Gospodarowanie materiałami pędnymi i smarami w Policji.
Dz.Urz.KGP.2009.11.54
Akt utracił mocDECYZJA Nr 311
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 13 sierpnia 2009 r.
w sprawie gospodarowania materiałami pędnymi i smarami w Policji
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
– w odniesieniu do sprzętu transportowego użytkowanego w:
- komendach wojewódzkich (Stołecznej) Policji,
- komendach powiatowych (miejskich) Policji i rejonowych Policji oraz podległych jednostkach organizacyjnych Policji w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji tych komend,
- komórkach organizacyjnych biur Komendy Głównej Policji, znajdujących się na terenie tych komend, w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji innych jednostek organizacyjnych Policji lub komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
Rozdział 2
Materiały pędne i smary
Materiały pędne i smary
Rozdział 3
Rozliczanie i kontrola zużycia paliw
Rozliczanie i kontrola zużycia paliw
– 30 km z zastosowaniem urządzenia pomiarowego,
– 50 km w odniesieniu do pojazdu wyposażonego w instalację zasilania gazem płynnym (LPG) - bez stosowania urządzenia pomiarowego,
– 50 km przy zastosowaniu metody pełnego zbiornika,
Rozdział 4
Sprzęt do mps
Sprzęt do mps
Rozdział 5
Przyjmowanie i wydawanie oraz magazynowanie mps i sprzętu do mps
Przyjmowanie i wydawanie oraz magazynowanie mps i sprzętu do mps
Rozdział 6
Ubytki mps
Ubytki mps
Rozdział 7
Prowadzenie pomocniczej ewidencji księgowej mps oraz sprzętu do mps
Prowadzenie pomocniczej ewidencji księgowej mps oraz sprzętu do mps
Rozdział 8
Warunki techniczne i wyposażenie magazynów mps i stacji paliw
Warunki techniczne i wyposażenie magazynów mps i stacji paliw
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486, i Nr 180, poz. 1494, z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708, Nr 190, poz. 1400, Nr 191, poz. 1410 i Nr 235, poz. 1701, z 2007 r. Nr 52, poz. 343, Nr 57, poz. 381, Nr 99 poz. 661, Nr 1 23 poz. 845 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 38 poz. 214, Nr 100 poz. 649, Nr 163, poz. 1015, Nr 209, poz. 1320, Nr 220, poz. 1411, Nr 223, poz. 1461, Nr 223, poz. 1462, Nr 234, poz. 1573 i Nr 234, poz. 1574 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 18, poz. 97, Nr 79, poz. 663, Nr 91, poz. 739 i Nr 92, poz. 753.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
"ZATWIERDZAM"
Pieczęć i podpis
(Kierownik jednostki prowadzącej gospodarkę transportową)
ROCZNY PLAN POTRZEB NA MATERIAŁY PĘDNE I SMARY
na rok..........
dla...........................................
/nazwa jednostki/
L.p | PRODUKT | Symbol PKWiU | JM (Kg/m3) | Zapotrzebowanie na .... rok z tego w kwartale | Planowana jednostkowa cena zakupu | ||||
ilość | I | II | III | IV | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1. | Benzyna Pb-95 | ||||||||
2. | Olej napędowy | ||||||||
3. | Gaz płynny (LPG) | ||||||||
4. | Olej silnikowy | ||||||||
5. | Olej przekładniowy | ||||||||
6. | Olej hydrauliczny | ||||||||
7. | Płyn do chłodnic | ||||||||
8. | Płyn hamulcowy | ||||||||
9. | Smary plastyczne | ||||||||
10. | Nafta lotnicza | ||||||||
11. | Inne ........ |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ROZLICZENIE
gospodarki materiałów pędnych i smarów w jednostce użytkującej
za okres od ............. do ............ ......r.
.........................................................................
/nazwa jednostki/
Rozliczenie zbiorcze przychodów i rozchodów MPS za okres od..................... do ................ ...... r.
.......................................................................................................................................................
/nazwa jednostki/
Lp. | Nazwa produktu | Stan na dzień ........ | Przychód | ||||||||||
zakupy hurtowe | zakupy detaliczne i z innych jednostek | pobrane we własnej jednostce prowadzącej gospodarkę transportową | inne wewnętrzne | Razem | |||||||||
kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
str. 2 (ciąg dalszy tabeli)
Rozchód | Stan na dzień | Uwagi | |||||||||||||
na eksploatację pojazdów, łodzi i agregatów własnych | na potrzeby innych jedn. we własnej jednostce prow. gosp. transport | na potrzeby innych jednostek Policji | na potrzeby innych odbiorców | razem MPS zużyte na potrzeby własne i wydane poza j.p.g.t 9 + 12 + 13 | Razem 9 + 11 + 12 + 13 oraz braki i ubytki | ||||||||||
kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
przy temperaturze otoczenia .........................................................
Podczas badania sprzęt transportowy zużył ................ dm3 paliwa
- przejeżdżając odcinek drogi wynoszący ....................... km/1 *
- w czasie pracy ........................................................... mth/2, *
Na - 100 km przebiegu/1
- 1 mth pracy silnika /2/
zużycie paliwa wynosi:
Ilość paliwa /w dm3/:...... | |||
---------------------------- | * 100 = | ....... dm3 po zaokrągleniu .... dm3 | |
Droga /w km/: ........... |
......................................... ..................................................................
/podpis kierującego/ /podpis przeprowadzającego badania/
Uwaga!
1. W przypadku łodzi i agregatów nie posiadających licznika przepracowanych motogodzin normę zużycia paliwa ustala się na 1 godzinę pracy silnika, lub przyjmuje się normę zapisaną w instrukcji obsługi sprzętu.
2. Do przeliczeń norm zużycia paliwa zamiennie z wartości na 1 mth lub 1 godz. należy stosować przelicznik 1 godz. = 0,85 mth.
* - niepotrzebne skreślić
1 - dotyczy badania pojazdu
2 - dotyczy badania łodzi lub agregatu
ZAŁĄCZNIK Nr 3
...............................................
nazwa jednostki
...........................dnia.............r.
PROTOKÓŁ NR........
badania zużycia paliwa
W dniu......................... ...... r. ......................................................................................................
/stopień, imię i nazwisko/
w obecności kierującego /konserwatora/* .............................................. przeprowadził badanie
zużycia paliwa przez ....................................................................................................................
/pojazd, łódź, agregat/
marka | typ | Nr wewnętrzny | Nr rejestracyjny | Nr ewidencyjny |
użytkowany w ..............................................................................................................................
w celu ustalenia zużycia: Pb-95 /ON/LPG/*
- z obciążeniem
osób | kg | % obciążenia znamionowego | |
- na trasie ....................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
/nazwa ulic lub miejscowości/
posiadającej jezdnie .....................................................................................................................
/rodzaj i stan nawierzchni jezdni/
- na wodzie .................................................................................................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 4
PROTOKÓŁ
zużycia i rozliczenia materiałów pędnych i smarów w stacji obsługi
za okres od ................. do ......................
w ..............................................
/nazwa jednostki/
Na podstawie ewidencji pomocniczej prowadzonej w stacji obsługi w okresie rozliczeniowym zostały zużyte materiały:
Lp. | Produkt | Jednostka miary | Ilość | Ilość w ..... do zdjęcia w ewidencji |
Sporządzony przez .......................................................................................................................
Dnia .............................................. ...................................................
/podpis kierownika stacji obsługi/
ZAŁĄCZNIK Nr 5
KSIĄŻKA
PRZEGLĄDÓW KONTROLNYCH SPRZĘTU DO MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
...............................................................................
/NAZWA JEDNOSTKI/
Rozpoczęto dnia.........................
Zakończono dnia........................
Data dokonanego przeglądu | Nazwa sprzętu (materiału) objętego przeglądem | Stwierdzone uszkodzenia lub braki oraz termin ich usunięcia | Stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko oraz podpis przeprowadzającego przegląd | Adnotacje o usunięciu uszkodzenia lub braku, data i podpis |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ZAŁĄCZNIK Nr 6
...........................................
/nazwa jednostki/
PROTOKÓŁ NR......
stanu technicznego sprzętu do materiałów pędnych i smarów
A. DANE DOTYCZĄCE SPRZĘTU DO MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
Nazwa sprzętu do materiałów pędnych i smarów | Typ | Numer fabryczny | Producent | Rok produkcji | Data wprowadzenia do ewidencji | Sprzęt do materiałów pędnych i smarów użytkowany był na: /* jedną zmianę dwie zmiany trzy zmiany |
B. OPIS STANU TECHNICZNEGO SPRZĘTU DO MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
Na postawie oględzin i częściowej rozbiórki zespołów stwierdza się następujący stan techniczny sprzętu do materiałów pędnych i smarów:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
C. STOPIEŃ ZUŻYCIA SPRZĘTU DO MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
Stwierdza się, że:
.......................................................................................................................................................
/SŁOWNIE/
.......................................................................................................................................................
