Rozporządzenie wykonawcze 448/2014 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 1035/2011 poprzez aktualizację odniesień do załączników do konwencji chicagowskiej
Dz.U.UE.L.2014.132.53
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 448/2014
z dnia 2 maja 2014 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 1035/2011 poprzez aktualizację odniesień do załączników do konwencji chicagowskiej
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 550/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie zapewniania służb żeglugi powietrznej w Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (rozporządzenie w sprawie zapewniania służb) 1 , w szczególności jego art. 4, 6 i 7,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE 2 , w szczególności jego art. 8b ust. 6,
(1) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1035/2011 3 ustanawia przepisy wykonawcze dotyczące zapewniania służb żeglugi powietrznej. Te przepisy wykonawcze nadają skuteczność normom i obowiązkom przewidzianym w Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. ("konwencja chicagowska") zgodnie z celami ustanowionymi w art. 1 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady 4 oraz art. 2 ust. 2 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 216/2008.
(2) Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) niedawno zmieniła załączniki 3, 4, 10, 11, 14 i 15 do konwencji chicagowskiej. Poprawki do załączników 3, 4, 10, 11, poprawka 11-A do załącznika 14 i załącznik 15 weszły w życie w dniu 14 listopada 2013 r., natomiast poprawka 11-B do załącznika 14 ma wejść w życie w dniu 14 listopada 2014 r.
(3) Jak wskazano w motywie 14 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1035/2011, do czasu pełnej transpozycji odpowiednich norm ICAO do prawa Unii służby żeglugi powietrznej powinny działać zgodnie z odpowiednimi normami Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Powyższe ma również zastosowanie do norm zmienionych w wyniku niedawnych poprawek do załączników do konwencji chicagowskiej. Należy zatem odpowiednio zaktualizować odniesienia do konwencji w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 1035/2011.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Jednolitej Przestrzeni Powietrznej ustanowionego na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 549/2004,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 2 maja 2014 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |