Decyzja 2008/386/WE zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2008.136.11

Akt jednorazowy
Wersja od: 24 maja 2008 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 23 kwietnia 2008 r.
zmieniająca załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości

(notyfikowana jako dokument nr C(2008) 1565)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2008/386/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 24 maja 2008 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości(1), w szczególności jej art. 6 ust. 1,

uwzględniając dyrektywę 2001/16/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych(2), w szczególności jej art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzją Komisji 2006/679/WE(3) wprowadzono pierwszą specyfikację techniczną interoperacyjności ("TSI") dotyczącą interoperacyjności podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.

(2) Decyzją Komisji 2002/731/WE(4) wprowadzono pierwszą specyfikację techniczną interoperacyjności ("TSI") dotyczącą podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości; decyzję tę uchylono i zastąpiono decyzją Komisji 2006/860/WE(5).

(3) Decyzją 2007/153/WE dostosowano do postępu technicznego załącznik A do decyzji 2006/679/WE oraz do decyzji 2006/860/WE.

(4) W celu uwzględnienia porozumienia osiągniętego w ramach grup roboczych Europejskiej Agencji Kolejowej w zakresie podzbioru 108 należy uaktualnić załącznik A.

(5) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 96/48/WE oraz z art. 6 ust. 2 dyrektywy 2001/16/WE Europejska Agencja Kolejowa jest odpowiedzialna za przygotowywanie przeglądu i aktualizacji TSI oraz formułowanie zaleceń dla Komitetu, o którym mowa w art. 21, w celu uwzględnienia postępu technicznego i potrzeb społecznych.

(6) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady(6), Europejska Agencja Kolejowa zapewnia dostosowanie TSI do postępu technicznego, tendencji rynkowych i potrzeb społecznych oraz proponuje Komisji niezbędne jej zdaniem zmiany w TSI.

(7) W dniu 14 stycznia 2008 r. Europejska Agencja Kolejowa przyjęła zalecenie dotyczące wykazu specyfikacji obowiązkowych oraz wykazu specyfikacji o charakterze informacyjnym, zamieszczonych w specyfikacjach TSI dla systemów kolei konwencjonalnej i kolei dużych prędkości.

(8) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu powołanego na mocy art. 21 dyrektywy 96/48/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wykaz specyfikacji obowiązkowych oraz wykaz specyfikacji o charakterze informacyjnym, zamieszczone w załączniku A do specyfikacji TSI stanowiącej załącznik do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz w załączniku A do specyfikacji TSI załączonej do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, zastępuje się wykazem specyfikacji obowiązkowych oraz wykazem specyfikacji o charakterze informacyjnym, stanowiących załącznik do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Do dnia 31 grudnia 2008 r. specyfikacje europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS), załączone do niniejszej decyzji, zostaną uzupełnione w celu uwzględnienia zaktualizowanych specyfikacji dotyczących wspólnych testów i skorygowania ewentualnych błędów.

Artykuł  3

Do dnia 31 grudnia 2008 r., i bez uszczerbku dla przepisów art. 7 dyrektywy 96/48/WE oraz art. 7 dyrektywy 2001/16/WE, państwa członkowskie informują Komisję, które z ich linii wyposażonych w ETCS są albo będą eksploatowane z uwzględnieniem specyfikacji obowiązkowych stosowanych przed wejściem w życie niniejszej decyzji.

W tym samym terminie państwa członkowskie informują Komisję także o dacie, od której pociągi spełniające warunki specyfikacji wskazanych w niniejszej decyzji mogą być eksploatowane na ich liniach ETCS.

Artykuł  4

Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 czerwca 2008 r.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 23 kwietnia 2008 r.

W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, s. 6. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 2007/32/WE (Dz.U. L 141 z 2.6.2007, s. 63).

(2) Dz.U. L 110 z 20.4.2001, s. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2007/32/WE.

(3) Dz.U. L 284 z 16.10.2006, s. 1. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2007/153/WE (Dz.U. L 67 z 7.3.2007, s. 13).

(4) Dz.U. L 245 z 12.9.2002, s. 37. Decyzja zmieniona decyzją 2004/447/WE (Dz.U. L 155 z 30.4.2004, s. 65).

(5) Dz.U. L 342 z 7.12.2006, s. 1. Decyzja zmieniona decyzją 2007/153/WE.

(6) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

"WYKAZ SPECYFIKACJI OBOWIĄZKOWYCH
Nr indeksuNr referencyjnyNazwa dokumentuWersja
1.ERA/ERTMS/003204ERTMS/ETCS Functional requirement specification5.0
2.Celowo usunięty
3.UNISIG SUBSET-023Glossary of terms and abbreviations2.0.0
4.UNISIG SUBSET-026System requirement specification2.3.0
5.UNISIG SUBSET-027FFFIS Juridical recorder-downloading tool2.2.9
6.UNISIG SUBSET-033FIS for man-machine interface2.0.0
7.UNISIG SUBSET-034FIS for the train interface2.0.0
8.UNISIG SUBSET-035Specific transmission module FFFIS2.1.1
9.UNISIG SUBSET-036FFFIS for Eurobalise2.4.1
10.UNISIG SUBSET-037EuroRadio FIS2.3.0
11.Zastrzeżony 05E537Offline key management FIS
12.UNISIG SUBSET-039FIS for the RBC/RBC handover2.1.2
13.UNISIG SUBSET-040Dimensioning and engineering rules2.0.0
14.UNISIG SUBSET-041Performance requirements for interoperability2.1.0
15.ERA SUBSET-108Interoperability related consolidation on TSI annex A documents1.2.0
16.UNISIG SUBSET-044FFFIS for Euroloop subsystem2.2.0
17.Celowo usunięty
18.UNISIG SUBSET-046Radio infill FFFS2.0.0
19.UNISIG SUBSET-047Trackside-trainborne FIS for radio infill2.0.0
20.UNISIG SUBSET-048Trainborne FFFIS for radio infill2.0.0
21.UNISIG SUBSET-049Radio infill FIS with LEU/interlocking2.0.0
22.Celowo usunięty
23.UNISIG SUBSET-054Assignment of values to ETCS variables2.0.0
24.Celowo usunięty
25.UNISIG SUBSET-056STM FFFIS Safe time layer2.2.0
26.UNISIG SUBSET-057STM FFFIS Safe link layer2.2.0
27.UNISIG SUBSET-091Safety requirements for the technical interoperability of ETCS in levels 1 and 22.2.11
28.ZastrzeżonyReliability - availability requirements
29.UNISIG SUBSET-102Test specification for interface "k"1.0.0
30.Celowo usunięty
31.UNISIG SUBSET-094UNISIG Functional requirements for an onboard reference test facility2.0.0
32.EIRENE FRSGSM-R Functional requirements specification7
33.EIRENE SRSGSM-R System requirements specification15
34.A11T6001 12(MORANE) Radio transmission FFFIS for EuroRadio12
35.ECC/DC(02)05ECC Decision of 5 July 2002 on the designation and availability of frequency bands for railway purposes in the 876-880 and 921-925 MHz bands
36a.Celowo usunięty
36b.Celowo usunięty
36c.UNISIG SUBSET-074-2FFFIS STM Test cases document1.0.0
37a.Celowo usunięty
37b.UNISIG SUBSET-076-5-2Test cases related to features2.2.2
37c.UNISIG SUBSET-076-6-3Test sequences2.0.0
37d.UNISIG SUBSET-076-7Scope of the test specifications1.0.0
37e.Celowo usunięty
38.06E068ETCS Marker-board definition1.0
39.UNISIG SUBSET-092-1ERTMS EuroRadio conformance requirements2.2.5
40.UNISIG SUBSET-092-2ERTMS EuroRadio test cases safety layer2.2.5
41.Zastrzeżony UNISIG SUBSET 028JRU Test specification
42.Celowo usunięty
43.UNISIG SUBSET 085Test specification for Eurobalise FFFIS2.2.2
44.ZastrzeżonyOdometry FIS
45.UNISIG SUBSET-101Interface "K" specification1.0.0
46.UNISIG SUBSET-100Interface "G" specification1.0.1
47.ZastrzeżonySafety requirements and requirements to safety analysis for interoperability for the control-command and signalling subsystem
48.ZastrzeżonyTest specification for mobile equipment GSM-R
49.UNISIG SUBSET-059Performance requirements for STM2.1.1
50.Zastrzeżony UNISIG SUBSET-103Test specification for Euroloop
51.ZastrzeżonyErgonomic aspects of the DMI
52.UNISIG SUBSET-058FFFIS STM Application layer2.1.1
53.Zastrzeżony AEIF-ETCS-Variables-ManualAEIF-ETCS Variables manual
54.Celowo usunięty
55.ZastrzeżonyJuridical recorder baseline requirements
56.Zastrzeżony 05E538ERTMS Key management conformance requirements
57.Zastrzeżony UNISIG SUBSET-107Requirements on pre-fitting of ERTMS onboard equipment
58.UNISIG SUBSET-097Requirements for RBC-RBC safe communication interface1.1.0
59.Zastrzeżony UNISIG SUBSET-105Requirements on pre-fitting of ERTMS trackside equipment
60.Zastrzeżony UNISIG SUBSET-104ETCS Version management
61.ZastrzeżonyGSM-R Version management
62.Zastrzeżony UNISIG SUBSET-099RBC-RBC Test specification for safe communication interface
63.UNISIG SUBSET-098RBC-RBC Safe communication interface1.0.0"

