Decyzja Budżetowa na rok 2015.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2015.32

Akt utracił moc
Wersja od: 28 grudnia 2015 r.

DECYZJA BUDŻETOWA NA ROK 2015 Nr 34/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 4 lutego 2015 r.

Departament Budżetowy

Na podstawie § 1 pkt 13 lit. d i § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933), w związku z art. 146 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.), w celu zapewnienia warunków do właściwej realizacji ustawy budżetowej na rok 2015 oraz ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1877) ustala się, co następuje:

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1.
Realizacja budżetu resortu obrony narodowej, zwanego dalej "resortem", w 2015 r. odbywa się zgodnie z decyzją Nr 63/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 marca 2014 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu Obrony Narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 76), zwaną dalej "decyzją Nr 63/MON", z uwzględnieniem postanowień decyzji.
§  2.
1.
Dochody budżetu resortu w 2015 r. wynoszą 136.627 tys. zł. Zestawienie dochodów budżetu resortu oraz ich podział na dysponentów środków budżetowych według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej określa załącznik Nr 1 do decyzji.
2.
Wydatki budżetu resortu w 2015 r. wynoszą 38.090.473 tys. zł. Zestawienie wydatków budżetu resortu według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej określa załącznik Nr 2 do decyzji.
3.
Zestawienie wydatków budżetu resortu oraz ich podział na dysponentów środków budżetowych według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej określa załącznik Nr 3 do decyzji.
§  3.
1.
Ustala się limit stanów średniorocznych żołnierzy i funkcjonariuszy na 2015 r. i ich podział w wielkościach określonych w załączniku Nr 4 do decyzji.
2.
Liczbę zwolnień z zawodowej służby wojskowej w 2015 r. przewidziano na poziomie 4.000 żołnierzy zawodowych, w tym około 45% żołnierzy posiadających uprawnienia emerytalne.
3.
Ustala się limit stanów średniorocznych kandydatów na żołnierzy zawodowych na 2015 r.:
1)
w jednostkach budżetowych - 50;
2)
w szkolnictwie wyższym - 2.600.
§  4.
Wykaz dotacji udzielanych z budżetu resortu w 2015 r. określa załącznik Nr 5 do decyzji.
§  5.
1.
Przychody i koszty państwowego funduszu celowego "Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych" oraz instytucji gospodarki budżetowej "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", zwanej dalej "ZIOTP", wynoszą:
1)
państwowy fundusz celowy "Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych":
a)
przychody - 58.598 tys. zł,
b)
koszty - 149.609 tys. zł;
c)
stan funduszu na początek roku - 153.891 tys. zł;
2)
ZIOTP:
a)
przychody - 264.137 tys. zł,
b)
koszty - 263.560 tys. zł.
2.
Podział kwot, o których mowa w ust. 1, według form organizacyjno-prawnych, określa załącznik Nr 6 do decyzji.
§  6.
Wydatki budżetu resortu w układzie zadaniowym oraz ich podział na dysponentów określa załącznik Nr 7 do decyzji.
§  7.
Katalog funkcji, zadań, podzadań, działań, celów i mierników ich wykonania oraz osób funkcyjnych odpowiedzialnych (współodpowiedzialnych) za ich planowanie, monitorowanie realizacji oraz ocenę wykonania w ramach części 29 Obrona narodowa na 2015 r. określa załącznik Nr 8 do decyzji.
§  8.
Ustala się wydatki budżetowe będące w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej przeznaczone na:
1) 1
fundusz nagród uznaniowych i zapomóg dla żołnierzy zawodowych w wysokości 169.271 tys. zł, w tym na nagrody uznaniowe 159.615 tys. zł, a na zapomogi 9.656 tys. zł (rozdział 75213);
2)
fundusz nagród i zapomóg dla żołnierzy niezawodowych w wysokości 12.700 tys. zł (rozdział 75213), w tym:
a)
dla żołnierzy Narodowych Sił Rezerwowych - 12.391 tys. zł, w tym na nagrody 12.313 tys. zł, a na zapomogi 78 tys. zł,
b)
dla pozostałych żołnierzy niezawodowych - 309 tys. zł, w tym na nagrody 247 tys. zł, a na zapomogi 62 tys. zł;
3)
fundusz na zapomogi dla byłych żołnierzy niezawodowych w wysokości 145 tys. zł (rozdział 75213);
4)
fundusz na zapomogi dla weteranów-żołnierzy i weteranów poszkodowanych-żołnierzy w wysokości 400 tys. zł (rozdział 75301);
5)
fundusz nagród i zapomóg dla strażaków Państwowej Straży Pożarnej pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej w wysokości 156 tys. zł (rozdział 75213);
6)
celowy fundusz nagród dla pracowników objętych Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Wojskowych Jednostek Organizacyjnych Sfery Budżetowej w wysokości 373 tys. zł (rozdział 75213);
7)
fundusz nagród dla nauczycieli akademickich w wysokości 125 tys. zł (rozdział 80302), naliczony stosownie do postanowień art. 155 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r. poz. 572, z późn. zm.);
8)
fundusz na wyróżnienia, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 czerwca 2010 r. w sprawie wyróżniania żołnierzy, byłych żołnierzy oraz pododdziałów, oddziałów i instytucji wojskowych (Dz. U. Nr 124, poz. 841), w wysokości 1.516 tys. zł (rozdział 75213).
§  9.
Ustala się wydatki budżetowe będące w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej przeznaczone w szczególności na finansowanie:
1)
należności osobowych i świadczeń żołnierzy zawodowych pozostających w rezerwie kadrowej w wysokości 68.175 tys. zł (rozdział 75213), uruchamiane na wniosek dysponentów finansujących te wydatki;
2)
składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe dla żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej, niespełniających warunków do nabycia prawa do emerytury wojskowej lub wojskowej renty inwalidzkiej, od uposażenia wypłacanego żołnierzowi po dniu 31 grudnia 1998 r. do dnia zwolnienia ze służby, w wysokości 80.607 tys. zł (rozdział 75213), uruchamiane na wniosek dysponentów finansujących te wydatki;
3)
wykupu odroczonych płatności (voucherów B) wynikających z realizacji programu wieloletniego "Wyposażenie Sił Zbrojnych RP w samoloty wielozadaniowe" w wysokości 5.363.340 tys. zł (rozdział 75295);
4)
składek do organizacji międzynarodowych finansowanych bezpośrednio z rachunku dysponenta części w wysokości 251.192 tys. zł (rozdziały 75204, 75213, 75280) nadzorowanych merytorycznie przez osoby funkcyjne wymienione w załączniku Nr 9 do decyzji;
5)
kursów i szkoleń realizowanych przez uczelnie wojskowe, w ramach dotacji podmiotowej, w wysokości 31.000 tys. zł (rozdział 80302), uruchamiane na wniosek Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;
6)
podwyższenia wynagrodzeń pracowników uczelni wojskowych w wysokości 12.035 tys. zł uruchamiane na wniosek Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;
7)
zmian organizacyjno-etatowych dotyczących zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników resortu obrony narodowej w wysokości 29.025 tys. zł wraz z pochodnymi (rozdziały 75001, 75213), uruchamiane na wniosek Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych;
8)
zmian organizacyjno-etatowych dotyczących służby i funduszu uposażeń funkcjonariuszy Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego odpowiednio w wysokości 6.547 tys. zł, 20.882 tys. zł uruchamiane na wniosek odpowiednio Szefa Służby Wywiadu Wojskowego i Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego.
9)
przedsięwzięć w ramach "Programu Mobilizacji Gospodarki na lata 2013-2022" w wysokości 33.500 tys. zł (rozdział 75215), realizowanych przez Departament Polityki Zbrojeniowej;
10) 2
udziału reprezentacji Wojska Polskiego w VI Wojskowych Światowych Igrzyskach Sportowych w wysokości 1.992 tys. zł (rozdział 75213), uruchamiane na wniosek Inspektora Szkolenia Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych;

Rozdział  2

Zasady finansowania niektórych zadań

§  10. 3
1. 4
Osoby funkcyjne, którym Minister Obrony Narodowej udzielił pełnomocnictwa do zawierania umów w zakresie dotacji, zobowiązane są do merytorycznego nadzoru wykorzystania dotacji, w trybie i na zasadach określonych w art. 175 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, a w przypadku dotacji celowych - także ich rozliczania zgodnie z postanowieniami art. 152 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych lub uregulowań zawartych w odrębnych przepisach.
2.
Obsługę finansowo-księgową zadań określonych w ust. 1, prowadzi Dyrektor Departamentu Budżetowego.
3.
Termin zawarcia umów dotyczących zlecania zadań stowarzyszeniom i fundacjom upływa z dniem 27 listopada 2015 r., a termin dostarczania płatnikowi dokumentów uzasadniających ich uruchomienie upływa z dniem 3 grudnia 2015 r.
4.
Termin zawarcia umów na udzielenie dotacji współfinansowania lub finansowania inwestycji oraz zakupów inwestycyjnych, ujętych w decyzji upływa z dniem 31 maja 2015 r. Dla zadań nowych, wprowadzanych do centralnych planów rzeczowych po dniu 31 maja 2015 r., ustala się miesięczny termin zawarcia umowy o udzielenie dotacji celowej, liczony od dnia zatwierdzenia korekty centralnego planu rzeczowego. Termin wykonania umów na udzielone dotacje i dostarczenie płatnikowi dokumentów uzasadniających uruchomienie dotacji upływa z dniem 18 grudnia 2015 r.
5.
W zawieranych umowach dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia uwzględnia się zalecenia Najwyższej Izby Kontroli wynikające z wystąpienia pokontrolnego dotyczącego wykorzystania dotacji Ministra Obrony Narodowej przez wybrane podmioty służby zdrowia.
§  11.
1.
Dyrektor Departamentu Kadr nadzoruje wykorzystanie limitów stanów średniorocznych żołnierzy zawodowych oraz podejmuje działania mające na celu realizację funduszu uposażeń w zaplanowanej wielkości.
2.
W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, Dyrektor Departamentu Kadr, sporządzi w terminie dwudziestu jeden dni roboczych od dnia ogłoszenia decyzji, harmonogram powołań i zwolnień żołnierzy zawodowych ze służby w poszczególnych miesiącach 2015 r., w podziale na: dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia, dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi części oraz rodzaje Sił Zbrojnych. Harmonogram stanowi podstawę do gospodarowania limitami stanów średniorocznych żołnierzy zawodowych w 2015 r.
3.
Harmonogram powołań i zwolnień żołnierzy ze służby, o którym mowa w ust. 2, sporządza się odrębnie dla jednostek organizacyjnych, których uposażenia finansowane są bezpośrednio z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej (jednostki budżetowe) oraz dla pozostałych jednostek. Docelową liczbę żołnierzy zawodowych na dzień 31 grudnia 2015 r. w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej ustala się na poziomie 100.000.
4.
Harmonogram powołań i zwolnień żołnierzy ze służby, o którym mowa w ust. 2, w terminie siedmiu dni roboczych od dnia sporządzenia przesyła się właściwym dysponentom.

Rozdział  3

Szczególne zasady realizacji budżetu

§  12.
Dysponenci środków budżetowych sporządzają plany finansowe w terminach i na zasadach określonych w § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (Dz. U. Nr 241, poz.1616 oraz z 2014 r. poz. 1280).
§  13.
1.
Harmonogram realizacji wydatków opracowuje się stosownie do terminów finansowania zadań.
2.
Przy składaniu zapotrzebowań na środki budżetowe uwzględnia się w szczególności terminy realizacji zobowiązań oraz kwoty planowanych do realizacji wydatków budżetowych.
3.
Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia w ramach sprawowanego nadzoru nad gospodarką finansową podległych dysponentów, obejmują szczególnym nadzorem składanie zapotrzebowań na środki budżetowe oraz stan wykorzystania tych środków w kasach i na rachunkach bankowych z uwzględnieniem pozostałości środków wynikających z zerowania rachunków.
4.
Harmonogram realizacji budżetu, wnioski o zmianę limitu otwarcia, wnioski o modyfikację harmonogramu, zapotrzebowania na środki budżetowe, projekty planów finansowych, plany finansowe, wnioski o decyzje zmieniające plany finansowe oraz sprawozdania budżetowe, w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów są składane w formie elektronicznej z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa.
§  14.
1.
Zapotrzebowanie na środki budżetowe z tytułu udzielonej dotacji na kolejny miesiąc składają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego dowódcy (dyrektorzy, szefowie, rektorzy) za pośrednictwem właściwych osób funkcyjnych, o których mowa w § 10 ust. 1, w terminie do dwunastego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, którego zapotrzebowanie dotyczy.
2.
Dowódcy (dyrektorzy, szefowie, rektorzy) otrzymujący dotacje celowe, składają - za pośrednictwem właściwych osób funkcyjnych, o których mowa w § 10 ust. 1 - zaktualizowane zapotrzebowania na środki dotacji na kolejną dekadę miesiąca w terminie trzech dni roboczych przed jej rozpoczęciem.
3.
Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej zapotrzebowanie, o którym nowa w ust. 1, przesyła zgodnie z postanowieniami porozumienia w sprawie określenia celu, trybu i terminów przekazywania oraz sposobu rozliczania dotacji budżetowej, a także sprawowania kontroli nad jej wykorzystaniem zawartego pomiędzy Wojskową Agencją Mieszkaniową, a Dyrektorem Departamentu Budżetowego w dniu 9 sierpnia 2011 r.
4.
Dotacje z tytułu kierowania żołnierzy na kursy i szkolenia w uczelniach wojskowych, ujęte w limicie dysponenta części, uruchamia się w trakcie roku budżetowego, na podstawie wniosku Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, który przedstawi szczegółowe rozliczenie przeprowadzonych kursów i szkoleń, uwzględniające liczbę osób uczestniczących w kursach i szkoleniach oraz przypadające z tego tytułu kwoty dotacji.

Rozdział  4

Procedury sprawozdawczości w zakresie wydatków budżetowych

§  15.
Dysponenci środków budżetowych realizujący wydatki z tytułu udziału polskich kontyngentów wojskowych w misjach i operacjach poza granicami kraju, przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego oraz do wiadomości Dowódcy Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, kwartalne informacje o poniesionych wydatkach na poszczególne polskie kontyngenty wojskowe, w terminie do dwudziestego dnia miesiąca następującego po danym kwartale, a rozliczenie za czwarty kwartał 2015 r. do dnia 29 stycznia 2016 r.
§  16.
1.
Rektorzy uczelni wojskowych, dyrektorzy muzeów, dyrektor ZIOTP, a także Dyrektor Wojskowego Instytutu Wydawniczego przekażą odpowiednio Dyrektorowi Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, Dyrektorowi Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury oraz Podsekretarzowi Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, Panu Maciejowi Jankowskiemu, jak również do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, zatwierdzone plany finansowe lub rzeczowo-finansowe, w terminie czternastu dni od dnia ogłoszenia decyzji.
2. 5
Rektorzy uczelni wojskowych i dyrektorzy państwowych instytucji kultury przekażą odpowiednio Dyrektorowi Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego lub Dyrektorowi Departamentu Komunikacji Społecznej rozliczenia z wykorzystania dotacji podmiotowej, w terminie do dwudziestego dnia miesiąca następującego po zakończeniu danego kwartału, przy czym za czwarty kwartał 2015 r. do dnia 19 lutego 2016 r.;
3.
Osoby funkcyjne, o których mowa w ust. 1, przekazują Dyrektorowi Departamentu Budżetowego rozliczenia z wykorzystania dotacji podmiotowych w terminie do trzydziestego dnia miesiąca następującego po zakończeniu danego kwartału, przy czym za czwarty kwartał 2015 r. do dnia 29 lutego 2016 r.
4.
Osoby funkcyjne, o których mowa w § 10 ust. 1, w terminie do dnia 21 grudnia 2015 r., zobowiązani są przedstawić Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wykaz jednostek, którym przyznano w 2015 r. dotacje podmiotowe i celowe oraz kwoty tych dotacji.
§  17.
1.
Sprawozdania sporządzone na podstawie:
1)
rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym (Dz. U. Nr 298, poz. 1766),
2)
rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 119)

- przekazywane są przez Prezesa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, Prezesa Agencji Mienia Wojskowego oraz Dyrektora ZIOTP, osobom funkcyjnym pełniącym w imieniu Ministra Obrony Narodowej funkcję organu założycielskiego lub nadzorującego.

2.
Osoby funkcyjne, o których mowa w ust. 1, lub osoby przez nie upoważnione, dokonują kontroli formalno-rachunkowej sprawozdań sporządzonych na podstawie rozporządzeń, o których mowa w ust. 1, i przekazują je Ministrowi Finansów.
§  18.
Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego przekazuje Ministrowi Obrony Narodowej oraz do wiadomości Dyrektora Departamentu Budżetowego i Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej, informację z realizacji wydatków związanych z badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi w dziedzinie obronności, realizowanymi w części 28 budżetu państwa właściwej dla Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w terminie dwudziestu dni po zakończeniu pierwszego półrocza oraz informację roczną, w terminie do dnia 19 lutego 2016 r.

Rozdział  5

Zasady uruchamiania rezerw celowych budżetu państwa

§  19.
1.
Podwyższenie wynagrodzeń pracowników uczelni wojskowych finansowane jest z budżetu resortu oraz rezerwy celowej budżetu państwa.
2.
Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego propozycje podziału dotacji na podwyższenie wynagrodzeń ujętej w budżecie resortu na poszczególne uczelnie wojskowe oraz projekt wystąpienia do Ministra Finansów w sprawie uruchomienia środków ujętych w załączniku Nr 2 do ustawy budżetowej na rok 2015 - "Wydatki budżetu państwa na rok 2015, zestawienie zbiorcze według działów" (część 83 "Rezerwy celowe" poz. 40).

Rozdział  6

Przepisy końcowe

§  20.
Sfinansowanie użycia jednostek zgłoszonych do Sił Odpowiedzi Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (SON), Grupy Bojowej Unii Europejskiej realizuje się przez zmianę planu finansowego.
§  21.
Sfinansowanie użycia Polskiego Kontyngentu Wojskowego w misji RESOLUTE SUPPORT Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Islamskiej Republice Afganistanu oraz Polskiego Kontyngentu Wojskowego w operacji wojskowej Unii Europejskiej w Republice Środkowoafrykańskiej (EUFOR RCA) realizuje się poprzez zmianę planu finansowego dysponenta części na wniosek Dowódcy Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych.
§  22.
Sfinansowanie specjalistycznych szkoleń z medycyny lotniczej realizuje się poprzez zmianę planu finansowego dysponenta części na wniosek Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego.
§  23.
Upoważnia się dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia i dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi części, do dokonywania zmian w planach finansowych pomiędzy paragrafami 401, 402, a 414 w ramach rozdziału klasyfikacji budżetowej.
§  24.
Dysponenci środków budżetowych wprowadzają samodzielnie do ewidencji księgowej w 2015 r. plan finansowy oraz jego zmiany w układzie zadaniowym, zgodnie z załącznikiem Nr 7 do decyzji.
§  25.
W celu zapewnienia terminowej realizacji wypłat przydziela się zaliczkowo:
1.
fundusz nagród dla żołnierzy Narodowych Sił Rezerwowych, o którym mowa w § 8 pkt 2, w następującej wysokości:
1)
Szefowi Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych - 9.900 tys. zł;
2)
Dowódcy Garnizonu Warszawa - 100 tys. zł.
2.
Szefowi Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych plan wydatków w zakresie składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe dla żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej, niespełniających warunków do nabycia prawa do emerytury wojskowej lub wojskowej renty inwalidzkiej, od uposażenia wypłacanego żołnierzowi po dniu 31 grudnia 1998 r. do dnia zwolnienia ze służby, w wysokości 20.000 tys. zł,
§  26.
W przypadku wnioskowania przez dysponenta środków budżetowych zwiększenia realizowanego limitu wynagrodzeń bezosobowych, zmiana jego wysokości może nastąpić po zbilansowaniu przez Dyrektora Departamentu Budżetowego zgłoszonych potrzeb w ramach części 29 Obrona narodowa, z uwzględnieniem ograniczeń określonych w art. 16 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej.
§  27.
W związku z art. 89c ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1414), upoważnia się dysponentów środków budżetowych do samodzielnego dokonywania zmian w planach finansowych poprzez zmniejszenie uposażeń żołnierzy zawodowych i zwiększenie funduszu nagród uznaniowych.
§  28.
Wypłaty nagród i zapomóg przyznane z funduszy, o którym mowa w § 8, dysponenci środków budżetowych realizują w rozdziale, w którym otrzymali zwiększenie planu finansowego od dysponenta części.
§  29.
Dysponenci środków budżetowych, w terminie czternastu dni po zakończeniu kwartału przekażą do dyspozycji dysponenta części budżetowej pozostałość niewykorzystanego funduszu nagród uznaniowych, o którym mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 25 września 2014 r. w sprawie wysokości funduszu na nagrody uznaniowe i zapomogi dla żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2014 r. poz.1365).
§  30.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2015 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Zestawienie dochodów budżetu resortu oraz ich podział na dysponentów środków budżetowych według działów, rodziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej na 2015 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Zestawienie wydatków budżetu resortu według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej w 2015 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

  6 Zestawienie wydatków budżetu resortu oraz ich podział na dysponentów według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w 2015 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

  7 Limity stanów średniorocznych żołnierzy i funkcjonariuszy 8 na 2015 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

  9 Wykaz dotacji udzielanych z budżetu resortu w 2015 r. - finansowanych z rachunku dysponenta części

ZAŁĄCZNIK Nr  6

Przychody i koszty państwowego funduszu celowego "Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych" oraz instytucji gospodarki budżetowej "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego" na 2015 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  7

ZESTAWIENIE WYDATKÓW BUDŻETU RESORTU W UKŁADZIE ZADANIOWYM ORAZ ICH PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW

ZAŁĄCZNIK Nr  8

  10 Katalog funkcji, zadań, podzadań, działań, celów i mierników ich wykonania oraz osób funkcyjnych odpowiedzialnych (współodpowiedzialnych) za ich planowanie, monitorowanie realizacji i ocenę wykonania w ramach cz. 29 Obrona narodowa w 2015 r.

Kod klasyfikacji zadaniowejFunkcja/zadanie/ podzadanie/działanieCelMiernikOsoba funkcyjna odpowiedzialna (współodpowiedzialna) za planowanie zadań/podzadań/działań, określenie celu zadań/podzadań/działań, zdefiniowanie miernika i wskazanie jego wartości bazowej/docelowej, monitorowanie ich realizacji oraz ocenę wykonania
NazwaWartość docelowa w 2015 r.
Z2.BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE I PORZĄDEK PUBLICZNY
2.2.Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem przestępstw przez prokuraturęZagwarantowanie bezpieczeństwa państwa i obywateliProcent spraw zakończonych przez prokuraturę wojskową w terminie nieprzekraczającym 90 dni w stosunku do ogólnej liczby spraw w roku75,3Naczelny Prokurator Wojskowy
2.2.1.Realizacja zadań w zakresie postępowania karnego i pozakarnegoZapewnienie możliwości osądzenia sprawców przestępstwOdsetek spraw zakończonych skargą prokuratorską prokuratury wojskowej (akt oskarżenia, wniosek o warunkowe umorzenie, wniosek o ukaranie za wykroczenie) w stosunku do ogólnej liczby spraw22Naczelny Prokurator Wojskowy
2.2.1.1.Prowadzenie i nadzór nad postępowaniem przygotowawczym, udział w postępowaniu przed sądami i Trybunałami, działalność pozakarnaCzuwanie nad prawidłowym i sprawnym przebiegiem postępowań przygotowawczych i sądowychOdsetek spraw zakończonych skargą prokuratorską prokuratury wojskowej (akt oskarżenia, wniosek o warunkowe umorzenie, wniosek o ukaranie za wykroczenie) w stosunku do ogólnej liczby spraw22Naczelny Prokurator Wojskowy, (Szef Inspektoratu Wsparcia SZ)
3.EDUKACJA, WYCHOWANIE I OPIEKA
3.2.Szkolnictwo wyższeZapewnienie dostępu do edukacji na poziomie wyższymLiczba absolwentów studiów do ogólnej liczby rozpoczynających kształcenie w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego mierzona na koniec roku kalendarzowego (w %)85Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, (Dyrektor Departamentu Kadr, Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia - Szef Służby Zdrowia WP)
3.2.2.Kształcenie w szkolnictwie wyższymZwiększenie efektywności i dostępności kształceniaŚrednioroczna liczba kształconych kandydatów i żołnierzy zawodowych na studiach i kursach3 981Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego
3.2.2.1.Finansowanie podstawowej działalności dydaktycznej i utrzymania uczelniPrzygotowanie kandydatów na żołnierzy zawodowych do objęcia stanowiska podporucznikaŚrednioroczna liczba kształconych kandydatów na żołnierzy zawodowych2 600Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego
3.2.2.2.Finansowanie innych zadań w zakresie działalności dydaktycznej uczelniDoskonalenie zawodowe żołnierzy oraz ich przygotowanie do objęcia kolejnych stanowisk służbowychŚrednioroczna liczba kształconych żołnierzy zawodowych na studiach podyplomowych i kursach1 381Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego
3.2.4.Utrzymanie i rozbudowa infrastruktury szkolnictwa wyższegoZapewnienie odpowiedniej bazy dydaktycznej i socjalnej do procesu kształceniaUdział inwestycji w infrastrukturę naukowo-badawczą i inwestycji w rozbudowę bazy dydaktycznej uczelni w całkowitych wydatkach uczelni (%)11,4Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego
3.2.4.1.Finansowanie lub dofinansowanie kosztów rozwoju infrastruktury szkolnictwa wyższegoWspieranie rozwoju bazy dydaktycznej, naukowej i socjalnejUdział nakładów przeznaczonych na infrastrukturę naukowo- badawczą i inwestycje w rozbudowę bazy dydaktycznej uczelni wojskowych w dotacji budżetowej przekazywanej uczelniom wojskowym (%)17,2Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego
5.OCHRONA PRAW I INTERESÓW SKARBU PAŃSTWA
5.1.Gospodarowanie mieniem Skarbu PaństwaZwiększanie konkurencyjności polskiej gospodarki poprzez zmianę struktury własnościowejKoszty gospodarowania mieniem (bez dotacji budżetowej) w stosunku do uzyskanych przychodów (%)AMW 61,8;

WAM 37,3

Podsekretarz Stanu w MON p. Beata Oczkowicz, Podsekretarz Stanu w MON p. Maciej Jankowski
5.1.1.Przekształcenia własnościowe

(prywatyzacja)

Sprawne prowadzenie przekształceń własnościowychPrzychody ogółem z prywatyzacji w stosunku do planowanych przychodów ogółem (%)AMW 91,8;

WAM 22,68

Prezes Agencji Mienia Wojskowego, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
5.1.1.1.Zbywanie nieruchomości Skarbu Państwa i innych składników majątkowychUzyskanie jak największych przychodów ze sprzedaży mieniaPrzychody ogółem z prywatyzacji w stosunku do planowanych przychodów ogółem (%)AMW 91,8;

WAM 22,68

Dyrektor Departamentu Infrastruktury, Prezes Agencji Mienia Wojskowego, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
5.1.3.Zarządzanie mieniem Skarbu PaństwaEfektywne zagospodarowanie mienia Skarbu Państwa uwzględniające zasady rachunku ekonomicznego oraz właściwego zabezpieczenia interesów majątkowych Skarbu PaństwaDochody z mienia do ogółu planowanych dochodów (bez dochodów z prywatyzacji i bez dotacji, w %)AMW 64,9;

WAM 58,86

Prezes Agencji Mienia Wojskowego, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
5.1.3.1.Ewidencjonowanie i utrzymanie nieruchomości Skarbu PaństwaEfektywne gospodarowanie mieniem Skarbu PaństwaDochody z mienia do ogółu planowanych dochodów (bez dochodów z prywatyzacji i bez dotacji, w %)WAM 58,86Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
5.1.3.2.Rozporządzanie nieruchomościami Skarbu Państwa, nabywanie oraz zamiana nieruchomości do zasobu nieruchomości Skarbu PaństwaUzyskanie maksymalnych przychodów poprzez efektywne gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa (czasowo zbędnymi MON i MSW)Dochody z mienia do planowanych dochodów (bez dochodów z prywatyzacji i bez dotacji, w %)AMW 64,9Prezes Agencji Mienia Wojskowego
9.KULTURA I DZIEDZICTWO NARODOWE
9.1.Ochrona i popularyzacja dziedzictwa i tożsamości narodowej w kraju i za granicąKształtowanie patriotyzmu i świadomości narodowejLiczba imprez i wystaw organizowanych w muzeach finansowanych przez MON w danym roku w stosunku do liczby takich imprez i wystaw w roku poprzednim (w %)96Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.1.1.Ochrona materialnego dziedzictwa kulturowego i miejsc pamięci narodowej w kraju i za granicąGromadzenie, bezpieczne przechowywanie i udostępnianie zbiorów muzealnychLiczba imprez i ekspozycji zorganizowanych przez muzea141Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.1.1.2.Gromadzenie, badanie, przechowywanie dóbr kulturyUpowszechnianie stanu zachowania dziedzictwa narodowego związanego z dziejami oręża polskiegoLiczba zgromadzonych muzealiów307 034Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.2.Działalność artystyczna, upowszechniająca i promująca kulturę polską w kraju i za granicąWzbogacenie oferty programowej placówek kulturalnychLiczba imprez kulturalnych zorganizowanych i współorganizowanych w Polsce przez MON w stosunku do liczby takich imprez w roku poprzednim (w %)102Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.2.1.Realizacja i dofinansowanie działalności artystycznej, upowszechniającej i promującej kulturęKreowanie zainteresowania kulturą i wzrost udziału społeczeństwa w życiu kulturalnymLiczba przedstawień i koncertów w Polsce5 575Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.2.1.3.Realizowanie i dofinansowanie przedsięwzięć z zakresu działalności kulturalnejWzbogacanie oferty programowej placówek kulturalnychLiczba uczestników programów edukacyjno- artystycznych245 881Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.2.1.4.Realizowanie i dofinansowanie działalności edukacyjnej, naukowej i wydawniczejUtrzymanie, wzbogacenie i upowszechnianie zbiorów bibliotecznychLiczba zakupionych i wydanych publikacji26 747Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.3.Budowa i modernizacja infrastruktury kulturyUtrzymanie i pielęgnacja materialnej substancji sfery kulturyRelacja liczby inwestycji realizowanych zgodnie z harmonogramem do ogólnej liczby realizowanych inwestycji w infrastrukturę kultury finansowanych przez MON w danym roku (w %)100Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.3.1.Budowa obiektówZapewnienie odpowiednich warunków dla przechowywania dóbr kultury oraz prowadzenia działalności kulturalnejWskaźnik procentowy realizacji inwestycji dotyczący budowy Muzeum Wojska Polskiego9Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.3.1.1.Budowa nowych obiektówZapewnienie odpowiednich warunków dla przechowywania dóbr kultury oraz prowadzenia działalności kulturalnejWskaźnik procentowy realizacji inwestycji dotyczący budowy Muzeum Wojska Polskiego9Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.3.2.Utrzymanie, modernizacja i wyposażanie obiektówUtrzymanie i pielęgnacja materialnej substancji sfery kulturyWskaźnik procentowy realizacji prowadzonych inwestycji w wojskowych obiektach muzealnych87Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
9.3.2.6.Rozbudowa i modernizacja wojskowych obiektów muzealnychUtrzymanie i pielęgnacja materialnej substancji sfery kulturyWskaźnik procentowy realizacji prowadzonych inwestycji w wojskowych obiektach muzealnych87Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
10.NAUKA POLSKA
10.2.Wzmocnienie badań naukowych służących praktycznym zastosowaniomZwiększenie poziomu praktycznego zastosowania prac B+RLiczba opracowanych demonstratorów technologii oraz metod badawczych w stosunku do ogólnej liczby zakończonych badań naukowych (w %)75Sekretarz Stanu
10.2.1.Wspieranie badań stosowanych, prac rozwojowych oraz komercjalizacji wyników B+RZwiększenie stopnia produktywności potencjału naukowo- badawczego na rzecz obronnościWskaźnik procentowy zakończonych badań naukowych i prac rozwojowych do ogólnej liczby realizowanych prac20Sekretarz Stanu
10.2.1.5.Wsparcie B+R w zakresie obronności i bezpieczeństwa państwaZwiększenie udziału badań naukowych w obszarze obronności państwaWskaźnik procentowy wydatków na B+R z obszaru obronności do wydatków na obronność w państwie1,1Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, (Szef Inspektoratu Implementacji Innowacyjnych Technologii Obronnych)
11.BEZPIECZEŃSTWO ZEWNĘTRZNE I NIENARUSZALNOŚĆ GRANIC
11.BEZPIECZEŃSTWO ZEWNĘTRZNE I NIENARUSZALNOŚĆ GRANICZapewnienie niepodległości i nienaruszalności terytorialnej RP1. Wskaźnik ukompletowania żołnierzami zawodowymi Sił Zbrojnych RP czasu "P" (stan ewidencyjny żołnierzy zawodowych do liczby stanowisk etatu czasu "P", (w %)100Szef Sztabu Generalnego WP
2. Relacja wskaźnika potencjału bojowego do jego poziomu z roku poprzedniego1,018Szef Sztabu Generalnego WP
3. Średnioroczna liczba żołnierzy skierowanych do PKW w stosunku do poziomu ambicji narodowych (Uchwała Rady Ministrów Nr 170/2012 z 25.09.2012 r. w sprawie określenia szczegółowych kierunków przebudowy i modernizacji SZ RP na lata 2013-2018) (w %)0,15-0,17Dowódca Operacyjny

RSZ

4. Stan osobowy Sił Zbrojnych RP (na koniec roku)102 650 SZ

13 000 NSR

Szef Sztabu Generalnego WP
11.1.Utrzymanie i rozwój zdolności operacyjnych SZ RP

zadanie priorytetowe

Zwiększenie zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych RPWskaźnik osiągnięcia wymaganego poziomu dostępności sił (relacja poziomu posiadanego do wymaganego,

(w %)

informacja niejawnaSzef Sztabu Generalnego

WP, (Sekretarz Stanu, Dowódca Generalny RSZ)

Podwyższenie stopnia nowoczesności uzbrojenia i sprzętu wojskowego
11.1.1.Zdolność do dowodzenia Siłami Zbrojnymi RPZapewnienie wymaganych zdolności operacyjnych do dowodzenia i kierowania Siłami Zbrojnymi RP w pełnym spektrum realizowanych misjiRelacja liczby zrealizowanych wdrożeń w systemie wsparcia dowodzenia do liczby zaplanowanych wdrożeń w danym roku (%)100Szef Zarządu Kerowania i Dowodzenia P-6
11.1.1.1.System organizacji dowodzeniaPoprawa sprawności systemu dowodzeniaLiczba zrealizowanych wdrożeń w systemie organizacji dowodzenia do liczby zaplanowanych wdrożeń w danym roku (%)100Szef Zarządu Kierowania i Dowodzenia P-6
11.1.1.2.System infrastruktury teleinformatycznejPoprawa zdolności operacyjnych systemu infrastruktury teleinformatycznejLiczba zrealizowanych wdrożeń w systemie infrastruktury teleinformatycznej do liczby zaplanowanych wdrożeń w danym roku (%)100Szef Zarządu Kierowania i Dowodzenia P-6
11.1.1.3.System bezpieczeństwa teleinformatycznegoPoprawa zdolności operacyjnych systemu bezpieczeństwa teleinformatycznegoLiczba zrealizowanych wdrożeń w systemie bezpieczeństwa teleinformatycznego do liczby zaplanowanych wdrożeń w danym roku (%)100Szef Zarządu Kierowania i Dowodzenia P-6
11.1.1.4.System identyfikacji bojowej i monitorowania położenia wojskPoprawa zdolności operacyjnych systemu identyfikacji bojowej i monitorowania wojskLiczba zrealizowanych wdrożeń w systemie identyfikacji bojowej i monitorowania wojsk do liczby zaplanowanych wdrożeń w danym roku (%)100Szef Zarządu Kierowania i Dowodzenia P-6
11.1.1.5.System usług teleinformatycznychPoprawa zdolności operacyjnych systemu usług teleinformatycznychLiczba zrealizowanych wdrożeń w systemie usług teleinformatycznych do liczby zaplanowanych wdrożeń w danym roku (%)100Szef Zarządu Kierowania i Dowodzenia P-6
11.1.1.6.System automatyzacji dowodzeniaPoprawa zdolności operacyjnych systemu automatyzacji dowodzeniaLiczba zrealizowanych wdrożeń w systemie automatyzacji dowodzenia do liczby zaplanowanych wdrożeń w danym roku (%)100Szef Zarządu Kierowania i Dowodzenia P-6
11.1.1.7.System wsparcia teleinformatycznegoPoprawa zdolności operacyjnych systemu wsparcia teleinformatycznegoLiczba zrealizowanych wdrożeń w systemie wsparcia teleinformatycznego do liczby zaplanowanych wdrożeń w danym roku (%)100Szef Zarządu Kierowania i Dowodzenia P-6
11.1.2.Zdolność do rozpoznaniaPoprawa zdolności w zakresie rozpoznania wojskowego zewnętrznych zagrożeń bezpieczeństwa państwaNasycenie systemu rozpoznania sprzętem nowej generacji (%)60,91Szef Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych-P2
11.1.2.1.Rozpoznanie ogólnowojskowe i działania psychologiczneZwiększyć zdolność do prowadzenia rozpoznania ogólnowojskowego i działań psychologicznych z wykorzystaniem sprzętu rozpoznania ogólnowojskowego i działań psychologicznych nowej generacjiIlość środków rozpoznania ogólnowojskowego i działań psychologicznych nowej generacji do ogólnej liczby sprzętu rozpoznania ogólnowojskowego i działań psychologicznych (%)14,79Szef Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych-P2
11.1.2.2.Rozpoznanie obrazowePozyskać na wyposażenie SZ RP środki rozpoznania obrazowego powietrznego załogowego oraz bezzałogowegoLiczba środków rozpoznania obrazowego (szt.)30Szef Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych-P2
11.1.2.3.Rozpoznanie radioelektronicznePoprawa zdolności rozpoznania radioelektronicznego i walki radioelektronicznejRelacja liczby mobilnych systemów do ogólnej liczby sprzętu rozpoznania radioelektronicznego (%)74,07Szef Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych-P2
11.1.2.4.Zabezpieczenie geograficznePosiadanie aktualnych i wiarygodnych danych geoprzestrzennych oraz mapWskaźnik aktualności wydawnictw geograficznych (%)74Szef Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych-P2, Szef Geografii Wojskowej
11.1.2.5.Zabezpieczenie hydrometeorologiczneOsiągnąć standardy zabezpieczenia hydrometeorologicznego według wymagań NATO, ICAO i WMOUkompletowanie w automatyczne systemy pomiarów meteorologicznych (%)82Szef Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych-P2, Szef Szefostwa Służby Hydrometeorologicznej SZ RP
11.1.2.6.Zabezpieczenie nawigacyjno-

