Decyzja budżetowa na 2003 rok.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2002.25A.230

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 2003 r.

DECYZJA BUDŻETOWA NA 2003 ROK Nr 368/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 30 grudnia 2002 r.

Departament Budżetowy

Na podstawie § 1 pkt 6 lit. e i pkt 13 lit. d oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 1996 r. Nr 94, poz. 426), w celu zapewnienia warunków do właściwej realizacji ustawy budżetowej na rok 2003 z dnia 18 grudnia 2002 r. (Dz. U. Nr 235, poz. 1981) ustala się, co następuje:

Rozdział  1

Postanowienie ogólne

§  1.
Realizacja budżetu resortu obrony narodowej w 2003 r. odbywa się zgodnie z postanowieniami decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2002 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 13 z późń. zm.), zwanej dalej "decyzją Nr 19/MON", z uwzględnieniem ustaleń wynikających z niniejszej decyzji.
§  2.
1.
Dochody budżetu resortu obrony narodowej wynoszą 74.514 tys. zł. Szczegółowe zestawienie dochodów budżetu resortu obrony narodowej na 2003 r. określa załącznik nr 1 do decyzji.
2.
Wydatki budżetu resortu obrony narodowej wynoszą 15.135.600 tys. zł. Szczegółowe zestawienie wydatków budżetu resortu obrony narodowej na 2003 r. określa załącznik nr 2 do decyzji.
3.
Układ wykonawczy budżetu resortu obrony narodowej na 2003 r. i jego podział na dysponentów określa:
1)
w zakresie dochodów - załącznik nr 3 do decyzji;
2)
w zakresie wydatków - załącznik nr 4 do decyzji.
§  3.
1.
Ustala się limity zatrudnienia i średnioroczne stany osobowe na 2003 r. oraz ich podział, w wysokościach określonych w załączniku nr 5 do decyzji, w tym:
1)
średnioroczny stan żołnierzy zawodowych pełniących służbę w przedstawicielstwach wojskowych poza granicami państwa, finansowanych z rozdziału 75205 "Zespoły kontaktowe i struktury dowodzenia NATO", na poziomie 376 osób;
2)
limit zatrudnienia żołnierzy zawodowych pozostających w dyspozycji organów wojskowych i rezerwie kadrowej, na poziomie 789 osób.
2.
Liczbę zwolnień z zawodowej służby wojskowej w 2003 r. określa się na poziomie 7.000 osób.
§  4.
Wykaz dotacji realizowanych z budżetu resortu obrony narodowej w 2003 r. określa załącznik nr 6 do decyzji.
§  5.
1.
Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem państwa zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i środków specjalnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej wynoszą:
1)
przychody - 567.789 tys. zł, w tym dotacja z budżetu państwa dla zakładów budżetowych - 3.730 tys. zł;
2)
wydatki - 565.605 tys. zł, w tym wpłata do budżetu państwa - 6.429 tys. zł.
2.
Podział kwot, o których mowa w ust. 1, na dysponentów i formy organizacyjno-prawne gospodarki pozabudżetowej określa załącznik nr 7 do decyzji.
§  6.
Podział planowanych przychodów środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej określa załącznik nr 8 do decyzji.
§  7.
Wartość kosztorysową remontów nieruchomości, o której mowa w § 30 ust. 3 decyzji Nr 19/MON, w 2003 r. ustala się w wysokości 70 tys. EUR.
§  8.
Ustala się w limicie wydatków Dyrektora Departamentu Budżetowego środki budżetowe, będące w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej, na:
1)
celowy funduszu nagród i celowy fundusz zapomóg dla żołnierzy, w wysokości odpowiednio 42.000 tys. zł i 24.000 tys. zł;
2)
celowy fundusz nagród dla pracowników objętych Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Wojskowych Jednostek Organizacyjnych Sfery Budżetowej, w wysokości 225 tys. zł;
3)
zabezpieczenie sfinansowania w ciągu roku budżetowego zmian organizacyjno-dyslokacyjnych oraz innych przedsięwzięć wymagających zwiększeń nakładów w zakresie wynagrodzeń, uposażeń oraz pochodnych, w wysokości 64.951 tys. zł;
4)
zabezpieczenie finansowe dla żołnierzy zawodowych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, w wysokości 31.939 tys. zł.
§  9.
Ustala się w ramach budżetu Dyrektora Departamentu Budżetowego limit wydatków:
1)
na zadania zlecane Wojskowemu Instytutowi Higieny i Epidemiologii (WIHiE), w wysokości do 6.540 tys. zł;
2) 1
na zadania zlecone Wojskowemu Instytutowi Medycyny (WIM), w wysokości do 7.600,00 tys. zł,
3)
na zadania mobilizacyjne nałożone na samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej (SP ZOZ) realizowane w sposób scentralizowany, w wysokości 13.821 tys. zł.

