Decyzja 2014/229 zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG
Dz.U.UE.L.2015.230.32
Akt jednorazowyDECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG
NR 229/2014
z dnia 24 października 2014 r.
zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG [2015/1453]
uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym ("Porozumienie EOG"), w szczególności jego art. 98,
(1) Rozporządzenie Rady nr 117/66/EWG z dnia 28 lipca 1966 r. w sprawie wprowadzenia wspólnych reguł w odniesieniu do międzynarodowych przewozów pasażerskich autokarowych i autobusowych 1 zostało uchylone rozporządzeniem Rady (EWG) nr 684/92 z dnia 16 marca 1992 r. w sprawie wspólnych zasad międzynarodowego przewozu osób autokarem i autobusem 2 , a oba te rozporządzenia są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do rozporządzenia nr 117/66/EWG należy usunąć z Porozumienia EOG
(2) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1016/68 z dnia 9 lipca 1968 r. ustanawiającym wzór dokumentów kontrolnych, określonych w art. 6 i 9 rozporządzenia Rady nr 117/66/EWG 3 i rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1172/72 4 , uwzględnione w Porozumieniu EOG, zostały uchylone rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 1839/92 z dnia 1 lipca 1992 r. ustanawiające szczególowe zasady dotyczące stosowania rozporządzenia Komisji (EWG) nr 684/92 odnośnie do dokumentów wymaganych w międzynarodowych przewozach pasażerskich 5 , które zostało uchylone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2121/98 z dnia 2 października 1998 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzeń Rady (EWG) nr 684/92 i (WE) nr 12/98 w zakresie dokumentów dla przewozu osób autokarem i autobusem 6 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienia do rozporządzeń (EWG) nr 1016/68 i (EWG) nr 1172/72 należy usunąć z Porozumienia EOG.
(3) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3164/76 z dnia 16 grudnia 1976 r. w sprawie kontyngentów wspólnotowych w odniesieniu do przewozu drogowego rzeczy między państwami członkowskimi 7 zostało uchylone rozporządzeniem Rady (EWG) nr 881/92 z dnia 26 marca 1992 r. w sprawie dostępu do rynku drogowych przewozów rzeczy we Wspólnocie, na lub z terytorium państwa członkowskiego lub w tranzycie przez jedno lub więcej państw członkowskich 8 , a oba te rozporządzenia są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do rozporządzenia (EWG) nr 3164/76 należy usunąć z Porozumienia EOG.
(4) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1102/89 9 , uwzględnione w Porozumieniu EOG, zostało uchylone rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 805/1999 z dnia 16 kwietnia 1999 r. ustanawiające pewne środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej, w celu wspierania żeglugi śródlądowej 10 , które zostało uchylone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 181/2008 z dnia 28 lutego 2008 r. ustanawiające pewne środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej, w celu wspierania żeglugi śródlądowej 11 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do rozporządzenia (EWG) nr 1102/89 należy usunąć z Porozumienia EOG.
(5) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2326/96 z dnia 4 grudnia 1996 r. rozdzielające, na 1996 rok, składki Wspólnoty i zainteresowanych Państw Członkowskich na fundusze złomowania określone w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 1101/89 w sprawie poprawy struktury żeglugi śródlądowej 12 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG, stało się nieaktualne i w związku z powyższym należy je uchylić w ramach Porozumienia EOG
(6) Rozporządzenie (WE) nr 2327/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 grudnia 2003 r. ustanawiające w ramach stałej polityki transportowej system punktów tranzytowych mający zastosowanie w 2004 r. do samochodów ciężarowych przejeżdżających przez Austrię 13 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG, stało się nieaktualne i w związku z powyższym należy je uchylić w ramach Porozumienia EOG
(7) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 287/2008 z dnia 28 marca 2008 r. w sprawie przedłużenia okresu obowiązywania wymagań, o którym mowa w art. 2c ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003 14 , które jest uwzględnione w Porozumieniu EOG, stało się nieaktualne i w związku z powyższym należy je uchylić w ramach Porozumienia EOG.
(8) Dyrektywa Rady 89/684/EWG z dnia 21 grudnia 1989 r. w sprawie kształcenia zawodowego niektórych kierowców pojazdów przewożących po drogach towary niebezpieczne 15 , uwzględniona w Porozumieniu EOG, została uchylona dyrektywą Rady 94/55/WE z dnia 21 listopada 1994 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do transportu drogowego towarów niebezpiecznych 16 , która została uchylona dyrektywą 2008/68/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 września 2008 r. w sprawie transportu lądowego towarów niebezpiecznych 17 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do dyrektywy 89/684/EWG należy usunąć z Porozumienia EOG.