hydrograficzne

Posiadanie aktualnych i wiarygodnych danych morskiej informacji geoprzestrzennejWskaźnik aktualności map morskich i wydawnictw nautycznych (%)90Szef Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych-P2, Szef Biura Hydrograficznego MW
11.1.3.Zdolność do rażenia sił przeciwnikaPoprawa zdolności do destrukcyjnego oddziaływania na systemy walki strony przeciwnejPrzyrost potencjału bojowego zasadniczych środków przeznaczonych do rażenia przeciwnika w odniesieniu do roku poprzedniego (%)2Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia - P3/P7
11.1.3.1.Rażenie ognioweZwiększenie możliwości oddziaływania ogniowego na systemy walki strony przeciwnejPrzyrost potencjału bojowego zasadniczych środków przeznaczonych do rażenia ogniowego przeciwnika w odniesieniu do roku poprzedniego (%)2Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia-P3/P7
11.1.3.2.Rażenie minoweZwiększenie możliwości rażenia środkami minersko-zaporowymiLiczba środków minersko-zaporowych88 411Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia-P3/P7
11.1.3.3.Wyposażenie Sił Zbrojnych RP w środki obrony przeciwrakietowej i przeciwlotniczejZwiększenie zdolności w zakresie osłony przeciwrakietowej i przeciwlotniczej wojsk i obiektów infrastruktury krytycznejPrzyrost wskaźnika potencjału bojowego zasadniczych środków przeznaczonych do rażenia środków napadu powietrznego przeciwnika oraz zdolności do osłony przeciwrakietowej i przeciwlotniczej wojsk i obiektów infrastruktury krytycznej (%)1,1Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia-P3/P7
11.1.4.Zdolność do zabezpieczenia logistycznego działańDostarczanie wsparcia logistycznego w ilości i jakości wymaganej przez SZ RPPoziom rozwoju zdolności systemu zabezpieczenia logistycznego SZ RP (%)74,9Szef Zarządu Logistyki - P4
11.1.4.1.Kierowanie systemem logistycznymPoprawa zdolności do planowania i kierowania zabezpieczeniem logistycznym z wykorzystaniem sieciowych systemów informatycznych, umożliwiających zarządzanie informacją logistyczną w czasie rzeczywistymLiczba oddziałów gospodarczych, w których wdrożono ZWSI RON/WOG w relacji do wszystkich oddziałów gospodarczych (%)95Szef Zarządu Logistyki - P4
11.1.4.2.Zabezpieczenie materiałoweZapewnienie ciągłości zaopatrzenia umożliwiającego realizację zadań z wykorzystaniem potencjału logistycznego SZ RPPoziom zabezpieczenia potrzeb SZ RP w środki zaopatrzenia (%)81Szef Zarządu Logistyki - P4
11.1.4.3.Zabezpieczenie techniczneUtrzymanie zdolności do zabezpieczenia eksploatacji UiSW z wykorzystaniem potencjału remontowegoStan zabezpieczenia eksploatacji UiSW oraz potencjału remontowego SZ RP (%)58,4Szef Zarządu Logistyki - P4
11.1.4.4.Zarządzanie infrastrukturą wojskowąOptymalizacja wykorzystania infrastruktury wojskowej na potrzeby SZ RPStan zabezpieczenia potrzeb infrastruktury SZ RP (%)58Szef Zarządu Logistyki - P4
11.1.4.5.Zabezpieczenie medyczne wojskPoprawa zdolności do zabezpieczenia medycznego wojsk w operacjachStan gotowości systemu medycznego Sił Zbrojnych RP do realizacji zadań (%)75Szef Zarządu Logistyki - P4, Dyrektor Departamenu Wojskowej Służby Zdrowia-Szef Służby Zdrowia WP
11.1.4.6.Transport i ruch wojskPoprawa zdolności do przemieszczenia środków zaopatrzenia i personelu na potrzeby wojsk w kraju i w rejonach misjiStan posiadania lotniczych środków transportu taktycznego

w SZ RP (%)

82Szef Zarządu Logistyki - P4
11.1.5.Zdolność do przetrwania i ochrony wojskMinimalizowanie podatności stanu osobowego, urządzeń, środków i prowadzonej operacji na niebezpieczeństwa i zagrożenia dla zachowania swobody działania i operacyjnej efektywnościStopień zapewnienia przetrwania i ochrony wojsk (%)65,48Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia - P3/P7
11.1.5.1.Zapewnienie bezpieczeństwaZapewnienie bezpieczeństwa fizycznego wojsk oraz utrzymanie dyscypliny wojskPoziom zapewnienia bezpieczeństwa (%)70Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia - P3/P7, Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej
11.1.5.2.Wsparcie inżynieryjneZwiększenie zdolności wojsk inżynieryjnych w zakresie wsparcia inżynieryjnego w operacji obronnej, operacji reagowania kryzysowego w kraju i za granicąPoziom zabezpieczenia inżynieryjnego (%)58Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia - P3/P7, Szef Zarządu Inżynierii Wojskowej DG RSZ
11.1.5.3.Obrona przed bronią masowego rażeniaPoprawa zdolności obrony wojsk przed bronią masowego rażenia podczas operacji obronnej, a także w ramach reagowania kryzysowego w kraju i za granicąPoziom obrony przed bronią masowego rażenia (%)58,75Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia-P3/P7
11.1.6.Uzupełnienie i mobilizacja wojskZapewnienie wymaganego zasobu do uzupełnienia i rozwinięcia wojskStopień uzupełnienia SZ RP żołnierzami NSR (relacja liczby żołnierzy NSR do ogólnego stanu etatowego SZ, w %)11Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1
11.1.6.1.Prowadzenie uzupełniania SZ RPZapewnienie wymaganego uzupełnienia SZ żołnierzami NSRWskaźnik nadanych przydziałów kryzysowych (stosunek liczby żołnierzy NSR do liczby stanowisk przeznaczonych dla żołnierzy NSR, w %)65Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1
11.1.6.2.Ewidencja wojskowaPosiadanie aktualnej ewidencji wojskowejWskaźnik wyposażenia stanu osobowego SZ RP w wojskowe dokumenty tożsamości (%)73Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1
11.1.7.Zabezpieczenie systemu szkolenia i wykorzystanie doświadczeńZapewnienie warunków do efektywnego szkolenia SZ RPLiczba żołnierzy/kandydatów na żołnierzy przeszkolonych w ośrodkach i centrach szkolenia28 320Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia-P3/P7
11.1.7.1.Utrzymanie i rozwój bazy szkoleniowejPoprawa stanu technicznego bazy szkoleniowejLiczba inwestycji realizowanych na rzecz rozwoju bazy szkoleniowej95Szef Zarządu Planowania Użycia Sił Zbrojnych i Szkolenia-P3/P7
11.1.7.2.Gromadzenie oraz wdrożenie wniosków i doświadczeń w wymiarze narodowym i międzynarodowymPoprawa procesu wykorzystania w SZ RP doświadczeń zidentyfikowanych w ramach SWDWskaźnik sprawności wdrażania w SZ RP działań naprawczych w ramach SWD (%)>=20Dyrektor Centrum Doktryn i Szkolenia SZ RP
11.1.8.Informatyzacja kierowania i zarządzania resortem obrony narodowejZwiększenie stopnia informatyzacji resortu obrony narodowejWskaźnik skomputeryzowania SZ RP (% pokrycia potrzeb sprzętowo - programowych użytkowników w stosunku do należności normatywnych)94Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych
11.1.8.1.Budowa i wdrażanie rozwiązań informatycznychWdrożyć kompletne i spójne pod względem informacyjnym rozwiązania informatyczne umożliwiające dostarczanie w czasie rzeczywistym wiarygodnych informacji o stanie zasobów resortu ONLiczba użytkowników (osób funkcyjnych) posiadających dostęp do systemu zgodnie z wymaganiami na stanowisku pracy do całkowitej liczby użytkowników wymagających takiego dostępu (%)20Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych
11.1.8.2.Utrzymywanie systemów informatycznychZapewnienie ciągłości prowadzenia, przetwarzania, przechowywania i transmisji danychWskaźnik dostępu do usług świadczonych w systemach teleinformatycznych (%)53,94Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych
11.1.9.Zakwaterowanie Sił ZbrojnychZapewnienie świadczeń i uprawnień żołnierzom zagwarantowanych prawem w zakresie zakwaterowaniaRelacja liczby zrealizowanych świadczeń i uprawnień do liczby oczekujących (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
11.1.9.1.Realizacja inwestycji mieszkaniowych oraz modernizacja zasobu mieszkaniowego i internatówUzyskanie jak największej liczby lokali mieszkalnychRelacja nakładów inwestycyjnych do kosztu uzyskania jednego mieszkania504Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
11.1.9.2.Świadczenia dla żołnierzy zawodowych zgodnie z ustawą o zakwaterowaniu SZZapewnienie świadczeń i uprawnień żołnierzom zagwarantowanych prawem w zakresie zakwaterowaniaRelacja liczby zrealizowanych świadczeń i uprawnień do liczby oczekujących (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej
11.2.Wsparcie wywiadowcze i kontrwywiadowczeRozpoznanie zagrożeń godzących w bezpieczeństwo państwa oraz zdolność bojową SZPrzyjęcie sprawozdań z działalności SWW i SKW przez organ nadrzędny (wartość logiczna: tak-1/nie-0)1Szef Służby Wywiadu Wojskowego, Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego
11.2.1.Wsparcie wywiadowczeRozpoznanie zagrożeń zewnętrznych godzących w bezpieczeństwo państwa oraz zdolność bojową SZ RPPrzyjęcie sprawozdania z działalności SWW przez organ nadrzędny (wartość logiczna: tak-1/nie-0)1Szef Służby Wywiadu Wojskowego
11.2.2.Ochrona kontrwywiadowczaOchrona przed zagrożeniami wewnętrznymi dla obronności państwa i zdolności bojowej SZ RPPrzyjęcie sprawozdania z działalności SKW przez organ nadrzędny (wartość logiczna: tak-1/nie-0)1Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego
11.3.Realizacja zobowiązań sojuszniczych i międzynarodowych oraz uczestnictwo w działaniach na rzecz pokoju i stabilizacji międzynarodowejPogłębienie współpracy międzynarodowej na rzecz wzmocnienia obronności RPLiczba stanowisk (w tym flagowych) w strukturach NATO i UE oraz w narodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych w kraju i poza granicami państwa, przyjętych do obsady przez SZ RP (w szt.)809 (14)Szef Sztabu Generalnego

WP, (Podsekretarz Stanu w MON p. Robert Kupiecki, Podsekretarz Stanu w MON p. Beata Oczkowicz)

11.3.1.Misje i operacje NATO, UE oraz koalicyjneWypełnienie zobowiązań sojuszniczych i uczestniczenie w działaniach na rzecz pokoju i stabilizacji międzynarodowejŚrednioroczna liczba żołnierzy skierowanych do PKW w stosunku do poziomu ambicji narodowych (Uchwała Rady Ministrów Nr 170/2012 z 25.09.2012 r. w sprawie określenia szczegółowych kierunków przebudowy i modernizacji SZ RP na lata 2013-2018) (%)0,15-0,17Dowódca Operacyjny

RSZ

11.3.1.1.Prowadzenie misji i operacji NATO, UE i koalicyjnychWypełnienie zobowiązań sojuszniczych i uczestniczenie w działaniach na rzecz pokoju i stabilizacji międzynarodowejŚrednioroczna liczba żołnierzy skierowanych do PKW w stosunku do poziomu ambicji narodowych (Uchwała Rady Ministrów Nr 170/2012 z 25.09.2012 r. w sprawie określenia szczegółowych kierunków przebudowy i modernizacji SZ RP na lata 2013-2018) (%)0,15-0,17Dowódca Operacyjny RSZ, (Szef Inspektoratu Wsparcia SZ)
11.3.2.Międzynarodowa współpraca bilateralna i współpraca w strukturach wielostronnych, w tym w ramach NATO i UEWzmocnienie pozycji RP w organizacjach międzynarodowych i strukturach wielonarodowychWkład osobowy SZ RP do obsady stałej struktury dowodzenia

NATO i UE (w os.)

312Podsekretarz Stanu w MON p. Robert Kupiecki,

(Szef Sztabu Generalnego WP, Podsekretarz Stanu w MON p. Beata Oczkowicz)

11.3.2.1.Prowadzenie międzynarodowej bilateralnej i wielostronnej współpracy wojskowejZwiększenie efektywności współpracy wojskowejLiczba podpisanych nowych umów i porozumień dotyczących wojskowej współpracy międzynarodowej w danym roku5Dyrektor Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych
11.3.2.2.Utrzymanie stanowisk służbowych poza granicami państwaZapewnienie skuteczności realizacji polskich priorytetów w dziedzinie obronnościLiczba placówek dyplomatycznych w państwach i przy organizacjach międzynarodowych (międzynarodowych strukturach wojskowych)59 (54 ataszaty obrony, 5 stałych przedstawicielstw RP)Dyrektor Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych
11.3.2.3.Realizacja zobowiązań w ramach przyjętych programów NATO i UEOsiągnięcie zdolności operacyjnych w ramach

NATO

Wskaźnik realizacji zobowiązań w ramach przyjętych programów

NATO (%)

100Dyrektor Departamentu Infrastruktury, (Dyrektor ZIOTP)
11.4.Gotowość struktur administracyjno- gospodarczych kraju do obrony państwaUtrzymywanie zdolności do realizacji zadań obronnych przez organy administracji publicznej i przedsiębiorcówStopień realizacji zadań obronnych z obszaru mobilizacji gospodarki (w %)100Sekretarz Stanu, Podsekretarz Stanu w MON p. Robert Kupiecki, (Szef Sztabu Generalnego WP)
11.4.1.Mobilizacja gospodarkiZapewnienie ciągłości dostaw wyrobów i usług na rzecz uprawnionych organów, w tym Sił Zbrojnych RP, w czasie wojnyProcentowy wskaźnik ilości zawarcia umów na utrzymanie mocy produkcyjnych lub remontowych niezbędnych do realizacji zadań wynikających z PMG100Sekretarz Stanu
11.4.1.1.Utrzymanie mocy produkcyjnych i remontowychZapewnienie ciągłości dostaw wyrobów i usług na rzecz uprawnionych organów, w tym Sił Zbrojnych RP, w czasie wojnyProcentowe zabezpieczenie kosztów utrzymania mocy produkcyjnych lub remontowych niezbędnych do realizacji zadań wynikających z PMG80Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej
11.4.2.Pozamilitarne przygotowania obronneZapewnienie możliwości realizacji zadań obronnych przez organy administracji publicznej i przedsiębiorcówRelacja liczby zadań zrealizowanych do liczby zadań zaplanowanych w Programie Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych (%)80Podsekretarz Stanu w MON p. Robert Kupiecki
11.4.2.4.Szkolenie obronne administracji publicznej i przedsiębiorcówZwiększenie liczby osób w administracji publicznej przygotowanych do realizacji zadań obronnych w państwieRelacja liczby przeszkolonych osób, do ogólnej liczby osób zaplanowanych do przeszkolenia (%)67Dyrektor Departamentu Strategii i Planowania Obronnego
11.4.2.5.Kontrole wykonywania zadań obronnych w sektorze pozamilitarnymUstalenie rzeczywistego stanu realizacji zadań obronnych w organach administracji publicznej i przedsiębiorstwachLiczba przeprowadzonych kontroli wykonywania zadań obronnych4Dyrektor Departamentu Strategii i Planowania Obronnego
13.ZABEZPIECZENIE SPOŁECZNE I WSPIERANIE RODZINY
13.1.Pomoc i integracja społecznaUmożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenia trudnych sytuacji życiowychLiczba wniosków złożonych przez osoby uprawnione do korzystania z pomocy dla weteranów rozpatrzonych w terminach określonych w aktach prawnych do ogólnej liczby złożonych wniosków (w %)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.1.1.Wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem społecznymSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń dla weteranów działań poza granicami państwaRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.1.1.10.Pomoc dla weteranów działań poza granicami państwaSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń dla weteranów działań poza granicami państwaRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.Świadczenia społeczneZapewnienie środków dla osób uprawnionych do korzystania ze świadczeń z systemu ubezpieczeń społecznych oraz zaopatrzenia społecznegoLiczba postępowań w sprawie ustalenia prawa do zaopatrzenia emerytalnego zakończonych w ustawowo określonym terminie do liczby wniosków złożonych przez osoby uprawnione (w %)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.5.Świadczenia społeczne żołnierzy i funkcjonariuszySprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń dla byłych żołnierzy zawodowych, funkcjonariuszy Policji, ABW, AW, CBA, SG, BOR, PSP i Służby Więziennej oraz ich rodzinRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.5.1.Emerytury oraz dodatki do emeryturSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń dla byłych żołnierzy zawodowych, funkcjonariuszy Policji, ABW, AW, CBA, SG, BOR, PSP i Służby Więziennej oraz ich rodzinRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.5.2.Renty i świadczenia rodzinne oraz dodatki do tych świadczeńSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń dla byłych żołnierzy zawodowych, funkcjonariuszy Policji, ABW, AW, CBA, SG, BOR, PSP i Służby Więziennej oraz ich rodzinRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.5.3.Pozostałe świadczeniaSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń dla byłych żołnierzy zawodowych, funkcjonariuszy Policji, ABW, AW, CBA, SG, BOR, PSP i Służby Więziennej oraz ich rodzinRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, Dowódca Garnizonu Warszawa
13.2.5.4.Świadczenia pieniężne dla żołnierzy i funkcjonariuszy zwolnionych z zawodowej służbySprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń dla byłych żołnierzy zawodowych, funkcjonariuszy Policji, ABW, AW, CBA, SG, BOR, PSP i Służby Więziennej oraz ich rodzinRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.6.Uposażenia dla sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku i uposażenia rodzinneSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń sędziom i prokuratorom w stanie spoczynku oraz ich rodzinomRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.6.1.Uposażenia dla sędziów w stanie spoczynku oraz dodatki do tych uposażeńSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń sędziom i prokuratorom w stanie spoczynku oraz ich rodzinomRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.6.2.Uposażenia dla prokuratorów w stanie spoczynku oraz dodatki do tych uposażeńSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń sędziom i prokuratorom w stanie spoczynku oraz ich rodzinomRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.2.6.3.Uposażenie rodzinne oraz dodatki do tych uposażeńSprawna realizacja ustawowo określonych świadczeń sędziom i prokuratorom w stanie spoczynku oraz ich rodzinomRelacja liczby świadczeń wypłaconych w terminie do ogólnej liczby wypłaconych świadczeń (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
13.5.Działalność pożytku publicznegoZwiększanie aktywności społecznej w funkcjonowaniu państwa w zakresie dialogu obywatelskiegoLiczba zadań publicznych z obszaru obronności państwa zleconych do realizacji przez Ministra Obrony Narodowej organizacjom pozarządowym w stosunku do ogólnej liczby zgłoszonych projektów (w %)75Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
13.5.1.Tworzenie warunków dla rozwoju podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, współpracy tych podmiotów z organami administracji publicznej oraz dialogu obywatelskiegoZwiększanie udziału organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w realizacji zadań publicznychLiczba organizacji pozarządowych podejmujących współpracę z MON na rzecz obronności państwa, którym przyznano dofinansowanie145Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
13.5.1.1.Wzmocnienie działalności pożytku publicznegoZwiększenie udziału organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w realizacji zadań publicznychLiczba organizacji pozarządowych podejmujących współpracę z MON na rzecz obronności państwa, którym przyznano dofinansowanie145Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
14.RYNEK PRACY
14.1.Wspieranie zatrudnienia i przeciwdziałanie bezrobociuZmniejszanie bezrobociaLiczba wniosków o udzielenie pomocy rekonwersyjnej w zakresie przekwalifikowania zawodowego rozpatrzonych w ustawowym terminie do liczby wniosków złożonych przez osoby uprawnione (w %)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
14.1.3.Wspieranie aktywizacji osób bezrobotnychAktywizacja zawodowa osób uprawnionychLiczba osób, które skorzystały z pomocy aktywizacyjnej do liczby osób ubiegających się o pomoc (%)97Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
14.1.3.1.Tworzenie oraz realizacja programów i projektów na rzecz rynku pracyAktywizacja zawodowa osób uprawnionychLiczba osób, które skorzystały z pomocy aktywizacyjnej do liczby osób ubiegających się o pomoc (%)97Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
16.SPRAWY OBYWATELSKIE
16.3.Utrzymanie stosunków między Państwem a Kościołami i innymi związkami wyznaniowymiZagwarantowanie członkom wspólnot religijnych poszanowania wolności sumienia i wyznaniaIlość przedsięwzięć duszpasterskich zrealizowanych w danym roku do ilości przedsięwzięć duszpasterskich zrealizowanych w roku poprzednim (w %)Ord.Polowy WP 99;

