Dokonywanie analizy danych zawartych w oświadczeniach o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2003.1.11

Akt utracił moc
Wersja od: 7 stycznia 2003 r.

DECYZJA Nr 2
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 7 stycznia 2003 r.
w sprawie dokonywania analizy danych zawartych w oświadczeniach o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej

W związku z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie oświadczeń o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej, ich małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (Dz. U. z 2002 r. Nr 2, poz. 24) ustala się, co następuje:
§  1.
1.
Do dokonywania analizy danych zawartych w oświadczeniach o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej, ich małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, zwanych dalej "oświadczeniami", do odebrania których właściwy jest Komendant Główny Straży Granicznej, upoważniony jest dyrektor Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej, zwanego dalej "Biurem".
2.
Dyrektor Biura może dokonywać analizy danych zawartych w oświadczeniach na podstawie materiałów zgromadzonych przez podległych mu funkcjonariuszy i pracowników.
3.
Komendanci oddziałów Straży Granicznej, Komendant Centrum Szkolenia Straży Granicznej i Komendant Centralnego Ośrodka Szkolenia Straży Granicznej, mogą pisemnie upoważnić podległych funkcjonariuszy lub pracowników do dokonywania analizy danych zawartych w oświadczeniach, do odbierania których są właściwi.
4.
Osoby dokonujące analizy danych zawartych w oświadczeniach, o których mowa w ust. 3, mogą dokonywać analizy tych danych na podstawie materiałów zgromadzonych przez podległych im funkcjonariuszy i pracowników.
§  2.
1.
Oświadczenia przekazuje osobie dokonującej analizy zawartych w nich danych funkcjonariusz lub pracownik pełniący służbę albo zatrudniony w kancelarii tajnej, wyznaczony przez kierownika właściwej kancelarii.
2.
Oświadczenia przekazuje się w zamkniętych kopertach, o których mowa w § 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie oświadczeń o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej, ich małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym. Osoba dokonująca analizy danych zawartych w oświadczeniach, odbierając kopertę z oświadczeniem, obowiązana jest do otworzenia jej w obecności funkcjonariusza lub pracownika, o którym mowa w ust. 1, i sprawdzenia jej zawartości.
§  3.
1.
Osoba dokonująca analizy danych zawartych w oświadczeniu sporządza notatkę służbową z przeprowadzenia analizy.
2.
Osoba dokonująca analizy danych zawartych w oświadczeniach, o których mowa w § 1 ust. 3, obowiązana jest uzyskać stanowisko właściwego wydziału zamiejscowego Biura, na temat danych zawartych w oświadczeniu, po przedłożeniu w tym wydziale oświadczenia.
3.
Osoba, o której mowa w ust. 2, niezwłocznie informuje naczelnika właściwego wydziału zamiejscowego Biura, jeżeli w wyniku analizy danych zwartych w oświadczeniu powstaną wątpliwości dotyczące zupełności lub prawdziwości tych danych.
4.
Notatkę służbową, o której mowa w ust. 1, sporządza się w jednym egzemplarzu a stanowisko, o którym mowa w ust. 2, w dwóch egzemplarzach.
§  4.
Osoba dokonująca analizy danych zawartych w oświadczeniu, po dokonaniu analizy:
1)
dokonuje na odwrocie ostatniego arkusza oświadczenia adnotacji o treści "Analizy dokonano", którą potwierdza pieczęcią imienną i podpisem oraz wpisuje datę dokonania analizy,
2)
zamyka kopertę z oświadczeniem i w jej prawej dolnej części odciska pieczęć imienną, składa podpis oraz wpisuje datę dokonania analizy,
3)
przekazuje funkcjonariuszowi lub pracownikowi, o którym mowa w § 2 ust. 1, kopertę, o której mowa w pkt 2.
§  5.
1.
Osoba dokonująca analizy danych zawartych w oświadczeniu niezwłocznie informuje osobę odbierającą oświadczenie, jeżeli w wyniku analizy powstaną wątpliwości dotyczące zupełności lub prawdziwości tych danych.
2.
Jeżeli dokonującym analizy danych zawartych w oświadczeniu jest dyrektor Biura, w przypadku określonym w ust. 1, Biuro podejmuje czynności zmierzające do wyjaśnienia wątpliwości, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
3.
Jeżeli czynności, o których mowa w ust. 2, potwierdzą wątpliwości dotyczące zupełności lub prawdziwości danych zawartych w oświadczeniu dyrektor Biura przedstawia zebrane w ich toku materiały Komendantowi Głównemu Straży Granicznej, z wnioskami co do dalszego trybu postępowania wobec składającego oświadczenie.
4.
Jeżeli wątpliwości, o których mowa w ust. 1, dotyczą oświadczenia, o którym mowa w § 1 ust. 3, osoba odbierająca oświadczenie, w porozumieniu z naczelnikiem właściwego wydziału zamiejscowego Biura, po uzgodnieniu propozycji co do dalszego postępowania mogą ustalić wspólny plan działań.
§  6.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.