Gospodarka transportowa w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGPSP.2008.1.8

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2016 r.

ZARZĄDZENIE Nr 8
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
z dnia 10 kwietnia 2008 r.
w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej

Na podstawie art. 8 ust. 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 96, poz. 667 z późn. zm., zarządza, się, co następuje:

Rozdział  I

Przepisy ogólne

§  1.
Zarządzenie określa:
1)
sposoby korzystania ze sprzętu transportowego oraz prowadzenia ewidencji pracy tego sprzętu w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej, zwanych dalej "jednostkami PSP";
2)
sposób rozliczania zużycia paliw;
3)
metody utrzymywania sprawności technicznej sprzętu transportowego;
4)
sposoby uznawania sprzętu transportowego za zbędny oraz zagospodarowania tego sprzętu.
§  2. 1
Pod pojęciem sprzętu transportowego należy rozumieć:
1)
pojazdy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.), zwane dalej "pojazdami";
2)
łodzie i statki pożarnicze oraz poduszkowce, zwane dalej "sprzętem pływającym";
3)
motopompy, agregaty oraz inny sprzęt zasilany paliwami silnikowymi, zwany dalej "sprzętem silnikowym.
§  3. 2
3.
1.
Sprzęt transportowy, o którym mowa w § 2, może być wykorzystywany wyłącznie do celów służbowych, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 8 - § 10 oraz § 11a.
2.
Przejazd zagraniczny pojazdem służbowym, z wyjątkiem przejazdu pojazdu wykorzystywanego w akcjach ratowniczo-gaśniczych, wymaga uzyskania pisemnej zgody Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, zwanego dalej "Komendantem Głównym PSP", lub osoby przez niego upoważnionej. Kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej organizującej lub wykonującej przejazd zagraniczny pojazdem służbowym nie później niż na 7 dni przed planowanym przejazdem zagranicznym przesyła do Komendanta Głównego PSP, zachowując drogę służbową, pisemny wniosek o udzielenie zgody na przejazd zagraniczny pojazdem służbowym. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin do złożenia wniosku może ulec zmianie.
3.
Przejazd pojazdem służbowym komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, zwanego dalej "komendantem wojewódzkim PSP" oraz pracowników i strażaków pracujących lub pełniących służbę w komendzie wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, poza obszar województwa wymaga zgłoszenia do stanowiska kierowania Komendanta Głównego PSP.
4.
Przejazd pojazdem służbowym komendanta miejskiego/powiatowego Państwowej Straży Pożarnej oraz pracowników i strażaków pracujących lub pełniących służbę w komendzie miejskiej/powiatowej Państwowej Straży Pożarnej poza obszar powiatu lub miasta, wymaga zgłoszenia do stanowiska kierowania właściwego komendanta wojewódzkiego PSP.
5. 3
Przejazd pojazdem służbowym komendanta szkoły Państwowej Straży Pożarnej, Dyrektora Centralnego Muzeum Pożarnictwa oraz pracowników i strażaków pracujących lub pełniących służbę w tych jednostkach poza województwo, w granicach którego dana jednostka ma siedzibę, wymaga zgłoszenia do stanowiska kierowania Komendanta Głównego PSP.
6.
Zgłoszenie przejazdu, o którym mowa w ust. 3-5, do właściwego stanowiska kierowania powinno nastąpić niezwłocznie przed planowanym przejazdem.
§  4. 4
1.
Pojazdy eksploatowane w Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej w skrócie "PSP" muszą spełniać wymagania określone w odrębnych przepisach.
2.
Pojazdy odbywające przejazdy zagraniczne muszą spełniać wszystkie warunki przewidziane prawem drogowym międzynarodowym i prawem kraju lub krajów, przez które przebiega trasa przejazdu, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej, lub obowiązek ten jest uchylany przez stosowne porozumienia lub dokumenty.
3.
Pojazdy zarejestrowane po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, z wyłączeniem pożarniczych oraz osobowych operacyjnych, mogą nie spełniać wymagań dodatkowych dla pojazdów uprzywilejowanych oraz postanowień § 7 niniejszego zarządzenia. Pojazdy te muszą mieć na przednich drzwiach, po obu stronach pojazdu, w sposób trwały umieszczone godło PSP o wysokości 25 cm, którego wzór zawiera załącznik nr 1 do zarządzenia.
4.
Samochody osobowe operacyjne, zarejestrowane po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, mogą nie spełniać wymagań, określonych w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia, w zakresie wymaganej kolorystyki nadwozia.
5.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komendant Główny PSP może wyrazić zgodę na dopuszczenie do użytkowania w PSP pojazdów nie spełniających wymagań określonych w załączniku nr 1 do zarządzenia.
6.
Samochody osobowe operacyjne oznakowane przed wejściem w życie niniejszego zarządzenia w sposób odmienny od wskazanego w załączniku nr 1 mogą zachować posiadane oznakowanie po jego wejściu w życie.
§  5. 5
1.
Kierownicy jednostek PSP, prowadzą gospodarkę transportową oraz zapewniają możliwość funkcjonowania zaplecza obsługowo-naprawczego w kierowanych przez siebie jednostkach PSP.
2.
Kierownicy jednostek PSP wykonując zadania określone w ust. 1:
1)
decydują o sposobie korzystania z pojazdów, sprzętu pływającego oraz sprzętu silnikowego jednostek PSP, w granicach określonych w zarządzeniu;
2)
zapewniają sprawność i niezawodność pojazdów, sprzętu pływającego oraz sprzętu silnikowego uwzględniając zalecenia producentów poprzez:
a)
umożliwienie wykonywania czynności obsługi codziennej w zakresie przygotowania pojazdu dojazdy,
b)
przeprowadzanie badań technicznych, napraw bieżących i okresowych obsług technicznych,
c)
właściwe warunki garażowania pojazdów lub przechowywania sprzętu pływającego oraz sprzętu silnikowego,
d)
przeprowadzanie corocznych przeglądów technicznych.
§  6.
1.
Komenda Główna PSP koordynuje działania związane z gospodarką transportową prowadzoną w jednostkach PSP.
2.
Właściwi terytorialnie komendanci wojewódzcy PSP prowadzą nadzór nad gospodarką transportową podległych jednostek PSP.
3. 6
Biuro Komendy Głównej PSP właściwe w sprawach gospodarki transportowej jednostek PSP, wykonuje czynności związane z nadzorem Komendanta Głównego PSP nad gospodarką transportową jednostek PSP podległych lub nadzorowanych przez Komendanta Głównego PSP w zakresie określonym w przepisach § 17 i § 26 ust. 4.

Rozdział  II

Oznakowanie pojazdów i sprzętu: pływającego, silnikowego oraz pożarniczego

§  7.
1.
W jednostkach PSP stosuje się oznakowanie sprzętu transportowego, którego wzór oznakowania określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
2.
Komendanci wojewódzcy PSP oraz komendanci szkół PSP obowiązani są do prowadzenia i stałego aktualizowania rejestru numerów operacyjnych dla sprzętu transportowego, dla którego stosowanie numerów określone zostało w załączniku nr 1 jako obowiązkowe, zwanego dalej "rejestrem".
3.
Komendanci wojewódzcy PSP oraz komendanci szkół PSP obowiązani są do okresowego przekazywania Komendantowi Głównemu PSP zbiorczych rejestrów z obszaru województw i szkół, zgodnie z ustalonym formatem i zakresem danych rejestru do przetwarzania elektronicznego, według stanów na dzień 30 czerwca i 31 grudnia danego roku.
4. 7
(skreślony).

Rozdział  III

Szczególne zasady używania pojazdów  8

§  8. 9
1.
Pojazdy, z zastrzeżeniem § 33, mogą być nieodpłatnie użyte do:
1)
przewozu wyposażenia domowego przeniesionych służbowo strażaków;
2)
udzielania pomocy w przypadkach losowych strażakom, pracownikom oraz emerytom i rencistom PSP;
3)
zbiorowego przewozu strażaków i pracowników jednostek PSP oraz ich rodzin na wyjazdy organizowane przez kierownika jednostki PSP;
4)
udzielania doraźnej pomocy instytucjom, organizacjom społecznym lub charytatywnym;
5)
przewozu na rzecz ochotniczych straży pożarnych, zwanych dalej Jednostkami OSP":
a)
sprzętu pożarniczego,
b)
drużyn pożarniczych na zawody i ćwiczenia,
c)
orkiestr strażackich na zawody, pokazy i uroczystości państwowe lub strażackie, a także innych wyjazdów związanych z zapewnieniem funkcjonowania jednostek na rzecz ochrony przeciwpożarowej.
2. 10
Użycie do celu, o którym mowa w ust. 1, pojazdu:
1)
Komendy Głównej PSP wymaga zgody Komendanta Głównego PSP lub osoby przez niego upoważnionej;
2)
komendy wojewódzkiej PSP wymaga zgody komendanta wojewódzkiego PSP lub osoby przez niego upoważnionej;
3)
szkoły PSP wymaga zgody komendanta szkoły lub osoby przez niego upoważnionej;
4)
Centralnego Muzeum Pożarnictwa wymaga zgody Dyrektora Centralnego Muzeum Pożarnictwa lub osoby przez niego upoważnionej.
3.
Użycie pojazdu komendy miejskiej/powiatowej PSP do celu, o którym mowa w ust. 1, wymaga pisemnej zgody właściwego komendanta wojewódzkiego PSP lub osoby przez niego upoważnionej.
4.
Wniosek o wyrażenie pisemnej zgody, o której mowa w ust. 2 i 3, kierownik jednostki organizacyjnej organizującej lub wykonującej przejazd przesyła bezpośrednio do organu wyrażającego zgodę nie później niż na 1 dzień przed planowanym użyciem pojazdu.
§  8a. 11
1.
Pojazdy mogą być wykorzystywane przez jednostki organizacyjne PSP do uczestnictwa w ślubach i pogrzebach.
2.
Szczegółowe zasady udziału oraz rodzaje pojazdów, które mogą być użyte do uczestnictwa w ślubach i pogrzebach określają przepisy regulujące ceremoniał pożarniczy.
3.
Każdorazowo udział pojazdu w uroczystościach, o których mowa w ust. 1 uzależniony jest od uzyskania zgody właściwego terytorialnie kierownika jednostki PSP, który przy udzielaniu zgody zobowiązany jest mieć na uwadze wymogi zabezpieczenia operacyjnego terenu.
§  9. 12
1.
Pojazdów można użyczać za pisemną zgodą:
1)
Komendanta Głównego PSP lub osoby przez Komendanta Głównego PSP upoważnionej, lub
2)
właściwego komendanta wojewódzkiego PSP lub osoby przez niego upoważnionej,

