Dokonanie oceny dalszej przydatności kart kartotecznych, przekazanych z Urzędu Ochrony Państwa oraz z Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2002.4.44

Akt obowiązujący
Wersja od: 26 lipca 2002 r.

DECYZJA Nr 86
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 26 lipca 2002 r.
w sprawie dokonania oceny dalszej przydatności kart kartotecznych, przekazanych z Urzędu Ochrony Państwa oraz z Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

W związku z "Protokołem uzgodnień w sprawie przekazania materiałów archiwalnych i kart kartotecznych z rejestracjami Straży Granicznej" z dnia 23 listopada 2000 r., podpisanym przez Zastępcę Komendanta Głównego Straży Granicznej i Zastępcę Szefa Urzędu Ochrony Państwa, w celu przekazania kart kartotecznych z rejestracjami Straży Granicznej, postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego Komendy Głównej Straży Granicznej dokona oceny kart kartotecznych, przekazanych z Urzędu Ochrony Państwa oraz z Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, pod względem ich dalszej przydatności oraz zakwalifikuje do zniszczenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami, karty nieprzydatne, bądź włączy je do kartotek ewidencji operacyjnej.
2.
Komendanci oddziałów Straży Granicznej dokonają oceny kart kartotecznych, przekazanych z delegatur Urzędu Ochrony Państwa oraz z delegatur Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, pod względem ich dalszej przydatności oraz zakwalifikują do zniszczenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami, karty nieprzydatne, bądź włączą je do kartotek ewidencji operacyjnej.
§  2.
W celu dokonania oceny kart kartotecznych, o której mowa w § 1, Dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz komendanci oddziałów Straży Granicznej powołają komisje, które przeprowadzą analizę tych kart i sporządzą ze swej pracy protokoły.
§  3.
1.
Zapisy na kartach kartotecznych, przywiezionych wraz z materiałami archiwalnymi z Biura Ewidencji i Archiwum Urzędu Ochrony Państwa oraz z Biura Ewidencji i Archiwum Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zostaną zaktualizowane przez Archiwum Straży Granicznej.
2.
W przypadku braku możliwości zaktualizowania kart kartotecznych, o których mowa w ust. 1, Archiwum Straży Granicznej wystawi nowe karty kartoteczne.
3.
Jeden egzemplarz nowo wystawionej karty kartotecznej Archiwum Straży Granicznej przekaże do Zarządu Operacyjno-Śledczego Komendy Głównej Straży Granicznej, a drugi egzemplarz pozostawi we własnych zbiorach.
§  4.
Materiały, o których mowa w rozdz. I pkt 3 "Protokołu uzgodnień w sprawie przekazania materiałów archiwalnych i kart kartotecznych z rejestracjami Straży Granicznej" z dnia 23 listopada 2000 r., podpisanego przez Zastępcę Komendanta Głównego Straży Granicznej i Zastępcę Szefa Urzędu Ochrony Państwa, zostaną po odebraniu zniszczone, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§  5.
Traci moc decyzja nr 16 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 11 kwietnia 2001 r. w sprawie przekazania kart kartotecznych z rejestracjami Straży Granicznej przez Urząd Ochrony Państwa do Straży Granicznej.
§  6.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.