Inwentaryzacja składników majątkowych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2016.45

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 grudnia 2016 r.

ZARZĄDZENIE Nr 45/2016
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 28 grudnia 2016 r.
w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r. poz. 1047) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Zarządza się inwentaryzację roczną aktywów i pasywów Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzaną w drodze spisu z natury, potwierdzenia sald oraz w drodze weryfikacji zapisów w ewidencji księgowej z dokumentacja źródłową.
2.
Inwentaryzację przeprowadza się według stanu na dzień 31 grudnia 2016 r.
3.
Termin rozpoczęcia inwentaryzacji ustala się na dzień 30 grudnia 2016 r. a zakończenia inwentaryzacji na dzień 15 stycznia 2017 r.
4.
Protokoły z inwentaryzacji winny być sporządzone do dnia 28 lutego 2017 r.
5.
Ostateczne rozliczenie wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych nastąpi do dnia 20 marca 2017 r.
§  2.
1.
Inwentaryzacja w drodze spisu z natury obejmuje następujące składniki majątkowe:
1)
środki pieniężne w kasie;
2)
druki ścisłego zarachowania, w szczególności: pokwitowania za pobranie kaucji w formie gotówkowej, zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu, dyspozycje usunięcia pojazdu, pokwitowania zatrzymania dowodu rejestracyjnego lub prawa jazdy;
3)
niezużyte materiały odpisywane w koszty w momencie zakupu, tj.: materiały biurowe, materiały komputerowe, środki czystości, teleinformatyczne części zamienne, części zamienne do samochodów, materiały informacyjno-promocyjne;
4)
składniki umundurowania.
2.
Inwentaryzacja w drodze potwierdzenia sald obejmuje następujące składniki:
1)
aktywa finansowe zgromadzone na rachunkach bankowych;
2)
należności (z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych);
3)
powierzone do użytkowania innym jednostkom własne składniki majątkowe.
3.
Inwentaryzacja w drodze weryfikacji, poprzez porównanie danych zawartych w księgach rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów, obejmuje następujące składniki majątkowe:
1)
grunty;
2)
wartości niematerialne i prawne;
3)
należności i zobowiązania z tytułów publicznoprawnych;
4)
należności sporne i wątpliwe;
5)
środki trwałe w budowie (inwestycje);
6)
należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych;
7)
należności i zobowiązania wobec pracowników;
8)
pozostałe aktywa i pasywa.
§  3.
1.
Do przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych, o których mowa w § 2 ust. 1 oraz w ust. 2 pkt 3, powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
1)
Aleksander Czekryszew - przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej;
2)
Tomasz Skwarek - zastępca przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej;
3)
Mariusz Kurczyński - członek;
4)
Arkadiusz Jeziorski - członek;
5)
Tomasz Jankowski - członek;
6)
Łukasz Kucharczyk - członek.
2.
Do przeprowadzenia inwentaryzacji, w tym w zakresie praw i obowiązków przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego i członków Komisji Inwentaryzacyjnej, mają zastosowanie przepisy załącznika nr 2 do zarządzenia nr 1/2016 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 stycznia 2016 r. w sprawie wprowadzenia polityki rachunkowości w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego (Dz. Urz. GITD poz. 1 i 38).
3.
Osoby powołane w skład Komisji Inwentaryzacyjnej ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa przeprowadzenie inwentaryzacji.
4.
Inwentaryzację składników majątkowych, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1, ust. 2 pkt 2 i ust. 3, przeprowadzi Wydział Finansowo-Księgowy w Biurze Finansowo-Gospodarczym.
5.
Ogólny nadzór nad inwentaryzacją i jej rozliczeniem oraz sporządzeniem dokumentacji inwentaryzacyjnej należy do głównego księgowego.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.