Zmiany wprowadzone przez Francję dotyczące obowiązku użyteczności publicznej w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych między Cherbourg (Maupertus) i Paryżem (Orly).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2007.205.3

Akt nienormatywny
Wersja od: 4 września 2007 r.

Zmiany wprowadzone przez Francję dotyczące obowiązku użyteczności publicznej w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych między Cherbourg (Maupertus) i Paryżem (Orly)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2007/C 205/03)

(Dz.U.UE C z dnia 4 września 2007 r.)

1. Francja podjęła decyzję o zmianie począwszy od dnia 1 kwietnia 2008 r. obowiązku użyteczności publicznej w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi w Cherbourgu (Maupertus) i Paryżu (Orly), nałożonych na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92/EWG z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych(1). Obowiązki te zastępują obowiązki opublikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 143 z dnia 21 maja 1999 r.

2. Obowiązki użyteczności publicznej są następujące:

Minimalna częstotliwość lotów

Połączenie musi być obsługiwane w wymiarze przynajmniej dwóch lotów dziennie w obie strony, rano i późnym popołudniem, od poniedziałku do piątku, oprócz dni wolnych od pracy, przez 220 dni w roku.

Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Paryżem (Orly) a Cherbourgiem (Maupertus).

Rodzaj statków powietrznych i zdolność przewozowa

Usługi lotnicze należy wykonywać przy wykorzystaniu statków powietrznych z kabiną ciśnieniową o liczbie miejsc nie mniejszej niż 18.

Rozkład lotów

Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom w tygodniu odbycie podróży w obie strony w ciągu tego samego dnia z możliwością spędzenia przynajmniej ośmiu godzin zarówno w Cherbourgu (Maupertus), jak i w Paryżu (Orly).

Polityka handlowa

Sprzedaż biletów na te loty należy prowadzić przy użyciu przynajmniej jednego skomputeryzowanego systemu rezerwacji.

Ciągłość obsługi

Z wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio zależnych od przewoźnika nie może przekroczyć rocznie 3 % liczby zaplanowanych lotów.

Przewoźnik może wstrzymać wykonywanie obsługi połączenia wyłącznie za uprzednim minimalnie sześciomiesięcznym zawiadomieniem.

Przewoźników wspólnotowych informuje się, że obsługa połączeń bez uwzględnienia obowiązku użyteczności publicznej może skutkować sankcjami administracyjnymi i/lub karnymi.

3. Informuje się, iż w porcie lotniczym Paryż (Orly) zarezerwowano przydziały czasu na start lub lądowanie dla obsługi regularnych lotów krajowych na trasie do Cherbourga (Maupertus), zgodnie z art. 9 rozporządzenia Rady (EWG) nr 95/93 z dnia 18 stycznia 1993 r. w sprawie wspólnych zasad przydzielania czasu na start lub lądowanie w portach lotniczych Wspólnoty(2). Przewoźnicy lotniczy zainteresowani obsługą powyższej trasy mogą uzyskać wszelkie informacje dotyczące przydziałów czasu na start lub lądowanie u koordynatora paryskich portów lotniczych.

______

(1) Dz.U. L 240 z 24.8.1992, str. 8.

(2) Dz.U. L 14 z 22.1.1993, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 793/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 138 z 30.4.2004, str. 50).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.