Funkcjonowanie Systemu Ewidencji Szkodnictwa Leśnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2020.6.48

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 maja 2020 r.

DECYZJA Nr 37
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 29 kwietnia 2020 r.
w sprawie funkcjonowania Systemu Ewidencji Szkodnictwa Leśnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe

GS.2502.4.2020

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 6 z późn. zm.) oraz § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, wprowadzonego Zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r., postanawia się, co następuje:

§  1. 
1. 
W celu oceny bieżącej sytuacji, wynikającej z prowadzonych działań Służby Leśnej, w tym w szczególności Straży Leśnej, stanowiących realizację ustawowych obowiązków w zakresie zwalczania szkodnictwa leśnego i ochrony mienia, z dniem 1 maja 2020 r. wprowadza się do stosowania w jednostkach organizacyjnych PGL LP System Ewidencji Szkodnictwa Leśnego, zwany dalej SESL.
2. 
System Ewidencji Szkodnictwa Leśnego jest rozwiązaniem tymczasowym przed wprowadzeniem docelowego systemu informacyjnego w zakresie obejmującym szkodnictwo leśne oraz ochronę mienia w PGL LP.
§  2. 
1. 
Nadzór merytoryczny nad informacjami gromadzonymi w SESL sprawują kierownicy jednostek organizacyjnych LP zgodnie z określonym zakresem działania.
2. 
Główny Inspektor Straży Leśnej w szczególności:
1)
ustala i aktualizuje zakres informacji w SESL;
2)
akceptuje wszelkie zmiany w zakresie nowych rozwiązań, funkcjonalności oraz modyfikacji;
3)
ustala, tworzy oraz modyfikuje wymaganą dokumentację w zakresie związanym z SESL, w szczególności instrukcje obsługi - Dokumentację użytkownika - stanowiącą załącznik do niniejszej decyzji. (Załącznika nie drukujemy- przyp. red.).
§  3. 
1. 
Kierownik jednostki organizacyjnej LP wyznacza pracownika, który realizuje zadania związane z:
1)
rejestracją, modyfikacją lub usunięciem informacji;
2)
dokonywaniem sprawdzeń;
3)
sporządzaniem analiz i raportów.
2. 
Zadania, o których mowa w ust. 1, powinny być przede wszystkim powierzone strażnikom leśnym w nadleśnictwie lub regionalnym inspektorom straży leśnej w biurze RDLP.
3. 
Zakres informacji w SESL obejmuje działania podjęte przez Straż Leśną oraz przez pracowników Służby Leśnej posiadających uprawnienia strażnika leśnego.
4. 
Informacje w SESL rejestruje się niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności, jednak nie później niż do godziny 10.00 dnia następnego lub do godziny 10.00 w pierwszym możliwym dniu roboczym.
§  4. 
Nadzór techniczny nad funkcjonowaniem i utrzymaniem SESL sprawuje Zakład Informatyki Lasów Państwowych.
§  5. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązująca od 1 maja 2020 r.