Rozdział  2

Zasady uruchomienia rezerw celowych budżetu państwa

§  10.
1.
Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 jest obowiązany do przedstawienia Sekretarzowi Stanu - I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej, w terminie 14 dni od dnia podpisania decyzji budżetowej, propozycji wraz ze szczegółowym uzasadnieniem w sprawie uruchomienia rezerw celowych budżetu państwa, przeznaczonych na:
1)
realizację programu wyposażania Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samolot wielozadaniowy - na podstawie wniosku Dowódcy Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej;
2)
wsparcie modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach programu restrukturyzacji i modernizacji przemysłu obronnego - w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, określając zadania planowane do sfinansowania w ramach tych rezerw.
2.
Dyrektor Departamentu Budżetowego jest obowiązany - niezwłocznie po otrzymaniu kompletnych propozycji, o których mowa w ust. 1 - do przedstawienia Ministrowi Obrony Narodowej do podpisu wystąpień do Ministra Finansów w sprawie zwiększeń budżetu resortu obrony narodowej ze środków ujętych w rezerwach celowych budżetu państwa.

Rozdział  3

Zasady finansowania kontynuacji udziału jednostek wojskowych w operacji "Enduring Freedom" (wraz z oficerami pełniącymi służbę w m. Tampa - USA)

§  11.
1.
Limity wydatków Dowódcy Wojsk Lądowych, Dowódcy Marynarki Wojennej i Dowódcy JW 2305 obejmują środki na kontynuację udziału podległych jednostek wojskowych w operacji "Enduring Freedom", według stanu sił i środków na koniec 2002 r., w następującej wysokości:
1) 2
Dowódca Wojsk Lądowych (rozdział 75201) - 6.318 tys. zł;
2)
Dowódca Marynarki Wojennej (rozdział 75203) - 2.743 tys. zł;
3)
Dowódca JW 2305 (rozdział 75211) - 1.068 tys. zł.
1a. 3
Środki na finansowanie Polskiego Zespołu Operacyjnego w m. Tampa obejmuje limit wydatków Dyrektora Departamentu Administracyjnego.
2.
Dysponenci, o których mowa w ust. 1, są obowiązani do przedstawiania w okresach kwartalnych Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosków w sprawie ewentualnego zwiększenia planu wydatków na realizację zadań w ramach operacji "Enduring Freedom" - w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale, a na IV kwartał - do dnia 10 grudnia 2003 r. Okresy składania wniosków mogą ulec skróceniu w zależności od faktycznych potrzeb.
3.
Do wniosków, o których mowa w ust. 2, należy dołączyć szczegółowe rozliczenie wydatków poniesionych za okres poprzedni oraz w zakresie wydatków na modernizację techniczną, uzgodnione z Szefem Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5. Postanowienia § 32 stosuje się odpowiednio.
4.
Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego zabezpieczy, w ramach planu modernizacji technicznej, środki niezbędne na sfinansowanie ewentualnego rozszerzenia udziału Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w działaniach antyterrorystycznych.

Rozdział  4

Zasady finansowania opłat za dostawy w ramach pożyczki rządu USA i innych środków pomocowych

§  12.
1.
Ustala się w limicie wydatków Dyrektora Departamentu Budżetowego, określonym w załączniku nr 4 do decyzji, w podziale na rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, środki na sfinansowanie opłat spedycyjnych i innych związanych z dostawami realizowanymi na rzecz właściwych dysponentów w ramach pożyczki rządu USA oraz innych środków pomocowych, w następującej wysokości:
1)
Dowódca Wojsk Lądowych (w rozdziale 75201) - 734 tys. zł;
2)
Dowódca Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej (w rozdziale 75202) - 3.500 tys. zł;
3)
Dowódca Marynarki Wojennej (w rozdziale 75203) - 390 tys. zł;
4)
Dowódca JW 2305 (w rozdziale 75211) - 120 tys. zł;
5)
dysponent główny (w rozdziałach: 75204 i 75211, odpowiednio 196 tys. zł i 194 tys. zł) - 390 tys. zł.
2.
Dyrektor Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych jest odpowiedzialny za merytoryczną realizację zadań, o których mowa w ust. 1, a także obowiązany do przedstawienia Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 oraz dysponentom, na rzecz których realizowane są dostawy i Dyrektorowi Departamentu Budżetowego - po uzgodnieniu z Głównym Księgowym Budżetu Resortu - w okresach miesięcznych, w terminie do 15 dnia następnego miesiąca, szczegółowych informacji o faktycznej realizacji tych wydatków, zawierających kwoty opłat oraz rodzaje dostaw, za które opłat dokonano.

Rozdział  5

Zasady finansowania świadczeń zdrowotnych

§  13.
1.
W związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 grudnia 2001 r. w sprawie zasad i trybu finansowania z budżetu państwa świadczeń zdrowotnych udzielanych bezpłatnie przez publiczne zakłady opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 156, poz. 1831) finansowanie świadczeń zdrowotnych w ramach części 29 "Obrona narodowa" jest realizowane przez:
1)
dowódców wojskowych jednostek budżetowych, w stosunku do:
a)
żołnierzy odbywających zasadniczą służbę wojskową, przeszkolenie wojskowe, służbę wojskową w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny oraz kandydatów na żołnierzy zawodowych, jeżeli pełnią służbę lub pozostają na zaopatrzeniu w tych jednostkach,
b)
żołnierzy rezerwy odbywających ćwiczenia wojskowe, jeżeli pełnią służbę lub pozostają na zaopatrzeniu w tych jednostkach,
c)
osób wykonujących świadczenia osobiste na rzecz tych jednostek;
2)
właściwych miejscowo komendantów wojskowych komend uzupełnień (WKU), w stosunku do pozostałych uprawnionych - za pośrednictwem dowódców wojskowych jednostek budżetowych posiadających na zaopatrzeniu WKU.
2.
Podstawą przekazania środków budżetowych jest faktura, zawierająca dane określone w § 3 rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1.
3.
Dowódca Wojsk Lądowych przekaże komendantom WKU informacje o przyjętym trybie realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 i 2. Zobowiązuje się komendantów WKU do powiadomienia dyrektorów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, funkcjonujących na terenie działania poszczególnych komend o przyjętym trybie realizacji tych zadań.

Rozdział  6

Zasady realizacji niektórych zobowiązań Skarbu Państwa

§  14.
Wydatki z tytułu wypłat odszkodowań dla osób niesłusznie represjonowanych, o których mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lutego 1991 r. o uznaniu za nieważne orzeczeń wydanych wobec osób represjonowanych za działalność na rzecz niepodległego bytu Państwa Polskiego (Dz. U. Nr 34, poz. 149 z późn. zm.), dysponenci środków budżetowych realizują według następujących zasad:
1)
dokonują przejściowo tych wypłat - na zasadach określonych w art. 92 pkt 7 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) - wyłącznie w zakresie odszkodowań, których termin wypłaty przypada w pierwszym kwartale 2003 r. i występują do Dyrektora Departamentu Budżetowego z wnioskiem o zwiększenie wydatków z rezerwy celowej budżetu państwa, w terminie do dnia 15 marca 2003 r.;
2)
wypłaty odszkodowań w pozostałej części roku mogą być dokonywane wyłącznie po otrzymaniu-zwiększenia budżetu na ten cel;
3)
ostateczny termin przedstawiania wniosków w zakresie planowanych wypłat w czwartym kwartale 2003 r., ustala się na dzień 10 października 2003 r.;
4)
w celu realizacji trybu wypłat, o którym mowa w pkt 2, dysponenci realizujący wydatki z powyższego tytułu są obowiązani do:
a)
przedstawiania wniosków o zwiększenie budżetu w zakresie wypłat planowanych na dany kwartał roku budżetowego - do 10 dnia miesiąca rozpoczynającego kwartał,
b)
ustalania terminów wypłat odszkodowań, umożliwiających ich dokonanie do końca kwartału - po otrzymaniu zwiększenia budżetu z rezerwy, o której mowa w pkt 1.
§  15.
Zwrotu zawieszonych lub zmniejszonych w 1999 r. świadczeń emerytalnych, wynikającego z wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 20 grudnia 1999 r., sygn. K 4/99 (Dz. U. z 1999 r. Nr 106, poz. 1215), dokonywać należy według następujących zasad i trybu:
1)
zwrot zawieszonych bądź zmniejszonych świadczeń emerytalnych dotyczył będzie wyłącznie spraw zakończonych prawomocnym wyrokiem sądu;
2) 4
Dyrektorzy Wojskowych Biur Emerytalnych prowadzą stosowną ewidencję analityczną wypłaconych świadczeń (z wyodrębnieniem odsetek), umożliwiającą określenie faktycznej liczby i kwot wypłat;
3) 5
zbiorcze zestawienie potrzeb dotyczących zwrotu świadczeń emerytalnych przedstawia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji - na podstawie wystąpień poszczególnych dyrektorów WBE - w okresach miesięcznych, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca, a za II półrocze do dnia 10 lipca 2003 r.

Rozdział  7

Zasady i tryb finansowania wykupu uprawnień żołnierzy zawodowych, nadterminowej zasadniczej służby wojskowej i pracowników wojska do ulgowych przejazdów PKP oraz realizacji uprawnień do przejazdu na koszt wojska

§  16.
1.
Wydatki związane z wykupem uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych żołnierzy (pełniących zawodową i nadterminową zasadniczą służbę wojskową) oraz pracowników wojskowych jednostek budżetowych i ich gospodarstw pomocniczych, w zakresie ustalonym w decyzji Ministra Obrony Narodowej Nr 361/MON z dnia 19 grudnia 2002 r. (Dz. Urz. MON Nr 25, poz. 226), realizuje Dyrektor Departamentu Budżetowego, w ramach środków budżetowych przesuniętych z limitów wydatków dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON.
2.
Rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1, pomiędzy dowódcami rodzajów Sił Zbrojnych i Dowódcą Garnizonu Warszawa, a gospodarstwami pomocniczymi, na rzecz których dokonano wykupu uprawnień, realizują ci dysponenci, w odrębnym trybie.
3.
Rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1, dla akademii wojskowych i zakładów budżetowych, dokonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego w ramach sum na zlecenie.
4.
Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, w porozumieniu z Szefem Generalnego Zarządu Logistyki - P4, przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowe rozliczenie obciążeń instytucji, o których mowa w ust. 3, wynikających z wykupu uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych - w terminach umożliwiających płatność poszczególnych rat należności PKP.
5.
Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego zbiorcze rozliczenie wydatków przewidzianych na wykup uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych, stosownie do postanowień umowy z "PKP Intercity" sp. z o.o., w terminie 14 dni od opłacenia ostatniej raty.
§  17.
Realizacja uprawnień do przejazdu na koszt wojska raz w roku do wybranej miejscowości, na podstawie rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 listopada 1997 r. w sprawie zasad i warunków korzystania przez żołnierzy zawodowych oraz członków ich rodzin z prawa do przejazdu na koszt wojska (Dz. U. Nr 153, poz. 1005), dla żołnierzy zawodowych pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych innych niż budżetowe odbywa się poprzez jednostki wojskowe, na logistycznym zaopatrzeniu których pozostają żołnierze zawodowi.

Rozdział  8

Zasady finansowania wydatków na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne

§  18.
W związku z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 31 marca 1995 r. w sprawie szczegółowych zasad finansowania wydatków na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne (Dz. U. Nr 41, poz. 213 z późn. zm.), przyjmuje się następujący tryb finansowania zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych:
1)
z budżetu resortu obrony narodowej realizuje się wydatki z tytułu wypłat zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych dla:
a)
żołnierzy niezawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych,
b)
żołnierzy zawodowych niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu, bez względu na formę organizacyjną jednostki, w której pełnią służbę;
2)
w odniesieniu do żołnierzy zawodowych niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu, pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych innych niż wojskowe jednostki budżetowe, uprawnienia do zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych ustalają oraz zasiłki te wypłacają wojskowe jednostki budżetowe, na których zaopatrzeniu logistycznym pozostają żołnierze zawodowi. Zasiłki wypłaca się w terminie wypłaty uposażenia, przy uwzględnieniu postanowień art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 1 grudnia 1994 r. o zasiłkach rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.);
3)
wojskowe jednostki budżetowe, na których zaopatrzeniu logistycznym znajdują się żołnierze, o których mowa w pkt 2, informują właściwe jednostki organizacyjne niebędące jednostkami budżetowymi o obowiązującym sposobie finansowania zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych.

Rozdział  9

Szczególne zasady finansowania niektórych zadań oraz nadzoru nad limitami zatrudnienia

§  19.
Wszystkie zadania realizowane przez wojskowe jednostki budżetowe na rzecz innych jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych niebędących jednostkami budżetowymi mogą być finansowane wyłącznie w ramach środków otrzymanych w formie sum na zlecenie.
§  20.
Przy zlecaniu zadań dla stowarzyszeń i fundacji bezwzględnie przestrzega się postanowień art. 92 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych.
§  21.
Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, są obowiązani do uwzględnienia w planie finansowym środków budżetowych na zadania przewidziane do sfinansowania w sposób decentralny w zakresie pomocy rekonwersyjnej, udzielanej na zasadach i w trybie określonych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 czerwca 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyuczania do zawodu lub przekwalifikowania, doradztwa zawodowego, odbywania praktyk zawodowych oraz pośrednictwa pracy, realizowanych przez wyspecjalizowane organy wojskowe, a także szczegółowych zasad i warunków korzystania z pomocy w tym zakresie przez żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej (Dz. U. Nr 63, poz. 398 z późn. zm.).
§  22.
1.
Środki budżetowe na zadania związane z realizacją zobowiązań międzynarodowych w zakresie kontroli zbrojeń, rozbrojenia oraz budowy środków zaufania i bezpieczeństwa znajdują się w limicie wydatków Dyrektora Departamentu Budżetowego, określonym w załączniku nr 4 do decyzji.
2.
Dysponenci realizujący zadania, o których mowa w ust. 1, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosków w sprawie zmian w podziale układu wykonawczego budżetu resortu obrony narodowej, uzgodnionych i zweryfikowanych przez Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, w trybie i terminach określonych w decyzji Nr 19/MON.
§  23.
1.
Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia:
1)
zawrze, w imieniu Ministra Obrony Narodowej, umowy na zadania zlecone z kierownikami WIHiE i WIM oraz przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie 30 dni od dnia podpisania decyzji budżetowej, szczegółowy wykaz zadań resortu obrony narodowej realizowanych przez instytuty, który wynika z podpisanych umów;
2)
przedstawia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego kwartalne informacje o wykorzystaniu środków na zadania zlecone dla WIHiE i WIM, w terminach o których mowa w § 30.
