Rozporządzenie delegowane 2019/888 zmieniające załącznik I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 w odniesieniu do danych dotyczących nowych pojazdów ciężkich, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie i producentów
Dz.U.UE.L.2019.142.43
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2019/888
z dnia 13 marca 2019 r.
zmieniające załącznik I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 w odniesieniu do danych dotyczących nowych pojazdów ciężkich, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie i producentów
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 1 lit. a),
(1) W części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 określono dane, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie w odniesieniu do nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych po raz pierwszy w Unii.
(2) W części B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 w pkt 2 określono dane, które mają być monitorowane i zgłaszane przez producentów pojazdów ciężkich dla każdego nowego pojazdu ciężkiego.
(3) Od dnia 1 lipca 2019 r. producenci pojazdów określają i zgłaszają dodatkowe dane dotyczące emisji CO2 i zużycia paliwa przez nowe pojazdy ciężkie zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 2 i przepisami wykonawczymi do niego. W celu skutecznego wdrożenia przepisów dotyczących CO2 w odniesieniu do pojazdów ciężkich ważne jest zapewnienie kompleksowego, przejrzystego i odpowiedniego gromadzenia danych dotyczących konfiguracji floty pojazdów ciężkich w Unii, jej rozwoju w czasie oraz potencjalnego wpływu na emisje CO2. Producenci pojazdów ciężkich powinni zatem monitorować te dane i zgłaszać je Komisji.
(4) Aby umożliwić dokładną analizę takich dodatkowych danych, w szczególności w celu identyfikacji pojazdów specjalistycznych, właściwe organy państw członkowskich powinny również monitorować i zgłaszać uzupełniające informacje rejestracyjne.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik I do rozporządzenia (UE) 2018/956,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |