Finansowanie programów lub priorytetów w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKiDN.2007.6.88

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 2007 r.

DECYZJA Nr 37
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)
z dnia 31 grudnia 2007 r.
w sprawie finansowania programów lub priorytetów w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego

W związku z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 1 września 2005 r. w sprawie zakresu zadań objętych mecenatem państwa, szczegółowego trybu składania wniosków o udzielenie dotacji oraz trybu przekazywania i rozliczania udzielonych dotacji (Dz. U. Nr 177, poz. 1474, z późn. zm.), rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2005 r. w sprawie zakresu zadań objętych mecenatem państwa wykonywanych przez samorządowe instytucje filmowe i instytucje kultury oraz udzielania dotacji na te zadania (Dz. U. Nr 74, poz. 646, z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 6 czerwca 2005 r. w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, re-stauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dz. U. Nr 112, poz. 940, z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 28 stycznia 2005 r. w sprawie szczegółowych warunków uzyskiwania dofinansowania realizacji zadań z zakresu kultury, trybu składania wniosków oraz przekazywania środków z Funduszu Promocji Kultury (Dz. U. Nr 24, poz. 200, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się sposób finansowania programów lub priorytetów do tych programów ogłaszanych przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, stanowiący załącznik do decyzji.
§  2.
Traci moc decyzja Nr 26 Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 5 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia zasad finansowania programów operacyjnych w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego (Dz. Urz. MKiDN Nr 8*, poz. 69 oraz z 2007 r. Nr 1, poz. 20).
§  3.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. Nr 216, poz. 1595).

ZAŁĄCZNIK 

FINANSOWANIE PROGRAMÓW LUB PRIORYTETÓW DO TYCH PROGRAMÓW W DZIEDZINIE KULTURY I OCHRONY DZIEDZICTWA NARODOWEGO

§ 1.
Ilekroć jest mowa o:
1)
ministrze lub ministerstwie - rozumie się przez to odpowiednio Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego lub Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
2)
programach - rozumie się przez to Programy ogłaszane przez ministra lub projekty, o których mowa w:

- art. 47e ust. 5 ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 132, poz. 1111 i Nr 178, poz. 1479 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 192, poz. 1380),

- art. 9a w związku z art. 28 ust. 1a ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123, z 2002 r. Nr 41, poz. 364, z 2003 r. Nr 96, poz. 874, Nr 162, poz. 1568 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 11, poz. 96 i Nr 261, poz. 2598, z 2005 r. Nr 131, poz. 1091 i Nr 132, poz. 1111 oraz z 2006 r. Nr 227, poz. 1658),

- art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966, z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 i Nr 249, poz. 1828 oraz z 2007 r. Nr 191, poz. 1370),

- art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 238, poz. 2390 oraz z 2006 r. Nr 50, poz. 362 i Nr 126, poz. 875);

3)
priorytetach - rozumie się przez to organizacyjnie wydzieloną w programie część zadań;
4)
instytucji zarządzającej - rozumie się przez to komórkę organizacyjną ministerstwa lub instytucję kultury podległą ministrowi, wymienione w opisach programów i priorytetów;
5)
zespole sterującym - rozumie się przez to zespół utworzony do oceny merytorycznej wniosków złożonych do poszczególnych programów i priorytetów.
§  2.
1.
W ministerstwie wprowadza się finansowanie programów w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
2.
Niniejszy dokument określa procedury wyboru i finansowania zadań objętych poszczególnymi programami lub priorytetami, o ile program został podzielony na priorytety.
3.
Wykaz programów i priorytetów oraz instytucji zarządzających stanowi załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
4.
Minister ogłasza w dzienniku ogólnokrajowym oraz na stronie internetowej ministerstwa informację o programach objętych finansowaniem ze środków budżetu państwa oraz z funduszy celowych.
5.
Szczegółowy opis każdego programu lub priorytetu udostępniony jest na stronie internetowej ministerstwa.
6.
Opis programu zawiera w szczególności:
1)
cele;
2)
nazwę instytucji zarządzającej;
3)
rodzaje zadań objętych finansowaniem;
4)
prognozowaną, w danym roku kalendarzowym, wielkość środków przeznaczonych na realizację programu lub priorytetu;
5)
uprawnionych wnioskodawców;
6)
kryteria oceny wniosku;
7)
tryb naboru i wyboru wniosków;
8)
warunki rozliczenia dotacji;
9)
zobowiązania wnioskodawcy;
10)
wzór wniosku, wraz z wykazem wymaganych załączników.
§  3.
Instytucja zarządzająca przedkłada ministrowi i Departamentowi Ekonomicznemu, na kolejny rok kalendarzowy, propozycję wysokości środków finansowych wraz z jej uzasadnieniem dla każdego programu, z podziałem na priorytety, w trybie przewidzianym dla tworzenia projektu budżetu państwa, a także propozycje budżetu innych programów, których wdrożenie w danym roku uzależnione jest od decyzji ministra.
§  4.
Departament Ekonomiczny informuje instytucje zarządzające o zatwierdzonych przez ministra wysokościach środków przeznaczonych na realizację programów i priorytetów.
§  5.
Za prawidłową realizację zadań i wydatków przypisanych poszczególnym programom lub priorytetom odpowiada dyrektor instytucji zarządzającej.
§  6.
Wnioski o dofinansowanie zadań wnioskodawcy składają w instytucjach zarządzających w terminach do dnia: 31 stycznia i 31 maja roku, w którym dotacja ma być udzielona. Minister może ogłosić dodatkowy nabór wniosków, m. in. w przypadku pojawienia się środków z niewykorzystanych dotacji lub innych źródeł.
§  7.
Instytucje zarządzające:
1)
rejestrują wnioski;
2)
przeprowadzają procedurę oceny formalnej i rachunkowej, w tym w zakresie pomocy publicznej zarejestrowanych wniosków według kryteriów wymienionych w opisie programów;
3)
udzielają wnioskodawcom wszelkich informacji dotyczących aktualnego stanu rozpatrywania wniosku;
4)
przygotowują wnioski do ich rozpatrzenia merytorycznego przez zespoły sterujące;
5)
wnioski zawierające błędy formalne nie podlegają ocenie merytorycznej. Za błąd formalny uznaje się:
a)
brak pieczęci instytucji i podpisów osób upoważnionych pod wnioskiem,
b)
nieopieczętowanie i niepodpisanie załączników za zgodność z oryginałem przynajmniej przez jedną osobę upoważnioną,
c)
brak któregokolwiek załącznika obowiązkowego lub wymaganego w danym programie/priorytecie,
d)
błędy rachunkowe w kosztorysie,
e)
nieprawidłowe wypełnienie lub niewypełnienie jakiegokolwiek wymaganego pola w formularzu,
f)
skierowanie tego samego wniosku przez tego samego wnioskodawcę do więcej niż jednego programu/priorytetu,
g)
skierowanie wniosku do niewłaściwej instytucji zarządzającej,
h)
ponowne złożenie do rozpatrzenia wniosku raz już opiniowanego przez zespół sterujący i wobec którego podjęta została już decyzja Ministra. Nie dotyczy to wniosków odrzuconych ze względów formalnych;
6)
Udzielają beneficjentowi odpowiedzi o wynikach konkursu w następujących terminach:
a)
nie później niż w terminie 2 miesięcy od daty zakończenia naboru wniosków przekazują beneficjentom informację o przyznaniu dotacji (po ostatecznym zaakceptowaniu jej przez ministra), informując jednocześnie, że dotacja zostanie udzielona pod warunkiem, iż beneficjent rozliczył udzielone mu dotychczas przez ministra dotacje,
b)
nie później niż w terminie 2 miesięcy od daty zakończenia naboru wniosków informują wnioskodawców o negatywnym rozpatrzeniu wniosku informując jednocześnie, że wniosek został rozpatrzony przez zespół sterujący i nie otrzymał odpowiedniej liczby punktów, wymaganej do otrzymania dotacji. Odsyłają wnioski nie później niż 4 miesiące od daty zakończenia naboru,
c)
nie później niż w terminie 2 miesięcy od daty zakończenia naboru wniosków informują wnioskodawców o odrzuceniu wniosku ze względów formalnych informując jednocześnie o stwierdzonych uchybieniach. Odsyłają wnioski nie później niż 4 miesiące od daty zakończenia naboru,
d)
nie później niż w terminie 2 miesięcy od daty zakończenia naboru wniosków publikują na stronach internetowych ministerstwa oraz instytucji zarządzających wykazy wniosków o dotację rozpatrzonych pozytywnie, negatywnie oraz odrzuconych z przyczyn formalnych.
§  8.
1.
Oceny merytorycznej wniosków złożonych do poszczególnych programów lub priorytetów, dokonują zespoły sterujące właściwe do spraw programu lub priorytetu.
2.
Zespoły sterujące, o których mowa, są powoływane przez ministra.
3.
Zespoły sterujące działają na podstawie regulaminu, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego dokumentu.
4.
W skład zespołu sterującego wchodzą dyrektorzy tych komórek organizacyjnych ministerstwa i instytucji kultury podległych ministrowi, których zakres działania obejmuje zadania rozpatrywane przez te zespoły.
5.
Dyrektorzy, o których mowa w ust. 4, mogą delegować do pracy w zespole sterującym innych swoich przedstawicieli.
6.
W skład zespołu sterującego minister może powoływać przedstawicieli środowisk twórczych, samorządów, instytucji kultury i organizacji pozarządowych.
7.
Przewodniczącym zespołu sterującego w ministerstwie jest dyrektor lub wskazany przez ministra zastępca dyrektora bądź inny pracownik departamentu zarządzającego.
8.
Przewodniczącym zespołu sterującego w instytucji kultury jest dyrektor tej instytucji lub wyznaczony przez niego zastępca dyrektora, bądź inny pracownik.
§  9.
1.
Za prawidłowość oceny złożonych wniosków odpowiada Przewodniczący zespołu sterującego.
2.
Wnioski spełniające wymogi formalne i rachunkowe, oceniane są przez zespoły sterujące po upływie terminu naboru w czasie umożliwiającym ich terminowe rozpatrzenie i podjęcie decyzji przez ministra.
3.
Zespoły sterujące sporządzają listy preferencji wniosków wg kryteriów wyboru określonych odrębnie dla każdego programu lub priorytetu, oraz określają proponowaną kwotę dotacji. Lista preferencji wniosków musi być edytowana z centralnej bazy danych Programów.
4.
Dyrektor instytucji zarządzającej programem lub priorytetem przedkłada ministrowi do decyzji listę preferencji wniosków z proponowaną wielkością dotacji.
5.
Decyzja ministra w sprawie przyznania dotacji jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
6.
Dla wstępnie zaakceptowanych przez ministra zadań do realizacji, Departament Ekonomiczny określa źródła ich finansowania oraz przedkłada ministrowi do zatwierdzenia ostateczną listę zadań.
7.
Komórki organizacyjne ministerstwa, z zastrzeżeniem ust. 9, po otrzymaniu informacji o zatwierdzonych do realizacji wnioskach, przekazują te wnioski Departamentowi Ekonomicznemu do dalszego postępowania, a w przypadku gdy przyznana kwota dotacji jest niższa od wnioskowanej zwracają się do beneficjenta o aktualizację danych we wniosku. Departament Ekonomiczny, jeżeli jest to konieczne, zwraca się do beneficjentów o uszczegółowienie przeznaczenia dotacji.
8.
Przewodniczący zespołów sterujących na kosztorysach zawartych we wnioskach stwierdzają, że odzwierciedlają one cel, na który jest przyznana dotacja.
9.
Instytucje kultury będące instytucjami zarządzającymi oraz w sprawach mu właściwych Departament Ochrony Zabytków po otrzymaniu informacji o zatwierdzonych do realizacji wnioskach, zawierają umowy. Jeżeli jest to konieczne zwracają się do beneficjenta o uszczegółowienie przeznaczenia dotacji. W przypadku wniosków złożonych przez jednostki samorządu terytorialnego w trybie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2005 r. w sprawie zakresu zadań objętych mecenatem państwa wykonywanych przez samorządowe instytucje filmowe i instytucje kultury oraz udzielania dotacji na te zadania (Dz. U. Nr 74, poz. 646 oraz z 2006 r. Nr 12, poz. 68 i Nr 221, poz. 1617) - przekazują je Departamentowi Ekonomicznemu do dalszego procedowania.
10.
W przypadku, gdy środki na dany rok wykorzystane zostaną w pierwszym terminie nabór wniosków na kolejny termin zostaje zamknięty. Decyzję o zamknięciu naboru podejmuje minister na wniosek dyrektora instytucji zarządzającej.
§  10.
Departament Ekonomiczny, a w sprawach mu właściwych - Departament Ochrony Zabytków, z zastrzeżeniem § 11, odpowiedzialny jest za realizację wniosków, które przeszły procedurę wyboru w komórkach organizacyjnych ministerstwa, tzn. za:
1)
przygotowanie i zawarcie umów albo porozumień z beneficjentami;
2)
przygotowanie wniosków o wypłatę;
3)
prowadzenie rozliczenia finansowego dotacji, po uprzednim uzyskaniu od właściwej rzeczowo komórki organizacyjnej ministerstwa, której zakres działania obejmuje dotowane zadanie - oceny merytorycznej o jego wykonaniu;
4)
monitorowanie systemu finansowania programów.
§  11.
1.
Instytucja zarządzająca będąca instytucją kultury odpowiedzialna jest za realizację wniosków, które przeszły procedurę wyboru, obejmujących zadania finansowane ze środków Funduszu Promocji Kultury oraz środków budżetowych ministra a w szczególności za:
1)
przygotowanie i zawieranie umów z beneficjentami;
2)
przygotowanie wniosków o wypłatę;
3)
kontrolę i prowadzenie rozliczenia finansowego dotacji oraz ocenę merytoryczną wykonania zadania;
4)
monitorowanie programu lub priorytetu.
2.
Zakres umocowania do podejmowania czynności, o których mowa w ust. 1, określają upoważnienia udzielane przez ministra dyrektorowi instytucji kultury.
§  12.
1.
Przyznane środki finansowe przekazywane są wnioskodawcy na podstawie wniosków finansowych.
2.
Wnioski finansowe sporządza Departament Ekonomiczny, a w sprawach mu właściwych - Departament Ochrony Zabytków lub instytucja zarządzająca, o której mowa w § 11.
3.
Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, przekazuje:
1)
Departament Ekonomiczny, w przypadku dotacji budżetowych;
2)
Biuro Dyrektora Generalnego, w przypadku dofinansowań z Funduszu Promocji Kultury.
4.
Obsługę finansową i księgową prowadza odpowiednio Departament Ekonomiczny dla dotacji budżetowych, Biuro Dyrektora Generalnego dla środków z Funduszu Promocji Kultury.
§  13.
Państwowe instytucje kultury i państwowe instytucje filmowe, dla których organizatorem jest minister właściwy do spraw kultury i dziedzictwa narodowego, otrzymujące środki budżetowe poprzez zwiększenie dotacji podmiotowej lub celowej na wydatki majątkowe, na realizację zadań zgłoszonych w trybie programów rozliczają realizację zadań w sprawozdaniu przekazywanym do departamentu nadzorującego daną instytucję zgodnie z zarządzeniem Ministra Kultury z 6 lipca 2004 r. w sprawie trybu przeprowadzania okresowych ocen całości gospodarki finansowej jednostek podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego.
§  14.
Państwowe instytucje kultury, dla których organizatorem jest minister, które uzyskały zgodę ministra na udzielanie dofinansowania, w tym wydatków inwestycyjnych, podmiotom prowadzącym działalność w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego na podstawie art. 28 ust. 1a ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123, z późn. zm.):
a)
prowadzą nabór wniosków,
b)
dokonują ich oceny,
c)
przygotowują listy preferencji,
d)
zawierają umowy i rozliczają ich wykonanie w trybie wprowadzonym niniejszą decyzją.
§  15.
Instytucje kultury, o których mowa w § 14, otrzymują środki budżetowe zgodnie z planem dofinansowań dla podmiotów prowadzących działalność kulturalną, a następnie dokonują wypłat na rzecz beneficjenta. Z działalności w tym zakresie składają sprawozdanie jak dla dotacji podmiotowej.

Załącznik  Nr 1

PROGRAMY MKiDN 2008
Lp.Nazwa programuNazwa priorytetuNazwa departamentu/instytucji zarządzającej
1Promocja twórczościWspieranie wydarzeń artystycznych w PolsceDepartament Sztuki
2Rozwój infrastrukturyDepartament Szkolnictwa Artystycznego
3Edukacja kulturalna i upowszechnianie kulturyEdukacja kulturalna i kształcenie kadr kulturyDepartament Sztuki
Ochrona dziedzictwa kultury ludowejDepartament Sztuki
4Fryderyk ChopinNarodowy Instytut Fryderyka Chopina
5Rozwój inicjatyw lokalnychNarodowe Centrum Kultury
6Promocja kultury polskiej za granicąDepartament Zagranicznej Polityki Kulturalnej
7Promocja czytelnictwaRozwój księgozbiorów bibliotekBiblioteka Narodowa
Rozwój sektora książki i promocja czytelnictwaInstytut Książki
Rozwój czasopism kulturalnychBiblioteka Narodowa
8Promesa Ministra Kultury i Dziedzictwa NarodowegoDepartament Strategii Kultury i Funduszy Europejskich
9Patriotyzm jutraNarodowe Centrum Kultury
10Znaki czasuNarodowe Centrum Kultury
11Dziedzictwo kulturoweRewaloryzacja zabytków nieruchomych i ruchomychDepartament Ochrony Zabytków
Rozwój instytucji muzealnychDepartament Dziedzictwa Narodowego
Ochrona dziedzictwa narodowego poza granicami krajuDepartament do Spraw Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą
Ochrona zabytków archeologicznychKrajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków
Tworzenie zasobów cyfrowych dziedzictwa kulturowegoDepartament Dziedzictwa Narodowego
Ochrona zabytkowych cmentarzyDepartament Ochrony Zabytków
12HerbertBiblioteka Narodowa
13MecenatDepartament Strategii Kultury

Załącznik  Nr 2

REGULAMIN

ZESPOŁU STERUJĄCEGO

Przepisy ogólne

§  1.
1.
Zespół sterujący nosi nazwę programu lub priorytetu, o ile program został podzielony na priorytety. Nazwa zespołu określa jego właściwość rzeczową, tj. rodzaje zadań, których mogą dotyczyć wnioski rozpatrywane przez ten zespół.
2.
Zespół rozpatruje wnioski złożone zgodnie z trybem określonym przez ministra.
3.
Pracami zespołu kieruje Przewodniczący.
4.
Przewodniczący zespołów zobowiązani są do opracowania wzorcowego, prawidłowo wypełnionego formularza wniosku dla każdego programu lub priorytetu oraz do opublikowania go na stronie internetowej ministerstwa.
5.
Przewodniczący zwołuje posiedzenie zespołu, zawiadamiając o nim członków co najmniej na 3 dni przed wyznaczonym terminem. Wraz z zawiadomieniem członek zespołu otrzymuje wykaz wniosków przewidzianych do rozpatrzenia oraz informację o sposobie zapoznania się z tymi wnioskami. Zawiadomienie może być przekazane drogą pisemną, elektroniczną lub w wyjątkowych sytuacjach - ustną.
6.
Posiedzenia zespołu odbywają się zgodnie z harmonogramem naboru wniosków. W przypadku ogłoszenia przez ministra dodatkowego naboru posiedzenie zespołu może zostać zwołane w czasie krótszym.
§  2.
1.
Posiedzenie zespołu uważa się za ważne, jeżeli uczestniczy w nim co najmniej połowa jego członków.
2.
Uchwały zespołu o charakterze porządkowym i organizacyjnym podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
3.
W przypadku równej ilości głosów, w sprawach, o których mowa w ust. 2, głos przewodniczącego liczy się podwójnie.

Tryb rozpatrywania wniosków

§  3.
1.
Wnioski przewidziane do rozpatrzenia na posiedzeniu zespołu sterującego prezentowane są na posiedzeniu zespołu sterującego przez przewodniczącego lub wyznaczonego przez niego członka zespołu, reprezentującego podmiot sporządzający opinię.
2.
Wraz z wnioskami prezentowana jest również pisemna opinia zawierającą krótki opis, rodzaj i zasięg zadania, termin i miejsce jego realizacji, oczekiwane koszty przedsięwzięcia, wkład własny. Karta opinii stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
3.
Przed ustaleniem kwoty dotacji wnioski należy również rozpatrzyć pod kątem przepisów o pomocy publicznej. Informacja o otrzymanej pomocy de minimis stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
4.
Rozpatrzenie przez zespół wniosku w sprawie dofinansowania realizacji zadań objętych programem bądź priorytetem polega na ustaleniu jego miejsca na liście preferencji rozpatrywanych wniosków, której wzór stanowi załącznik nr 3 do regulaminu.
5.
Wszystkie załączniki niniejszego regulaminu edytowane są z elektronicznego Systemu Zarządzania Programami.
§  4.
1.
Miejsce na liście preferencji rozpatrywanych wniosków ustala się następująco:
1)
członek zespołu ocenia każdy wniosek odrębnie przyznając mu odpowiednią liczbę punktów w skali od 0 do 4 punktów. Oceny członków zespołu wpisywane są na liście wniosków dostarczonej przez Przewodniczącego zespołu sterującego. Propozycja wysokości dofinansowania przedstawiana jest przez Przewodniczącego do akceptacji przez zespół sterujący zgodnie z trybem określonym w § 2 ust. 2 i 3. Przewodniczący zespołu sterującego na karcie opinii wpisuje wysokość proponowanej przez zespół sterujący dotacji;
2)
z przyznanych poszczególnym wnioskom ilości punktów przez obecnych na posiedzeniu członków zespołu Przewodniczący wylicza średnią arytmetyczną dla każdego wniosku i wpisuje ją do listy preferencji rozpatrywanych wniosków;
3)
im średnia arytmetyczna jest wyższa tym wniosek zajmuje wyższe miejsce na liście preferencji;
4)
formułując własną ocenę wniosku, o której mowa w pkt. 1, członek zespołu bierze pod uwagę kryteria wskazane w opisie programu bądź priorytetu.

2. § 3 pkt 2, 3, 4 i 5 oraz § 4 nie stosuje się do trybu prac Zespołu sterującego ds. rozwoju księgozbiorów bibliotek.

§  5.
1.
Po rozpatrzeniu wszystkich wniosków Przewodniczący sporządza protokół, który powinien zawierać:
1)
datę i miejsce posiedzenia;
2)
porządek dzienny (wykaz wniosków przewidzianych do rozpatrzenia);
3)
treść powziętych postanowień;
4)
listę preferencji wniosków z proponowaną wielkością dotacji.
2.
Do protokołu dołącza się listę osób uczestniczących w posiedzeniu.
3.
Protokół z posiedzenia podpisuje Przewodniczący.
§  6.
1.
Lista preferencji wniosków wraz z proponowaną wielkością dotacji, przedkładana jest ministrowi do decyzji przez przewodniczącego zespołu sterującego.
2.
Lista preferencji przesyłana jest równolegle w formie elektronicznej do Departamentu Ekonomicznego.

Załącznik  Nr 1

KARTA OPINII

I. Dane ogólne
Nr wniosku

(według bazy programów MKiDN)

Nazwa wnioskodawcy
Nazwa zadania
Termin realizacji zadania
Miejsce realizacji zadania
Rodzaj i zasięg zadania

(określony w odpowiednim programie)

Krótki opis projektu ...........................................................

................................................................................

................................................................................

................................................................................

................................................................................

................................................................................

II. Koszty realizacji zadania

Koszty całkowite zadania
Udział środków własnych
Wysokość środków pozyskanych z innych źródeł
Spodziewane przychody z realizacji zadania
Oczekiwana dotacja ze środków MKiDN

Sporządził ............... Warszawa, data ........

Wysokość dotacji proponowanej przez zespół sterujący
Podpis przewodniczącego zespołu

Załącznik  Nr 2

INFORMACJA O OTRZYMANEJ POMOCY DE MINIMIS

I. Informacje o wnioskodawcy
Dane dotyczące wnioskodawcy
1Nazwa wnioskodawcy
2Adres (województwo, powiat, gmina, kod pocztowy, miejscowość, ulica, numer domu, numer lokalu)
3Numer identyfikacji podatkowej (NIP)
4Numer w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON)
Pomoc publiczna
5Czy wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą?TAKNIE
Jeśli tak, to w jakim zakresie?
6Jaki jest zasięg terytorialny prowadzonej działalności gospodarczej i jaka jest lokalizacja podmiotu ubiegającego się o dotację?
7Jakie kategorie osób korzystają z usług wnioskodawcy?
8Na jaki cel wnioskodawca przeznacza środki z działalności gospodarczej?
9Czy projekt jest związany w jakikolwiek sposób z prowadzoną przez wnioskodawcę działalnością gospodarczą?TAKNIE
Jeśli tak, to w jakim zakresie?
10Informacja o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką wnioskodawca otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym związana jest pomoc de minimis
11Ocena zespołu sterującego

II. Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis1) w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych*

Oświadczam, iż ...............................................

(pełna nazwa Wnioskodawcy)

** 1. w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych otrzymał/a pomoc de minimis w następującej wielkości:

Lp.Organ udzielający pomocyPodstawa prawna otrzymanej pomocy2)Dzień udzielenia pomocy3) (dzień-miesiąc-rok)Nr programu pomocowego, decyzji lub umowyForma pomocy4)Wartość pomocy brutto5)
w PLNw EUR6)
Razem pomoc de minimis

** 2. w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych nie otrzymał/a pomocy de minimis.

Uwaga:

Zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. Nr 123, poz. 1291) w przypadku nieprzekazania lub przekazania nieprawdziwych informacji o pomocy publicznej, o których mowa w art. 39 oraz art. 40 ust. 1 i ust. 3 pkt 2 Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może, w drodze decyzji, nałożyć na beneficjenta pomocy karę pieniężną do wysokości równowartości 10.000 euro.

............................ .....................

podpisy osób upoważnionych data i miejscowość

do reprezentowania

Wnioskodawcy i pieczęć

telefon ................

faks ...................

e-mail .................

III. Oświadczenie o nieznajdowaniu się w trudnej sytuacji ekonomicznej

Oświadczam, iż ...............................................

(pełna nazwa Wnioskodawcy)

nie jestem przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C 244 z 01.10.2004).

............................ .....................

podpisy osób upoważnionych data i miejscowość

do reprezentowania

Wnioskodawcy i pieczęć

telefon ................

faks ...................

e-mail .................

______

1) Pomoc de minimis w rozumieniu art. 2 Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. WE L 379/5 z 28.12.2006) oznacza pomoc przyznaną temu samemu podmiotowi gospodarczemu w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych, która łącznie z pomocą udzieloną na podstawie wniosku nie przekroczy równowartości 200.000 EURO. Wartość pomocy jest wartością brutto, tzn. nie uwzględnia potrąceń z tytułu podatków bezpośrednich. Pułap ten stosuje się bez względu na formę pomocy i jej cel.

2) Należy podać pełną podstawę prawną udzielenia pomocy (nazwa aktu prawnego).

3) Dzień nabycia przez wnioskodawcę prawa do skorzystania z pomocy, a w przypadku gdy udzielenie pomocy w formie ulgi podatkowej następuje na podstawie aktu normatywnego - terminy określone w art. 2 pkt 11 lit. a-c.

4) Pomocą jest każde wsparcie udzielone ze środków publicznych w szczególności: dotacje, pożyczki, kredyty, gwarancje, poręczenia, ulgi i zwolnienia podatkowe, zaniechanie poboru podatku, odroczenie płatności lub rozłożenie na raty płatności podatku, umorzenie zaległości podatkowej oraz inne formy wsparcia, które w jakikolwiek sposób uprzywilejowują ich beneficjenta w stosunku do konkurentów.

5) Należy podać wartość pomocy jako ekwiwalent dotacji, obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz. U. Nr 194, poz. 1983 i z 2006 r. Nr 183, poz. 1355), wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.

6) Należy podać wartość pomocy w euro ustaloną zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 123, poz. 1291) - równowartość pomocy w euro ustala się według kursu średniego walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielenia pomocy.

* Wypełnić z uwzględnieniem wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis otrzymanych w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych.

** Zakreślić odpowiednie.

Załącznik  Nr 3

Pieczęć instytucji zarządzającej

Zespół sterujący ds. programu MKiDN 2008: ..................

Lista preferencji wniosków rozpatrzonych

na posiedzeniu w dniu .................

Nr miejscaNr wnioskuWnioskodawcaPromowanie i wspieranieTemat (nazwa) opis wniosku (czego dotyczy)Oczekiwana wielkość dotacjiProponowana wielkość dotacjiTerminy realizacji zadania od ... do ...Wstępna akceptacja ministraŹródło finansowania (rozdz., § )Ostateczna decyzja ministra, data
1234567891011
Brak danych
razem0,000,00

Opracował: Za zgodność

.....................

................ Przewodniczący