Decyzja 2007/330/WE znosząca zakaz przemieszczania niektórych produktów zwierzęcych na wyspie Cypr zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 866/2004 i ustanawiająca warunki przemieszczania tych produktów

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2007.123.30

Akt jednorazowy
Wersja od: 13 kwietnia 2021 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 4 maja 2007 r.
znosząca zakaz przemieszczania niektórych produktów zwierzęcych na wyspie Cypr zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 866/2004 i ustanawiająca warunki przemieszczania tych produktów

(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 1911)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2007/330/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 12 maja 2007 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 866/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie systemu na podstawie art. 2 Protokołu 10 do Aktu przystąpienia 1 , w szczególności jego art. 4 ust. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Do czasu powtórnego zjednoczenia Cypru art. 1 ust. 1 Protokołu 10 do Aktu przystąpienia zawiesza stosowanie dorobku prawnego Wspólnoty na obszarze Republiki Cypryjskiej, nad którym rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli.

(2) Ze względów związanych ze zdrowiem publicznym i zdrowiem zwierząt rozporządzenie (WE) nr 866/2004 zakazuje przemieszczania produktów zwierzęcych na tereny Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej sprawuje skuteczną kontrolę, poprzez linię oddzielającą je od terenów Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli.

(3) Jako pierwszy krok, zważywszy na produkcję na obszarach Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli, zakazy mogą zostać zniesione w odniesieniu do świeżych ryb i miodu.

(4) Należy koniecznie zapewnić, że zniesienie zakazów nie spowoduje zagrożenia zdrowia publicznego i zdrowia zwierząt. Konieczne jest również zagwarantowanie bezpieczeństwa żywności zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1480/2004 2 , które określa szczegółowe zasady dotyczące towarów przybywających z obszarów Republiki Cypryjskiej niepodlegających skutecznej kontroli Rządu Republiki Cypryjskiej na obszary Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd sprawuje skuteczną kontrolę. W związku z tym handel produktami, których dotyczy zniesienie zakazu, powinien podlegać pewnym warunkom.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1 3

Zakazy przemieszczania produktów zwierzęcych przez linię oddzielającą obszary Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli, od obszarów, nad którymi sprawuje taką kontrolę, wprowadzone art. 4 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 866/2004, nie mają odtąd zastosowania do produktów zwierzęcych określonych w załącznikach I, II i III do niniejszej decyzji.

Handel tymi produktami podlega warunkom określonym w odpowiednich załącznikach.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 4 maja 2007 r.
W imieniu Komisji
Markos KYPRIANOU
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Świeże ryby

A.
Produkt zwierzęcy: Świeże ryby
B.
Warunki
1.
Świeże ryby muszą być bezpośrednio wyładowywane ze statków rybackich, na których pokładzie złowione ryby są przechowywane przez mniej niż 24 godziny. Statki rybackie, o których mowa, muszą prowadzić działalność zgodnie z wymogami załącznika III, sekcji VIII, rozdziału I części I.A oraz rozdziału II rozporządzenia (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego 4 . Powołani przez służby Komisji niezależni eksperci są zobowiązani do przeprowadzania kontroli statków i przesyłania Komisji wykazu statków spełniających wymogi. Komisja przekaże wykaz właściwemu organowi weterynaryjnemu Republiki Cypryjskiej oraz udostępni go na swoich stronach internetowych.
2.
Każdej przesyłce świeżych ryb musi towarzyszyć dokument wydany zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1480/2004. Dokument ten musi być wydany przez Izbę Handlową Turków Cypryjskich, należycie upoważnioną w tym celu przez Komisję w porozumieniu z Rządem Republiki Cypryjskiej, bądź przez inną instytucję upoważnioną w ten sposób w porozumieniu z Rządem Republiki Cypryjskiej. Dokument ten musi być wydany zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 4 ust. 5 i 6 rozporządzenia Rady (WE) nr 866/2004 i musi stwierdzać, że ryby są bezpośrednio wyładowywane ze statków rybackich wymienionych w wykazie statków spełniających wymogi, o którym mowa w ust. 1, który to wykaz zostanie odpowiednio przedłożony.
3.
Świeże ryby muszą być przeznaczone dla sprzedawców detalicznych, restauracji lub do sprzedaży bezpośrednio konsumentom.

ZAŁĄCZNIK  II

Miód przeznaczony do spożycia przez ludzi

A.
Produkt zwierzęcy: Miód przeznaczony do spożycia przez ludzi
B.
Warunki
1.
Miód musi być całkowicie wyprodukowany przez producentów zamieszkujących na tych obszarach Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli.
2.
Miód musi być transportowany:
a)
luzem lub
b)
pakowany w przeznaczone na rynek opakowania jednostkowe w przedsiębiorstwach odpowiednio do tego celu wyposażonych, zgodnie z przepisami załącznika I, część A, pkt II do rozporządzenia (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych 5 .
3.
Każdej przesyłce miodu musi towarzyszyć dokument wydany zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1480/2004. Dokument ten musi być wydany przez Izbę Handlową Turków Cypryjskich, należycie upoważnioną w tym celu przez Komisję w porozumieniu z Rządem Republiki Cypryjskiej, bądź przez inną instytucję upoważnioną w ten sposób w porozumieniu z Rządem Republiki Cypryjskiej. Dokument ten musi być wydany zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 4 ust. 5 i 6 rozporządzenia Rady (WE) nr 866/2004 i musi stwierdzać, że miód spełnia warunki określone w pkt 1.
4.
Przed wprowadzeniem miodu do handlu niezależni eksperci powołani przez Komisję muszą pobrać podczas łańcucha produkcyjnego 10 próbek miodu, które następnie zostaną poddane analizie, a jej wyniki muszą zostać przekazane Komisji. Komisja przekaże wyniki analiz właściwemu organowi weterynaryjnemu Republiki Cypryjskiej oraz udostępni je na swoich stronach internetowych.

Analizy muszą być przeprowadzone w zatwierdzonym laboratorium zgodnie z jego definicją zawartą w art. 2 lit. f) dyrektywy Rady 96/23/WE z dnia 29 kwietnia 1996 r. w sprawie środków monitorowania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego oraz uchylającej dyrektywy 85/358/EWG i 86/469/EWG oraz decyzje 89/187/EWG i 91/664/EWG 6 . Podział próbek musi być następujący:

a)
sześć próbek na badanie obecności antybiotyków (grupa B1) oraz karbaminianów i pyretroidów (grupa B2 - substancje przeciwpasożytnicze);
b)
cztery próbki na badanie obecności pestycydów (grupa B3a w przypadku związków chloroorganicznych i grupa B3b w przypadku związków fosforoorganicznych) i metali ciężkich (grupa B3c).
5.
Czynności pobierania i analizy próbek, o których mowa w pkt 4, należy powtarzać co roku.
6.
Miód przemieszczany na podstawie niniejszej decyzji podlega wymogom ustanowionym w dyrektywie Rady 2001/110/WE z dnia 20 grudnia 2001 r. odnoszącej się do miodu 7 .

ZAŁĄCZNIK  III  8  

"Χαλλούμι" (Halloumi)/"Hellim" (ChNP)

A.
Produkt zwierzęcy: "Χαλλούμι" (Halloumi)/"Hellim" (ChNP)
B.
Warunki, które należy spełnić przed rozpoczęciem handlu
1.
Status zdrowia zwierząt

Status zdrowia zwierząt na obszarach Republiki Cypryjskiej, nad którym rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli, musi być na pierwszym etapie określony jako korzystny zgodnie z normami międzynarodowymi Światowej Organizacji Zdrowia Zwierząt w odniesieniu do wszystkich chorób, o których mowa w części C pkt 5 i części C pkt 6 lit. a), co umożliwia handel "Χαλλούμι" (Halloumi)/"Hellim" (ChNP) zgodnie z warunkami, o których mowa w rozporządzeniu (UE) 2021/591( 9 ). W przypadku braku norm międzynarodowych określenie musi być dokonane zgodnie z innymi odpowiednimi kryteriami stosowanymi przez Komisję w odniesieniu do statusu zdrowia zwierząt. Niezbędne badania i gromadzenie dowodów musi przeprowadzać jednostka upoważniona, o której mowa w części D. Po określeniu statusu zdrowia zwierząt na podstawie dowodów naukowych przedstawionych przez jednostkę upoważnioną, o której mowa w części D, przewiduje się, że Komisja przyjmie decyzję uznającą ten status zgodnie z procedurami, które mają zastosowanie. Status należy zgłosić Światowej Organizacji Zdrowia Zwierząt.

2.
Monitorowanie pozostałości

Po określeniu korzystnego statusu zdrowia zwierząt zgodnie z pkt 1 niniejszej części jednostka upoważniona, o której mowa w części D, musi przygotować roczny program monitorowania pozostałości oparty na danych dotyczących produkcji mleka. Przewiduje się, że Komisja będzie co roku zatwierdzać ten program w drodze decyzji. Należy stosować kryteria analogiczne do kryteriów, które Komisja stosuje przy ocenie rocznych programów monitorowania pozostałości.

3.
Zatwierdzenie kwalifikujących się mleczarni

Jednostka upoważniona, o której mowa w części D, musi przeprowadzać inspekcje zakładów mleczarskich pod kątem zgodności z załącznikiem II do rozporządzenia (WE) nr 852/2004 i sekcją IX rozdział II załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004. Musi ona zatwierdzić zakłady kwalifikujące się do przemieszczania produktu przez linię oddzielającą obszary Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli, od obszarów, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej sprawuje taką kontrolę.

4.
Specjaliści jednostki upoważnionej, o której mowa w części D, muszą stwierdzić, że spełniono warunki określone w pkt 1-3 niniejszej części.
C.
Warunki ogólne mające zastosowanie do handlu
1.
Produkt musi być w całości wyprodukowany przez producenta, którego miejsce zamieszkania i działalności znajduje się na obszarach Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli.
2.
Produkt uzyskał certyfikat poświadczający zgodność z wymogami rozporządzenia wykonawczego (UE) 2021/591
3.
Jednostka upoważniona, o której mowa w części D, skontrolowała wszystkie etapy procesu produkcji produktu.
4.
Specjaliści jednostki upoważnionej, o której mowa w części D, poświadczyli, że spełniono warunki określone w pkt 5- 11 niniejszej części.
5.
Obszary Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli, są wolne od pryszczycy od co najmniej dwunastu miesięcy.
6.
Wszystkie zakłady, w których utrzymuje się krowy, owce lub kozy na obszarach, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli:
a)
nie podlegają ograniczeniom w związku z gruźlicą bydła, brucelozą bydła ani brucelozą kóz i owiec;
b)
spełniają warunki dotyczące zdrowia ustanowione w sekcji IX rozdział I załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004;
c)
spełniają warunki dotyczące zdrowia zwierząt ustanowione w rozdziale I dyrektywy 2002/99/WE( 10 ); oraz
d)
przestrzegają zakazu skarmiania przeżuwaczy mączką mięsno-kostną, skwarkami i przetworzonym białkiem zwierzęcym pochodzącymi od przeżuwaczy.
7.
Od dnia wejścia w życie niniejszej decyzji krowy, owce i kozy przemieszcza się na obszary Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli, jedynie z państw, które są upoważnione do wywozu takich zwierząt do Unii Europejskiej i wymienione w części 1 załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 206/2010( 11 ), oraz pod warunkiem wystawienia świadectwa zgodnie z częścią 2 załącznika I do tego rozporządzenia.
8.
Mleko wykorzystane do wytworzenia produktu:
a)
pochodziło od zidentyfikowanych zwierząt z zarejestrowanych zakładów, które prowadzą ewidencję przemieszczania zwierząt w celu zapewnienia identyfikowalności;
b)
uzyskano, odebrano, schłodzono, przechowano i przewieziono zgodnie z warunkami higieny ustanowionymi w sekcji IX rozdział I załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004;
c)
spełniało wymogi w zakresie liczby bakterii i komórek somatycznych ustanowione w sekcji IX rozdział I załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004;
d)
nie zawierało pozostałości związków przeciwdrobnoustrojowych w stężeniach przekraczających maksymalny dozwolony limit określony w załączniku do rozporządzenia Komisji (UE) nr 37/2010( 12 );
e)
nie zawierało pozostałości pestycydów w stężeniach przekraczających najwyższe dopuszczalne poziomy pozostałości określone w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 396/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady( 13 ); oraz
f)
nie zawierało zanieczyszczeń w stężeniach przekraczających najwyższe dopuszczalne poziomy określone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1881/2006( 14 ).
9.
Mleczarnie wytwarzające produkt wprowadziły program oparty na systemie analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (HACCP) zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 852/2004.
10.
Produkt przetworzono, przechowywano, umieszczono w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych oraz przewieziono zgodnie z właściwymi warunkami ustanowionymi w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 852/2004 i w sekcji IX rozdział II załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004.
11.
Produkt wytworzono zgodnie z kryteriami ustanowionymi w sekcji IX rozdział II załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004.
12.
Każdej przesyłce produktu musi towarzyszyć dokument wydany zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1480/2004. Dokument ten musi być wydany przez Izbę Handlową Turków Cypryjskich, należycie upoważnioną w tym celu przez Komisję w porozumieniu z rządem Republiki Cypryjskiej, bądź przez inną instytucję upoważnioną w ten sposób w porozumieniu z rządem Republiki Cypryjskiej. Dokument ten musi być wydany zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 4 ust. 5 i 6 rozporządzenia (WE) nr 866/2004 i musi stwierdzać, że produkt spełnia warunki określone w niniejszej części.
13.
Produkt musi być opatrzony znakiem jakości zdrowotnej i znakiem identyfikacyjnym zgodnie z art. 5 rozporządzenia (WE) nr 853/2004.
14.
Każdej przesyłce produktu muszą towarzyszyć następujące poświadczenia zdrowia zwierząt i zdrowia publicznego podpisane przez specjalistę jednostki upoważnionej, o której mowa w części D:

"POŚWIADCZENIE ZDROWIA PUBLICZNEGO I ZDROWIA ZWIERZĄT

Numer referencyjny:

I.
Poświadczenie zdrowia publicznego

Ja, specjalista wyznaczony przez jednostkę upoważnioną, o której mowa w pkt D załącznika III do decyzji 2007/330/WE, oświadczam, że znam odpowiednie przepisy załącznika III do decyzji 2007/330/WE, jak również rozporządzeń (WE) nr 178/2002( 15 ), (WE) nr 852/2004( 16 ), (WE) nr 853/2004( 17 ) oraz (UE) 2017/625( 18 ) i (UE) 2019/627( 19 ), oraz niniejszym zaświadczam, że powyżej opisany produkt wytworzono zgodnie z tymi przepisami, a w szczególności że:

a)
został wytworzony z mleka surowego, które:
(i)
pochodzi z gospodarstw zarejestrowanych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 852/2004 i kontrolowanych zgodnie z art. 49 i 50 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/627;
(ii)
uzyskano, odebrano, schłodzono, przechowano i przewieziono zgodnie z warunkami higieny ustanowionymi w sekcji IX rozdział I załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004;
(iii)
spełnia wymogi w zakresie liczby bakterii i komórek somatycznych ustanowione w sekcji IX rozdział I załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004;
(iv)
spełnia gwarancje dotyczące statusu pozostałości w mleku surowym zawarte w planach monitorowania w celu wykrywania pozostałości lub substancji, przedłożonych zgodnie z art. 29 dyrektywy Rady 96/23/WE( 20 );
(v)
na podstawie badania na obecność pozostałości leków przeciwbakteryjnych przeprowadzonego przez podmiot prowadzący przedsiębiorstwo spożywcze zgodnie z wymogami sekcji IX rozdział 1 część III pkt 4 załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004 uznano za zgodne z maksymalnymi limitami pozostałości dotyczącymi pozostałości przeciwbakteryjnych weterynaryjnych produktów leczniczych określonymi w załączniku do rozporządzenia Komisji (UE) nr 37/2010( 21 );
(vi)
wyprodukowano w warunkach gwarantujących zgodność z najwyższymi dopuszczalnymi poziomami pozostałości pestycydów określonymi w rozporządzeniu (WE) nr 396/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady( 22 ) oraz najwyższymi dopuszczalnymi poziomami zanieczyszczeń określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1881/2006( 23 );
b)
pochodzi z zakładu lub zakładów, w których stosuje się ogólne wymogi dotyczące higieny i w których wdrażany jest program oparty na zasadach analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (HACCP) zgodnie z art. 5 rozporządzenia (WE) nr 852/2004 oraz które są poddawane regularnym kontrolom przez właściwe organy;
c)
przetworzono, przechowywano, umieszczono w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych oraz przewieziono zgodnie z właściwymi warunkami higieny ustanowionymi w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 852/2004 i w sekcji IX rozdział II załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004;
d)
spełnia właściwe kryteria ustanowione w sekcji IX rozdział II załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004 oraz właściwe kryteria mikrobiologiczne ustanowione w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2073/2005( 24 ) w sprawie kryteriów mikrobiologicznych dotyczących środków spożywczych;
e)
został poddany lub został wyprodukowany z mleka surowego, które zostało poddane obróbce termicznej, o której mowa w części II.1.2, wystarczającej do zapewnienia, w stosownych przypadkach, ujemnego wyniku badania na obecność fosfatazy alkalicznej przeprowadzonego bezpośrednio po obróbce termicznej;
f)
produkt został wyprodukowany w warunkach gwarantujących zgodność z najwyższymi dopuszczalnymi poziomami pozostałości pestycydów określonymi w rozporządzeniu (WE) nr 396/2005 oraz najwyższymi dopuszczalnymi poziomami zanieczyszczeń określonymi w rozporządzeniu (WE) nr 1881/2006.
II.
Poświadczenie zdrowia zwierząt

Produkt:

II.1.1 pochodzi z obszarów Republiki Cypryjskiej, nad którymi rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje skutecznej kontroli; oraz

II.1.2. został przetworzony z mleka surowego pozyskanego od tylko jednego gatunku zwierząt, w szczególności o gatunu [Bos taurus]( 25 ) [Ovis aries]( 26 ) [Capra ircus]( 27 ), oraz mleko surowe wykorzystane do przetworzenia przetworu mlecznego zostało poddane:

[procesowi sterylizacji w celu osiągnięcia wartości Fo wynoszącej co najmniej 3.]( 28 )

albo [sterylizacji UHT w temperaturze co najmniej 135 °C w połączeniu z odpowiednim czasem utrzymywania.]( 29 )

albo [dwukrotnej, trwającej 15 sekund pasteryzacji HTST w temperaturze 72 °C, stosowanej w przypadku mleka o pH wynoszącym co najmniej 7,0, pozwalającej osiągnąć, w stosownych przypadkach, ujemny wynik badania na obecność fosfatazy alkalicznej przeprowadzonego bezpośrednio po obróbce termicznej.]( 30 )

albo [obróbce HTST mleka o pH o wartości poniżej 7,0.]( 31 )

albo [obróbce HTST połączonej z inną obróbką fizyczną poprzez:

[(i) obniżenie pH poniżej 6 przez jedną godzinę.]( 32 )

albo [(ii) dodatkowe podgrzanie do temperatury co najmniej 72 °C w połączeniu z osuszaniem.]( 33 )]( 34 )

albo II.1.2. został przetworzony z mieszanego mleka surowego pozyskanego od zwierząt należących do następujących gatunków: [Bos taurus,]( 35 ) [Ovis aries,]( 36 ) [Capra hircus,]( 37 ) oraz [przed wymieszaniem]( 38 ) [po wymieszaniu]( 39 ) całe mleko surowe wykorzystane do przetworzenia produktu mlecznego zostało poddane:

[procesowi sterylizacji w celu osiągnięcia wartości Fo wynoszącej co najmniej 3.]( 40 )

albo [sterylizacji UHT w temperaturze co najmniej 135 °C w połączeniu z odpowiednim czasem utrzymywania.]( 41 )

albo [dwukrotnej, trwającej 15 sekund pasteryzacji HTST w temperaturze 72 °C, stosowanej w przypadku mleka o pH wynoszącym co najmniej 7,0, pozwalającej osiągnąć, w stosownych przypadkach, ujemny wynik badania na obecność fosfatazy alkalicznej przeprowadzonego bezpośrednio po obróbce termicznej.]( 42 )

albo [obróbce HTST mleka o pH o wartości poniżej 7,0.]( 43 )

albo [obróbce HTST połączonej z inną obróbką fizyczną poprzez:

[(i) obniżenie pH poniżej 6 przez jedną godzinę.]( 44 )

albo [(ii) dodatkowe podgrzanie do temperatury co najmniej 72 °C w połączeniu z osuszaniem.]( 45 )]( 46 )

albo II.1.3. po zakończeniu procesu obróbki, o którym mowa w pkt II.1.2, do momentu ich zapakowania obchodzono się z nim w sposób zapobiegający wszelkiemu zanieczyszczeniu krzyżowemu, które mogłoby spowodować ryzyko dla zdrowia zwierząt.

D.
Kontrole

Republika Cypryjska, stosując procedury analogiczne do procedur określonych w tytule II rozdział III rozporządzenia (UE) 2017/625, musi przekazać jednostce upoważnionej uprawnienia niezbędne do przeprowadzania wszelkich inspekcji i kontroli koniecznych do zapewnienia zgodności z unijnymi wymaganiami w zakresie zdrowia zwierząt i bezpieczeństwa żywności w łańcuchu produkcji produktu.

