Decyzja 2012/176 zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.341.29

Akt jednorazowy
Wersja od: 29 września 2012 r.

DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG
NR 176/2012
z dnia 28 września 2012 r.
zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG

WSPÓLNY KOMITET EOG,

uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zmienione Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, dalej zwane "Porozumieniem", w szczególności jego art. 98,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Załącznik XIII do Porozumienia został zmieniony decyzją Wspólnego Komitetu EOG nr 135/2012 z dnia 13 lipca 2012 r.(1).

(2) W Porozumieniu należy uwzględnić decyzję Komisji 2011/291/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "Tabor - lokomotywy i tabor pasażerski" w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych(2),

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Do załącznika XIII do Porozumienia wprowadza się następujące zmiany:

1)
do pkt 37db (decyzja Komisji 2008/163/WE) dodaje się tekst w brzmieniu:

"zmieniona:

- 32011 D 0291: decyzją Komisji 2011/291/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. (Dz.U. L 139 z 26.5.2011, s. 1).";

2)
po pkt 37dh (decyzja Komisji 2011/274/UE) wprowadza się, co następuje:

"37di. 32011 D 0291: Decyzja Komisji 2011/291/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu »Tabor - lokomotywy i tabor pasażerski« w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (Dz.U. L 139 z 26.5.2011, s. 1).

Postanowienia decyzji dla celów niniejszego Porozumienia dostosowuje się następująco:

a) W sekcji 7.3.2.3 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:

»Przypadek szczególny Norwegia

('P') W celu utrzymania nieograniczonego dostępu do sieci norweskiej pojazdy kolejowe powinny utrzymywać się w granicach skrajni kinematycznej NO1. Linie przyjmujące większe skrajnie wymieniono w regulaminie sieci.

Nie uniemożliwia to dostępu taboru zgodnego z TSI do sieci krajowej.«.

b) Po sekcji 7.3.2.13 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:

»7.3.2.13 a Współczynnik mocy (4.2.8.2.6)

Przypadek szczególny Norwegia

('P') W celu utrzymania nieograniczonego działania sieci norweskiej stosuje się następujące wymogi dla elektrycznych jednostek trakcyjnych:

- Pojemnościowy współczynnik mocy nie może być mniejszy niż 0,95 przy napięciach na przewodach jezdnych przekraczających 16,5 kV, w momencie gdy pojazd trakcyjny aktywnie pobiera energię elektryczną.

- Moc pojemnościowa nie może przekroczyć 60 kVAr, w momencie gdy pojazd trakcyjny odzyskuje moc.

- Indukcyjny współczynnik mocy nie może być mniejszy niż 0,95 przy napięciach na przewodach jezdnych przekraczających 16,5 kV, w momencie gdy pojazd trakcyjny odzyskuje moc.«.

c) W sekcji 7.3.2.16 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:

»Przypadek szczególny Norwegia

('T') Ten przypadek szczególny ma zastosowanie do pojazdów kolejowych wykorzystywanych na liniach o niezmodernizowanej sieci trakcyjnej. Linie posiadające sieci trakcyjne zgodne z TSI wymieniono w regulaminie sieci.

Geometria ślizgacza pantografu powinna być zgodna z normą 50367:2011, rysunek B.6 (1 800 mm).«.

d) Po sekcji 7.3.2.16 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:

»7.3.2.16 a Nacisk statyczny pantografu (4.2.8.2.9.5)

Przypadek szczególny Norwegia

('P') Ten przypadek szczególny ma zastosowanie do pojazdów kolejowych wykorzystywanych na liniach o niezmodernizowanej sieci trakcyjnej. Linie posiadające sieci trakcyjne zgodne z TSI wymieniono w regulaminie sieci.

Podczas postoju nacisk statyczny pantografów powinien wynosić 55 N.«.

e) W sekcji 7.3.2.17 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:

»Przypadek szczególny Norwegia

('P') Ten przypadek szczególny ma zastosowanie do pojazdów kolejowych wykorzystywanych na liniach o niezmodernizowanej sieci trakcyjnej. Linie posiadające sieci trakcyjne zgodne z TSI wymieniono w regulaminie sieci.

Oprócz zgodności z wymogami TSI pantografy muszą być zgodne z krzywą opartą na następującym wzorze: Fm = 0,00097v2 + 55, z tolerancją ± 10 %.«.

f) W sekcji 7.4 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:

»Warunki szczególne Norwegia

('P') Do celów nieograniczonego dostępu taboru do sieci norweskiej w warunkach zimowych należy wykazać, że tabor spełnia następujące wymagania:

- powinna zostać wybrana strefa temperatury T2 zgodnie z pkt 4.2.6.1.2,

- powinny zostać wybrane trudniejsze warunki związane z wystąpieniem śniegu, lodu i gradu, zgodnie z pkt 4.2.6.1.5.« ".

Artykuł  2

Teksty decyzji 2011/291/UE w językach islandzkim i norweskim, które mają zostać opublikowane w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, są autentyczne.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem 29 września 2012 r., pod warunkiem że Wspólny Komitet EOG otrzyma wszystkie notyfikacje przewidziane w art. 103 ust. 1 Porozumienia(*).

Artykuł  4

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w sekcji EOG oraz w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 28 września 2012 r.

W imieniu Wspólnego Komitetu EOG

Atle LEIKVOLL

Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 309 z 8.11.2012, s. 16.

(2) Dz.U. L 139 z 26.5.2011, s. 1.

(*) Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.