Rozporządzenie 1043/2007 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2007.239.50

Akt jednorazowy
Wersja od: 12 września 2007 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1043/2007
z dnia 11 września 2007 r.
zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylające art. 9 dyrektywy 2004/36/WE(1), w szczególności jego art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006(2) ustanowiło wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty, określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(2) Zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 trzy państwa członkowskie przyjęły nadzwyczajne środki wprowadzające natychmiastowy zakaz wykonywania przewozów na ich terytorium, stanowiące reakcję na nieprzewidziane problemy związane z bezpieczeństwem.

(3) Zgodnie z art. 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 oraz art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 473/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiającego przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty, określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005(3), dwa państwa członkowskie złożyły wnioski o uaktualnienie wykazu wspólnotowego.

(4) Nie ulega wątpliwości, że dalsza działalność tych dwóch przewoźników może stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa, które nie zostało w pełni wyeliminowane podjęciem natychmiastowych środków przez wspomniane trzy państwa członkowskie.

(5) Komisja poinformowała zainteresowanych przewoźników, przekazując istotne fakty i okoliczności, które stanowiłyby podstawę decyzji o wprowadzeniu zakazu wykonywania przez nich przewozów na terytorium Wspólnoty.

(6) Ponieważ dla rozwiązania tej kwestii konieczne jest podjęcie natychmiastowych środków, zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 473/2006 Komisja nie jest zobowiązana stosować się do postanowień art. 4 ust. 1 tego rozporządzenia. Jednak Komisja umożliwiła zainteresowanym przewoźnikom lotniczym wgląd do dokumentacji przekazanej przez państwa członkowskie i przedstawienie Komisji swoich uwag na piśmie oraz w formie ustnej prezentacji w terminie 10 dni roboczych.

(7) Komisja, a także niektóre państwa członkowskie przeprowadziły konsultacje z organami odpowiedzialnymi za nadzór regulacyjny nad zainteresowanymi przewoźni-kami lotniczymi.

Mahan Air

(8) Istnieją potwierdzone dowody istotnego naruszenia wymogów bezpieczeństwa przez Mahan Air, posiadającego certyfikat wydany w Islamskiej Republice Iranu. Przypadki naruszenia wymogów bezpieczeństwa zostały stwierdzone przez Niemcy oraz Zjednoczone Królestwo podczas kontroli na ziemi przeprowadzonych w ramach programu SAFA(4). Powtarzalność takich wyników kontroli wskazuje na systemowe naruszenia wymogów bezpieczeństwa.

(9) Zjednoczone Królestwo poinformowało Komisję o wprowadzeniu w dniu 20 lipca 2007 r. natychmiastowego zakazu wykonywania przewozów przez całą flotę Mahan Air, w oparciu o wspólne kryteria, zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(10) Mahan Air dysponuje dwoma statkami powietrznymi typu Airbus A-310 o znakach rejestracyjnych F-OJHH i F-OJHI, które nie są wyposażone w EGPWS wymagany na podstawie pkt 6.15.3 załącznika 6 część 1 do Konwencji chicagowskiej. Statki powietrzne niespełniające wymogów załącznika 6 ICAO mogą wykonywać przewozy do innego kraju jedynie pod warunkiem uzyskania specjalnego zezwolenia tego kraju. Państwa członkowskie podjęły decyzję o zaprzestaniu wydawania z dniem 1 stycznia 2007 r. zezwolenia na przewozy wykonywane statkami powietrznymi nieposiadającymi EGPWS. W związku z tym wyżej wymienione statki powietrzne nie powinny wykonywać przewozów do Wspólnoty.

(11) Przekazane przez Zjednoczone Królestwo dane zawierają informacje o poważnych incydentach wskazujących, że przewoźnik nie jest w stanie zapewnić bezpieczeństwa wykonywanych przewozów.

(12) Utrzymujące się przypadki naruszenia wymogów bezpieczeństwa dowodzą, że Mahan Air nie był w stanie usunąć naruszeń wymogów bezpieczeństwa w odpowiedzi na zastrzeżenia Zjednoczonego Królestwa.