1 Dz.U. L 161 z 30.4.2004, str. 128. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1283/2005 (Dz.U. L 203 z 4.8.2005, str. 8).
2 Dz.U. L 272 z 20.8.2004, str. 3.
3 Art. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 586/2021 z dnia 12 kwietnia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.126.1) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
4 Dz.U. L 139 z 30.4.2004, str. 55.
5 Dz.U. L 139 z 30.4.2004, str. 1.
6 Dz.U. L 125 z 23.5.1996, str. 10.
7 Dz.U. L 10 z 12.1.2002, str. 47.
8 Załącznik III dodany przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 586/2021 z dnia 12 kwietnia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.126.1) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
9 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/591 z dnia 12 kwietnia 2021 r. rejestrujące w rejestrze chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych nazwę ("Χαλλούμι" (Halloumi)/"Hellim" (ChNP)) (Dz.U. L 125 z 13.4.2021, s. 42).
10 Dyrektywa Rady 2002/99/WE z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiająca przepisy o wymaganiach zdrowotnych dla zwierząt regulujące produkcję, przetwarzanie, dystrybucję oraz wprowadzanie produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi (Dz.U. L 18 z 23.1.2003, s. 11).
11 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 206/2010 z dnia 12 marca 2010 r. ustanawiające wykazy krajów trzecich, ich terytoriów lub części, upoważnionych do wprowadzania do Unii Europejskiej niektórych zwierząt oraz świeżego mięsa, a także wymogi dotyczące świadectw weterynaryjnych (Dz.U. L 73 z 20.3.2010, s. 1).
12 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 37/2010 z dnia 22 grudnia 2009 r. w sprawie substancji farmakologicznie czynnych i ich klasyfikacji w odniesieniu do maksymalnych limitów pozostałości w środkach spożywczych pochodzenia zwierzęcego (Dz.U. L 15 z 20.1.2010, s. 1).
13 Rozporządzenie (WE) nr 396/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 lutego 2005 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości pestycydów w żywności i paszy pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz na ich powierzchni, zmieniające dyrektywę Rady 91/414/EWG (Dz.U. L 70 z 16.3.2005, s. 1).
14 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1881/2006 z dnia 19 grudnia 2006 r. ustalające najwyższe dopuszczalne poziomy niektórych zanieczyszczeń w środkach spożywczych (Dz.U. L 364 z 20.12.2006, s. 5).
15 Rozporządzenie (WE) nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz.U. L 31 z 1.2.2002, s. 1).
16 Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.U. L 139 z 30.4.2004, s. 1).
17 Rozporządzenie (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz.U. L 139 z 30.4.2004, s. 55).
18 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/625 z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzanych w celu zapewnienia stosowania prawa żywnościowego i paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia roślin i środków ochrony roślin, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 999/2001, (WE) nr 396/2005, (WE) nr 1069/2009, (WE) nr 1107/2009, (UE) nr 1151/2012, (UE) nr 652/2014, (UE) 2016/429 i (UE) 2016/2031, rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2005 i (WE) nr 1099/2009 oraz dyrektywy Rady 98/58/WE, 1999/74/WE, 2007/43/WE, 2008/119/WE i 2008/120/WE, oraz uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 854/2004 i (WE) nr 882/2004, dyrektywy Rady 89/608/EWG, 89/662/EWG, 90/425/EWG, 91/496/EWG, 96/23/WE, 96/93/WE i 97/78/WE oraz decyzję Rady 92/438/EWG (rozporządzenie w sprawie kontroli urzędowych) (Dz.U. L 95 z 7.4.2017, s. 1).
19 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/627 z dnia 15 marca 2019 r. ustanawiające jednolite praktyczne rozwiązania dotyczące przeprowadzania kontroli urzędowych produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/625 oraz zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2074/2005 w odniesieniu do kontroli urzędowych (Dz.U. L 131 z 17.5.2019, s. 51).
20 Dyrektywa Rady 96/23/WE z dnia 29 kwietnia 1996 r. w sprawie środków monitorowania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego oraz uchylająca dyrektywy 85/358/EWG i 86/469/EWG oraz decyzje 89/187/EWG i 91/664/EWG (Dz.U. L 125 z 23.5.1996, s. 10).
21 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 37/2010 z dnia 22 grudnia 2009 r. w sprawie substancji farmakologicznie czynnych i ich klasyfikacji w odniesieniu do maksymalnych limitów pozostałości w środkach spożywczych pochodzenia zwierzęcego (Dz.U. L 15 z 20.1.2010, s. 1).
22 Rozporządzenie (WE) nr 396/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 lutego 2005 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości pestycydów w żywności i paszy pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz na ich powierzchni, zmieniające dyrektywę Rady 91/414/EWG (Dz.U. L 70 z 16.3.2005, s. 1).
23 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1881/2006 z dnia 19 grudnia 2006 r. ustalające najwyższe dopuszczalne poziomy niektórych zanieczyszczeń w środkach spożywczych (Dz.U. L 364 z 20.12.2006, s. 5).
24 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2073/2005 z dnia 15 listopada 2005 r. w sprawie kryteriów mikrobiologicznych dotyczących środków spożywczych (Dz.U. L 338 z 22.12.2005, s. 1).
25 Niepotrzebne skreślić.
26 Niepotrzebne skreślić.
27 Niepotrzebne skreślić.
28 Niepotrzebne skreślić.
29 Niepotrzebne skreślić.
30 Niepotrzebne skreślić.
31 Niepotrzebne skreślić.
32 Niepotrzebne skreślić.
33 Niepotrzebne skreślić.
34 Niepotrzebne skreślić.
35 Niepotrzebne skreślić.
36 Niepotrzebne skreślić.
37 Niepotrzebne skreślić.
38 Niepotrzebne skreślić.
39 Niepotrzebne skreślić.
40 Niepotrzebne skreślić.
41 Niepotrzebne skreślić.
42 Niepotrzebne skreślić.
43 Niepotrzebne skreślić.
44 Niepotrzebne skreślić.
45 Niepotrzebne skreślić.
46 Niepotrzebne skreślić.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.