(9) Dyrektywa Rady 91/670/EWG z dnia 16 grudnia 1991 r. sprawie wzajemnego uznawania licencji personelu pełniącego określone funkcje w lotnictwie cywilnym 18 i dyrektywa 2004/36/WE z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa statków powietrznych państwa trzeciego korzystających z portów lotniczych Wspólnoty 19 zostały uchylone rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE 20 z dniem wejścia w życie rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 21 oraz rozporządzenia Komisji (UE) nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 22 , które są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do dyrektywy 2004/36/WE i dyrektywy 91/670/EWG należy usunąć z Porozumienia EOG.
(10) Ósma dyrektywa 97/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 lipca 1997 r. w sprawie ustaleń dotyczących czasu letniego 23 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG, stała się nieaktualna i w związku z powyższym należy ją uchylić w ramach Porozumienia EOG
(11) Dyrektywa Rady 1999/36/WE z dnia 29 kwietnia 1999 r. w sprawie przewoźnych urządzeń ciśnieniowych 24 została uchylona dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/35/UE z dnia 16 czerwca 2010 r. w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych oraz uchylająca dyrektywy Rady 76/767/EWG, 84/525/EWG, 84/526/EWG, 84/527/EWG oraz 1999/36/WE 25 , a obie te dyrektywy są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do dyrektywy Rady 1999/36/WE powinno zostać usunięte z Porozumienia EOG.
(12) Decyzja Komisji 1999/569/WE z dnia 28 lipca 1999 r. w sprawie podstawowych parametrów podsystemu decyzyjno-kontrolnego i sygnalizacyjnego transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości 26 i decyzja Komisji 2001/260/WE z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie podstawowych parametrów podsystemu decyzyjno-kontrolnego i sygnalizacyjnego transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, określonych w załączniku II pkt 3 do dyrektywy 96/48/WE jako "charakterystyki ERTMS" 27 , które są uwzględnione w Porozumieniu EOG, przestały obowiązywać na mocy decyzji Komisji 2002/731/WE z dnia 30 maja 2002 r. dotyczącą specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu kontrolno-decyzyjnego oraz sygnalizacyjnego transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, o którym mowa w art. 6 ust. 1 dyrektywy Rady 96/48/WE 28 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienia do decyzji 1999/569/WE i 2001/260/WE należy usunąć z Porozumienia EOG.
(13) Decyzja 2002/731/WE została uchylona decyzją Komisji 2006/860/WE z dnia 7 listopada 2006 r. dotycząca specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu Sterowanie transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości oraz zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE z dnia 28 marca 2006 r. dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu Sterowanie transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych 29 , a obie te decyzje są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym należy usunąć odniesienie do decyzji Komisji 2002/731/WE z Porozumienia EOG.
(14) Decyzja Komisji 2002/733/WE z dnia 30 maja 2002 r. dotyczącą specyfikacji technicznej dla zapewnienia interoperacyjności podsystemu energetycznego transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, o którym mowa w art. 6 ust. 1 dyrektywy 96/48/WE 30 została uchylona decyzją Komisji 2008/284/WE z dnia 6 marca 2008 r. dotycząca specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu Energia transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości 31 , a obie te decyzje są uwzględnione w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym należy usunąć odniesienie do decyzji Komisji 2002/733/WE z Porozumienia EOG.
(15) Decyzja Komisji 2004/446/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. określająca podstawowe parametry hałasu, wagonów towarowych i zastosowań telematycznych dla przewozów towarowych Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności określonych w dyrektywie 2001/16/WE 32 , uwzględniona w Porozumieniu EOG, przestała obowiązywać na mocy decyzji Komisji 2006/66/WE z dnia 23 grudnia 2005 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu tabor kolejowy - hałas transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych 33 , która została uchylona decyzją Komisji 2011/229/UE z dnia 4 kwietnia 2011 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "Tabor kolejowy - hałas" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych 34 , która jest uwzględniona w Porozumieniu EOG; w związku z powyższym odniesienie do decyzji 2004/446/WE należy usunąć z Porozumienia EOG.
(16) Dodatek 1 do załącznika XIII do Porozumienia EOG stał się nieaktualny i powinien w związku z tym zostać usunięty z Porozumienia EOG.
(17) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik XIII do Porozumienia EOG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: