Funkcjonowanie systemu wsparcia przez państwo-gospodarza (HNS) i realizacja celów NATO 2013 dla Rzeczypospolitej Polskiej.
Dz.Urz.MGMiŻŚ.2016.6
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 7
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ 1
z dnia 23 maja 2016 r.
w sprawie funkcjonowania systemu wsparcia przez państwo-gospodarza (HNS) i realizacji celów NATO 2013 dla Rzeczypospolitej Polskiej
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
TABELE
jednolitego systemu gromadzenia i aktualizacji danych o zasobach obronnych gospodarki morskiej, rybołówstwa i żeglugi śródlądowej 2
TABELE
jednolitego systemu gromadzenia i aktualizacji danych o zasobach obronnych gospodarki morskiej, rybołówstwa i żeglugi śródlądowej 2
1) Obszar transportu morskiego (dotyczy UM i SAR):
a) charakterystyka portów morskich:
Parametry | Nazwa portu: | |||
Lokalizacja: | ||||
Województwo | ||||
Powiat | ||||
Gmina | ||||
Miejscowość | ||||
Adres: | ||||
Punkt Kontaktowy | ||||
Numery telefonów | ||||
Numery fax | ||||
Koordynaty ARP - współrzędne WGS-84 | ||||
Władze odpowiedzialne | ||||
Maksymalne parametry przyjmowanych statków: a) długość (m), b) zanurzenie (m). | ||||
Parametry | Porty: | |||
Nabrzeża (długość eksploatacyjna/głębokość (m): | ||||
a) stanowiska promowe i Ro-Ro, | ||||
b) stanowiska do przeładunku kontenerów, | ||||
c) stanowiska do przeładunku drobnicy, | ||||
d) stanowiska do przeładunku towarów masowych, | ||||
e) stanowiska do cumowania. | ||||
Dobowe możliwości przeładunkowe, w tym: | ||||
a) drobnicy (ton), | ||||
b) towarów masowych (ton), | ||||
c) kontenerów (TEU), | ||||
d) paliw (ton). | ||||
Wyposażenie techniczne: | ||||
a) dźwigi (szt.): | ||||
- pływające (16-200 ton), | ||||
- suwnicowe (10-40 ton), | ||||
- stacjonarne (2-60 ton), | ||||
- kontenerowe (30-50 ton), | ||||
- samojezdne (12,5-90 ton), w tym: | ||||
* kołowe, | ||||
* gąsienicowe, | ||||
- samochodowe (2-60 ton), | ||||
- taśmociągi (800-2000 t/godz.), | ||||
- załadowarki pneumatyczne do zbóż (400 t/godz.), | ||||
b) jednostki pływające (szt.): | ||||
- holowniki, | ||||
- barki, | ||||
c) inne (szt.) | ||||
- samochody, | ||||
- ciągniki, | ||||
- przyczepy i naczepy, | ||||
- wózki transportowe/widłowe. | ||||
Magazyny i place składowe: | ||||
- składy kryte (m2), | ||||
- składy otwarte (m2), | ||||
- chłodnie (ton), | ||||
- elewatory (ton), | ||||
- silosy (ton), | ||||
- zbiorniki paliw płynnych (m3). | ||||
Pozostałe wyposażenie: | ||||
- stocznie (szt./możliwości dobowe), | ||||
- doki suche (szt./możliwości), | ||||
- doki pływające (szt./możliwości). |
b) środki transportu morskiego możliwe do wykorzystania w przewozach ładunków wojskowych:
Przedsiębiorstwo | Typ statku | Liczba | Nośność (DWT) | Max zanurzenie | Liczba pasażerów |
Drobnicowiec | |||||
Masowiec | |||||
Zbiornikowiec | |||||
ro-ro | |||||
Prom pasażerski | |||||
Inne ... | |||||
... | |||||
itd. ... |
2) Obszar żeglugi śródlądowej (dotyczy UŻŚ):
a) zestawienie taboru pływającego zarejestrowanego w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej w ... wg stanu na dzień ... r.
Lp. | Armator (adres) | Typ/ nazwa/ nr rejestracyjny | Barki: | Holowniki, kutry do holowania | Statki pożarnicze i ratownicze | Pchacze | Motorówki inspekcyjno-holownicze MJ-95 | Bazy nurków | Lodołamacze | Szalandy | Koszarki | Dźwigi pływające | Statki pasażerskie: | Pogłębiarki: | Promy: | ||||||||||||
motorowe | pchane | segmentowe BP-150M | Promy W-1 i W-2 | holowane | SP-150 | SP DJ | SP-60 | SP-65 | SP-45, SP-70, SP-75, SP -100, SJK | SP-30, SP-60, SZ-390/SJDS/KSS | chwytakowe i wielonaczyniowe | ssąco-refulujące | spulchniacze hydrauliczne | nośności od 10 do 20 t | nośności od powyżej 20 t | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
b) charakterystyka techniczna taboru pływającego zarejestrowanego w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej w ... wg stanu na dzień ... r.
Lp. | Nr rejestracyjny | Parametry techniczne: | Możliwości wykorzystania do przewozów wojskowych: | ||||||||||||
ilość maszyn/ łączna moc w kW | ilość ładowni | wyporność (m3) nośność (t) | długość (m) | szerokość (m) | wysokość max. (m) | zanurzenie (m) | prędkość km/h | osoby | sprzęt: | inne (np. przeprawy promowe, budowa mostów z wykorzystaniem konstrukcji składanych itp.): | |||||
pojazdy ciężarowe | pojazdy osobowe | pojazdy gąsienicowe | kontenery 20" | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
Statki pasażerskie | |||||||||||||||
Barki o własnym napędzie | |||||||||||||||
Barki bez napędu - pchane | |||||||||||||||
Holowniki | |||||||||||||||
Pchacze | |||||||||||||||
Promy | |||||||||||||||
Pozostałe (pomocnicze) kutry do holowania i łodzie ratownicze | |||||||||||||||
c) wykaz portów i przeładowni istniejących na terenie działalności Urzędu Żeglugi Śródlądowej w ... wg stanu na dzień ... r.
Lp. | Miejscowość | Rzeka km | Opis portu (przystanku): | Adres właściciela | Kontakt | |||
typ | brzeg | postój | przeładunek | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
d) zestawienie czynnych przepraw promowych zarejestrowanych w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej w ... stan na dzień ... r.
Lp. | Armator | Ilość (szt.) | Ilość i moc silników (szt./KM) | Ilość ładowni | Ładowność | Zasadnicze rozmiary i charakterystyka | Numer rejestracyjny | |||||
Długość (m) | Szerokość (m) | Wysokość burty (m) | Maksymalna wysokość (m) | Zanurzenie (m) | Prędkość (km/h) | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
e) aktualne klasy śródlądowych dróg wodnych będących na terenie działalności Urzędu Żeglugi Śródlądowej w ... wg stanu na dzień ... r.
Lp. | Nazwa śródlądowej drogi wodnej | Długość (km) | Klasa drogi wodnej |
1 | 2 | 3 | 4 |
3) Obszar rybołówstwa (dotyczy OIRM):
a) zestawienie taboru pływającego zarejestrowanego w Okręgowym Inspektoracie Rybołówstwa Morskiego w ... wg stanu na dzień ... r.
Lp. | Właściciel (adres) | Typ/nazwa/nr rejestracyjny | ||||||||||
1 | 2 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR
NSTRUKCJA
WZÓR
NSTRUKCJA
(kierownik jednostki organizacyjnej,
przedsiębiorstwa)
...........................................
dnia ...................................
PUNKTU KONTAKTOWEGO/INFORMACJI HNS
W... ..............................................
(nazwa jednostki organizacyjnej)
Kierownik PK/PI HNS
................................................
___________________________________________________________________________
.................... 20... rok
SPIS TREŚCI
1. Postanowienia ogólne
2. Zadania Kierownika Punktu Kontaktowego/Informacji HNS
3. Organizacja Punktu Kontaktowego/Informacji HNS
4. Załączniki
1. Postanowienia ogólne
1.1. Wsparcie przez państwo-gospodarza 3 - Host Nation Support (HNS), zwane dalej "HNS", to cywilna i wojskowa pomoc udzielana przez państwo-gospodarza (państwo przyjmujące) w czasie pokoju, sytuacji kryzysowych i wojny wojskom sojuszniczym i organizacjom, które są rozmieszczone, wykonują zadania lub przemieszczają się przez terytorium państwa-gospodarza. Podstawę takiej pomocy stanowią porozumienia zawarte pomiędzy stosownymi władzami państwa-gospodarza i państwami wysyłającymi oraz/lub NATO.
1.2. Celem HNS jest udzielenie wsparcia w postaci środków materiałowych, urządzeń i usług, włączając w to ochronę rejonu działań oraz wsparcie administracyjne, dowódcom NATO oraz państwom wysyłającym narodowe siły zbrojne do zadań poza własne granice, zgodnie z wynegocjowanymi porozumieniami pomiędzy państwami wysyłającymi i NATO a rządami państw przyjmujących.
1.3. Problematykę realizacji przez pozamilitarne struktury organizacyjne zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza, regulują:
a) ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 827, z późn. zm.),
b) protokół ustaleń Nr 28/2001 z posiedzenia Rady Ministrów w dniach 17-18 lipca 2001 r. w sprawie wykonywania przez administrację rządową zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza (HNS) i realizacji Celów Sił Zbrojnych,
c) doktryna wsparcia przez państwo-gospodarza DD/4.5(B) wprowadzona do użytku decyzją Nr 10/Log/P4 Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie wprowadzenia w resorcie obrony narodowej dokumentu doktrynalnego "Wsparcie przez państwo-gospodarza" DD-4.5(B),
d) decyzja Nr 447/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 31 grudnia 2013 r. w sprawie funkcjonowania w resorcie obrony narodowej systemu wsparcia przez państwo-gospodarza (HNS) (Dz. Urz. MON z 2014 r. poz. 5),
e) zarządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Nr ... z dnia ... 2016 r. w sprawie funkcjonowania systemu wsparcia przez państwa-gospodarza (HNS) i realizacji celów NATO 2013 dla Rzeczypospolitej Polskiej,
f) regulamin wewnętrzny ... (nazwa jednostki organizacyjnej, przedsiębiorcy).
1.4. Koordynację całokształtu przedsięwzięć wynikających z obowiązków państwa-gospodarza, zarówno w wymiarze narodowym jak i sojuszniczym, sprawuje Minister Obrony Narodowej poprzez pełnomocnika do spraw HNS, który jednocześnie pełni funkcję Centralnego Punktu Kontaktowego HNS 4 współdziałającego z komórkami i jednostkami organizacyjnymi resortu obrony narodowej oraz, za pośrednictwem Departamentu Strategii i Planowania Obronnego MON, z Punktami Kontaktowymi pozamilitarnych struktur obronnych państwa. Schemat funkcjonowania systemu HNS w państwie przedstawia załącznik Nr 1.
1.5. Jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej lub przez niego nadzorowane oraz przedsiębiorcy o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym, włączone w proces planowania i realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza, wyznaczają Punkty Kontaktowe/Informacji HNS, które współpracują i wymieniają informacje z Punktem Kontaktowym HNS w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Schemat funkcjonowania systemu HNS w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przedstawia załącznik Nr 2.
1.6. W ... (nazwa jednostki organizacyjnej, przedsiębiorcy) zadania Punktu Kontaktowego/Informacji realizuje Kierownik Punktu Kontaktowego/Informacji HNS. Na Kierownika Punktu Kontaktowego/Informacji HNS w ... (nazwa jednostki organizacyjnej, przedsiębiorcy) wyznacza się ... (podać stanowisko służbowe pracownika).
2. Zadania Punktu Kontaktowego/Informacji HNS
Zadania dla Punktu Kontaktowego/Informacji HNS, według właściwości jednostek organizacyjnych i przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym określa § 3 zarządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Nr ... z dnia ... 2016 r. w sprawie funkcjonowania systemu wsparcia przez państwa-gospodarza (HNS) i realizacji celów NATO 2013 dla Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Organizacja Punktu Kontaktowego/Informacji HNS
3.1. Za zorganizowanie Punktu Kontaktowego/Informacji HNS w ... (nazwa jednostki organizacyjnej, przedsiębiorcy) oraz koordynowanie przedsięwzięć zapewniających realizację zadań w ramach systemu HNS odpowiada ... (kierownik jednostki organizacyjnej, przedsiębiorcy).
3.2. Miejscem zapewniającym techniczną obsługę Punktu Kontaktowego/Informacji HNS w ... (nazwa jednostki organizacyjnej, przedsiębiorcy) jest ... (wskazać stanowisko wykonywania zadań).
3.3. Obsługę merytoryczną i administracyjną dla Punktu Kontaktowego/Informacji HNS w ... (nazwa jednostki organizacyjnej, przedsiębiorcy) zapewnia ... (wskazać wspierającą komórkę organizacyjną).
3.4. W razie nieobecności Kierownika Punktu Kontaktowego/Informacji HNS jego obowiązki wykonuje ... (wskazać wyznaczonego zastępcę według stanowiska służbowego).
3.5. W razie rozwoju sytuacji kryzysowej w państwie lub wprowadzonych wyższych stanów gotowości obronnej państwa, Punkt Kontaktowy/Informacji HNS funkcjonuje w oparciu o uruchamiany w ... (nazwa jednostki organizacyjnej, przedsiębiorcy) stały dyżur.
4. Załączniki
Załącznik Nr 1 - Schemat funkcjonowania systemu HNS w państwie
Załącznik Nr 2 - Schemat funkcjonowania systemu HNS w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Załącznik Nr 3 - Wykaz danych teleadresowych Punktów Kontaktowych/Informacji HNS
Załącznik Nr 4 - Wzór Dziennika działania Punktu Kontaktowego/Informacji HNS
Załącznik Nr 5 - Wykaz i opis skrótów zawartych w Instrukcji
Załącznik Nr 2
Schemat funkcjonowania systemu HNS w Ministerstwie Gospodarki Morskiej
i Żeglugi Śródlądowej
Schemat funkcjonowania systemu HNS w Ministerstwie Gospodarki Morskiej
i Żeglugi Śródlądowej
Załącznik Nr 3
Wykaz danych teleadresowych Punktów Kontaktowych/Informacji HNS *
Wykaz danych teleadresowych Punktów Kontaktowych/Informacji HNS *
Lp. | Instytucja | Imię i nazwisko Kierownika PK/PI HNS | Nr telefonu kontaktowego | Nr fax | Adres e-mail | Adres OPAL |
Załącznik Nr 4
Dziennik działania
Punktu Kontaktowego/Informacji HNS
Dziennik działania
Punktu Kontaktowego/Informacji HNS
Lp. | Przekazanie zadania | Treść zadania | Podjęte działania | Uwagi | ||
Data i godzina | Nadawca | Odbiorca | ||||
Załącznik Nr 5
Wykaz
i opis skrótów zawartych w instrukcji **
Wykaz
i opis skrótów zawartych w instrukcji **
2) Dowództwo Generalne RSZ - Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych;
3) Oddział KNPO - Oddział Koordynacji na Potrzeby Obronne;
4) ZL- P4 - Zarząd Logistyki-P4;
5) ZL-J4 - Zarząd Logistyki;
6) ZPL-J4 - Zarząd Planowania Logistyki;
7) Oddział IL i HNS - Oddział Interoperacyjności Logistycznej i HNS;
8) STiRW-CKRW - Szefostwo Transportu i Ruchu Wojsk - Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk;
9) WSzW - Wojewódzki Sztab Wojskowy.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR
Lista ekspertów CIMIC w ....................................................................
WZÓR
Lista ekspertów CIMIC w ....................................................................
jednostka/przedsiębiorca)
Lp. | Imię i nazwisko | Stanowisko | Adres miejsca zatrudnienia | Poświadczenie bezpieczeństwa | Dane kontaktowe (tel.; e-mail) | |
Numer | Termin ważności | |||||