Zmiana wprowadzona przez Francję dotycząca obowiązku użyteczności publicznej w zakresie obsługi regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi w Paryżu (Orly) i w Béziers.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2006.291.38

Akt nienormatywny
Wersja od: 30 listopada 2006 r.

Zmiana wprowadzona przez Francję dotycząca obowiązku użyteczności publicznej w zakresie obsługi regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi w Paryżu (Orly) i w Béziers

(2006/C 291/10)

(Dz.U.UE C z dnia 30 listopada 2006 r.)

1.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, Francja podjęła decyzję o zmianie obowiązku użyteczności publicznej w zakresie obsługi regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi w Paryżu (Orly) i w Béziers, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 95 z dnia 19 kwietnia 2002 r.
2.
Obowiązek użyteczności publicznej jest następujący:
2.1.
Minimalna częstotliwość lotów

Minimalny oferowany poziom obsługi połączenia lotniczego poza dniami wolnymi od pracy jest następujący:

– 2 loty dziennie w obie strony od poniedziałku do piątku przez cały rok;

– 1 lot dziennie w obie strony w niedzielę przez cały rok;

– 3 dodatkowe loty tygodniowo w obie strony przez 13 tygodni w roku;

– 1 dodatkowy lot w sobotę lub w niedzielę w obie strony przez 13 tygodni w roku.

W dni wolne od pracy należy zaoferować co najmniej 1 lot dziennie w obie strony.

2.2.
Flota i zdolność przewozowa

Obsługa powinna być wykonywana przy wykorzystaniu samolotów z kabiną ciśnieniową o liczbie miejsc nie mniejszej niż 48.

2.3.
Rozkład lotów

Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom odbycie podróży w obie strony w ciągu tego samego dnia z możliwością spędzenia przynajmniej 7 godzin zarówno w Paryżu jak i w Béziers.

2.4.
Sprzedaż biletów lotniczych

Sprzedaż biletów lotniczych powinna odbywać się przynajmniej w jednym komputerowym systemie rezerwacji.

2.5.
Ciągłość obsługi

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych bezpośrednio z winy przewoźnika nie powinna przekraczać rocznie 3 % liczby zaplanowanych lotów.

Przewoźnik może wstrzymać wykonywanie obsługi wyłącznie za uprzednim sześciomiesięcznym zawiadomieniem.

Przewoźników wspólnotowych informuje się, że prowadzenie działalności bez znajomości obowiązku użyteczności publicznej może skutkować karami administracyjnymi i/lub sankcjami karnymi.

3.
Ponadto informuje się, iż w porcie lotniczym Paryż (Orly) zarezerwowano przydział czasu na start lub lądowanie dla obsługi regularnych połączeń krajowych na trasie do Béziers, zgodnie z art. 9 rozporządzenia Rady (EWG) nr 95/93 w sprawie wspólnych zasad przydzielania czasu na start lub lądowanie w portach lotniczych Wspólnoty. Przewoźnicy lotniczy zainteresowani powyższą trasą mogą uzyskać wszelkie informacje dotyczące przydziału czasu na start lub lądowanie u koordynatora paryskich portów lotniczych.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.