentu Kadr, Departamentu Spraw Socjalnych i Biura Ewidencji Osobowej Wojska Polskiego oraz Inspektor Ochrony Danych w Ministerstwie Obrony Narodowej prześlą do przewodniczącego dane swoich przedstawicieli (imię, nazwisko, stanowisko służbowe, adres poczty elektronicznej i numer telefonu służbowego) w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie decyzji.
§  10. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

PROTOKÓŁ

z czynności Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji

..........................................................................................................

(numer ewidencyjny)(miejscowość i data sporządzenia)

Komisja do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji w składzie:

1) ..........................................................................................................................................;

2) ..........................................................................................................................................;

3) ..........................................................................................................................................;

(dane osób wchodzących w skład Komisji - imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe)

powołana decyzją Nr /MON Ministra Obrony Narodowej z dnia .................... 20 ....... r.

w sprawie Komisji do usuwania danych gromadzonych i przetwarzanych w jednolitej ewidencji (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz.), w dniu ............................... r. usunęła z jednolitej ewidencji, o której mowa art. 49a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1541 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 374 i 2157), prowadzonej w informatycznym systemie ewidencji wojskowej "SEW on-line", dane osób ujętych w załączonym wykazie stanowiącym integralną część protokołu spełniające kryteria określone w art. 49a ust. 9 i 10 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.

 1) ............................................................................;

 2) ............................................................................;

 3) ............................................................................;

 (podpisy osób wchodzących w skład Komisji)

 Załącznik do protokołu Nr ...

 z dnia ................................... r.

WYKAZ OSÓB, KTÓRYCH DANE ZOSTAŁY USUNIĘTE

L.p.Imię i nazwiskoPESEL