Badanie pilotażowe towarowego transportu drogowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GUS.1996.23.157

Akt nienormatywny
Wersja od: 23 grudnia 1996 r.

KOMUNIKAT
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 19 grudnia 1996 r.
w sprawie badania pilotażowego towarowego transportu drogowego

Główny Urząd Statystyczny informuje, że w związku z przystąpieniem Polski do programu współpracy statystycznej z Unią Europejską w zakresie harmonizacji danych statystycznych, począwszy od dnia 27 stycznia 1997 r. do dnia 25 stycznia 1998 r. prowadzone będzie tygodniowe pilotażowe badanie towarowego transportu drogowego.
Stowarzyszenie Polski z Unią Europejską wiąże się z koniecznością przyjęcia standardów europejskich w badaniach statystycznych. Wymagania powyższe spełnia metodologia przyjęta w badaniu pilotażowym towarowego transportu drogowego.

Celem badania jest uzyskanie jednolitych informacji z danymi zbieranymi przez urzędy statystyczne państw będących członkami Unii Europejskiej, które posłużą do sporządzenia zestawień statystycznych, dających obraz działalności przewozowej transportu drogowego.

Udział właścicieli pojazdów w tym badaniu, którzy zostaną wylosowani jako respondenci, polega na wypełnieniu ankiety, której wzór określa załącznik do komunikatu i na przekazaniu jej do wskazanego urzędu statystycznego.

Badaniem objęte będą pojazdy zarejestrowane w 36 województwach, z których Główny Urząd Statystyczny uzyskał wyciąg z wojewódzkich baz danych o pojazdach.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK 

TP-1

Ankieta tygodniowa o przewozach ładunków pojazdem samochodowym o numerze rejestracyjnym

grafika

UWAGI DO WYPEŁNIANIA DZIAŁU 5

1.
Prosimy o wypełnienie w ankiecie informacji dla każdego dnia tygodnia, w którym pojazd pracował oraz wyszczególnienie wszystkich jazd, podając informacje dla każdej jazdy oddzielnie (tj. jazdy z ładunkiem oraz jazdy pustej), zrealizowanych przez pojazd o numerze rejestracyjnym i w tygodniu podanym na wstępie ankiety. Należy wykazywać tylko jazdy rozpoczęte w tygodniu badanym. Nie należy natomiast wykazywać jazd rozpoczętych przed tygodniem badanym, mimo że kończą się w tygodniu badanym. W przypadku gdy jazda trwa dłużej niż jeden dzień (np. przy przewozach międzynarodowych) - zgodnie z przyjętą zasadą - należy zapisać ją w jednym wierszu. W dniu rozpoczęcia jazdy, w rubryce 3 (skąd) wpisujemy miejsce rozpoczęcia jazdy, a w rubryce 4 (dokąd) miejsce i dzień tygodnia (dla jazdy zakończonej w tygodniu badanym) lub datę (dla jazdy zakończonej po tygodniu badanym), w którym miał miejsce całkowity rozładunek pojazdu lub zakończyła się jazda pusta (patrz przykład nr 4).
2.
W przypadku przewozów ładunków tego samego rodzaju po tej samej trasie, np. wywóz ziemi z placu budowy, można dane dla tych jazd wykazać w dwóch wierszach. W jednym wierszu należy podać łączną wielkość ładunków naładowanych (rubryka 7), przewożonych (rubryka 8) i wyładowanych (rubryka 9) oraz łączny przebieg ładowny (rubryka 11), a także łączną liczbę jazd ładownych (rubryka 12). W drugim wierszu należy wykazać łączny przebieg pusty (rubryka 10) podając w rubryce 3 (skąd) miejsce rozpoczęcia jazdy pustej, a w rubryce 4 (dokąd) miejsce zakończenia jazdy pustej (patrz przykład nr 1).
3.
W przypadku przewozów dystrybucyjnych (rozwózkowo-zwózkowych), tj. jedno miejsce załadunku i wiele miejsc rozładunku lub wiele miejsc załadunku i jedno miejsce rozładunku, np. w handlu przy obsłudze sklepów, dla których istnieją trudności w ustaleniu poprawnej odległości przewozu dla każdej jazdy ładownej, dane te należy wykazać w jednym wierszu podając w rubryce 12 (liczba jazd z ładunkiem) liczbę miejsc (przystanków) dla rozładunku (lub załadunku) towarów oraz zakreślając w rubryce 13 symbol 1 (patrz przykład nr 2).
4.
W rubryce 3 i 4 prosimy podać nazwę miejscowości i województwa (bądź nazwę kraju dla przewozów międzynarodowych), w której (w którym) rozpoczęto jazdę bądź załadowano towar na pojazd (rubryka 3) oraz w której (w którym) zakończono jazdę bądź wyładowano towar z pojazdu (rubryka 4).
5.
W rubryce 5 prosimy podać nazwę głównego (przeważającego) w przewozie towaru, np. węgiel kamienny, mąka, artykuły tekstylne, materiały budowlane itp. W przypadku przewozu pustych opakowań, np. kontenerów, palet, skrzynek, kartonów itp., prosimy wpisać - "puste opakowania", przy czym w rubrykach 7-9 podać orientacyjną wagę tych opakowań w kg.
6.
W rubryce 6 przez określenie sposób przewozu ładunków należy rozumieć: "luzem" (symbol 1) - przewóz ładunków całopojazdowych bez opakowania, np. węgiel, ziemniaki, ziemia, piasek, buraki cukrowe itp., "w opakowaniach" (symbol 4) - przewóz ładunków opakowanych, np. w skrzynki, worki, kartony, beczki oraz inne opakowania fabryczne. Do pozostałego sposobu przewozu (symbol 5) należy zaliczyć sposób przewozu ładunków nie kwalifikujący się do żadnej z wymienionych 4 grup, np. przewóz żywych zwierząt, pojazdów, maszyn i urządzeń oraz przewóz pustych opakowań.
7.
Wagę ładunków (rubryka 7, 8 i 9) prosimy podać w kg. W przypadku przewozu ładunków określonych w innych jednostkach miary niż kg, prosimy o podanie ich przybliżonej wagi w kg. Gdy ładunek przewożony jest pojazdem samochodowym sprzęgniętym z przyczepą, prosimy podać łączny ciężar przewożonego ładunku (pojazdem samochodowym i na przyczepie).
8.
Do przebiegu pojazdu, zarówno pustego jak i ładownego, wykazanego w rubrykach 10 i 11, nie należy zaliczać odległości, którą pojazd pokonał na innym środku transportu, np.: promie, koleją itp.
9.
W rubryce 12 należy podać liczbę jazd z ładunkiem. Jazda z ładunkiem jest to przebieg pojazdu z ładunkiem pomiędzy dwoma kolejnymi miejscami załadunku lub wyładunku (całkowitego lub częściowego).