2.
Przedsięwzięcia, o których mowa w ust. 1, będą realizowane w trybie i na zasadach ustalonych w § 3 ust. 10 i 11 decyzji Nr 19/MON.
3.
Postanowienia ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do zlecania przez Pełnomocnika Ministra Obrony Narodowej do spraw Resortowej Opieki Zdrowotnej zadań, o których mowa w § 9 pkt 3, z tym, że szczegółowe zasady w zakresie ustalenia kryteriów wyboru zadań mobilizacyjnych oraz SPZOZ, którym zostaje powierzone wykonanie tych zadań określi Szef Sztabu Generalnego WP, w terminie umożliwiającym pełne zabezpieczenie ich finansowania.
§  24.
1.
W ramach środków na uposażenia żołnierzy zawodowych ustala się limit na wypłaty, zwiększonego na podstawie § 31 ust. 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego żołnierzy (Dz. U. Nr 90, poz. 1005 z późn. zm.) dodatku specjalnego, w wysokości 0,5 % kwot na uposażenia żołnierzy zawodowych, określonych w planach finansowych dysponentów trzeciego stopnia środków budżetowych.
2.
Dyrektor Generalny Ministerstwa Obrony Narodowej określi limit, o którym mowa w ust. 1, dla poszczególnych komórek organizacyjnych Ministerstwa, w terminie 14 dni od dnia podpisania decyzji budżetowej.
§  25.
Wypłat dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie wysokości oraz szczegółowych warunków i trybu wypłacania wynagrodzenia za wykonywanie czynności wykraczających poza zwykłe obowiązki służbowe żołnierzy (Dz. U. Nr 90, poz. 1004), dokonywać należy z uwzględnieniem następujących zasad:
1)
wypłata wynagrodzenia następuje w ramach wydatków osobowych żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;
2)
postanowienia § 3 ust. 4 rozporządzenia dotyczą wyłącznie wojskowych jednostek budżetowych.
§  26.
Postanowienia § 25 stosuje się odpowiednio do wypłaty wynagrodzeń, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 września 2002 r. w sprawie wojskowych rzeczników dyscyplinarnych (Dz. U. Nr 155, poz. 1292).
§  27.
W celu wykonania decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie przejęcia przez Dowództwo Garnizonu Warszawa z dniem 1 stycznia 2003 r. zadań reprezentacyjnych przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej i Prezesie Rady Ministrów, Dowódca Garnizonu Warszawa przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie 14 dni od dnia podpisania decyzji budżetowej, wniosek w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu zawierający przesunięcie limitów stanów średniorocznych żołnierzy zasadniczej służby wojskowej i środków na ich utrzymanie, w następujących wielkościach:
1)
z limitu Dowódcy Wojsk Lądowych - 46 żołnierzy - 661 tys. zł;
2)
z limitu Dowódcy Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej - 12 żołnierzy -173 tys. zł;
3)
z limitu Dowódcy Marynarki Wojennej - 5 żołnierzy - 72 tys. zł.
§  28.
1.
W celu wykonania limitów zatrudnienia, o których mowa w § 3, Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz inne właściwe organy wojskowe, określone w przepisach rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 grudnia 1996 r. w sprawie służby wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U z 1997 r. Nr 7, poz. 38 z późn. zm.), są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2 i § 29, do:
1)
realizacji zwolnień z zawodowej służby wojskowej, o których mowa w art. 76 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 1970 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 10, poz. 55 z późn. zm.);
2)
wstrzymania:
a)
naboru do zawodowej służby wojskowej pełnionej jako służba kontraktowa,
b)
powoływania do służby stałej żołnierzy zawodowych pełniących służbę kontraktową;
3)
niezawierania kolejnych kontraktów z żołnierzami zawodowymi pełniącymi służbę kontraktową.
2.
Właściwy organy wojskowy, określony w przepisach rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 grudnia 1996 r. w sprawie służby wojskowej żołnierzy zawodowych, jest obowiązany do każdorazowego uzgodnienia decyzji powodującej odstąpienie od zasad, o których mowa w ust. 1, z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego.
§  29.
Zamiany stanowisk etatowych wojskowych na cywilne dokonuje się wyłącznie w ramach posiadanych środków na wydatki osobowe pracowników.

Rozdział  10

Procedura sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia oraz wydatków budżetowych

§  30.
1.
W celu realizacji postanowień § 22 ust. 1 i 2 oraz § 23 ust. 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3 tej decyzji, komendanci akademii wojskowych, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za WBE), przekazują:
1)
Szefowi Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 oraz Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, stosownie do kompetencji, a także do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego: szczegółowe informacje o wielkości stanów osobowych za poszczególne kwartały - w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale, a także informację roczną - w terminie przekazania rocznych sprawozdań budżetowych, wyodrębniając dane dotyczące:
a)
żołnierzy zawodowych służby stałej (wyszczególniając pozostających w dyspozycji lub rezerwie kadrowej), żołnierzy zawodowych służby kontraktowej, żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej, w podziale na objętych i nieobjętych ubezpieczeniem społecznym,
b)
pozostałych kategorii żołnierzy niezawodowych (służba zasadnicza, przeszkolenie wojskowe absolwentów szkół wyższych, kandydaci na żołnierzy zawodowych, żołnierze rezerwy),
c)
pracowników wojska, w podziale na: członków korpusu służby cywilnej, kierownicze stanowiska państwowe oraz pozostałych pracowników;
2)
Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po kwartale - dodatkowe zestawienia informacyjne dotyczące realizacji wydatków osobowych, w podziale na wojskowe jednostki budżetowe i akademie wojskowe, w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów - do czasu wejścia w życie sprawozdania RB-70Bis.
2.
Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, obejmują średnioroczne stany w poszczególnych kwartałach wynikające w odniesieniu do:
1)
żołnierzy - z liczby żołnierzy, którym jednostka wojskowa wypłaciła uposażenie za dany miesiąc lub za część miesiąca;
2)
pracowników - z metodologii sporządzania sprawozdania Rb-70.
3.
Informacje przedstawione w dodatkowych zestawieniach, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w zakresie wydatków muszą być zgodne z odpowiednimi danymi zawartymi w kwartalnych sprawozdaniach o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w państwowej sferze budżetowej (Rb-70) oraz ze sprawozdaniem z wykonania planu wydatków budżetu państwa (Rb-28).
4.
Właściwi dysponenci realizujący wydatki osobowe są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowych informacji i wyjaśnień dotyczących przyczyn realizacji tych wydatków nieproporcjonalnie w stosunku do upływu czasu - w terminach określonych w ust. 1. Brak wyczerpujących wyjaśnień w zakresie realizacji wydatków poniżej upływu czasu stanowił będzie podstawę do przygotowania propozycji w sprawie zmian w układzie wykonawczym budżetu resortu obrony narodowej lub jego podziale.
§  31.
1.
Pozostałe informacje, o których mowa w § 22 i 23 decyzji Nr 19/MON, w tym ze zrealizowanych wydatków na Cele Sił Zbrojnych NATO i Wymagania Długoterminowe dla Rzeczypospolitej Polskiej, właściwi dysponenci przedstawiają - stosownie do kompetencji - Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, Szefom Generalnych Zarządów: Planowania Strategicznego - P5 oraz Logistyki - P4, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2.
Informacje z centralnej realizacji zadań w ramach planów, o których mowa w § 2 pkt 16 lit. a i d decyzji Nr 19/MON, Dyrektorzy Departamentów: Polityki Zbrojeniowej i Zaopatrywania Sił Zbrojnych oraz Prezes Agencji Mienia Wojskowego przedstawiają, po uzgodnieniu z Głównym Księgowym Budżetu Resortu - stosownie do kompetencji - Szefom Generalnych Zarządów: Planowania Strategicznego - P5 oraz Logistyki - P4, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.
3.
Informacje z realizacji zadań w ramach planów, o których mowa w § 2 pkt 16 lit. b i c decyzji Nr 19/MON, Dyrektor Departamentu Infrastruktury przedstawia Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.
§  32.
1.
Komendant Zakładu Budżetowego "Centrala Wojskowe Misje Pokojowe" jest obowiązany do:
1)
przedstawiania właściwym dysponentom, których jednostki, pododdziały wojskowe zaangażowane są w misjach i operacjach NATO lub państw sojuszniczych - w terminie do 15 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni - rozliczenia wykorzystania środków budżetowych przydzielonych na polskie kontyngenty wojskowe w misjach i operacjach NATO lub państw sojuszniczych, na sfinansowanie należności osobowych wypłacanych poza granicami państwa, z tym że za miesiąc grudzień 2003 r. - do dnia 25 stycznia 2004 r. W rozliczeniu przedstawia się faktyczne wydatki za rozliczany miesiąc oraz wydatki poniesione od początku roku lub od początku misji;
2)
przedstawiania Szefowi Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 - w terminach i trybie określonych w pkt 1 - rozliczenia wykorzystanych środków budżetowych przeznaczonych na funkcjonowanie żołnierzy pełniących służbę w polskich przedstawicielstwach wojskowych, zespołach łącznikowych oraz dowództwach i sztabach NATO.
2.
Dysponenci, o których mowa w ust. 1 pkt 1, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego - w terminie do 25 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni - rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, z uwzględnieniem wydatków dokonanych przez Zakład Budżetowy "Centrala Wojskowe Misje Pokojowe" i podległe wojskowe jednostki budżetowe, z tym że za miesiąc grudzień 2003 r. - do dnia 30 stycznia 2004 r.
§  33.
Komendanci akademii wojskowych, z tym że Komendant Akademii Marynarki Wojennej poprzez Dowódcę Marynarki Wojennej, przedstawią Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego - w terminie 14 dni od dnia podpisania decyzji budżetowej - plany rzeczowo-finansowe obejmujące wszystkie źródła finansowania, z wyodrębnieniem przydzielonej dotacji budżetowej na 2003 r., a także w terminach do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału - sprawozdania z wykorzystania kwot dotacji, w układzie planu rzeczowo-finansowego wraz z rozliczeniem ilości kształconych.
§  34.
1.
Inwestorzy realizujący inwestycje budowlane i remonty nieruchomości sporządzają okresowe sprawozdania z ich realizacji w trybie i na zasadach określonych w wytycznych Sekretarza Stanu - I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 lipca 2000 r.
2.
Szefowie rejonowych (stołecznego) zarządów infrastruktury, szefowie terenowych oddziałów lotniskowych, Biura Inwestycji Łączności oraz pozostałych organów pełniących funkcję inwestorską, są obowiązani do przedstawienia właściwym dysponentom środków budżetowych i komendantom zakładów budżetowych informacji o dokonanych wydatkach, kwartalnie w pierwszym półroczu, miesięcznie w drugiej połowie roku - w terminie 7 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego.
§  35.
Dyrektorzy Departamentów: Polityki Zbrojeniowej oraz Zaopatrywania Sił Zbrojnych, a także Prezes Agencji Mienia Wojskowego są obowiązani do przedstawiania dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON - w uzgodnieniu z Głównym Księgowym Budżetu Resortu - kwartalnych informacji o zrealizowanych centralnie na ich rzecz zadaniach ujętych w planach rzeczowych, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale, wyodrębniając zrealizowane nakłady na Cele Sił Zbrojnych NATO i Wymagania Długoterminowe dla Rzeczypospolitej Polskiej.
§  36.
Podsekretarz Stanu do spraw Polityki Obronnej jest obowiązany do przedstawiania Ministrowi Obrony Narodowej kwartalnych informacji z realizacji planu, o którym mowa w § 2 pkt 21 decyzji Nr 19/MON, w układzie zadań rzeczowych ujętych w tym planie, w terminach o których mowa w § 32 ust. 1 pkt 1.

Rozdział  11

Zasady finansowania zadań ze środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej

§  37.
1.
Przychody środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej, utworzonego na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), gromadzone są na odrębnym rachunku Departamentu Budżetowego.
2.
Ze środka specjalnego, o którym mowa w ust. 1, dokonuje się wpłaty do budżetu państwa w wysokości 5 % planowanych wpływów.
3.
Realizacja wpłaty, o której mowa w ust. 2, następuje co kwartał w wysokości 25 % kwoty planowanej, w terminie 20 dni po zakończeniu kwartału, a za czwarty kwartał do dnia 20 grudnia 2003 r.
4.
Środki finansowe z rachunku środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej przekazywane są właściwym dysponentom na realizację zadań "Programu przebudowy i modernizacji technicznej Sił Zbrojnych w latach 2001-2006" w formie sum na zlecenie lub wykorzystywane są bezpośrednio przez dysponenta głównego na finansowanie zadań realizowanych centralnie.
5.
Ponadplanowe wpływy środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej z tytułu przekazania do Agencji Mienia Wojskowego:
1)
nieruchomości czasowo niewykorzystywanych - przeznacza się w 100 % na zadania inwestycyjne dysponentów, którzy te nieruchomości przekazali;
2)
budynków, gruntów zakładów budżetowych - Wojskowych Domów Wypoczynkowych (WDW/WZW) oraz SP ZOZ utworzonych przez Ministra Obrony Narodowej - przeznacza się w wysokości do 50 %, odpowiednio na zabezpieczenie potrzeb inwestycyjnych zakładów budżetowych WDW/WZW funkcjonujących w resorcie obrony narodowej oraz resortowych jednostek służby zdrowia.

Rozdział  12

Zasady realizacji dochodów budżetowych

§  38.
1.
Dysponenci drugiego stopnia środków budżetowych dokonują podziału dochodów budżetowych, określonych w załączniku nr 3 do decyzji, na ustanowionych przez siebie dysponentów, w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia decyzji budżetowej.
2.
Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 i 9 decyzji Nr 19/MON, dokonują na bieżąco monitoringu realizacji dochodów, porównując wielkości wpływów wykonanych z planowanymi, w oparciu o miesięczne sprawozdania "Rb-27".
3.
Zobowiązuje się:
1)
dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, oraz Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za WBE) do przedstawienia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowych informacji sprawozdawczych o przebiegu realizacji zaplanowanych dochodów budżetowych w okresach kwartalnych - w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, a za rok - w terminie sprawozdań budżetowych;
2)
dysponentów drugiego stopnia środków budżetowych do pełnego włączenia w proces opracowywania informacji, o której mowa w pkt 1, dysponentów trzeciego stopnia środków budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 4 decyzji Nr 19/MON.
4.
W informacjach, o których mowa w ust. 3, należy:
1)
omówić, w szczegółowości rozdziałów klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, poszczególne rodzaje osiągniętych wpływów (według ewidencji w odpowiednich paragrafach) oraz zasadnicze tytuły realizacji dochodów w poszczególnych paragrafach;
2)
wyjaśnić rozbieżności w realizacji dochodów w odniesieniu do planu;
3)
szczegółowo omówić należności budżetowe pozostałe do uzyskania, wykazane w sprawozdaniu Rb-27, w tym zaległości, tj. należności nieuregulowane w terminie;
4)
omówić wpływy z nadwyżek środków obrotowych zakładów budżetowych, z zysku gospodarstw pomocniczych i wpłat z planowanych przychodów środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej (zaliczanych odpowiednio do § 237, 238 i 239 klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów);
5)
szczegółowo wyjaśnić przyczyny zrealizowanych dochodów w poszczególnych paragrafach klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów w wysokości niezgodnej z upływem czasu;
6)
podać prognozę przewidywanych dochodów na następny kwartał w szczegółowości paragrafu dochodów oraz do końca roku w kwocie globalnej.
5.
Przy podejmowaniu decyzji w sprawie zaliczania wpływów na dochody budżetowe, właściwi dysponenci są obowiązani stosować postanowienia:
1)
art. 21 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych;
2)
§ 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa i szczegółowych zasad obsługi rachunków bankowych budżetu państwa oraz zakresu i terminów sporządzania przez Narodowy Bank Polski informacji i sprawozdań z wykonania budżetu państwa w ramach obsługi bankowej budżetu państwa (Dz. U. Nr 122, poz. 1335);
3)
§ 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych (Dz. U. Nr 122, poz. 1333).
6.
Nadzór i kontrolę bieżącej realizacji dochodów sprawują organy finansowe dysponentów wyższego stopnia, z tym że w odniesieniu do:
1)
dysponentów trzeciego stopnia podległych Dowódcy Wojsk Lądowych oraz Dowódcy Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej - również, stosownie do kompetencji, organy ekonomiczno-finansowe dowódców okręgów wojskowych oraz korpusów rodzajów Sił Zbrojnych;
2)
wojskowych biur emerytalnych - Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji;
3)
rejonowych (stołecznego) zarządów infrastruktury - Dyrektor Departamentu Infrastruktury;
4)
zakładów budżetowych - właściwe jednostki (komórki) organizacyjne resortu obrony narodowej sprawujące funkcję nadzoru nad zakładami.
7.
Dysponenci realizujący dochody budżetowe podejmą niezbędne działania w celu niezwłocznego wyegzekwowania wszystkich zaległych należności z lat poprzednich.

Rozdział  13

Postanowienia końcowe

§  39.
Dysponenci prowadzą ewidencję pozabilansową wydatków na Cele Sił Zbrojnych NATO i Wymagania Długoterminowe dla RP.
§  40.
W trakcie realizacji zadań finansowanych z planu wydatków dysponenta głównego, kierownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, o których mowa w § 3 ust. 11 decyzji Nr 19/MON, są obowiązani do stosowania zasad określonych w instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych oraz w zakładowym planie kont tego dysponenta.
§  41.
Dyrektor Departamentu Kontroli uwzględni w planie zamierzeń kontrolnych badanie realizacji postanowień niniejszej decyzji.
§  42.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 2003 r.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK Nr 1

DOCHODY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2003 ROK

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 2

WYDATKI BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2003 ROK

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 3

UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2003 ROK W ZAKRESIE DOCHODÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 4 6

UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2003 ROK W ZAKRESIE WYDATKÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 5 7

LIMITY ZATRUDNIENIA I ŚREDNIOROCZNE STANY OSOBOWE NA 2003 ROK

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 6 8

Wykaz dotacji realizowanych w 2003 r. z budżetu resortu obrony narodowej

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 7

Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem państwa w 2003 r. jednostek pozabudżetowych w części 29 "Obrona narodowa"

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 7a

Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem państwa w 2003 r. jednostek pozabudżetowych w części 29 "Obrona narodowa"

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 8 9

PODZIAŁ

PLANOWANYCH PRZYCHODÓW i WYDATKÓW ŚRODKA SPECJALNEGO MINISTRA OBRONY NARODOWEJ NA 2003 ROK ORAZ POZOSTAŁOŚCI WPŁYWÓW Z AGENCJI MIENIA WOJSKOWEGO UZYSKANYCH PRZED 2002 ROKIEM

grafika

1 § 9 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 317/MON z dnia 24 listopada 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.18.195) zmieniającej nin. decyzję z dniem 17 grudnia 2003 r.
2 § 11 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 54/MON z dnia 28 lutego 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.4.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 18 marca 2003 r.
3 § 11 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 54/MON z dnia 28 lutego 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.4.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 18 marca 2003 r.
4 § 15 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 19/MON z dnia 27 stycznia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.2.9) zmieniającej nin. decyzję z dniem 20 lutego 2003 r.
5 § 15 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 19/MON z dnia 27 stycznia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.2.9) zmieniającej nin. decyzję z dniem 20 lutego 2003 r.
6 Załącznik nr 4:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 19/MON z dnia 27 stycznia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.2.9) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 54/MON z dnia 28 lutego 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.4.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 18 marca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 64/MON z dnia 10 marca 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.5.48) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 marca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 143/MON z dnia 22 maja 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.8.103) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 maja 2003 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 178/MON z dnia 30 czerwca 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.10.116) zmieniającej nin. decyzję z dniem 14 lipca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 179/MON z dnia 30 czerwca 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.10.117) zmieniającej nin. decyzję z dniem 14 lipca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 213/MON z dnia 25 lipca 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.12.140) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 sierpnia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 243/MON z dnia 29 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.13.152) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 259/MON z dnia 16 września 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.15.167) zmieniającej nin. decyzję z dniem 17 października 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 267/MON z dnia 30 września 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.15.171) zmieniającej nin. decyzję z dniem 17 października 2003 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 277/MON z dnia 14 października 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.16.175) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 listopada 2003 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 290/MON z dnia 30 października 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.17.179) zmieniającej nin. decyzję z dniem 2 grudnia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 314/MON z dnia 18 listopada 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.17.192) zmieniającej nin. decyzję z dniem 2 grudnia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 317/MON z dnia 24 listopada 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.18.195) zmieniającej nin. decyzję z dniem 17 grudnia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 342/MON z dnia 15 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.19.209) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 grudnia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 368/MON z dnia 22 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.20.212) zmieniającej nin. decyzję z dniem 31 grudnia 2003 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

7 Załącznik nr 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 54/MON z dnia 28 lutego 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.4.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 18 marca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 179/MON z dnia 30 czerwca 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.10.117) zmieniającej nin. decyzję z dniem 14 lipca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 243/MON z dnia 29 sierpnia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.13.152) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 259/MON z dnia 16 września 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.15.167) zmieniającej nin. decyzję z dniem 17 października 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 342/MON z dnia 15 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.19.209) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 grudnia 2003 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

8 Załącznik nr 6 zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 19/MON z dnia 27 stycznia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.2.9) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2003 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
9 Załącznik nr 8:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 decyzji nr 19/MON z dnia 27 stycznia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.2.9) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 decyzji nr 54/MON z dnia 28 lutego 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.4.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 18 marca 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 143/MON z dnia 22 maja 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.8.103) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 maja 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 267/MON z dnia 30 września 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.15.171) zmieniającej nin. decyzję z dniem 17 października 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 342/MON z dnia 15 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.MON.03.19.209) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 grudnia 2003 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.