Rozporządzenie wykonawcze 2019/1129 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 79/2012 ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania niektórych przepisów rozporządzenia Rady (UE) nr 904/2010 w sprawie współpracy administracyjnej oraz zwalczania oszustw w dziedzinie podatku od wartości dodanej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.179.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 3 lipca 2019 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2019/1129
z dnia 2 lipca 2019 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 79/2012 ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania niektórych przepisów rozporządzenia Rady (UE) nr 904/2010 w sprawie współpracy administracyjnej oraz zwalczania oszustw w dziedzinie podatku od wartości dodanej

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (UE) nr 904/2010 z dnia 7 października 2010 r. w sprawie współpracy administracyjnej oraz zwalczania oszustw w dziedzinie podatku od wartości dodanej 1 , w szczególności jego art. 17 ust. 2 i 3, art. 21 ust. 3 i art. 21a ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 17 ust. 1 lit. f) i art. 21 ust. 2a rozporządzenia (UE) nr 904/2010 państwa członkowskie są zobowiązane do przechowywania informacji na temat importu zwolnionego z VAT gromadzonych przez nie zgodnie z art. 143 ust. 2 dyrektywy Rady 2006/112/WE 2  oraz do udzielenia innym państwom członkowskim zautomatyzowanego dostępu do tych informacji w celu ułatwienia państwom członkowskim identyfikacji rozbieżności w sprawozdaniach dotyczących VAT i potencjalnych oszustw związanych z VAT.

(2) Informacje na temat takiego importu zwolnionego z VAT są już gromadzone przez krajowe organy celne na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 3  i przekazywane Komisji za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 56 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/2447 4 . Dla zapewnienia efektywności przechowywanie i zautomatyzowany dostęp do informacji na temat importu zwolnionego z VAT wymagane na mocy art. 17 ust. 1 lit. f) i art. 21 ust. 2a rozporządzenia (UE) nr 904/2010 powinny odbywać się z wykorzystaniem tego samego systemu teleinformatycznego. Aby zagwarantować jednolite wdrożenie tych artykułów rozporządzenia (UE) nr 904/2010, konieczne jest określenie danych dotyczących informacji celnych gromadzonych na mocy rozporządzenia (UE) nr 952/2013, które odpowiadają informacjom, o których mowa w art. 17 ust. 1 lit. f) rozporządzenia (UE) nr 904/2010.

(3) Szczegóły techniczne dotyczące zautomatyzowanego dostępu do informacji, o których mowa w art. 17 ust. 1 lit. f) rozporządzenia (UE) nr 904/2010, powinny umożliwiać krajowym organom podatkowym i urzędnikom łącznikowym Eurofisc zautomatyzowany dostęp do systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 56 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2015/2447.

(4) Art. 21a rozporządzenia (UE) nr 904/2010 przyznaje urzędnikom łącznikowym Eurofisc zautomatyzowany dostęp do niektórych informacji rejestracyjnych pojazdów. Zautomatyzowany dostęp do tych informacji powinien odbywać się za pośrednictwem wersji europejskiego systemu informacji o pojazdach i prawach jazdy (EUCARIS), opracowanej specjalnie do celów art. 21a tego rozporządzenia. W kontekście podatku VAT urzędnicy

łącznikowi Eurofisc powinni mieć możliwość zwracania się o dokładne dane identyfikacyjne dotyczące pojazdów oraz ich właścicieli i posiadaczy. W tym celu należy określić dane oraz środki, które będą wykorzystywane do wyszukiwania danych z systemu. Konieczne jest również zdefiniowanie dostępności i niezawodności systemu, określenie sposobu zabezpieczenia wymiany informacji oraz dokonanie wyboru sieci komunikacyjnej.

(5) Na szczeblu krajowym przychodzące wnioski o udostępnienie danych rejestracyjnych pojazdów do celów VAT będą zazwyczaj rozpatrywane przez krajowe organy rejestracji pojazdów każdego państwa członkowskiego. Niemniej jednak państwa członkowskie, jeżeli sobie tego życzą, powinny mieć możliwość swobodnego decydowania o powierzeniu tego obowiązku innemu organowi. W odniesieniu do wniosków wychodzących państwa członkowskie powinny również mieć możliwość swobodnego decydowania o powierzeniu odpowiedzialności za przetwarzanie takich wniosków krajowym organom rejestracji pojazdów lub innym organom, takim jak np. ich organy podatkowe.

(6) W art. 21 ust. 2 lit. e) i ust. 2a lit. d) oraz art. 21a ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 904/2010 określono warunki, na jakich udziela się dostępu do niektórych informacji. W celu wdrożenia tych warunków państwa członkowskie powinny być zobowiązane do przydzielenia niepowtarzalnych identyfikatorów użytkownika każdemu ze swoich urzędników łącznikowych Eurofisc oraz do udostępnienia pozostałym państwom członkowskim i Komisji wykazu tych identyfikatorów użytkownika. Powinny one również dopilnować, aby każdy zautomatyzowany wniosek o informacje wysyłany przez ich urzędników łącznikowych Eurofisc zawierał taki identyfikator użytkownika danego urzędnika łącznikowego Eurofisc.

(7) Zgodnie z art. 3 rozporządzenia Rady (UE) 2018/1541 5  art. 17 ust. 1 lit. f), art. 21 ust. 2a oraz art. 21a rozporządzenia (UE) nr 904/2010 stosuje się od dnia 1 stycznia 2020 r. Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu powinny być zatem również stosowane od dnia 1 stycznia 2020 r.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu Współpracy Administracyjnej,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 79/2012 6  wprowadza się następujące zmiany:

1)
art. 1 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 1

Przedmiot

Niniejsze rozporządzenie ustanawia szczegółowe zasady wykonania art. 14, art. 17 ust. 1 lit. f), art. 21 ust. 2 lit. e), art. 21 ust. 2a lit. d), art. 21a ust. 1 i 2, art. 32, 48, 49 i art. 51 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 904/2010.";

2)
dodaje się artykuły w brzmieniu:

"Artykuł 5a

Wymiana informacji celnych

1. Przechowywanie i zautomatyzowany dostęp właściwych organów do informacji, o których mowa w art. 17 ust. 1 lit. f) rozporządzenia (UE) nr 904/2010, następuje przy użyciu systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 56 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/2447 * .

2. Zautomatyzowany dostęp na podstawie art. 21 ust. 2a rozporządzenia (UE) nr 904/2010 jest przyznawany na poziomie pozycji towarowej zgłoszenia celnego, zgodnie z rozdziałem 2 sekcja 3 i rozdziałem 3 sekcja 1 kolumna H1, w tytule I załącznika B do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2015/2446 * .

3. Każda pozycja towarowa identyfikowana jest za pomocą następujących informacji wymaganych zgodnie z art. 226 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2015/2447:

a) główny numer referencyjny; oraz

b) data przyjęcia zgłoszenia celnego.

4. W załączniku VII do niniejszego rozporządzenia określono, które informacje, o których mowa w art. 17 ust. 1 lit. f) rozporządzenia (UE) nr 904/2010, odpowiadają którym danym systemu celnego określonym w załączniku B do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2015/2447.

Artykuł 5b

Wymiana informacji rejestracyjnych pojazdów

1. Zautomatyzowany dostęp do informacji, o których mowa w art. 21a ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 904/2010 (»dane rejestracyjne pojazdów«), odbywa się przy użyciu wersji oprogramowania europejskiego systemu informacji o pojazdach i prawach jazdy (EUCARIS), specjalnie zaprojektowanej do celów art. 21a niniejszego rozporządzenia, a także zmienionych wersji tego oprogramowania.

Zautomatyzowany dostęp do danych rejestracyjnych pojazdów odbywa się w ramach struktury zdecentralizowanej.

Dane rejestracyjne pojazdów wymieniane za pośrednictwem systemu EUCARIS przekazywane są w postaci zaszyfrowanej.

Konkretna wersja aplikacji oprogramowania opracowanej przez osobę wyznaczoną jako strona do celów zautomatyzowanego dostępu do danych rejestracyjnych pojazdów do celów art. 21a rozporządzenia (UE) nr 904/2010 oddzielona jest od innych wersji tego oprogramowania, które są dostępne w EUCARIS. Zautomatyzowany dostęp odbywa się zgodnie z wymogami dotyczącymi bezpieczeństwa danych i warunkami technicznymi wymiany danych, o których mowa w rozdziale 3 pkt 2 i 3 załącznika do decyzji Rady 2008/616/WSiSW( * . Poszczególne dane rejestracyjne pojazdów, które mają być przedmiotem wymiany, oraz dozwolone rodzaje dostępu określone są w załączniku VIII do niniejszego rozporządzenia.

2. Zautomatyzowany dostęp do danych rejestracyjnych pojazdów odbywa się z wykorzystaniem transeuropejskiej telematycznej sieci komunikacyjnej między administracjami (TESTA) oraz kolejnych wersji tej sieci.

3. Państwa członkowskie podejmują wszelkie niezbędne środki w celu zapewnienia, że zautomatyzowane wnioski i zautomatyzowany dostęp do danych rejestracyjnych pojazdów będą możliwe 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu. W przypadku awarii o charakterze technicznym krajowe punkty kontaktowe państw członkowskich niezwłocznie wzajemnie się o tym informują, w razie potrzeby przy wsparciu ze strony wyznaczonej przez EUCARIS sekcji operacyjnej. Zautomatyzowana wymiana danych jest przywracana możliwie jak najszybciej.

4. Każde państwo członkowskie wyznacza jeden organ krajowy jako krajowy punkt kontaktowy odpowiedzialny w danym państwie członkowskim za przetwarzanie napływających wniosków o udostępnienie danych rejestracyjnych pojazdów do celów VAT przewidziane w art. 21a rozporządzenia (UE) nr 904/2010 i jeden do przetwarzania wniosków wychodzących. Ten sam organ może być odpowiedzialny za przetwarzanie obu rodzajów wniosków. Powiadamiane są o tym pozostałe państwa członkowskie oraz Komisja.

Artykuł 5c

Identyfikacja urzędników łącznikowych Eurofisc uzyskujących dostęp do informacji gromadzonych przez organy celne, informacji podsumowujących gromadzonych zgodnie z tytułem XI rozdział 6 dyrektywy 2006/112/WE oraz danych rejestracyjnych pojazdów

Aby umożliwić państwu członkowskiemu identyfikowanie urzędnika łącznikowego Eurofisc uzyskującego dostęp do informacji udostępnionych przez to państwo członkowskie na warunkach określonych w art. 21 ust. 2 lit. e) lub ust. 2a lit. d) lub art. 21a ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 904/2010, wprowadza się następujące rozwiązania:

a) każde państwo członkowskie przydziela każdemu ze swoich urzędników łącznikowych Eurofisc niepowtarzalny identyfikator użytkownika;

b) każde państwo członkowskie prowadzi i niezwłocznie aktualizuje wykaz nazwisk i niepowtarzalnych identyfikatorów użytkownika każdego ze swoich urzędników łącznikowych Eurofisc oraz udostępnia aktualny wykaz innym państwom członkowskim oraz Komisji;

c) każde państwo członkowskie zapewnia, aby każdy zautomatyzowany dostęp do informacji, o których mowa w art. 21 ust. 2 lit. e) lub ust. 2a lit. d) lub art. 21a ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 904/2010, zawierał niepowtarzalny identyfikator użytkownika urzędnika łącznikowego Eurofisc uzyskującego dostęp do informacji.

3)
w załącznikach dodaje się załączniki znajdujące się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2020 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 2 lipca 2019 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK VII

Wspólny zestaw danych i szczegóły techniczne dotyczące przechowywania i zautomatyzowanego dostępu do informacji celnych

W tabeli określono, które informacje, o których mowa w art. 17 ust. 1 lit. f) rozporządzenia (UE) nr 904/2010, odpowiadają którym danym wymienianym za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 56 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2015/2447.

Informacja, o której mowa w art. 17 ust. 1 lit. f) rozporządzenia (UE) nr 904/2010Numer porządkowy danych

określony w rozporządzeniu

wykonawczym (UE)

2015/2447

Nazwa danych określona w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2015/2447
Numer identyfikacyjny VAT importera w państwie importu3/40 FR1Nr identyfikacyjny dodatkowych odniesień podatkowych (strona: importer)
Numer identyfikacyjny VAT przedstawiciela podatkowego importera w państwie importu3/40 FR3Nr identyfikacyjny dodatkowych odniesień podatkowych (strona: przedstawiciel podatkowy)
Numer identyfikacyjny VAT klienta w innym państwie członkowskim3/40 FR2Nr identyfikacyjny dodatkowych odniesień podatkowych (strona: nabywca)
Kraj pochodzenia5/15 lub 5/16Kraj pochodzenia lub kraj preferencyjnego pochodzenia
Kraj przeznaczenia5/8Kraj przeznaczenia
Kod towaru6/14Kod towaru - kod Nomenklatury scalonej
Łączna kwota4/4 B00Podstawa opłaty (*)
Cena pozycji8/6Wartość statystyczna
Waga netto6/1Masa netto (kg)
(*) Jeżeli kod unijny podany dla danych nr 4/3 (Naliczanie opłat - Rodzaj opłaty) to B00.

Walutą informacji przechowywanych w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 56 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2015/2447, jest euro. Kurs wymiany między walutą państwa członkowskiego importu a euro będzie zapewniany automatycznie przez system.

ZAŁĄCZNIK VIII

Wspólny zestaw danych i szczegóły techniczne dotyczące zautomatyzowanego wniosku o dostęp do danych rejestracyjnych pojazdów

1. OBOWIĄZEK

Należy przekazywać każdy element danych wskazanych w sekcji 4 niniejszego załącznika, jeżeli dana informacja jest dostępna w krajowym rejestrze pojazdów danego państwa członkowskiego.

2. WYSZUKIWANIE POJAZDU/JEGO WŁAŚCICIELA/POSIADACZA

Istnieje pięć różnych sposobów wyszukiwania danych rejestracyjnych pojazdów:

1) według numeru podwozia pojazdu (VIN), daty i godziny odniesienia (fakultatywnie),

2) według numeru tablicy rejestracyjnej, numeru podwozia pojazdu (VIN)(fakultatywnie), daty i godziny odniesienia (fakultatywnie),

3) według posiadacza pojazdu, daty urodzenia (fakultatywnie), daty i godziny odniesienia (fakultatywnie),

4) według właściciela pojazdu, daty urodzenia (fakultatywnie), daty i godziny odniesienia (fakultatywnie),

5) według numeru VAT posiadacza/właściciela pojazdu, daty i godziny odniesienia (fakultatywnie).

Bez uszczerbku dla obowiązku określonego w sekcji 1 niniejszego załącznika państwa członkowskie mogą podjąć decyzję o nieudostępnianiu wszystkich tych opcji wyszukiwania, jeżeli - w przypadku wniosków wychodzących - uważają, że co najmniej jedna z nich nie odpowiada potrzebom ich urzędników łącznikowych Eurofisc lub - w przypadku wniosków przychodzących - informacje, których dotyczy wniosek, nie są dostępne w krajowym rejestrze pojazdów danego państwa członkowskiego.

3. TYPY WNIOSKÓW

W oparciu o zestaw danych określony w sekcji 4 niniejszego załącznika oraz rodzaj wyszukiwania określony w sekcji 2, można składać siedem różnych rodzajów wniosków.

1) Wyszukiwanie właściciela/posiadacza pojazdu:

wniosek o dostęp do ograniczonego zestawu informacji o pojeździe, jak również o właścicielu lub posiadaczu pojazdu, w oparciu o kod kraju, numer tablicy rejestracyjnej lub numer podwozia pojazdu (VIN) oraz datę/godzinę odniesienia. Jeżeli wyszukiwanie przeprowadza się według numeru podwozia pojazdu, wniosek można wysłać do kilku lub wszystkich podłączonych do systemu państw.

2) Rozszerzone wyszukiwanie właściciela/posiadacza pojazdu:

wniosek o dostęp do rozszerzonego zestawu informacji technicznych o pojeździe, do danych rejestracyjnych, jak również danych o właścicielu lub posiadaczu pojazdu, w oparciu o kod kraju, numer tablicy rejestracyjnej lub numer podwozia pojazdu (VIN) oraz datę/godzinę odniesienia. Jeżeli wyszukiwanie przeprowadza się według VIN, wniosek można wysłać do kilku lub wszystkich podłączonych do systemu państw.

3) Wyszukiwanie informacji o kolejnych właścicielach/posiadaczach pojazdu:

wniosek o otrzymanie wykazu wszystkich poprzednich właścicieli/posiadaczy pojazdu, bez względu na kraj wcześniejszej rejestracji, za podaniem numeru podwozia pojazdu (VIN), bez daty/godziny odniesienia. Wniosek można wysłać do kilku lub wszystkich podłączonych do systemu państw.

4) Wyszukiwanie pojazdów poprzez podanie właściciela/posiadacza:

zapytanie o wszystkie pojazdy, z ograniczoną liczbą danych identyfikacyjnych, zarejestrowane na daną osobę fizyczną na podstawie imienia, nazwiska, daty urodzenia (fakultatywnie) lub dokumentu tożsamości (fakultatywnie) właściciela/posiadacza lub daną osobę prawną na podstawie zarejestrowanej nazwy spółki.

5) Wyszukiwanie pojazdów poprzez podanie numeru VAT:

zapytanie o wszystkie pojazdy, z ograniczoną liczbą danych identyfikacyjnych, zarejestrowane na dana osobę fizyczną lub daną osobę prawną na podstawie numeru VAT.

6) Wersja zbiorcza wyżej wymienionych wyszukiwań 1, 2, 3, 4 i 5 obejmująca większą liczbę przypadków. Wniosek zbiorczy będzie zawsze wysyłany do jednego konkretnego kraju.

7) Wyszukiwanie typu trafienie/brak trafienia obejmujące kilka numerów podwozia pojazdu (VIN) wysyłane do kilku krajów. W odpowiedzi państwo członkowskie zwracające się z wnioskiem otrzyma serię tabel (po jednej od każdego państwa członkowskiego udzielającego odpowiedzi) wraz ze wskazaniem, które numery VIN zostały/nie zostały znalezione. Funkcja ta będzie dostępna tylko w trybie wniosków zbiorczych.

Zwykle do wyszukiwania wykorzystuje się aktualną datę i godzinę, jest jednak możliwe przeprowadzanie wyszukiwania z wykorzystaniem daty i godziny odniesienia z przeszłości. Gdy wyszukiwanie jest przeprowadzane z wykorzystaniem daty i godziny odniesienia z przeszłości, a informacje historyczne nie są dostępne w rejestrze danego państwa członkowskiego, gdyż informacji takich się w ogóle nie rejestruje, w odpowiedzi można ująć informacje aktualne, zaznaczając, że przekazane informacje są informacjami aktualnymi.

Bez uszczerbku dla obowiązku określonego w sekcji 1 niniejszego załącznika państwa członkowskie mogą podjąć decyzję o nieudostępnianiu wszystkich tych opcji wyszukiwania, jeżeli - w przypadku wniosków wychodzących - uważają, że co najmniej jedna z nich nie odpowiada potrzebom ich urzędników łącznikowych Eurofisc lub - w przypadku wniosków przychodzących - informacje, których dotyczy wniosek, nie są dostępne w krajowym rejestrze pojazdów danego państwa członkowskiego.

4. ZESTAW DANYCH

Dane dotyczące posiadacza pojazdu
Nazwisko (firma) posiadacza dowodu rejestracyjnegostosuje się osobne pola na nazwisko, tytuły itd., a nazwisko/nazwę podaje się w formacie do wydruku
Imięstosuje się osobne pola na imię (imiona) i inicjały, a imię podaje się w formacie do wydruku
Adresstosuje się osobne pola na ulicę, numer domu i numer lokalu, kod pocztowy, miejsce zamieszkania, kraj zamieszkania itd., a adres podaje się w formacie do wydruku
Data urodzenia
Podmiot prawnyOsoba fizyczna, stowarzyszenie, spółka, firma itd.
Numer identyfikacyjnyIdentyfikator jednoznacznie określający osobę lub przedsiębiorstwo
Rodzaj numeru identyfikacyjnegoRodzaj numeru identyfikacyjnego (np. numer paszportu)
Numer VAT
Data rozpoczęcia okresu posiadania pojazduData rozpoczęcia okresu posiadania pojazdu Data ta będzie zwykle pokrywać się z datą wydrukowaną w polu (I) dokumentu rejestracyjnego pojazdu.
Data zakończenia okresu posiadania pojazduData zakończenia okresu posiadania pojazdu
Dane dotyczące właściciela pojazdu
Nazwisko (firma) właścicielastosuje się osobne pola na nazwisko, tytuły itd., a nazwisko/nazwę podaje się w formacie do wydruku
Imięstosuje się osobne pola na imię (imiona) i inicjały, a imię podaje się w formacie do wydruku
Adresstosuje się osobne pola na ulicę, numer domu i numer lokalu, kod pocztowy, miejsce zamieszkania, kraj zamieszkania itd., a adres podaje się w formacie do wydruku
Data urodzenia
Podmiot prawnyOsoba fizyczna, stowarzyszenie, spółka, firma itd.
Numer identyfikacyjnyIdentyfikator jednoznacznie określający osobę lub przedsiębiorstwo
Rodzaj numeru identyfikacyjnegoRodzaj numeru identyfikacyjnego (np. numer paszportu)
Numer VAT
Data rozpoczęcia posiadania pojazdu na własnośćData rozpoczęcia posiadania pojazdu na własność Data ta będzie zwykle pokrywać się z datą wydrukowaną w polu (I) dokumentu rejestracyjnego pojazdu.
Data zakończenia posiadania pojazdu na własnośćData zakończenia posiadania pojazdu na własność
Dane pojazdów
Numer tablicy rejestracyjnej
Numer podwozia pojazdu/VIN
Kraj rejestracji
Marka(D.1) np. Ford, Opel, Renault itd.
Model handlowy pojazdu(D.3) np. Focus, Astra, Megane
Rodzaj pojazdu/kod kategorii UEnp. motorower, motocykl, samochód itp.
Kolor
Przebieg
MasaMasa pojazdu dopuszczonego do eksploatacji
Data pierwszej rejestracjiData pierwszej rejestracji gdziekolwiek na świecie
Data początkowa aktualnej rejestracjiData rejestracji, do której odwołuje się konkretny dokument rejestracyjny pojazdu
Data końcowa rejestracjiData końcowa rejestracji, do której odwołuje się konkretny dokument rejestracyjny pojazdu. Data ta może oznaczać okres ważności, tak jak wydrukowano na dokumencie, jeśli nie jest on nieograniczony (skrót na dokumencie = H).
StatusZezłomowany, skradziony, wywieziony z kraju itd.
Data początkowa statusu
Data końcowa statusu"
1 Dz.U. L 268 z 12.10.2010, s. 1.
2 Dyrektywa 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.U. L 347 z 11.12.2006, s. 1).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny (Dz.U. L 269 z 10.10.2013, s. 1).
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz. U. L 343 z 29.12.2015, s. 558).
5 Rozporządzenie Rady (UE) 2018/1541 z dnia 2 października 2018 r. zmieniające rozporządzenia (UE) nr 904/2010 i (UE) 2017/2454 w odniesieniu do środków wzmacniania współpracy administracyjnej w dziedzinie podatku od wartości dodanej (Dz.U. L 259 z 16.10.2018, s. 1).
6 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 79/2012 z dnia 31 stycznia 2012 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania niektórych przepisów rozporządzenia Rady (UE) nr 904/2010 w sprawie współpracy administracyjnej oraz zwalczania oszustw w dziedzinie podatku od wartości dodanej (Dz.U. L 29 z 1.2.2012, s. 13).
* Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz.U. L 343 z 29.12.2015, s. 558).
**) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2015/2446 z dnia 28 lipca 2015 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 w odniesieniu do szczegółowych zasad dotyczących niektórych przepisów unijnego kodeksu celnego (Dz.U. L 343 z 29.12.2015, s. 1).
***) Decyzja Rady 2008/616/WSiSW z dnia 23 czerwca 2008 r. w sprawie wdrożenia decyzji 2008/615/WSiSW w sprawie intensyfikacji współpracy transgranicznej, szczególnie w zwalczaniu terroryzmu i przestępczości transgranicznej (Dz.U. L 210 z 6.8.2008, s. 12).";

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.