Informowanie zakładów pracy o przypuszczalnym okresie niezdolności do pracy, spowodowanej wypadkiem przy pracy.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZiOS.1968.6.32

Akt utracił moc
Wersja od: 30 marca 1968 r.

INSTRUKCJA Nr 4/68
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 22 lutego 1968 r.
w sprawie informowania zakładów pracy o przypuszczalnym okresie niezdolności do pracy, spowodowanej wypadkiem przy pracy.

Dla celów związanych z badaniem okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sprawozdawczości z wypadków przy pracy - ustala się, co następuje:
§  1.
1.
Na życzenie zainteresowanego zakładu pracy właściwy zakład społeczny służby zdrowia obowiązany jest udzielić informacji co do przypuszczalnego okresu niezdolności do pracy, spowodowanej wypadkiem przy pracy.
2.
Właściwym w myśl ust. 1 zakładem społecznym służby zdrowia jest szpital, w którym przebywa lub przebywał chory po wypadku przy pracy, a jeżeli nie było potrzeby hospitalizowania - zakład, który w związku z wypadkiem udzielał świadczeń lekarskich.
§  2.
1.
Informacje, o których mowa w § 1, powinny dotyczyć wyłącznie przewidywanego okresu niezdolności do pracy, wyrażonego liczbą dni oraz numeru statystycznego choroby.
2.
Informacje powinny być udzielone bezzwłocznie w drodze telefonicznej lub na piśmie, w zależności od tego czy zapytanie w tej sprawie wpłynęło telefonicznie lub na piśmie.
3.
Treść informacji ustala ordynator właściwego oddziału szpitalnego, a gdy nie było potrzeby hospitalizowania chorego - lekarz, który udzielał świadczeń.
§  3.
O udzieleniu zakładowi pracy informacji, o której mowa w § 1, należy wpisać odpowiednią adnotację w dokumentacji lekarskiej (w karcie choroby lub w karcie historii choroby).
§  4.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.