Rozporządzenie delegowane 2018/649 zmieniające załącznik I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 odnośnie do zmian masy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w latach 2014, 2015 i 2016

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2018.108.14

Akt jednorazowy
Wersja od: 27 kwietnia 2018 r.

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2018/649
z dnia 23 stycznia 2018 r.
zmieniające załącznik I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 odnośnie do zmian masy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w latach 2014, 2015 i 2016
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 13 ust. 2 akapit trzeci,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Wartość średniej masy, wykorzystywana w celu obliczenia indywidualnego poziomu emisji CO2 dla każdego nowego samochodu osobowego, musi być korygowana co trzy lata w celu uwzględnienia wszelkich zmian średniej masy nowych pojazdów zarejestrowanych w Unii.

(2) W wyniku monitorowania masy nowych samochodów osobowych w stanie gotowym do jazdy zarejestrowanych w Unii w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 stwierdzono jasno, że średnia masa zmniejszyła się oraz że wartość M0, o której mowa w pkt 1 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009, powinna zostać skorygowana.

(3) Nową wartość należy ustalić z uwzględnieniem wyłącznie tych wartości, które udało się zweryfikować zainteresowanym producentom, i z wyłączeniem wartości, które były w sposób oczywisty błędne, (tj. wartości niższych niż 500 kg), jak również wartości odnoszących się do pojazdów, które nie wchodzą w zakres stosowania rozporządzenia (WE) nr 443/2009. Ponadto nowa wartość powinna zostać wyznaczona na podstawie średniej ważonej, z uwzględnieniem liczby nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016.

(4) W związku z powyższym wartość M0, która ma być stosowana od 2019 r., należy zmniejszyć o 12,52 kg - z 1 392,4 kg do 1 379,88 kg,

(5) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W pkt 1 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009 wprowadza się następujące zmiany:

1)
dodaje się lit. ba) w brzmieniu:

"ba) Od 2019 r.:

indywidualny poziom emisji CO2 = 130 + a × (M - M0)

Gdzie:

M = masa pojazdu w kilogramach (kg)

M0 = 1 379,88

a = 0,0457";

2)
w lit. c) wartość M0 zastępuje się następującą wartością:

"M0 = 1 379,88".

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 23 stycznia 2018 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący
1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.