– na podstawie umowy użyczenia na potrzeby podmiotów, o których mowa w ust. 2. Wzór umowy użyczenia stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.

2.
Pojazdów PSP można użyczać na potrzeby:
1)
jednostek organizacyjnych resortu ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
2)
jednostek OSP, z wyjątkiem przypadków wymienionych w § 8 pkt 5.
§  10. 13
Za pisemną zgodą Komendanta Głównego PSP lub osoby przez niego upoważnionej pojazdy mogą zostać użyczone na podstawie umowy użyczenia podmiotom innym niż wymienione w § 9.
§  11.
1.
Strażacy i pracownicy jednostek PSP mogą używać do celów służbowych na koszt jednostki PSP, właściwej ze względu na miejsce służby lub pracy, pojazdów prywatnych w postaci: samochodów osobowych, motocykli i motorowerów.
2.
Warunkiem odpłatnego wykorzystania pojazdów prywatnych, o których mowa w ust. 1, do celów służbowych jest przyznanie przez kierownika jednostki PSP strażakowi lub pracownikowi tej jednostki PSP limitu kilometrów lub wyrażenie indywidualnej zgody na jednorazowe użycie pojazdu.
3. 14
Szczegółowe zasady rozliczania kosztów używania pojazdów prywatnych, o których mowa w ust. 1, do celów służbowych, limity przebiegu kilometrów oraz koszty używania pojazdów określają odrębne przepisy, regulujące materię ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy.
§  11a. 15
1.
Do przejazdu pojazdem służbowym z miejsca zamieszkania stałego lub czasowego do miejsca pełnienia służby i z miejsca pełnienia służby do miejsca zamieszkania stałego lub czasowego uprawnieni są:
1)
Komendant Główny PSP;
2)
zastępcy Komendanta Głównego PSP;
3)
komendanci wojewódzcy PSP;
4)
komendanci szkół PSP.
2.
Komendanci wojewódzcy PSP oraz komendanci szkół PSP uprawnieni są do przejazdów, o których mowa w ust. 1, jeżeli ich miejsce zamieszkania stałego lub czasowego znajduje się w obrębie granic administracyjnych miasta stanowiącego siedzibę komendy wojewódzkiej lub szkoły. Jeżeli miejsce zamieszkania stałego lub czasowego znajduje się poza granicami administracyjnymi miasta stanowiącego siedzibę komendy wojewódzkiej PSP lub szkoły PSP, wymagana jest pisemna zgoda Komendanta Głównego PSP lub osoby przez niego upoważnionej.

Rozdział  IV

Kierowanie pojazdami

§  12. 16
1.
Osoby kierujące pojazdami uprzywilejowanymi PSP, muszą posiadać dokument uprawniający do kierowania takimi pojazdami, wydany w trybie i na zasadach stanowionych przez właściwe przepisy, regulujące kwestię uprawnień do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych.
2.
Dokumentację dotyczącą posiadania uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie dokumentów, o których mowa w ust. 1, prowadzi komórka właściwa do spraw osobowych jednostki PSP.
§  13. 17
1.
Pojazdy mogą być kierowane również przez osoby pełniące służbę lub zatrudnione w jednostkach PSP na stanowiskach innych niż stanowisko kierowcy.
2.
Osoby, o których mowa w ust. 1, są obowiązane posiadać upoważnienie do prowadzenia pojazdów służbowych, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia. Upoważnienie jest wydawane na czas oznaczony w stosunku do pojazdów wszystkich jednostek PSP zgodnie z posiadaną kategorią prawa jazdy. Czas obowiązywania indywidualnych upoważnień ustala kierownik jednostki PSP. Komendant Główny PSP i jego zastępcy, komendanci wojewódzcy PSP, komendanci szkół PSP, Dyrektor Centralnego Muzeum Pożarnictwa oraz Dyrektor Centrum Naukowo - Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej - Państwowego Instytutu Badawczego są z mocy niniejszego zarządzenia upoważnieni do prowadzenia pojazdów służbowych od dnia powołania do dnia odwołania.
3.
Upoważnienia wydają i odwołują:
1)
Komendant Główny PSP wobec strażaków i pracowników pełniących służbę/pracujących w Komendzie Głównej PSP i kierowników jednostek przez niego nadzorowanych,
2)
komendanci wojewódzcy PSP wobec komendantów miejskich/powiatowych PSP oraz strażaków i pracowników pełniących służbę/pracujących w komendzie wojewódzkiej PSP,
3)
komendanci miejscy/powiatowi wobec strażaków i pracowników pełniących służbę/pracujących w komendzie miejskiej/powiatowej PSP,
4)
komendanci szkół PSP, dyrektor Centrum Naukowo - Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej - Państwowego Instytutu Badawczego oraz Centralnego Muzeum Pożarnictwa wobec strażaków i pracowników pełniących służbę/pracujących w tych jednostkach.
4.
Dokumentację dotyczącą wydawania upoważnienia, o którym mowa w ust. 2, prowadzi komórka organizacyjna właściwa do spraw gospodarki transportowej jednostki PSP.

Rozdział  V

Dokumentowanie pracy sprzętu transportowego  18

§  14. 19
1.
Pracę pojazdu odnotowuje się w okresowej karcie pracy pojazdu, której wzór stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.
2. 20
Sposób wypełniania okresowej karty pracy pojazdu określa załącznik nr 5a do zarządzenia.
3. 21
(uchylony).
4.
Kierujący pojazdem - czytelnie i zgodnie ze stanem faktycznym odnotowuje w okresowej karcie pracy pojazdu:
1)
trasę przejazdu,
2)
wskazania drogomierza,
3)
godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy pojazdu,
4)
czas pracy urządzeń napędzanych silnikiem głównym lub zasilanych ze zbiornika paliwa pojazdu,
5)
czas pracy silnika na postoju,
6)
nazwisko kierującego pojazdem.
5.
W przypadku zainstalowania w pojeździe liczników czasu pracy urządzeń napędzanych silnikiem głównym lub zasilanych ze zbiornika pojazdu, czas pracy tych urządzeń należy odnotować w okresowej karcie pracy pojazdu na podstawie wskazań zainstalowanych liczników.
§  14a. 22
1.
Pracę sprzętu silnikowego i pływającego odnotowuje się w okresowej karcie pracy sprzętu, której wzór stanowi załącznik nr 6 do zarządzenia.
2.
Okresową kartę pracy sprzętu, o której mowa w ust. 1 należy prowadzić w sposób umożliwiający jednoznaczne określenie celu użycia i czasu pracy.
§  14b. 23
Dopuszcza się dokumentowanie pracy sprzętu transportowego w formie elektronicznej pod warunkiem, że taki sposób dokumentacji umożliwi zbieranie, aktualizowanie i przetwarzanie danych, o których mowa w 14 § ust. 2.

Rozdział  VI

Rozliczenie zużycia paliwa przez sprzęt transportowy  24

§  15. 25
1.
Kierownik jednostki organizacyjnej PSP lub osoba przez niego upoważniona, zobowiązany jest do:
1)
prowadzenia bieżącej kontroli zużycia paliwa przez pojazdy i sprzęt;
2)
inicjowania i wdrażania działań zmierzających do racjonalnego gospodarowania paliwem i ustalania zasad nadzoru nad tankowaniem.
2.
Osoba, o której mowa w ust. 1, może podjąć decyzję o przeprowadzeniu badania zużycia paliwa przez sprzęt transportowy.
3.
Osoba, o której mowa w ust. 1, podejmuje decyzję o dalszej eksploatacji sprzętu transportowego, w przypadkach gdy zużycie paliwa przez sprzęt transportowy stoi w sprzeczności z zasadami racjonalnej gospodarki paliwami.
§  15a. 26
1.
Okres rozliczeniowy ustala się na ostatni dzień miesiąca, przy czym może on być skrócony lub przedłużony o 5 dni. Okres rozliczeniowy dla sprzętu pływającego i silnikowego może być przedłużony do trzech miesięcy za zgodą osoby, o której mowa w § 15 ust. 1.
2.
Rozliczenie ze zużycia paliwa odbywa się po zakończeniu okresu rozliczeniowego.
3.
Ilość rzeczywiście zużytego w okresie rozliczeniowym paliwa ustala się przez zsumowanie wszystkich tankowań w okresie rozliczeniowym. Zbiornik paliwa pojazdu powinien być zatankowany do pełna podczas każdego tankowania oraz na koniec okresu rozliczeniowego.
4.
W uzasadnionych ekonomicznie przypadkach osoba, o której mowa w § 15 ust. 1, może zezwolić na rozliczenie pojazdu z niepełnym zbiornikiem paliwa.
5.
Dla sprzętu z silnikiem o mocy poniżej 5 kW prowadzi się wyłącznie ewidencję zbiorczą pobranego paliwa. Przepis ust. 1 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.
6.
Ilość rzeczywiście przejechanych kilometrów lub przepracowanych motogodzin ustala się na podstawie wskazań drogomierza lub licznika przepracowanych motogodzin. Dla ustalenia przepracowanych motogodzin dla sprzętu nieposiadającego liczników przepracowanych motogodzin wartości te ustala się na podstawie zapisów w karcie, o której mowa w § 14 ust. 1.
§  16. 27
(skreślony).
§  17. 28
1.
Komendy Wojewódzkie PSP po zebraniu informacji zbiorczej z jednostek im podległych oraz jednostki podległe lub nadzorowane przez Komendanta Głównego PSP przesyłają do biura, o którym mowa w § 6 ust. 3, zbiorcze zestawienia zużycia paliwa oraz przejechanych kilometrów przez pojazdy i sprzęt eksploatowany w tych jednostkach, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 9 do zarządzenia.
2.
Zbiorcze zestawienie należy przesłać w terminie do dnia 15 stycznia roku kalendarzowego następującego po roku, którego ono dotyczy.

Rozdział  VII

(uchylony)  29

Rozdział  VIII

(uchylony)  30

Rozdział  IX

Dokumentacja eksploatacji sprzętu transportowego  31

§  20. 32
1.
Sprzęt transportowy musi posiadać dokumentację jego eksploatacji.
2.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, powinna być prowadzona na bieżąco i odzwierciedlać przebieg całej eksploatacji.
3.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać szczególności:
1)
podstawowe dane identyfikacyjne i parametry sprzętu,
2)
kopie dokumentów i faktur związanych z pozyskaniem sprzętu transportowego;
3)
kopie dokumentów związanych z naprawami i wyposażeniem,
4)
książkę gwarancyjną,
5)
instrukcję obsługi,
6)
zestawienia roczne:
a)
dla pojazdu: z przebiegów w kilometrach, zużycia paliwa w dm3, pracy urządzeń specjalnych zamontowanych na pojeździe, zasilanych z silnika pojazdu w godzinach,
b)
dla sprzętu pływającego i silnikowego: zużycia paliwa w dm3, czasu pracy w godzinach.
4.
Dokumentację, o której mowa w ust. 1, prowadzi komórka właściwa do spraw gospodarki transportowej w jednostce PSP.
5.
W przypadku przekazywania sprzętu transportowego do innej jednostki organizacyjnej PSP dokumentacja, o której mowa w ust. 1 przekazywana jest wraz ze sprzętem.
6.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, może być prowadzona formie elektronicznej, pod warunkiem, ze ten sposób dokumentacji umożliwi zbieranie, aktualizowanie i przetwarzanie danych, o których mowa w ust. 3.