"WYKAZ SPECYFIKACJI O CHARAKTERZE INFORMACYJNYM

Nr indeksuNr referencyjnyNazwa dokumentuWersjaTyp
B1.EEIG 02S126RAM requirements (chapter 2 only)62 (Index 28)
B2.EEIG 97S066Environmental conditions52 (Index A5)
B3.UNISIG SUBSET-074-1Methodology for testing FFFIS STM1.0.02 (Index 36)
B4.EEIG 97E267Odometer FFFIS51 (Index 44)
B5.O2475ERTMS GSM-R QoS test specification1.0.02
B6.UNISIG SUBSET-038Offline key management FIS2.1.91 (Index 11)
B7.UNISIG SUBSET-074-3FFFIS STM Test specification traceability of test cases with specific transmission module FFFIS1.0.02 (Index 36)
B8.UNISIG SUBSET-074-4FFFIS STM Test specification traceability of testing the packets specified in the FFFIS STM application layer1.0.02 (Index 36)
B9.UNISIG SUBSET 076-0ERTMS/ETCS Class 1, test plan2.2.32 (Index 37)
B10.UNISIG SUBSET 076-2Methodology to prepare features2.2.12 (Index 37)
B11.UNISIG SUBSET 076-3Methodology of testing2.2.12 (Index 37)
B12.UNISIG SUBSET 076-4-1Test sequence generation: methodology and rules1.0.02 (Index 37)
B13.UNISIG SUBSET 076-4-2ERTMS ETCS Class 1 states for test sequences1.0.02 (Index 37)
B14.UNISIG SUBSET 076-5-3Onboard data dictionary2.2.02 (Index 37)
B15.UNISIG SUBSET 076-5-4SRS v.2.2.2 traceability2.2.22 (Index 37)
B16.UNISIG SUBSET 076-6-1UNISIG test database2.2.2.2 (Index 37)
B17.UNISIG SUBSET 076-6-4Test cases coverage2.0.02 (Index 37)
B18.Celowo usunięty
B19.UNISIG SUBSET 077UNISIG causal analysis process2.2.22 (Index 27)
B20.UNISIG SUBSET 078RBC interface: failure modes and effects analysis2.2.22 (Index 27)
B21.UNISIG SUBSET 079MMI: failure modes and effects analysis2.2.22 (Index 27)
B22.UNISIG SUBSET 080TIU: failure modes and effects analysis2.2.22 (Index 27)
B23.UNISIG SUBSET 081Transmission system: failure modes and effects analysis2.2.22 (Index 27)
B24.UNISIG SUBSET 088ETCS Application levels 1 and 2 - safety analysis2.2.102 (Index 27)
B25.TS50459-1Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface

Part 1 - Ergonomic principles of ERTMS/ETCS/GSM-R information

20052 (Index 51)
B26.TS50459-2Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface

Part 2 - Ergonomic arrangements of ERTMS/ETCS information

20052 (Index 51)
B27.TS50459-3Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface

Part 3 - Ergonomic arrangements of ERTMS/GSM-R information

20052 (Index 51)
B28.TS50459-4Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface

Part 4 - Data entry for the ERTMS/ETCS/GSM-R systems

20052 (Index 51)
B29.TS50459-5Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface

Part 5 - Symbols

20052 (Index 51)
B30.TS50459-6Railway applications - Communication, signalling and processing systems - European Rail Traffic Management System - driver machine interface

Part 6 - Audible information

20052 (Index 51)
B31.Zastrzeżony EN50xxxRailway applications - European Rail Traffic Management System - driver machine interface

Part 7 - Specific transmission modules

2 (Index 51)
B32.ZastrzeżonyGuideline for referencesBrak
B33.EN 301.515Global System for Mobile communication (GSM); Require-ments for GSM operation in railways2.1.02 (Index 32, 33)
B34.06E225Operational DMI information11 (Index 51)
B35.Zastrzeżony UNISIG SUBSET-069ERTMS Key management conformance requirements1 (Index 56)
B36.04E117ETCS/GSM-R Quality of service user requirements - Operational analysis12 (Index 32)
B37.UNISIG SUBSET-093GSM-R Interfaces - Class 1 requirements2.3.01 (Index 32, 33)
B38.UNISIG SUBSET-107ARequirements on pre-fitting of ERTMS onboard equipment1.0.02 (Index 57)
B39.UNISIG SUBSET-076-5-1ERTMS ETCS Class 1 feature list2.2.22 (Index 37)
B40.UNISIG SUBSET-076-6-7Test sequences evaluation and validation1.0.02 (Index 37)
B41.UNISIG SUBSET-076-6-8Generic train data for test sequences1.0.02 (Index 37)
B42.UNISIG SUBSET-076-6-10Test sequence viewer (TSV)2.102 (Index 37)
B43.04E083Safety requirements and requirements to safety analysis for interoperability for the control-command and signalling subsystem1.01 (Index 47)
B44.04E084Justification report for the safety requirements and require-ments to safety analysis for interoperability for the control-command and signalling subsystem1.02 (Index B43)
B45.ERA/ERTMS/003205Traceability of changes to ETCS FRS0.12 (Index 1)"

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.