Decyzja 2014/229 zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2015.230.32

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 listopada 2014 r.

DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG
NR 229/2014
z dnia 24 października 2014 r.
zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG [2015/1453]

WSPÓLNY KOMITET EOG,

uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym ("Porozumienie EOG"), w szczególności jego art. 98,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Rady nr 117/66/EWG z dnia 28 lipca 1966 r. w sprawie wprowadzenia wspólnych reguł w odniesieniu do międzynarodowych przewozów pasażerskich autokarowych i autobusowych 1 zostało uchylone rozporządzeniem Rady (EWG) nr 684/92 z dnia 16 marca 1992 r. w sprawie wspólnych zasad międzynarodowego przewozu osób autokarem i autobusem 2 , a oba te rozporządzenia są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do rozporządzenia nr 117/66/EWG należy usunąć z Porozumienia EOG

(2) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1016/68 z dnia 9 lipca 1968 r. ustanawiającym wzór dokumentów kontrolnych, określonych w art. 6 i 9 rozporządzenia Rady nr 117/66/EWG 3 i rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1172/72 4 , uwzględnione w Porozumieniu EOG, zostały uchylone rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 1839/92 z dnia 1 lipca 1992 r. ustanawiające szczególowe zasady dotyczące stosowania rozporządzenia Komisji (EWG) nr 684/92 odnośnie do dokumentów wymaganych w międzynarodowych przewozach pasażerskich 5 , które zostało uchylone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2121/98 z dnia 2 października 1998 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzeń Rady (EWG) nr 684/92 i (WE) nr 12/98 w zakresie dokumentów dla przewozu osób autokarem i autobusem 6 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienia do rozporządzeń (EWG) nr 1016/68 i (EWG) nr 1172/72 należy usunąć z Porozumienia EOG.

(3) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3164/76 z dnia 16 grudnia 1976 r. w sprawie kontyngentów wspólnotowych w odniesieniu do przewozu drogowego rzeczy między państwami członkowskimi 7 zostało uchylone rozporządzeniem Rady (EWG) nr 881/92 z dnia 26 marca 1992 r. w sprawie dostępu do rynku drogowych przewozów rzeczy we Wspólnocie, na lub z terytorium państwa członkowskiego lub w tranzycie przez jedno lub więcej państw członkowskich 8 , a oba te rozporządzenia są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do rozporządzenia (EWG) nr 3164/76 należy usunąć z Porozumienia EOG.

(4) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1102/89 9 , uwzględnione w Porozumieniu EOG, zostało uchylone rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 805/1999 z dnia 16 kwietnia 1999 r. ustanawiające pewne środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej, w celu wspierania żeglugi śródlądowej 10 , które zostało uchylone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 181/2008 z dnia 28 lutego 2008 r. ustanawiające pewne środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej, w celu wspierania żeglugi śródlądowej 11 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do rozporządzenia (EWG) nr 1102/89 należy usunąć z Porozumienia EOG.

(5) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2326/96 z dnia 4 grudnia 1996 r. rozdzielające, na 1996 rok, składki Wspólnoty i zainteresowanych Państw Członkowskich na fundusze złomowania określone w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 1101/89 w sprawie poprawy struktury żeglugi śródlądowej 12 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG, stało się nieaktualne i w związku z powyższym należy je uchylić w ramach Porozumienia EOG

(6) Rozporządzenie (WE) nr 2327/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 grudnia 2003 r. ustanawiające w ramach stałej polityki transportowej system punktów tranzytowych mający zastosowanie w 2004 r. do samochodów ciężarowych przejeżdżających przez Austrię 13 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG, stało się nieaktualne i w związku z powyższym należy je uchylić w ramach Porozumienia EOG

(7) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 287/2008 z dnia 28 marca 2008 r. w sprawie przedłużenia okresu obowiązywania wymagań, o którym mowa w art. 2c ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003 14 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG, stało się nieaktualne i w związku z powyższym należy je uchylić w ramach Porozumienia EOG.

(8) Dyrektywa Rady 89/684/EWG z dnia 21 grudnia 1989 r. w sprawie kształcenia zawodowego niektórych kierowców pojazdów przewożących po drogach towary niebezpieczne 15 , uwzględniona w Porozumieniu EOG, została uchylona dyrektywą Rady 94/55/WE z dnia 21 listopada 1994 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do transportu drogowego towarów niebezpiecznych 16 , która została uchylona dyrektywą 2008/68/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 września 2008 r. w sprawie transportu lądowego towarów niebezpiecznych 17 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do dyrektywy 89/684/EWG należy usunąć z Porozumienia EOG.

(9) Dyrektywa Rady 91/670/EWG z dnia 16 grudnia 1991 r. sprawie wzajemnego uznawania licencji personelu pełniącego określone funkcje w lotnictwie cywilnym 18 i dyrektywa 2004/36/WE z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa statków powietrznych państwa trzeciego korzystających z portów lotniczych Wspólnoty 19 zostały uchylone rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE 20 z dniem wejścia w życie rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 21 oraz rozporządzenia Komisji (UE) nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 22 , które są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do dyrektywy 2004/36/WE i dyrektywy 91/670/EWG należy usunąć z Porozumienia EOG.

(10) Ósma dyrektywa 97/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 lipca 1997 r. w sprawie ustaleń dotyczących czasu letniego 23 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG, stała się nieaktualna i w związku z powyższym należy ją uchylić w ramach Porozumienia EOG

(11) Dyrektywa Rady 1999/36/WE z dnia 29 kwietnia 1999 r. w sprawie przewoźnych urządzeń ciśnieniowych 24 została uchylona dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/35/UE z dnia 16 czerwca 2010 r. w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych oraz uchylająca dyrektywy Rady 76/767/EWG, 84/525/EWG, 84/526/EWG, 84/527/EWG oraz 1999/36/WE 25 , a obie te dyrektywy są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do dyrektywy Rady 1999/36/WE powinno zostać usunięte z Porozumienia EOG.

(12) Decyzja Komisji 1999/569/WE z dnia 28 lipca 1999 r. w sprawie podstawowych parametrów podsystemu decyzyjno-kontrolnego i sygnalizacyjnego transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości 26 i decyzja Komisji 2001/260/WE z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie podstawowych parametrów podsystemu decyzyjno-kontrolnego i sygnalizacyjnego transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, określonych w załączniku II pkt 3 do dyrektywy 96/48/WE jako "charakterystyki ERTMS" 27 , które są uwzględnione w Porozumieniu EOG, przestały obowiązywać na mocy decyzji Komisji 2002/731/WE z dnia 30 maja 2002 r. dotyczącą specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu kontrolno-decyzyjnego oraz sygnalizacyjnego transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, o którym mowa w art. 6 ust. 1 dyrektywy Rady 96/48/WE 28 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienia do decyzji 1999/569/WE i 2001/260/WE należy usunąć z Porozumienia EOG.

(13) Decyzja 2002/731/WE została uchylona decyzją Komisji 2006/860/WE z dnia 7 listopada 2006 r. dotycząca specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu Sterowanie transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości oraz zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE z dnia 28 marca 2006 r. dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu Sterowanie transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych 29 , a obie te decyzje są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym należy usunąć odniesienie do decyzji Komisji 2002/731/WE z Porozumienia EOG.

(14) Decyzja Komisji 2002/733/WE z dnia 30 maja 2002 r. dotyczącą specyfikacji technicznej dla zapewnienia interoperacyjności podsystemu energetycznego transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, o którym mowa w art. 6 ust. 1 dyrektywy 96/48/WE 30 została uchylona decyzją Komisji 2008/284/WE z dnia 6 marca 2008 r. dotycząca specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu Energia transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości 31 , a obie te decyzje są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym należy usunąć odniesienie do decyzji Komisji 2002/733/WE z Porozumienia EOG.

(15) Decyzja Komisji 2004/446/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. określająca podstawowe parametry hałasu, wagonów towarowych i zastosowań telematycznych dla przewozów towarowych Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności określonych w dyrektywie 2001/16/WE 32 , uwzględniona w Porozumieniu EOG, przestała obowiązywać na mocy decyzji Komisji 2006/66/WE z dnia 23 grudnia 2005 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu tabor kolejowy - hałas transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych 33 , która została uchylona decyzją Komisji 2011/229/UE z dnia 4 kwietnia 2011 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "Tabor kolejowy - hałas" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych 34 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do decyzji 2004/446/WE należy usunąć z Porozumienia EOG.

(16) Dodatek 1 do załącznika XIII do Porozumienia EOG stał się nieaktualny i powinien w związku z tym zostać usunięty z Porozumienia EOG.

(17) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik XIII do Porozumienia EOG,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W załączniku XIII do Porozumienia EOG skreśla się tekst pkt 17f (dyrektywa Rady 1999/36/WE), pkt 24 (dyrektywa Rady 89/684/EWG), pkt 26 (rozporządzenie Rady (EWG) nr 3164/76), pkt 26e (rozporządzenie (WE) nr 2327/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady), pkt 30 (rozporządzenie Rady nr 117/66/EWG), pkt 31 (rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1016/68), pkt 34 (rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1172/72), pkt 37ab (decyzja Komisji 2002/731/WE), pkt 37ad (decyzja Komisji 2002/733/WE), pkt 37b (decyzja Komisji 1999/569/WE), pkt 37c (decyzja Komisji 2001/260/WE), pkt 37e (decyzja Komisji 2004/446/WE), pkt 42c (dyrektywa Rady 1999/36/WE), pkt 44a (rozporządzenie Komisji (WE) nr 2326/96), pkt 45 (rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1102/89), pkt 66pa (rozporządzenie Komisji (WE) nr 287/2008), pkt 66r (dyrektywa 2004/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady), pkt 68a (dyrektywa Rady 91/670/EWG) i pkt 68b (ósma dyrektywa 97/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady) oraz tekst dodatku 1.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2014 r., pod warunkiem dokonania wszystkich notyfikacji przewidzianych w art. 103 ust. 1 Porozumienia EOG * .

Artykuł  3

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w sekcji EOG i w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 24 października 2014 r.

W imieniu Wspólnego Komitetu EOG

Kurt JÄGER

Przewodniczący

1 Dz.U. 147 z 9.8.1966, s. 2688/66.
2 Dz.U. L 74 z 20.3.1992, s. 1.
3 Dz.U. L 173 z 22.7.1968, s. 8.
4 Dz.U. L 134 z 12.6.1972, s. 1.
5 Dz.U. L 187 z 7.7.1992, s. 5.
6 Dz.U. L 268 z 3.10.1998, s. 10.
7 Dz.U. L 357 z 29.12.1976, s. 1.
8 Dz.U. L 95 z 9.4.1992, s. 1.
9 Dz.U. L 116 z 28.4.1989, s. 30.
10 Dz.U. L 102 z 17.4.1999, s. 64.
11 Dz.U. L 56 z 29.2.2008, s. 8.
12 Dz.U. L 316 z 5.12.1996, s. 13.
13 Dz.U. L 345 z 31.12.2003, s. 30.
14 Dz.U. L 87 z 29.3.2008, s. 3.
15 Dz.U. L 398 z 30.12.1989, s. 33.
16 Dz.U. L 319 z 12.12.1994, s. 7.
17 Dz.U. L 260 z 30.9.2008, s. 13.
18 Dz.U. L 373 z 31.12.1991, s. 21.
19 Dz.U. L 143 z 30.4.2004, s. 76.
20 Dz.U. L 79 z 19.3.2008, s. 1.
21 Dz.U. L 296 z 25.10.2012, s. 1.
22 Dz.U. L 311 z 25.11.2011, s. 1.
23 Dz.U. L 206 z 1.8.1997, s. 62.
24 Dz.U. L 138 z 1.6.1999, s. 20.
25 Dz.U. L 165 z 30.6.2010, s. 1.
26 Dz.U. L 216 z 14.8.1999, s. 23.
27 Dz.U. L 93 z 3.4.2001, s. 53.
28 Dz.U. L 245 z 12.9.2002, s. 37.
29 Dz.U. L 342 z 7.12.2006, s. 1.
30 Dz.U. L 245 z 12.9.2002, s. 280.
31 Dz.U. L 104 z 14.4.2008, s. 1.
32 Dz.U. L 155 z 30.4.2004, s. 1.
33 Dz.U. L 37 z 8.2.2006, s. 1.
34 Dz.U. L 99 z 13.4.2011, s. 1.
* Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.