Dyrektywa 2014/44/UE zmieniająca załączniki I, II i III do dyrektywy 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych, ich przyczep i wymiennych holowanych maszyn, łącznie z ich układami, częściami i oddzielnymi zespołami technicznymi
Dz.U.UE.L.2014.82.20
Akt jednorazowyDYREKTYWA KOMISJI 2014/44/UE
z dnia 18 marca 2014 r.
zmieniająca załączniki I, II i III do dyrektywy 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych, ich przyczep i wymiennych holowanych maszyn, łącznie z ich układami, częściami i oddzielnymi zespołami technicznymi
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych, ich przyczep i wymiennych holowanych maszyn, łącznie z ich układami, częściami i oddzielnymi zespołami technicznymi oraz uchylającą dyrektywę 74/150/EWG 1 , w szczególności jej art. 19 ust. 1 lit. a),
(1) W dyrektywie 2003/37/WE ustanowiono system homologacji typu ciągników rolniczych i leśnych, dostosowując go do zasad homologacji typu pojazdów silnikowych.
(2) Dyrektywa 2000/25/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 maja 2000 r. w sprawie środków stosowanych przeciwko stałym i gazowym zanieczyszczeniom pochodzącym z silników napędzających ciągniki rolnicze lub leśne i zmieniająca dyrektywę Rady 74/150/EWG 2 jest jedną z dyrektyw cząstkowych w ramach systemu homologacji typu ustanowionego na mocy dyrektywy 2003/37/WE. Dyrektywę 2000/25/WE zmieniono, aby uwzględnić w niej zmiany do dyrektywy 97/68/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 1997 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do środków dotyczących ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych z silników spalinowych montowanych w maszynach samojezdnych nieporuszających się po drogach 3 dotyczące dostosowania do postępu technicznego, wprowadzenia nowych etapów wartości granicznych emisji, wprowadzenia alternatywnych procedur homologacji typu oraz realizacji programów elastyczności.
(3) W celu uwzględnienia tych zmian w dyrektywie 2000/25/WE, należy uaktualnić odpowiednie przepisy dyrektywy 2003/37/WE.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki I, II i III do dyrektywy 2003/37/WE.
(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią komitetu ustanowionego w art. 20 ust. 1 dyrektywy 2003/37/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ: