Rozporządzenie wykonawcze 567/2012 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 917/2011 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz płytek ceramicznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej poprzez dodanie jednego przedsiębiorstwa do wykazu producentów z Chińskiej Republiki Ludowej zawartego w załączniku I

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.169.11

Akt jednorazowy
Wersja od: 29 czerwca 2012 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE RADY (UE) NR 567/2012
z dnia 26 czerwca 2012 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 917/2011 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz płytek ceramicznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej poprzez dodanie jednego przedsiębiorstwa do wykazu producentów z Chińskiej Republiki Ludowej zawartego w załączniku I

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 9,

uwzględniając rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 917/2011 z dnia 12 września 2011 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz płytek ceramicznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej(2) ("rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 917/2011"), w szczególności jego art. 3,

uwzględniając wniosek przedstawiony przez Komisję Europejską ("Komisja") po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. WCZEŚNIEJSZA PROCEDURA

(1) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 917/2011 Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Unii płytek ceramicznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej ("Chiny"). Mając na uwadze dużą liczbę producentów eksportujących w Chinach, współpracujących w dochodzeniu, które doprowadziło do wprowadzenia cła antydumpingowego ("dochodzenie pierwotne"), dobrano próbę chińskich producentów eksportujących i na przedsiębiorstwa objęte próbą nałożono indywidualne stawki cła wynoszące od 26,3 % do 36,5 %, natomiast względem pozostałych przedsiębiorstw współpracujących, nieobjętych próbą, zastosowano stawkę cła w wysokości 30,6 %. Na wszystkie pozostałe chińskie przedsiębiorstwa nałożono stawkę cła w wysokości 69,7 %.

(2) Artykuł 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011 stanowi, że jeżeli nowy producent eksportujący w Chinach przedstawi Komisji wystarczające dowody na to, iż:

- nie dokonał wywozu do Unii produktów opisanych w art. 1 ust. 1 tego rozporządzenia w okresie objętym dochodzeniem (od dnia 1 kwietnia 2009 r. do dnia 31 marca 2010 r.) ("okres objęty dochodzeniem") (pierwsze kryterium),

- nie jest powiązany z żadnym eksporterem ani z żadnym producentem w Chinach, który podlega środkom antydumpingowym wprowadzonym tym rozporządzeniem (drugie kryterium), oraz

- dokonał wywozu produktów objętych postępowaniem do Unii po okresie objętym dochodzeniem, na podstawie którego określono środki, lub przyjął nieodwracalne zobowiązania umowne dotyczące wywozu znacznej ilości produktu do Unii (trzecie kryterium),

wówczas art. 1 ust. 2 tego rozporządzenia może zostać zmieniony poprzez przyznanie nowemu producentowi eksportującemu stawki cła mającej zastosowanie względem przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą, czyli 30,6 %.

B. WNIOSEK NOWEGO PRODUCENTA EKSPORTUJĄCEGO

(3) Jedno przedsiębiorstwo chińskie ("wnioskodawca") złożyło wniosek o przyznanie mu takiego samego statusu jak przedsiębiorstwom współpracującym w pierwotnym dochodzeniu, których nie objęto próbą ("status podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący").

(4) Przeprowadzono badanie w celu ustalenia, czy wnioskodawca spełnia kryteria pozwalające na przyznanie mu statusu podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący, określone w art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011.

(5) Do wnioskodawcy wysłano kwestionariusz z prośbą o dostarczenie dowodów dla wykazania, że spełnia trzy powyższe kryteria.

(6) Dowody przedstawione przez chińskiego producenta eksportującego uznano za wystarczające dla wykazania, że spełnia on kryteria określone w art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011. Można zatem temu producentowi eksportującemu przyznać stawkę cła mającą zastosowanie względem przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą (czyli 30,6 %), a wskutek tego jego nazwę można dodać do wykazu producentów eksportujących w załączniku I do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011.

(7) Wnioskodawca i przemysł unijny zostali powiadomieni o ustaleniach poczynionych w ramach badania oraz mieli możliwość przedstawienia uwag.

(8) Wszystkie argumenty i oświadczenia przedstawione przez zainteresowane strony zostały przeanalizowane i należycie uwzględnione w stosownych przypadkach,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Do wykazu producentów z Chińskiej Republiki Ludowej wymienionych w załączniku I do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011 dodaje się następujące przedsiębiorstwo:

"Nazwa

Dodatkowy kod TARIC

Onna Ceramic Industries (China) Co., Ltd.

B293"

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Luksemburgu dnia 26 czerwca 2012 r.

W imieniu Rady
N. WAMMEN
Przewodniczący
______

(1) Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51.

(2) Dz.U. L 238 z 15.9.2011, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.