(13) Właściwe organy Islamskiej Republiki Iranu wykazały się brakiem współpracy z urzędem lotnictwa cywilnego Zjednoczonego Królestwa w zakresie zgłaszanych zastrzeżeń co do bezpieczeństwa przewozów wykonywanych przez Mahan Air.

(14) W dniu 9 sierpnia 2007 r. umożliwiono Mahan Air ustną prezentację dla służb Komisji oraz właściwych organów Francji, Niemiec i Zjednoczonego Królestwa. Dnia 13 sierpnia 2007 r. przewoźnik przedstawił Komisji plan działań naprawczych, który uznano za niewystarczający, jeśli chodzi o rozwiązanie kwestii systematycznych naruszeń wymogów bezpieczeństwa.

(15) Właściwe organy Islamskiej Republiki Iranu oraz po raz drugi Mahan Air zostali wysłuchani przez służby Komisji oraz właściwe organy Francji, Niemiec i Zjednoczonego Królestwa w dniu 23 sierpnia 2007 r. Konsultacje te nie przyniosły satysfakcjonujących rozwiązań dla stwierdzonych przypadków naruszeń wymogów bezpieczeństwa, które mogłyby być wdrożone w najbliższym czasie. Komisja przyjmuje do wiadomości zobowiązanie przewoźnika do przedłożenia poprawionego planu działań naprawczych. Stopień realizacji tego planu wraz z aktualną sytuacją przewoźnika powinien zostać poddany analizie na kolejnym posiedzeniu Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego.

(16) W oparciu o wspólne kryteria stwierdza się, że Mahan Air nie spełnia odpowiednich norm bezpieczeństwa. Przewoźnik powinien podlegać całkowitemu zakazowi wykonywania przewozów i należy uwzględnić go w załączniku A.

Ukrainian Mediterranean Airlines

(17) Istnieją potwierdzone dowody istotnego naruszenia wymogów bezpieczeństwa przez Ukrainian Mediterranean Airlines, posiadającego certyfikat wydany na Ukrainie. Przypadki naruszenia wymogów bezpieczeństwa zostały stwierdzone przez Francję, Niemcy, Włochy, Rumunię, Hiszpanię i Turcję w trakcie kontroli na ziemi przeprowadzonych w ramach programu SAFA(5). Powtarzalność takich wyników kontroli wskazuje na systemowe naruszenia wymogów bezpieczeństwa.

(18) Niemcy i Włochy poinformowały Komisję o nałożeniu odpowiednio dnia 23 i 13 lipca 2007 r. natychmiastowego zakazu wykonywania przewozów przez całą flotę Ukrainian Mediterranean Airlines, w oparciu o wspólne kryteria, zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(19) Ponadto Niemcy i Włochy złożyły dnia 26 lipca 2007 r. w Komisji wniosek o aktualizację wspólnotowego wykazu na mocy art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 oraz zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 473/2006, w celu rozszerzenia zakazu wykonywania przewozów do Wspólnoty Europejskiej na całą flotę Ukrainian Mediterranean Airlines.

(20) Utrzymujące się przypadki naruszenia wymogów bezpieczeństwa dowodzą, że Ukrainian Mediterranean Airlines nie był w stanie usunąć naruszeń wymogów bezpieczeństwa w odpowiedzi na zastrzeżenia Niemiec, Włoch i właściwych organów Ukrainy. W dniu 6 sierpnia 2007 r. przewoźnik przedłożył pierwotny plan działań naprawczych, a następnie w dniu 22 sierpnia 2007 r. poprawiony plan, jednak nie przedstawiono żadnych dowodów wskazujących na rzeczywistą realizację tego planu. Ponadto właściwe organy Ukrainy oświadczyły, że plan ten nie uwzględnia najważniejszych naruszeń wymogów bezpieczeństwa stwierdzonych w trakcie krajowej kontroli w lipcu 2007 r.

(21) Po przeprowadzeniu szczegółowej oceny przewoźnika, właściwe organy Ukrainy stwierdziły, że nie jest on bezpieczny i nie spełnia krajowych norm bezpieczeństwa lotu (technicznych i eksploatacyjnych) oraz przekazały Komisji informację o zamiarze zawieszenia AOC dla tego przewoźnika. Jednak środek ten nie został skutecznie wdrożony.

(22) W oparciu o wspólne kryteria stwierdza się, że Ukrainian Mediterranean Airlines nie spełnia odpowiednich norm bezpieczeństwa. Przewoźnik powinien podlegać całkowitemu zakazowi wykonywania przewozów i należy uwzględnić go w załączniku A. Komisja przyjmuje do wiadomości plan działań naprawczych przedstawiony przez Ukrainian Mediterranean Airlines. Zakres realizacji tego planu wraz z aktualną sytuacją przewoźnika powinien zostać poddany analizie na kolejnym posiedzeniu Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 474/2006 wprowadza się następujące zmiany:

1) Załącznik A zastępuje się załącznikiem A do niniejszego rozporządzenia.

2) Załącznik B zastępuje się załącznikiem B do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 11 września 2007 r.

W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 344 z 27.12.2005, str. 15.

(2) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, s. 14. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 787/2007 (Dz.U. L 175 z 5.7.2007, str. 10).

(3) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, str. 8.

(4) LBA/D-2004-124, LBA/D-2004-270, LBA/D-2004-291, LBA/D-2005-554, LBA/D-2006-56, LBA/D-2006-512, LBA/D-2006-760, LBA/D-2007-43, LBA/D-2007-154, LBA/D-2007-177, LBA/D-2007-376, LBA/D-2007-393, LBA/D-2007-405, LBA/D-2007-431, CAA-UK-2006-241, CAA-UK-2007-3, CAA-UK-2007-7, CAA-UK-2007-71, CAA-UK-2007-89.

(5) ACG-2007-2, BCAA-2007-49, CAA-NL-2004-174, CAO-2005-19, CAO-2007-14, DGCATR-2006-69, DGCATR-2007-142, DGCATR-2007-157, DGCATR-2007-191, DGAC-E-2006-1417, DGAC-E-2007-776, DGAC/F-2007-280, ENAC-IT-2004-68, ENAC-IT-2005-229, ENAC-IT-2005-541, ENAC-IT-2005-745, ENAC-IT-2005-872, ENAC-IT-2006-32, ENAC-IT-2007-231, ENAC-IT-2007-258, FOCA-2004-83, LBA/D-2005-334, LBA/D-2006-375, LBA/D-2006-507, LBA/D-2007-302, LBA/D-2007-365, LBA/D-2007-385, LBA/D-2007-389, RCAARO-2007-56, RCAARO-2007-59, RCAARO-2007-73.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  A

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH PEŁNEMU ZAKAZOWI WYKONYWANIA PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku

różnic)

Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer koncesjiKod ICAO linii lotniczejPaństwo przewoźnika
AIR KORYONieznanyKORKoreańska Republika Ludowo- Demokratyczna (KRLD)
AIR WEST CO. LTD004/AAWZSudan
ARIANA AFGHAN AIRLINES009AFGAfganistan
BLUE WING AIRLINESSRSH-01/2002BWISurinam
MAHAN AIRFS 105IRMIslamska Republika Iranu
SILVERBACK CARGO FREIGHTERSNieznanyVRBRwanda
TAAG ANGOLA AIRLINES001DTAAngola
UKRAINIAN MEDITERRANEAN AIRLINES164UKMUkraina
VOLARE AVIATION ENTREPRISE143VREUkraina
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Demokratycznej Republice Konga, z wyjątkiem Hewa Bora Airways(1), w tym:-Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICA ONE409/CAB/MIN/TC/0114/2006CFRDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICAN AIR SERVICES COMMUTER SPRL409/CAB/MIN/TC/0005/2007NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIGLE AVIATION409/CAB/MIN/TC/0042/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR BENI409/CAB/MIN/TC/0019/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR BOYOMA409/CAB/MIN/TC/0049/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR INFINI409/CAB/MIN/TC/006/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR KASAI409/CAB/MIN/TC/0118/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR NAVETTE409/CAB/MIN/TC/015/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR TROPIQUES SPRL409/CAB/MIN/TC/0107/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BEL GLOB AIRLINES409/CAB/MIN/TC/0073/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BLUE AIRLINES409/CAB/MIN/TC/0109/2006BULDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BRAVO AIR CONGO409/CAB/MIN/TC/0090/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BUSINESS AVIATION SPRL409/CAB/MIN/TC/0117/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BUTEMBO AIRLINES409/CAB/MIN/TC/0056/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CARGO BULL AVIATION409/CAB/MIN/TC/0106/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CETRACA AVIATION SERVICE409/CAB/MIN/TC/037/2005CERDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CHC STELLAVIA409/CAB/MIN/TC/0050/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
COMAIR409/CAB/MIN/TC/0057/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
COMPAGNIE AFRICAINE D'AVIATION

(CAA)

409/CAB/MIN/TC/0111/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
DOREN AIR CONGO409/CAB/MIN/TC/0054/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
EL SAM AIRLIFT409/CAB/MIN/TC/0002/2007NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
ESPACE AVIATION SERVICE409/CAB/MIN/TC/0003/2007NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
FILAIR409/CAB/MIN/TC/0008/2007NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
FREE AIRLINES409/CAB/MIN/TC/0047/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GALAXY INCORPORATION409/CAB/MIN/TC/0078/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GOMA EXPRESS409/CAB/MIN/TC/0051/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GOMAIR409/CAB/MIN/TC/0023/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GREAT LAKE BUSINESS COMPANY409/CAB/MIN/TC/0048/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
I.T.A.B. - INTERNATIONAL TRANS AIR BUSINESS409/CAB/MIN/TC/0022/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
KATANGA AIRWAYS409/CAB/MIN/TC/0088/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
KIVU AIR409/CAB/MIN/TC/0044/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
LIGNES AÉRIENNES CONGOLAISESPodpis ministerialny (postanowienie 78/205)LCGDemokratyczna Republika Konga (DRK)
MALU AVIATION409/CAB/MIN/TC/0113/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
MALILA AIRLIFT409/CAB/MIN/TC/0112/2006MLCDemokratyczna Republika Konga (DRK)
MANGO AIRLINES409/CAB/MIN/TC/0007/2007NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
PIVA AIRLINES409/CAB/MIN/TC/0001/2007NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
RWAKABIKA BUSHI EXPRESS409/CAB/MIN/TC/0052/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SAFARI LOGISTICS SPRL409/CAB/MIN/TC/0076/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SAFE AIR COMPANY409/CAB/MIN/TC/0004/2007NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SERVICES AIR409/CAB/MIN/TC/0115/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SUN AIR SERVICES409/CAB/MIN/TC/0077/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TEMBO AIR SERVICES409/CAB/MIN/TC/0089/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
THOM'S AIRWAYS409/CAB/MIN/TC/0009/2007NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TMK AIR COMMUTER409/CAB/MIN/TC/020/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TRACEP CONGO409/CAB/MIN/TC/0055/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANS AIR CARGO SERVICE409/CAB/MIN/TC/0110/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANSPORTS AERIENS CONGOLAIS (TRACO)409/CAB/MIN/TC/0105/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
VIRUNGA AIR CHARTER409/CAB/MIN/TC/018/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
WIMBI DIRA AIRWAYS409/CAB/MIN/TC/0116/2006WDADemokratyczna Republika Konga (DRK)
ZAABU INTERNATIONAL409/CAB/MIN/TC/0046/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Gwinei Równikowej, w tym:Gwinea Równikowa
EUROGUINEANA DE AVIACION Y TRANSPORTES2006/001/MTTCT/DGAC/SOPSEUGGwinea Równikowa
GENERAL WORK AVIACION002/ANACniedo-stępnyGwinea Równikowa
GETRA - GUINEA ECUATORIAL DE TRANSPORTES AEREOS739GETGwinea Równikowa
GUINEA AIRWAYS738niedo-stępnyGwinea Równikowa
UTAGE - UNION DE TRANSPORT AEREO DE GUINEA ECUATORIAL737UTGGwinea Równikowa
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Indonezji, w tym:Indonezja
ADAMSKY CONNECTION AIRLINESNieznanyDHIIndonezja
AIR TRANSPORT SERVICESNieznanyNieznanyIndonezja
BALAI KALIBRASI PENERBANGANNieznanyNieznanyIndonezja
EKSPRES TRANSPORTASI ANTARBENUANieznanyNieznanyIndonezja
GARUDANieznanyGIAIndonezja
INDONESIA AIRASIANieznanyAWQIndonezja
KARTIKA AIRLINESNieznanyKAEIndonezja
LION MENTARI ARILINESNieznanyLNIIndonezja
MANDALA AIRLINESNieznanyMDLIndonezja
MANUNGGAL AIR SERVICENieznanyNieznanyIndonezja
MEGANTARANieznanyNieznanyIndonezja
MERPATI NUSANTARA AIRLINESNieznanyMNAIndonezja
METRO BATAVIANieznanyBTVIndonezja
PELITA AIR SERVICENieznanyPASIndonezja
PT. AIR PACIFIC UTAMANieznanyNieznanyIndonezja
PT. AIRFAST INDONESIANieznanyAFEIndonezja
PT. ASCO NUSA AIRNieznanyNieznanyIndonezja
PT. ASI PUDJIASTUTINieznanyNieznanyIndonezja
PT. AVIASTAR MANDIRINieznanyNieznanyIndonezja
PT. ATLAS DELTASATYANieznanyNieznanyIndonezja
PT. DABI AIR NUSANTARANieznanyNieznanyIndonezja
PT. DERAYA AIR TAXINieznanyDRYIndonezja
PT. DERAZONA AIR SERVICENieznanyNieznanyIndonezja
PT. DIRGANTARA AIR SERVICENieznanyDIRIndonezja
PT. EASTINDONieznanyNieznanyIndonezja
PT. EKSPRES TRANSPORTASI ANTARBENUANieznanyNieznanyIndonezja
PT. GATARI AIR SERVICENieznanyGHSIndonezja
PT. GERMANIA TRISILA AIRNieznanyNieznanyIndonezja
PT. HELIZONANieznanyNieznanyIndonezja
PT. KURA-KURA AVIATIONNieznanyNieznanyIndonezja
PT. INDONESIA AIR TRANSPORTNieznanyIDAIndonezja
PT. INTAN ANGKASA AIR SERVICENieznanyNieznanyIndonezja
PT. NATIONAL UTILITY HELICOPTERNieznanyNieznanyIndonezja
PT. PELITA AIR SERVICENieznanyNieznanyIndonezja
PT. PENERBENGAN ANGKASA SEMESTANieznanyNieznanyIndonezja
PT. PURA WISATA BARUNANieznanyNieznanyIndonezja
PT. SAMPOERNA AIR NUSANTARANieznanyNieznanyIndonezja
PT. SAYAP GARUDA INDAHNieznanyNieznanyIndonezja
PT. SMACNieznanySMCIndonezja
PT. TRANSWISATA PRIMA AVIATIONNieznanyNieznanyIndonezja
PT. TRAVIRA UTAMANieznanyNieznanyIndonezja
PT. TRIGANA AIR SERVICENieznanyNieznanyIndonezja
REPUBLIC EXPRESS AIRLINESNieznanyRPHIndonezja
RIAU AIRLINESNieznanyRIUIndonezja
SRIWIJAYA AIRNieznanySJYIndonezja
SURVEI UDARA PENASNieznanyPNSIndonezja
TRANS WISATA PRIMA AVIATIONNieznanyNieznanyIndonezja
TRAVEL EXPRESS AVIATION SERVICENieznanyXARIndonezja
TRI MG INTRA ASIA AIRLINESNieznanyTMGIndonezja
TRIGANA AIR SERVICENieznanyTGNIndonezja
WING ABADI AIRLINESNieznanyWONIndonezja
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Republice Kirgiskiej, w tym:-Republika Kirgiska
AIR CENTRAL ASIA34AATRepublika Kirgiska
AIR MANAS17MBBRepublika Kirgiska
ASIA ALPHA AIRWAYS32SALRepublika Kirgiska
AVIA TRAFFIC COMPANY23AVJRepublika Kirgiska
BISTAIR-FEZ BISHKEK08BSCRepublika Kirgiska
BOTIR AVIA10BTRRepublika Kirgiska
CLICK AIRWAYS11CGKRepublika Kirgiska
DAMES20DAMRepublika Kirgiska
EASTOK AVIA15NieznanyRepublika Kirgiska
ESEN AIR2ESDRepublika Kirgiska
GALAXY AIR12GALRepublika Kirgiska
GOLDEN RULE AIRLINES22GRSRepublika Kirgiska
INTAL AVIA27INLRepublika Kirgiska
ITEK AIR04IKARepublika Kirgiska
KYRGYZ TRANS AVIA31KTCRepublika Kirgiska
KYRGYZSTAN03LYNRepublika Kirgiska
KYRGYZSTAN AIRLINES01KGARepublika Kirgiska
MAX AVIA33MAIRepublika Kirgiska
OHS AVIA09OSHRepublika Kirgiska
S GROUP AVIATION6NieznanyRepublika Kirgiska
SKY GATE INTERNATIONAL AVIATION14SGDRepublika Kirgiska
SKY WAY AIR21SABRepublika Kirgiska
TENIR AIRLINES26TEBRepublika Kirgiska
TRAST AERO05TSJRepublika Kirgiska
WORLD WING AVIATION35WWMRepublika Kirgiska
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Liberii-Liberia
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Sierra Leone, w tym:--Sierra Leone
AIR RUM, LTDNieznanyRUMSierra Leone
BELLVIEW AIRLINES (S/L) LTDNieznanyBVUSierra Leone
DESTINY AIR SERVICES, LTDNieznanyDTYSierra Leone
HEAVYLIFT CARGONieznanyNieznanySierra Leone
ORANGE AIR SIERRA LEONE LTDNieznanyORJSierra Leone
PARAMOUNT AIRLINES, LTDNieznanyPRRSierra Leone
SEVEN FOUR EIGHT AIR SERVICES LTDNieznanySVTSierra Leone
TEEBAH AIRWAYSNieznanyNieznanySierra Leone
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Suazi, w tym:--Suazi
AERO AFRICA (PTY) LTDNieznanyRFCSuazi
JET AFRICA SWAZILANDNieznanyOSWSuazi
ROYAL SWAZI NATIONAL AIRWAYS CORPORATIONNieznanyRSNSuazi
SCAN AIR CHARTER, LTDNieznanyNieznanySuazi
SWAZI EXPRESS AIRWAYSNieznanySWXSuazi
SWAZILAND AIRLINKNieznanySZLSuazi
(1) Hewa Bora Airways mogą w swojej działalności na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie określone statki powietrzne ujęte z załączniku B.
______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku A można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą (tzw. leasing mokry) przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

ZAŁĄCZNIK  B

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM W WYKONYWANIU PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic)Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC)Kod ICAO linii lotniczejPaństwo przewoźnikaTyp statku powietrznegoZnak rejestracyjny oraz numer seryjny, o ile jest dostępnyPaństwo rejestracji
AIR BANGLADESH17BGDBangladeszB747-269BS2-ADTBangladesz
AIR SERVICE COMORES06-819/TA-15/ DGACMKMDKomoryCała flota

z wyjątkiem:

LET 410 UVP

Cała flota

z wyjątkiem:

D6-CAM (851336)

Komory
HEWA BORA AIRWAYS (HBA)(1)409/CAB/MIN/TC/ 0108/2006ALXDemokratyczna Republika Konga (DRK)Cała flota

z wyjątkiem:

B767-266 ER

Cała flota

z wyjątkiem:

9Q-CJD (nr seryjny 23.178)

Demokratyczna Republika Konga (DRK)
PAKISTAN

INTERNATIONAL

AIRLINES

003/96 ALPIAIslamska Republika PakistanuCała flota

z wyjątkiem:

wszystkich B-777; 3 B-747-300; 2 B-747-200. 6 A-310

Cała flota

z wyjątkiem:

AP-BHV, AP-BHW, AP-BHX, AP-BGJ, AP-BGK, AP-BGL, AP-BGY, AP-BGZ; AP-BFU, AP-BGG, AP-BFX, AP-BAK, AP-BAT, AP-BEU, AP-BGP, AP-BGR, AP-BGN, AP-BEC, AP-BEG

Islamska Republika Pakistanu
(1) Hewa Bora Airways mogą w swojej działalności na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie określone statki powietrzne.
______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku B można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą (tzw. leasing mokry) przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.