Rozdział  X

Zbywanie sprzętu transportowego  33

§  21.
1.
Normy eksploatacji pojazdów określa załącznik nr 13 do zarządzenia.
1a. 34
Komendant Główny PSP na wniosek kierownika jednostki nadzorowanej lub komendanta wojewódzkiego PSP może w szczególnie uzasadnionych warunkami eksploatacji przypadkach zmniejszyć normy eksploatacji pojazdu, o którym mowa we wniosku.
2.
W przypadku używania w szkołach i ośrodkach szkolenia PSP pojazdów przeznaczonych do szkolenia kierowców normy eksploatacji mogą zostać obniżone o 20%, jeżeli okres eksploatacji lub przebieg pojazdów związany z prowadzeniem szkolenia przekracza połowę wielkości tych norm.
3. 35
Po osiągnięciu norm eksploatacji określonych w załączniku nr 13 pojazdy mogą być dalej eksploatowane bez konieczności uznawania za zbędne.
§  22.
Pojazdy mogą być uznawane za zbędne:
1)
z przyczyn technicznych;
2)
z przyczyn organizacyjnych;
3)
po osiągnięciu norm eksploatacji.
§  23.
Wartość pojazdu, na potrzeby uznawania pojazdu za zbędny z przyczyn technicznych, ustala się bez wyposażenia i urządzeń niezwiązanych na stałe z pojazdem, przyjmując za podstawę ocenę techniczną sporządzoną przez uprawnionego rzeczoznawcę.
§  24.
1.
Za zbędne z przyczyn technicznych mogą być uznane pojazdy:
1)
zużyte lub uszkodzone, jeżeli przewidywany koszt ich naprawy lub wartość zespołów, podzespołów i podstawowych części wymagających wymiany przekroczy 40% wartości pojazdu ustalonej według zasad określonych w § 23;
2)
uszkodzone, zużyte lub przestarzałe technicznie, których naprawa, ze względu na brak wykonawców albo części zamiennych, nie jest możliwa.
2.
Jeżeli pojazd kwalifikuje się do uznania za zbędny z przyczyn technicznych przed upływem określonej dla niego normy eksploatacji, o której mowa w § 21, to przed wydaniem decyzji o uznaniu pojazdu za zbędny przeprowadza się postępowanie ustalające przyczyny przedwczesnego zużycia.
§  25. 36
Za zbędne z przyczyn organizacyjnych mogą być uznane pojazdy, których ilość w jednostce lub rodzaj, jest niezgodny z zasadami wyposażenia określonymi w odrębnych przepisach.
§  26. 37
1.
O uznaniu pojazdu za zbędny i zagospodarowaniu go na rzecz innej jednostki PSP lub przekazaniu do OSP decyduje:
1)
Komendant Główny PSP na wniosek dyrektora biura, o którym mowa w § 6 ust. 3, w odniesieniu do pojazdów Komendy Głównej PSP;
2)
właściwy terytorialnie komendant wojewódzki PSP na wniosek komendanta miejskiego/powiatowego PSP lub komórki właściwej do spraw gospodarki transportowej w komendzie wojewódzkiej PSP w odniesieniu odpowiednio do pojazdów komend miejskich/powiatowych PSP z terenu województwa i komendy wojewódzkiej PSP.
2.
W szkołach PSP oraz Centralnym Muzeum Pożarnictwa o uznaniu pojazdu za zbędny decydują kierownicy tych jednostek. O sposobie zagospodarowania tych pojazdów decyduje Komendant Główny PSP.
3.
Podmioty, o których mowa w ust. 1 i 2, prowadzą zestawienie pojazdów i sprzętu przekazanego do OSP. Zestawienie, którego wzór zawiera załącznik nr 13a do zarządzenia prowadzi się w ujęciu rocznym.
4.
Podmioty wymienione w ust. 1 pkt 2 i ust. 2 zdanie pierwsze przesyłają zestawienie, o którym mowa w ust. 3 do biura określonego w § 6 ust. 3 w terminie do dnia 31 stycznia roku kalendarzowego następującego po roku którego zestawienie dotyczy. Biuro, o którym mowa w § 6 ust. 3 po opracowaniu w ciągu miesiąca informacji zbiorczej przedkładają Komendantowi Głównemu PSP.
§  27. 38
Pojazdy uznane za zbędne i nie zagospodarowane na rzecz jednostek PSP, należy wycofać z eksploatacji i nieodpłatnie przekazać jednostkom OSP w trybie określonym w art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej.
§  28.
1.
Wzór wniosku o uznanie pojazdu za zbędny stanowi załącznik nr 14 do zarządzenia.
2. 39
Wzór pisma właściwego komendanta PSP o uznaniu pojazdu za zbędny stanowi załącznik nr 15 do zarządzenia.
§  29. 40
1.
Sprzęt pływający i silnikowy można wycofać z eksploatacji z chwilą:
1)
jego technicznego zużycia i braku możliwości przywrócenia mu właściwego stanu technicznego lub kiedy koszty tej operacji są ekonomicznie nieuzasadnione;
2)
gdy jest on przestarzały technicznie;
3)
gdy jego ilość w jednostce lub rodzaj, jest niezgodna z zasadami wyposażenia określonymi w odrębnych przepisach, niezależnie od jego stanu technicznego.
2.
O wycofaniu i sposobie zagospodarowania wycofanego sprzętu: pływającego i silnikowego decyduje kierownik jednostki PSP.
§  30. 41
(skreślony).
§  31.
1. 42
Sprzęt transportowy nie zagospodarowany w sposób, o którym mowa w § 27 i § 29, należy zagospodarować na podstawie odrębnych przepisów.
2. 43
(skreślony).
3. 44
(skreślony).

Rozdział  XI

Zaplecze obsługowo-naprawcze

§  32.
1.
Kierownicy jednostek PSP, w uzasadnionych ekonomicznie warunkach, mogą organizować zaplecze obsługowo-naprawcze do wykonywania obsługi technicznej lub napraw sprzętu transportowego w kierowanych jednostkach PSP.
2.
Zaplecze obsługowo-naprawcze dla dwóch lub większej liczby podległych jednostek PSP organizuje komendant wojewódzki PSP lub komendant miejski/powiatowy PSP.

Rozdział  XII

Przepisy przejściowe i końcowe

§  33. 45
1.
Przepisy § 8, § 9, § 10, § 26, § 27 i § 30 zarządzenia nie mają zastosowania w gospodarce transportowej Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej - Państwowego Instytutu Badawczego.
2.
W zakresie nieuregulowanym zarządzeniem w odniesieniu do Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej - Państwowego Instytutu Badawczego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące gospodarki transportowej właściwe dla instytutów badawczych.
§  34.
Kierownicy jednostek PSP w terminie do dnia 30 czerwca 2008 r. dostosują prowadzoną gospodarkę transportową w podległych jednostkach PSP do postanowień wynikających z zarządzenia.
§  35.
Traci moc zarządzenie nr 1 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 20 stycznia 2006 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. KG PSP Nr 1, poz. 1).
§  36.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  46 Oznakowanie pojazdów oraz sprzętu: pływającego, silnikowego, pożarniczego

ZAŁĄCZNIK Nr  2 47

Wzór

Umowa użyczenia pojazdu

ZAŁĄCZNIK Nr  3

 Wzór zaświadczenia potwierdzającego kwalifikacje do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych

ZAŁĄCZNIK Nr  4

  48 Wzór upoważnienia do prowadzenia pojazdów służbowych PSP

ZAŁĄCZNIK Nr  5

  49 Okresowa karta pracy pojazdu nr ...........

ZAŁĄCZNIK Nr  5a

  50 SPOSÓB WYPEŁNIANIA OKRESOWEJ KARTY PRACY POJAZDU

§  1.
Okresową kartę pracy pojazdu, zwaną dalej "kartą", należy prowadzić w sposób umożliwiający jednoznaczne ustalenie:
1)
trasy i celu przejazdu;
2)
czasu i miejsca postoju;
3)
czasu pracy na postoju i czasu pracy urządzeń napędzanych silnikiem głównym pojazdu lub zasilanych ze zbiornika paliwa pojazdu;
4)
dysponenta pojazdu.
§  2.
Na trasę przejazdu składają się następujące elementy:
1)
punkt początkowy - nazwa jednostki albo adres;
2)
punkt docelowy - miejsce dające się określić za pomocą współrzędnych geograficznych lub danych adresowych albo nazwa jednostki;
3)
punkt powrotu - nazwa jednostki albo adres.
§  3.
Trasę przejazdu odnotowuje się poprzez wykazanie w kolumnie 2 wkładki uzupełniającej do karty wszystkich elementów, o których mowa w § 2.
§  4.
Jeżeli na trasie przejazdu występuje więcej niż jeden punkt docelowy, w kolumnie 2 wkładki uzupełniającej do karty należy odnotować kolejno następujące po sobie punkty w oddzielnych rubrykach.
§  5.
Jeżeli pomiędzy punktami docelowymi występują postoje, w karcie należy odnotować czas i miejsce postoju.
§  6.
Cel jazdy, tj. powód - cel wykorzystania pojazdu, określa się poprzez wpisanie w kolumnie 4 wkładki uzupełniającej do karty, odpowiednio do stanu faktycznego, wyrazów:
1)
administracyjny - skrót "Adm.";*
2)
interwencja - skrót "Int.";**
3)
ćwiczenia (podać jakie);
4)
koncentracja odwodów operacyjnych (podać jakich);
5)
koncentracja grupy (podać jakiej).
§  7.
1.
Dysponentem jest osoba pełniąca służbę w lub pracująca w Państwowej Straży Pożarnej, z której inicjatywy (za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej lub osoby przez niego upoważnionej)*** lub dyspozycji nastąpiło wykorzystanie pojazdu eksploatowanego w Państwowej Straży Pożarnej.
2.
Dysponent informuje kierującego o:
1)
trasie przejazdu,
2)
celu jazdy

- w sposób pozwalający na odnotowanie tych faktów w odpowiednich polach karty.

3.
W przypadku gdy dysponent jest zarazem kierującym, obowiązany jest do samodzielnego wypełnienia odpowiednich pól karty.
Objaśnienia

* Stosuje się zapis: "Adm." z rozwinięciem: kwatermistrzostwo, przegląd, serwis, naprawa pojazdu, reprezentacyjny, finanse, poczta, narada, lub inne określenie oddające naturę celu przejazdu.

** Stosuje się zapis: "Int." z rozwinięciem w postaci numeru identyfikacyjnego karty zdarzenia.

*** Dysponentem może być osoba, o której mowa w § 13 ust. 1 zarządzenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  6

 Sposób pomiaru zużycia paliwa przez pojazdy silnikowe

ZAŁĄCZNIK Nr  7

 Protokół nr ....

pomiaru zużycia paliwa przez pojazd

ZAŁĄCZNIK Nr  8

 TABELA

NORM TYMCZASOWYCH ZUŻYCIA PALIW PŁYNNYCH DLA POJAZDÓW PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  9

  51 ZBIORCZE ZESTAWIENIE ZUŻYCIA PALIWA I PRZEBIEGU KILOMETRÓW PRZEZ SPRZĘT TRANSPORTOWY JEDNOSTEK PSP

ZAŁĄCZNIK Nr  10

  52 OKRESOWA KARTA PRACY SPRZĘTU PŁYWAJĄCEGO i SILNIKOWEGO Nr...

ZAŁĄCZNIK Nr  11

 Sposób pomiaru zużycia paliwa przez sprzęt: pływający, silnikowy, pożarniczy

ZAŁĄCZNIK Nr  12

 Protokół nr .......

pomiaru zużycia paliwa przez sprzęt: pływający, silnikowy, pożarniczy*

ZAŁĄCZNIK Nr  13

  53 Normy eksploatacji pojazdów

ZAŁĄCZNIK Nr  13a

  54 Zbiorcze zestawienie sprzętu transportowego / silnikowego przekazanego do jednostek OSP za rok ...

ZAŁĄCZNIK Nr  14

 WNIOSEK O UZNANIE POJAZDU ZA ZBĘDNY

ZAŁĄCZNIK Nr  15

  55 UZNANIE POJAZDU ZA ZBĘDNY

1 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
2 § 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 1 z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.5) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 2016 r.

3 § 3 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 4 z dnia 28 czerwca 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 2016 r.
4 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
5 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
6 § 6 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
7 § 7 ust. 4 skreślony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
8 Tytuł rozdziału III zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
9 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 1 z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.5) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 2016 r.
10 § 8 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 4 z dnia 28 czerwca 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 2016 r.
11 § 8a dodany przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
12 § 9 zmieniony przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
13 § 10 zmieniony przez § 1 pkt 12 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
14 § 11 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 13 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
15 § 11a:

- dodany przez § 1 pkt 14 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 1 z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.5) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 2016 r.

16 § 12 zmieniony przez § 1 pkt 15 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
17 § 13 zmieniony przez § 1 pkt 16 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
18 Tytuł rozdziału V zmieniony przez § 1 pkt 17 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
19 § 14 zmieniony przez § 1 pkt 18 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
20 § 14 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia nr 1 z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.5) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 2016 r.
21 § 14 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia nr 1 z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.5) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 2016 r.
22 § 14a dodany przez § 1 pkt 19 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
23 § 14b dodany przez § 1 pkt 20 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
24 Tytuł rozdziału VI zmieniony przez § 1 pkt 21 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
25 § 15 zmieniony przez § 1 pkt 22 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
26 § 15a dodany przez § 1 pkt 23 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
27 § 16 skreślony przez § 1 pkt 24 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
28 § 17 zmieniony przez § 1 pkt 25 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
29 Rozdział VII uchylony przez § 1 pkt 26 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
30 Rozdział VII uchylony przez § 1 pkt 27 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
31 Tytuł rozdziału IX zmieniony przez § 1 pkt 28 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
32 § 20 zmieniony przez § 1 pkt 29 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
33 Tytuł rozdziału X zmieniony przez § 1 pkt 30 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
34 § 21 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 31 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
35 § 21 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 32 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
36 § 25 zmieniony przez § 1 pkt 33 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
37 § 26 zmieniony przez § 1 pkt 34 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
38 § 27 zmieniony przez § 1 pkt 35 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
39 § 28 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 36 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
40 § 29 zmieniony przez § 1 pkt 37 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
41 § 30 skreślony przez § 1 pkt 38 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
42 § 31 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 39 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
43 § 31 ust. 2 skreślony przez § 1 pkt 40 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
44 § 31 ust. 3 skreślony przez § 1 pkt 40zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
45 § 33 zmieniony przez § 1 pkt 41 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
46 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 42zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
47 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 43zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
48 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 44zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
49 Załącznik nr 5:

-zmieniony przez § 1 pkt 45zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 1 z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.5) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 2016 r.

50 Załącznik nr 5a dodany przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 1 z dnia 7 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.KGPSP.2016.5) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 2016 r.
51 Załącznik nr 9 zmieniony przez § 1 pkt 46zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
52 Załącznik nr 10 zmieniony przez § 1 pkt 47zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
53 Załącznik nr 13 zmieniony przez § 1 pkt 48zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
54 Załącznik nr 13a dodany przez § 1 pkt 49 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
55 Załącznik nr 15 zmieniony przez § 1 pkt 50 zarządzenia nr 13 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.KGPSP.2012.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.