Dyrektywa 2014/99/UE zmieniająca, w celu dostosowania do postępu technicznego dyrektywę 2009/126/WE w sprawie odzyskiwania oparów paliwa na etapie II podczas tankowania pojazdów silnikowych na stacjach paliw
Dz.U.UE.L.2014.304.89
Akt jednorazowyDYREKTYWA KOMISJI 2014/99/UE
z dnia 21 października 2014 r.
zmieniająca, w celu dostosowania do postępu technicznego dyrektywę 2009/126/WE w sprawie odzyskiwania oparów paliwa na etapie II podczas tankowania pojazdów silnikowych na stacjach paliw
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/126/WE z dnia 21 października 2009 r. w sprawie odzyskiwania oparów paliwa na etapie II podczas tankowania pojazdów silnikowych na stacjach paliw 1 , w szczególności jej art. 8,
(1) Dyrektywa 2009/126/WE przewiduje w razie potrzeby dostosowanie techniczne art. 4 i 5 do postępu technicznego w celu zapewnienia spójności z wszelkimi odpowiednimi normami opracowanymi przez Europejski Komitet Normalizacyjny (CEN).
(2) W dniu 25 września 2013 r. CEN udostępnił normy EN 16321-1:2013 oraz EN 16321-2:2013. Norma EN 16321-1:2013 określa metody badań do celów homologacji typu systemów odzyskiwania oparów paliwa do stosowania na stacjach paliw. Norma EN 16321-2:2013 określa metody badań, jakie należy stosować na stacjach paliw w celu skontrolowania działania systemów odzyskiwania oparów paliwa.
(3) Należy zatem dostosować do postępu technicznego art. 4 i 5 dyrektywy 2009/126/WE, aby zapewnić spójność z tymi normami.
(4) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 9 ust. 1 dyrektywy 2009/126/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ: