Rozporządzenie wykonawcze 2020/158 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2016/799 w odniesieniu do pokładowych urządzeń ważących

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2020.34.20

Akt jednorazowy
Wersja od: 6 lutego 2020 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2020/158
z dnia 5 lutego 2020 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2016/799 w odniesieniu do pokładowych urządzeń ważących
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym 1 , w szczególności jego art. 11,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Instalacja pokładowych urządzeń ważących jest opcją przewidzianą dla państw członkowskich w art. 10d ust. 5 dyrektywy Rady 96/53/WE 2  w odniesieniu do przeprowadzania kontroli pojazdów lub zespołów pojazdów, które najprawdopodobniej przekroczyły maksymalną dopuszczalną masę.

(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1213 3  określa szczegółowe przepisy zapewniające jednolite zasady interoperacyjności i zgodności pokładowych urządzeń ważących.

(3) Ponieważ wymogi rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1213 są sprzeczne z przepisami dotyczącymi pokładowych urządzeń ważących określonymi w dodatku 14 do załącznika IC do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/799 4 , należy zmienić ten załącznik w celu uchylenia pkt 5.5 w dodatku 14.

(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu wykonawczym Komisji są zgodne z opinią Komitetu ds. Transportu Drogowego, o której mowa w art. 42 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 165/2014,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W dodatku 14 do załącznika IC do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/799 uchyla się pkt 5.5.

Artykuł  2

Wejście w życie i stosowanie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 5 lutego 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz.U. L 60 z 28.2.2014, s. 1).
2 Dyrektywa Rady 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 r. ustanawiająca dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne obciążenia w ruchu międzynarodowym (Dz.U. L 235 z 17.9.1996, s. 59).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1213 z dnia 12 lipca 2019 r. ustanawiające szczegółowe przepisy zapewniające jednolite warunki wdrażania interoperacyjności i zgodności pokładowych urządzeń ważących zgodnie z dyrektywą Rady 96/53/WE (Dz. U. L 192 z 18.7.2019, s. 1).
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/799 z dnia 18 marca 2016 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 ustanawiającego wymogi dotyczące budowy, sprawdzania, instalacji, użytkowania i naprawy tachografów oraz ich elementów składowych (Dz.U. L 139 z 26.5.2016, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.