Prawos.Ord.WP 100;

Ewan.Duszp.Woj. 100

Biskup Polowy Wojska Polskiego, Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego, Naczelny Kapelan Wojskowy Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego
16.3.2.Zagwarantowanie prawa dowolności wyznaniaZapewnienie opieki duszpasterskiej wiernym wywodzącym się ze środowiska wojskowegoLiczba osób duchownych sprawujących opiekę duszpasterską nad wiernymi wywodzącymi się ze środowiska wojskowegoOrd.Polowy WP 140;

Prawos.Ord.WP 13;

Ewan.Duszp.Woj. 10

Biskup Polowy Wojska Polskiego, Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego, Naczelny Kapelan Wojskowy Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego
16.3.2.1.Posługa duszpasterska Ordynariatu Polowego WPZapewnienie opieki duszpasterskiej wiernym wyznania katolickiego wywodzącym się ze środowiska wojskowegoLiczba osób duchownych sprawujących opiekę duszpasterską nad wiernymi wyznania katolickiego wywodzącymi się ze środowiska wojskowego140Biskup Polowy Wojska Polskiego
16.3.2.2.Posługa duszpasterska

Ordynariatu

Prawosławnego

Zapewnienie opieki duszpasterskiej wiernym wyznania prawosławnego wywodzącym się ze środowiska wojskowegoLiczba osób duchownych sprawujących opiekę duszpasterską nad wiernymi wyznania prawosławnego wywodzącymi się ze środowiska wojskowego13Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego
16.3.2.3.Posługa duszpasterska Ewangelickiego Duszpasterstwa WojskowegoZapewnienie opieki duszpasterskiej wiernym wyznania ewangelickiego wywodzącym się ze środowiska wojskowegoLiczba osób duchownych sprawujących opiekę duszpasterską nad wiernymi wyznania ewangelickiego wywodzącymi się ze środowiska wojskowego10Naczelny Kapelan Wojskowy Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego
18.SPRAWIEDLIWOŚĆ
18.1.Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości przez sądy powszechne i wojskoweZagwarantowanie obywatelom konstytucyjnego prawa do sąduWskaźnik opanowania wpływu spraw (ogółem)ustala Minister SprawiedliwościMinister Sprawiedliwości
18.1.7.Sądownictwo wojskoweustala Minister Sprawiedliwościustala Minister Sprawiedliwościustala Minister SprawiedliwościMinister Sprawiedliwości
18.1.7.1.Działalność orzeczniczaustala Minister Sprawiedliwościustala Minister Sprawiedliwościustala Minister SprawiedliwościMinister Sprawiedliwości
18.1.7.2.Wsparcie administracyjne i logistyczne sądów wojskowychustala Minister Sprawiedliwościustala Minister Sprawiedliwościustala Minister SprawiedliwościMinister Sprawiedliwości
20.ZDROWIE
20.1.Dostęp do świadczeń opieki zdrowotnejZapewnienie dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych z budżetu państwaRelacja personelu medycznego do całości personelu (w %)71Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia - Szef Służby Zdrowia WP
20.1.1.Organizacja oraz nadzór nad systemem opieki zdrowotnejUmożliwienie dostępu do opieki zdrowotnej osobom nieobjętym ubezpieczeniem zdrowotnym z innego tytułuPrzeciętna miesięczna liczba osób, za które składki na ubezpieczenie zdrowotne finansowane są z budżetu państwa700Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
20.1.1.9.Opłacanie i refundacja składek na ubezpieczenie zdrowotne z budżetu państwa za osoby uprawnioneUmożliwienie dostępu do opieki zdrowotnej osobom nieobjętym ubezpieczeniem zdrowotnym z innego tytułuRelacja liczby składek opłaconych w terminie do ogólnej liczby opłaconych składek (%)100Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych
20.1.1.18.Kształcenie i podnoszenie kwalifikacji przez osoby wykonujące zawód medycznyUtrzymanie profesjonalnego poziomu wykształcenia i wyszkolenia personelu medycznego oraz zapewnienie dostępu do najnowszej wiedzy medycznejRoczna liczba osób kształconych lub podnoszących kwalifikacje, wykonujących zawody medyczne zatrudnionych lub pełniących służbę w podmiotach leczniczych podległych i nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej1 712Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia - Szef Służby Zdrowia WP
20.1.5.Funkcjonowanie publicznej służby krwiZapewnienie pacjentom leczonym w polskich szpitalach oraz ZOZ bezpiecznej krwi, jej składników i produktów krwiopochodnychLiczba pobranych donacji krwi pełnej34 000Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia - Szef Służby Zdrowia WP
20.1.5.2.Pobieranie krwi oraz obrót nią i jej składnikamiZapewnienie pacjentom leczonym w polskich szpitalach oraz ZOZ bezpiecznej krwi, jej składników i produktów krwiopochodnychLiczba pobranych donacji krwi pełnej34 000Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia - Szef Służby Zdrowia WP
20.4.Wspieranie rozwoju i restrukturyzacji systemu ochrony zdrowiaPoprawa jakości i efektywności funkcjonowania jednostek ochrony zdrowiaLiczba podmiotów leczniczych MON spełniających wymagania określone przez Ministra Zdrowia w stosunku do liczby wszystkich podmiotów leczniczych MON (w %)38Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia-Szef Służby Zdrowia WP
20.4.1.Inwestycje w infrastrukturę w ochronie zdrowiaPoprawa infrastruktury jednostek sektora ochrony zdrowia poprzez wspieranie realizowanych zadań inwestycyjnychLiczba zakończonych w stosunku do liczby realizowanych inwestycji budowlanych (%)37,5Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia - Szef Służby Zdrowia WP
20.4.1.1.Budowa, remont, modernizacja obiektów i zakup sprzętu medycznego, służących ochronie zdrowia oraz promocji zdrowego trybu życiaPoprawa infrastruktury jednostek sektora ochrony zdrowia poprzez wspieranie realizowanych zadań inwestycyjnychLiczba SPZOZ i IB wspieranych w zakresie zadań inwestycyjnych43Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia - Szef Służby Zdrowia WP
22.PLANOWANIE STRATEGICZNE ORAZ OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA I TECHNICZNA
22.1.Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnegoZapewnianie merytorycznej obsługi organu administracji rządowej/ kierownika jednostki na rzecz utrzymania zgodności prowadzonej działalności z celami polityki rząduxxDyrektor Generalny

MON,

(Dyrektor Departamentu Administracyjnego)

22.1.1.Promocja, reprezentacja urzędu i doradztwo o charakterze programowym i ogólnopolitycznymZapewnienie realizacji ustawowych zadań nałożonych na Ministra Obrony NarodowejxxDyrektor Generalny

MON

22.1.1.1.Planowanie strategiczne i operacyjne oraz prowadzenie analizMerytoryczne wsparcie realizacji zadań Ministra Obrony NarodowejxxSzef Zespołu Zarządzania Strategicznego
22.1.1.2.Doradztwo polityczneZapewnienie właściwych warunków pracy Gabinetu Politycznego MONxxDyrektor Gabinetu Politycznego MON
22.1.1.3.Obsługa prezydialnaZapewnienie sprawnej obsługi osób zajmujących kierownicze stanowiska w ministerstwiexxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.1.1.4.Realizacji polityki informacyjnej i działalności promocyjnejInformowanie opinii publicznej o działalności w zakresie bezpieczeństwa zewnętrznego oraz zwiększenie efektywności promocji w zakresie obronnościxxDyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
22.1.2.Ochrona informacji, danych osobowych, zarządzanie systemem bezpieczeństwa informacji oraz obsługa prawnaZapewnienie ochrony informacji niejawnych i obsługi prawnejxxDyrektor Generalny

MON

22.1.2.1.Ochrona informacji, w tym informacji niejawnych i danych osobowychZwiększenie zdolności do przetwarzania informacji niejawnychxxDyrektor Departamentu Ochrony Informacji Niejawnych
22.1.2.2.Ochrona prawna interesówZapewnienie pomocy prawnej w toku realizacji zadańxxDyrektor Departamentu Prawnego
22.1.3.Audyt, kontrola oraz metody zarządzaniaZapewnienie przestrzegania prawa w działalności resortuxxDyrektor Generalny

MON

22.1.3.1.Audyt wewnętrzny, kontrola w jednostce i poza jednostkąZapewnienie realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem i resortowymi aktami normatywnymi, efektywny, oszczędny i terminowyxxDyrektor Biura Audytu Wewnętrznego, Dyrektor Departamentu Kontroli
22.1.3.2.Wdrażanie i modernizacja systemów oraz metod zarządzaniaUsprawnienie funkcjonowania nowego systemu zarządzania, kierowania i dowodzenia SZ RPxxDyrektor Generalny MON
22.2.Obsługa administracyjnaZapewnianie sprawnego funkcjonowania urzędu i sprawnej obsługi pracownikówxxDyrektor Generalny

MON,

(Dyrektor Departamentu Administracyjnego)

22.2.1.Zarządzanie zasobami ludzkimi oraz realizacja polityki finansowejZapewnienie zasobu osobowego i warunków finansowych do realizacji zadań nałożonych na Ministra ONxxDyrektor Generalny

MON,

(Dyrektor Departamentu Administracyjnego)

22.2.1.1.Prowadzenie polityki kadrowej oraz spraw z zakresu zarządzania zasobami ludzkimiPozyskiwanie personelu o pożądanych kwalifikacjach i doskonalenie zawodowexxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.2.1.2.Obsługa finansowo- księgowaFinansowe zabezpieczenie realizacji zadań resortu ONxxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.2.2.Obsługa logistycznaZapewnienie sprawnej obsługi logistycznejxxDyrektor Generalny

MON,

(Dyrektor Departamentu Administracyjnego)

22.2.2.1.Prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania składnikami majątkowymiZapewnienie zasobu osobowego do zarządzania nieruchomościami i innymi składnikami majątku MONxxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.2.2.2.Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznychZapewnienie zgodności z prawem prowadzonych procedurxxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.2.2.3.Obsługa archiwalnaArchiwizowanie, zabezpieczanie i przechowywanie aktxxDyrektor Centralnego Archiwum Wojskowego
22.2.2.4.Działalność wydawniczo- poligraficznaDostarczanie kadrze zawodowej, pracownikom i zainteresowanym środowiskom informacji i wiedzy o wojskowościxxDyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej
22.3.Obsługa technicznaZapewnianie warunków technicznych niezbędnych do prawidłowego i niezakłóconego funkcjonowania urzęduxxDyrektor Generalny

MON,

(Dyrektor Departamentu Administracyjnego, Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych)

22.3.1.Zarządzanie systemami teleinformatycznymiZapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów teleinformatycznychxxSzef Inspektoratu Systemów Informacyjnych
22.3.1.2.Zakup usług telekomunikacyjnychZapewnienie usług telekomunikacyjnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania urzęduxxSzef Inspektoratu Systemów

Informacyjnych, (Dyrektor Departamentu Administracyjnego)

22.3.1.3.Zakup sprzętu łączności i teleinformatycznego wraz z

oprogramowaniem

Zapewnienie właściwego wyposażenia stanowisk pracyxxDyrektor Departamentu Administracyjnego, (Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych)
22.3.2.Utrzymanie i odnowa majątkuZapewnienie właściwych warunków lokalowych i technicznych do wykonywania zadańxxDyrektor Generalny

MON, (Dyrektor Departamentu Administracyjnego)

22.3.2.1.Obsługa porządku i bezpieczeństwa obiektuZapewnienie czystości i porządku w budynkach MON i wokół nichxxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.3.2.2.Utrzymanie nieruchomościZapewnienie właściwych warunków lokalowych do wykonywania zadańxxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.3.2.3.Zakup, naprawa i konserwacja urządzeń i sprzętu administracyjnego oraz wyposażenia biurowegoZapewnienie odpowiednich warunków technicznych do wykonywania zadańxxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.3.2.4.Utrzymanie i odnowa taboru samochodowegoZapewnienie możliwości transportowychxxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.3.2.5.Zakup mediówZapewnienie dostaw mediówxxDyrektor Departamentu Administracyjnego
22.3.2.6.Zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnychZabezpieczenie materiałowe realizacji zadańxxDyrektor Departamentu Administracyjnego

ZAŁĄCZNIK Nr  9

Wykaz składek do organizacji międzynarodowych finansowanych bezpośrednio z rachunku dysponenta części

1 § 8 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 247/MON z dnia 24 czerwca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.191) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 czerwca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 302/MON z dnia 29 lipca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.231) zmieniającej nin. decyzję budżetowa na rok 2015 z dniem 29 lipca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 398/MON z dnia 15 października 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.285) zmieniającej nin. decyzję budżetowa na rok 2015 z dniem 16 października 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 408/MON z dnia 27 października 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.289) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 października 2015 r.

2 § 9 pkt 10 zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 174/MON z dnia 22 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.151) zmieniającej nin. decyzję budżetowa na rok 2015 z dniem 25 maja 2015 r.
3 § 10 zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 174/MON z dnia 22 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.151) zmieniającej nin. decyzję budżetowa na rok 2015 z dniem 25 maja 2015 r.
4 § 10 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 322/MON z dnia 11 sierpnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.244) zmieniającej nin. decyzję budżetowa na rok 2015 z dniem 12 sierpnia 2015 r.
5 § 16 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 174/MON z dnia 22 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.151) zmieniającej nin. decyzję budżetowa na rok 2015 z dniem 25 maja 2015 r.
6 Załącznik nr 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 58/MON z dnia 3 marca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.56) zmieniającej nin. decyzję z dniem 3 marca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 95/MON z dnia 27 marca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.86) zmieniającej nin. decyzję z dniem 27 marca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 140/MON z dnia 28 kwietnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.127) zmieniającej nin. decyzję z dniem 29 kwietnia 2015 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 159/MON z dnia 11 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.141) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 maja 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 decyzji nr 174/MON z dnia 22 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.151) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 maja 2015 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 215/MON z dnia 15 czerwca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.165) zmieniającej nin. decyzję z dniem 16 czerwca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 247/MON z dnia 24 czerwca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.191) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 czerwca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 268/MON z dnia 6 lipca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.203) zmieniającej nin. decyzję z dniem 7 lipca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 302/MON z dnia 29 lipca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.231) zmieniającej nin. decyzję budżetowa na rok 2015 z dniem 29 lipca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 332/MON z dnia 19 sierpnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.246) zmieniającej nin. decyzję z dniem 20 sierpnia 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 365/MON z dnia 14 września 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.264) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2015 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 382/MON z dnia 29 września 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.273) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 października 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 398/MON z dnia 15 października 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.285) zmieniającej nin. decyzję budżetowa na rok 2015 z dniem 16 października 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 408/MON z dnia 27 października 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.289) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 października 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 444/MON z dnia 9 listopada 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.309) zmieniającej nin. decyzję z dniem 10 listopada 2015 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 469/MON z dnia 25 listopada 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.327) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 listopada 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 484/MON z dnia 10 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.332) zmieniającej nin. decyzję z dniem 11 grudnia 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 500/MON z dnia 23 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.347) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 grudnia 2015 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

7 Załącznik nr 4:

-zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 365/MON z dnia 14 września 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.264) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 484/MON z dnia 10 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.332) zmieniającej nin. decyzję z dniem 11 grudnia 2015 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

8 limity stanów średniorocznych żołnierzy i funkcjonariuszy - stany zatrudnienia żołnierzy zawodowych i funkcjonariuszy, które w ujęciu średniorocznym nie mogą być przekroczone.
9 Załącznik nr 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 58/MON z dnia 3 marca 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.56) zmieniającej nin. decyzję z dniem 3 marca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 140/MON z dnia 28 kwietnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.127) zmieniającej nin. decyzję z dniem 29 kwietnia 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 decyzji nr 174/MON z dnia 22 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.151) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 maja 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 444/MON z dnia 9 listopada 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.309) zmieniającej nin. decyzję z dniem 10 listopada 2015 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 500/MON z dnia 23 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.347) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 grudnia 2015 r.

10 Załącznik nr 8 zmieniony przez § 1 pkt 6 decyzji nr 174/MON z dnia 22 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.151) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 maja 2015 r.