IMIONA I NAZWISKA ORAZ PODPISY CZŁONKÓW KOMISJI SPORZĄDZAJĄCEJ/
___________________________________________________________________________
/CZĘŚĆ A - C PROTOKÓŁU/
D. ZAKWALIFIKOWANIE SPRZĘTU DO MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW
Uwzględniając przedstawiony stan techniczny sprzętu do materiałów pędnych i smarów uznaje się, że:
...................................................................................... .........................................................
/pieczęć i podpis kierownika komórki organizacyjnej/ pieczęć i podpis kierownika jednostki/
sprzęt do materiałów pędnych i smarów przekazano odpłatnie/*, przekazano nieodpłatnie/*, sprzedano/*, skasowano /* za nr "dowodu wydania - przyjęcia" /*
................. z dnia............................... r.
.........................................................
/data, stanowisko, podpis/
Załączniki:
UWAGA
Części B i C nie wypełnia się, jeżeli ocenę techniczną przygotowali rzeczoznawcy.
/* - niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 7
"ZATWIERDZAM"
Protokół przyjęcia nr......
dnia...........................
Sporządzony w ........................................dnia...................... ......... r. przez komisję w składzie:
/imię i nazwisko przewodniczącego/
/imiona i nazwiska członków komisji/
która dokonała sprawdzenia i przyjęcia nw. sprzętu, materiałów przybyłych z ..........................
wg zamówienia nr .................................. z dnia ..........................................................................
Transport ......................................................................................................................................
( ilość i stacja załadowcza, itp)
Za dowodem dostawy nr.................... ilość opakowań wg dokumentów.....................................
ilość faktyczna ..........................brak*..........................................................................................
-----------
nadwyżka
Stan plomb, pieczęci, opakowań ..................................................................................................
Odbierający sprzęt (materiały) od przewoźnika lub dostawcy ....................................................
/imię i nazwisko/
Lp. | Nr karty ewidencyjnej | Nazwa sprzętu (materiału) | Jednostka miary | Stan wg dokumentów | Przyjęto faktycznie | Różnice | Temperatura | gęstość | Dane o zaewidencjonowaniu | |||||||
ilość | kategoria | ilość | kategoria | brak | nadwyżka | |||||||||||
kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | kg | dm3 | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Ilość pozycji .............................................. słownie .....................................................................
Orzeczenie (uwagi) komisji) ........................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
wyszczególniony sprzęt (materiały) zgodnie podpisy komisji
ze stanem faktycznym przyjęto:
przewodniczący ..............................
......................................... członkowie .....................................................
Podpis magazyniera
* - niepotrzebne skreślić
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 9
NORMY UBYTKÓW NATURALNYCH PRODUKTÓW NAFTOWYCH
NORMY UBYTKÓW NATURALNYCH PRODUKTÓW NAFTOWYCH
Normy ubytków naturalnych przy przechowywaniu produktów naftowych w zbiornikach, w % od średniego zapasu miesięcznie
Nazwa produktu | Rodzaj zbiorników | |||||
podziemne | naziemne izolowane | naziemne i luźno stojące | ||||
zima | lato | zima | lato | zima | lato | |
benzyny silnikowe samochodowe | 0,027 | 0,040 | 0,055 | 0,080 | 0,075 | 0,100 |
Nafty, benzyna do lakierów | 0,016 | 0,023 | 0,016 | 0,023 | 0,017 | 0,035 |
Oleje napędowe | 0,007 | 0,013 | 0,009 | 0,013 | 0,010 | 0,033 |
Oleje smarowe | 0,007 | 0,009 | 0,007 | 0,012 | 0,008 | 0,013 |
gaz płynny (LPG) | - | - | - | - | 0,220 | 0,250 |
Tabela nr 2
Normy ubytków naturalnych przy przechowywaniu produktów naftowych w zbiornikach przewoźnych, beczkach, kanistrach i w innych opakowaniach w % od średniego zapasu miesięcznie
Nazwa produktu | W pomieszczeniach | |||
podziemnych | naziemnych i niezadaszonych | |||
zima | lato | zima | lato | |
Benzyny silnikowe samochodowe | 0,050 | 0,075 | 0,060 | 0,100 |
Nafty, benzyna do lakierów | 0,010 | 0,020 | 0,015 | 0,020 |
Oleje napędowe | 0,005 | 0,010 | 0,010 | 0,015 |
Oleje smarowe | 0,005 | 0,010 | 0,008 | 0,012 |
Smary stałe | 0,024 | 0,035 | 0,032 | 0,057 |
Tabela nr 3
Normy ubytków naturalnych przy przyjmowaniu produktów naftowych w %.
Nazwa produktu | Rodzaj opakowania | |||||
do zbiorników | do beczek i zbiorników przewoźnych | do innych opakowań | ||||
zima | lato | zima | lato | zima | lato | |
benzyny silnikowe samochodowe | 0,050 | 0,080 | 0,150 | 0,150 | 0,220 | 0,220 |
Nafty, benzyna do lakierów | 0,015 | 0,025 | 0,070 | 0,080 | 0,090 | 0,130 |
Oleje napędowe | 0,015 | 0,015 | 0,050 | 0,070 | 0,075 | 0,100 |
Oleje smarowe | 0,010 | 0,010 | 0,050 | 0,050 | 0,080 | 0,080 |
Smary stałe | 0,500 | 0,500 | ||||
Gaz płynny (LPG) | 0,150 | 0,200 |
Uwaga: Jeżeli ilość produktu przyjętego określana jest na podstawie pomiaru w zbiorniku jednostki, wówczas normy ubytku od przyjmowania nie zalicza się.
Tabela nr 4
Normy ubytków naturalnych przy wydawaniu produktów naftowych w %.
Nazwa produktu | Rodzaj opakowania | |||||
ze zbiorników | z cystern samochodowych | ze zbiorników przewoźnych, beczek i innych opakowań | ||||
zima | lato | zima | lato | zima | lato | |
Benzyny silnikowe samochodowe | 0,050 | 0,080 | 0,060 | 0,090 | 0,150 | 0,150 |
Nafty, benzyna do lakierów | 0,015 | 0,025 | 0,025 | 0,040 | 0,070 | 0,080 |
Oleje napędowe | 0,015 | 0,015 | 0,015 | 0,020 | 0,050 | 0,070 |
Oleje smarowe | 0,020 | 0,020 | 0,040 | 0,040 | 0,050 | 0,050 |
Smary stałe | - | - | - | - | 0,500 | 0,500 |
Gaz płynny | 0,400 | 0,600 | - | - | - | - |
TABELA NR 5
Normy ubytków naturalnych przy przewozie produktów naftowych w %
Nazwa produktu | odległość przewozu w km | w cysternach samochodowych | w cysternach kolejowych | ||
zima | lato | ||||
Benzyny silnikowe | do 50 | 0,080 | 0,100 | 0,50 | |
51-100 | 0,100 | 0,150 | |||
101-150 | 0,110 | 0,170 | |||
powyżej 200 | 0,180 | 0,200 | |||
Oleje napędowe i | do 50 | 0,010 | 0,020 | 0,50 | |
nafty | 51-100 | 0,020 | 0,050 | ||
101-150 | 0,030 | 0,070 | |||
powyżej 200 | 0,050 | 0,090 | |||
Oleje smarowe | do 200 | nie nalicza się | nie nalicza się | 0,50 | |
powyżej 200 | 0,70 | 0,090 |
ZAŁĄCZNIK Nr 10
"ZATWIERDZAM"
Dnia ................. ......r.
Protokół ubytków nr ......
Sporządzony w ........................................................................... dnia ............................. .........r.
(nazwa jednostki)
przez komisję w składzie:
1) przewodniczący ...........................................................................................
imię i nazwisko)
2) członkowie ..................................................................................................
(imię i nazwisko)
która po zapoznaniu się z: ............................................................................................................
Nazwa, nr i data dokumentu
i stanem faktycznym ustaliła:
Lp. | Nr karty ewidencyjnej | Nazwa sprzętu (materiału) | Jednostka miary | Stan na dzień ............ | Stwierdzenie ubytków | |||||
ewidencyjny | faktyczny | ogółem | w normie | ponad normę | cena jednostkowa | wartość | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Orzeczenie (uwagi) komisji .........................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
podpisy komisji
przewodniczący ..........................
członkowie .................................
*) - w czasie transportu
- w magazynie
ZAŁĄCZNIK Nr 11
KSIĄŻKA
KSIĄŻKA
.............................................................
/nazwa jednostki/
Rozpoczęto dnia ............. .....r.
Zakończono dnia ............. .....r.
str. 1
Zbiornik nr ..............
Nazwa przechowywanego produktu ............................... Jednostka miary .................................
Typ zbiornika ...............................................................................................................................
/podziemny, półpodziemny, naziemny, stały, ruchomy/*
Lp. | Nazwa, numer i data dokumentów | Data przeprowadzenia pomiaru lub dokonanych obrotów | Godz. pomiaru | Temp. produktów w czasie pomiaru °C | Gęstość | Obrót produktu | Ewidencyjny stan produktu | Stan licznika dystrybutora | |
Przychód | Rozchód | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
* - niepotrzebne skreślić
Odmierzacz paliw nr ............................ Typ ........................ Nr przepływomierza .....................
Pojemność zbiornika w m3................ powierzchnia parowania ..................................................
Wysokość / długość / zbiornika w mm ........................ Uwagi: ..................................................
średnica zbiornika w mm .............................................................................................................
str. 2
Stwierdzony stan faktyczny | wg pomiaru | Uwagi o stanie technicznym zbiornika | Podpisy przeprowadzających pomiary | |||||
wysokość słupa w mm | razem produktu | razem produktu | stwierdzono | |||||
produktu | wody | ogólna | brak | nadwyżka | ||||
w dm | w kg | |||||||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
ZAŁĄCZNIK Nr 13
KSIĄŻKA EWIDENCJI
KSIĄŻKA EWIDENCJI
ZAŁĄCZNIK Nr 14
KSIĄŻKA EWIDENCJI
KSIĄŻKA EWIDENCJI
....................................................................
/NAZWA JEDNOSTKI/
Rozpoczęto dn..................
Zakończono dn.................
str. 1
strona | nazwa materiału | symbol indeksowy | jednostka miary | |||||||||
Lp. | skąd przybyło | jednostka przyjmująca | nr faktury rachunku | nr dowodu przyjęcia | zakupy detaliczne | zakupy hurtowe | zakupy sponsorowane | cena jednostkowa | uwagi | |||
ilość | wartość | ilość | wartość | ilość | wartość | (zł-kg) | ||||||
Przychody za miesiąc | ||||||||||||
Przychody od początku roku |
ZAŁĄCZNIK Nr 15
KSIĄŻKA MAGAZYNOWA
KSIĄŻKA MAGAZYNOWA
..........................................................................
/NAZWA JEDNOSTKI/
Rozpoczęto dn................
Zakończono dn...............
str. 1
strona ..............
..................................................... .......................................
NAZWA ARTYKUŁU JEDN. MIARY
Lp. | Data wpisu | Nazwa i numer dowodu materiałowego | Skąd przybyło wzgl. dokąd ubyło | Przychód | Rozchód | Stan |
str. 2
strona .......
..................................................... .......................................
NAZWA ARTYKUŁU JEDN. MIARY
Lp. | Data wpisu | Nazwa i numer dowodu materiałowego | Skąd przybyło | Przychód - Rozchód | Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 16
POMOCNICZA KSIĄŻKA
POMOCNICZA KSIĄŻKA
..............................................................
/NAZWA JEDNOSTKI/
Rozpoczęto dn.................
Zakończono dn.................
str. 1
.................................................. ......................................
Nazwa artykułu jednostka miary
Lp. | Data wpisu | Nazwa i numer dowodu materiałowego | Skąd przybyło | Przychód - Rozchód | Uwagi |
str. .....
ZAŁĄCZNIK Nr 17
KSIĄŻKA EWIDENCJI
KSIĄŻKA EWIDENCJI
..............................................................................
/nazwa jednostki/
Rozpoczęto dn ..............
Zakończono dn .............
str. 1
Nazwa i typ ........................................................... ............................................
Lp. | Data zakupu | Nazwa dokumentu | Nr dokumentu | Data dokumentu | w użytkowaniu | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
str. 2
Nr indeksu .................. jednostka ....................... cena jednostkowa .........-...... strona ...............
w użytkowaniu | Stan ogólny | uwagi | ||||||||||||||||||||||
w tym | ilość | wartość | ||||||||||||||||||||||
kat I | kat II | kat III | kat IV | Przychód | Rozchód | Stan | ||||||||||||||||||
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 |
ZAŁĄCZNIK Nr 18 4
Instrukcja
Instrukcja
w którym:
Z1, Z2 - średni dzienny zapas magazynowy produktu odpowiednio w okresie letnim lub zimowym,
E1, E2 - 4 normy ubytków odpowiednio dla okresu letniego lub zimowego,
N1, N2 - liczba miesięcy magazynowania produktu odpowiednio w okresie letnim lub zimowym.
w którym:
S - codzienny końcowy stan zapasu wykazany w ewidencji magazynowej,
D - liczba dni okresu obliczeniowego.
w którym:
P1, P2 - ilość przyjętego produktu odpowiednio w okresie obliczeniowym letnim lub zimowym,
R1, R2 - ilość wydanego produktu odpowiednio w okresie obliczeniowym letnim lub zimowym,
E1, E2 - normy ubytków od przyjętego produktu odpowiednio latem lub zimą,
E3, E4 - normy ubytków od wydanego produktu odpowiednio latem lub zimą.
w którym:
T - ilość produktu wykazana w dokumentach dostawy,
E - norma ubytku.