Zmiana wprowadzona przez Francję dotycząca zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy La Rochelle i Lyon oraz pomiędzy Poitiers i Lyon.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2005.153.23

Akt nienormatywny
Wersja od: 24 czerwca 2005 r.

Zmiana wprowadzona przez Francję dotycząca zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy La Rochelle i Lyon oraz pomiędzy Poitiers i Lyon

(2005/C 153/09)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 24 czerwca 2005 r.)

1.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, Francja podjęła decyzję o zmianie, od dnia 1 listopada 2005 r., zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych nałożonych na regularne połączenia lotnicze między portem lotniczym w La Rochelle (Ile de Ré) a portem lotniczym w Lyon (Saint-Exupéry) z jednej strony oraz portem lotniczym w Poitiers (Biard) i portem lotniczym w Lyon (Saint- Exupéry) z drugiej strony. Niniejsze zobowiązania zastępują zobowiązania opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 79 z dnia 30 marca 2004 r. dotyczące portu lotniczego w la Rochelle (Ile de Ré) oraz w C 299 z dnia 4 grudnia 2004 r. dotyczące portu lotniczego w Poitiers (Biard).
2.
Od dnia 1 listopada 2005 r. zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych dotyczących regularnych usług lotniczych między portem lotniczym w La Rochelle (Ile de Ré) a portem lotniczym w Lyon (Saint-Exupéry) z jednej strony oraz portem lotniczym w Poitiers (Biard) i portem lotniczym w Lyon (Saint-Exupéry) z drugiej strony są następujące:

Minimalna częstotliwość lotów

Usługi powinny być wykonywane w wymiarze przynajmniej:

– dwóch lotów w obie strony dziennie, rano i wieczorem, od poniedziałku do piątku włącznie, oprócz dni wolnych od pracy, przez 220 dni w roku.

– jeden lot w obie strony w niedzielę, 44 razy w roku.

Usługi powinny być wykonywane na trasie La Rochelle (Ile de Ré) - Poitiers (Biard) - Lyon (Saint-Exupéry) i z powrotem.

Flota

Usługi należy wykonywać przy wykorzystaniu samolotów z kabiną ciśnieniową z silnikiem turbośmigłowym lub turboodrzutowym o liczbie miejsc nie mniejszej niż 40.

Rozkład lotów

Rozkład lotów w ciągu tygodnia powinien umożliwiać pasażerom podróżującym w celach służbowych odbywanie podróży w obie strony w ciągu jednego dnia z możliwością spędzenia przynajmniej 5 godzin w miejscu przeznaczenia, zarówno w La Rochelle (Ile de Ré), Poitiers (Biard) jak i w Lyon (Saint-Exupéry).

Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom tranzytowym połączenia w ruchu krajowym i międzynarodowym z portu lotniczego w Lyonie (Saint-Exupéry).

Polityka handlowa

Wprowadzenie do obrotu lotów powinno odbywać się przy wykorzystaniu przynajmniej jednego komputerowego systemu rezerwacji umożliwiającego wprowadzenie oferty do obrotu.

Rozkład lotów

Przedsiębiorstwo powinno dysponować łącznością z miejscami lądowania za pomocą informatycznych środków łączności.

Ciągłość usług

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych z winy przewoźnika nie powinna przekraczać rocznie 3 % liczby zaplanowanych lotów. Ponadto przewoźnik może wstrzymać wykonywanie usług wyłącznie po powiadomieniu z co najmniej sześciomiesięcznym wyprzedzeniem

Wspólnotowych przewoźników informuje się, że prowadzenie działalności bez uwzględnienia zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych może skutkować karami administracyjnymi i/lub sankcjami prawnymi.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.